HSgino schreef:
Kevin-Raw schreef:
Gino!!!!

Ik ben Kevin

Uit delft

Wij hebben elkaar al gezien op Hysteria & Loudness!
Maar misschien moet je een potje 5-htp aanschaffen, dit op schadelijkheid te voorkomen, en ook een depressie, of een dip zo min mogelijk te maken , net als nachtermerries

hahaha hee kerel!

Ja en op hardbass zien we elkaar vast weer

Misschien is dat wel een goed idee, als dat helpt tegen al die gekke kwaaltjes, moet ik maar eens snel zo'n potje halen. Alleen als je dat ding voor je ouders moet verstoppen, hoe flik je dat dan?
Waar haal je zo'n potje dan? Bij de smartshop? Gebruiken de meeste van jullie 5-htp?
5-HTP zijn soort vitamine, kan je gewoon bij vitamini zaakjes kopen, zoals De Tuinen. Ik heb gewoon gezegd tegen me ouders dat het voor fitnesse is
http://www.nrgboost.nl/blog/5htp-wat-he ... -doet-het/Het vult snel je serotonine aan ( wat XTC opmaakt) waardoor je je niet zo DOOD gaat voele de dagen na gebruik

Citaat:
Wat kan 5-HTP voor jou betekenen?
5-HTP is de precursor van serotonine. Dit maakt dus dat de suppletie van 5-HTP kan leiden tot een hoger serotoninepeil. Dit kan allerlei positieve effecten hebben. Neem bijvoorbeeld het onderzoek[2] waarin kinderen met nachtmerries 5-HTP kregen, en na een maand was er een verbetering zichtbaar in 93,5% van de kinderen die 5-HTP kregen, en na zes maanden suppletie waren de nachtmerries in 83,9% van de gevallen helemaal weg! Zet dit af tegen de placebogroep, waar 71,4% van de kinderen na zes maanden nog steeds last had van de nachtmerries.
Ook mensen met paniekaanvallen kunnen baat hebben bij 5-HTP. Er zijn namelijk preklinische studies die suggereren dat 5-HT een belangrijke rol speelt bij angstaanvallen[3]. Daarnaast is er een metastudie[4] die laat zien dat middelen als SSRI’s effectief zijn tegen depressie. Hiermee is niet direct gezegd dat 5-HTP dat ook zal zijn, maar het geeft wel stof tot nadenken. Er zijn echter wel studies die laten zien dat 5-HTP en L-Tryptofaan (de precursor van 5-HTP) helpen bij depressie[5] [6].
Ook als je geen mentale problemen hebt kan 5-HTP wat voor je betekenen, speciaal in je cut. In je cut hebben mensen nogal eens last van de zogeheten "carb cravings", oftewel: de "lekkere trek". Het behoeft weinig uitleg dat hieraan toegeven funest voor je dieet is, en de extra uitdaging geen welkome is. 5-HTP helpt deze honger in zoetigheid te voorkomen, is de ervaring van een aantal 5-HTP gebruikers. Een verklaring hiervoor is dat je lichaam tijdens het dieet minder L-Tryptofaan binnen krijgt, en je serotoninepeil dus daalt. Om hiervoor te compenseren wil je lichaam echter zo snel mogelijk L-Tryptofaan aangevoerd zien, en daarom gaat het schreeuwen om zoetigheid. Door het nemen van 5-HTP echter omzeil je dit probleem: je voorkomt namelijk dat je 5-HT peil gaat zakken. Let wel dat dit een theorie is. Weliswaar een pracht van een theorie, maar het blijft een theorie tot het bewezen is;).