hsrobin schreef:
Succes ben zelf ook bezig geweest om te stoppen maar het is me niet gelukt...
Drink nu wel veel minder, normaal zat ik zo rond de 2L cola per dag soms zelfs wel meer, en nu hou ik het bij 2 of 3 glaasjes wat al een hele verbetering is!
Voelde me alleen heel suf en moe de eerste paar weken toen ik ging minderen met cola en de hoofdpijn heb ik ook behoorlijk last van gehad, schijnt te komen door dat je veel minder suiker binnen krijgt en je letterlijk verslaafd bent aan suiker als je zoveel cola weg drinkt elke dag
Misschien wel leuk om even te lezen

Citaat:
Veel suiker eten is net zo verslavend als sommige drugs. Dat blijkt uit een onderzoek op ratten aan de Princeton University.
Als de ratten ineens veel suiker aten, steeg het dopaminegehalte in het beloningscentrum van de hersenen. Die stijging is ook te zien bij drugsmisbruik. Het eten van suiker toont dus sterke overeenkomsten met het nemen van drugs. Hersenen die aan coke of heroïne verslaafd zijn, tonen soortgelijke reacties.
De ratten kregen drie weken elke ochtend suikerwater voorgeschoteld. Toen ze dat daarna een paar weken moesten missen, begonnen ze tekenen van ontwenning te vertonen. Als ze dan terug het suikerwater te drinken kregen, dronken ze meer dan ooit tevoren.
Ik zat ook rond de 2L per dag, maar dan wel light, dus geen overdosissen suiker. Wel weer veel aspartaam, wat waarschijnlijk niet alle effecten heeft die iedereen verwacht (kankerverwekkend etc.), maar (misschien) wel serotonine afbreekt, hoorde ik. En dat wil ik niet

Natuurlijk is alle caffeine dan ook ontzettend slecht, dus... al met al kan het absoluut geen kwaad. Ik vind het zelf makkelijker om er gewoon helemaal mee te kappen (thuis dan), aangezien al m'n andere pogingen tot minderen maar een dag of 2 meegingen

Paddoreport gaat er natuurlijk wel komen

Zelf gekweekt. Ging minder goed dan verwacht, maar we hebben toch wel genoeg voor een paar leuke trips en veel geleerd over wat de volgende keer wel/niet te doen. We gaan rond 1,3-1,5 gram gedroogd eten allebei. Wss in stukjes snijden en in een cup a soup flikkeren om het wat minder erg te maken ofzo

Sowieso is de geur niet zo heel erg, ruikt vooral erg droog en kartonnerig, maar niet als iets wat echt heel vies zou zijn.