Sluit ik me ook volledig bij aan (ook zeer herkenbaar haha)wrote:Dat heb je echt alleen zelf in handen. Jij beslist over je eigen lichaam en geest. Zelfdiscipline is het belangrijkste!
Je moet echt heel goed nadenken over wat je doet, neem dat van mij aan! Je bent 15 en geloof me, het is geen speelgoed waar je mee te maken hebt, begrijp dat heel goed! Ooit "een keer proberen" kan behoorlijk verkeerd uitpakken, ook bij middelen die niet verslavend zijn. Geestelijk kan iedereen namelijk verslaafd raken. Ik heb daar zelf ook mee te maken want ik voel me op een bepaalde manier geestelijk verslaafd aan XTC. Dat komt omdat ik van tevoren plan dat ik op dit en dit feest ga gebruiken. Omdat XTC een overheerlijk gevoel geeft leef ik enorm naar dat soort momenten toe. Na de eerste keer wist ik iig dat het niet bij die ene keer zou blijven, want het was zo fucking vet! Daar komt ook nog eens bij dat bij matig gebruik XTC minder schadelijk is dan alcohol, dus waarom niet... Maar de momenten waarop ik niet van plan ben te gebruiken heb ik nooit de behoefte om dan per sé toch wat te doen. Zonder is namelijk ook gewoon tof.
Ik raad je sowieso een ding aan: je bent 15, blijf tot je volwassen bent af van alle soorten harddrugs die er zijn. Daar ben je gewoon te jong voor. Verdiep je goed in de drugswereld. Wat doet een middel met je, wat is verantwoord gebruiken er van (ja, harddrugs kan je verantwoord zonder risico's gebruiken), ben je zelf vatbaar voor verslavingen etc.
Maar als je van plan bent om er niet aan te beginnen is de kans ook nihil dat je het ooit zal doen. Ik gok dat niet meer dan een kwart van alle bezoekers drugs gebruikt, je pikt ze er wel zo uit maar het zijn er uiteindelijk niet zo enorm veel (behalve op Nightmare daar liep gvd iedereen strak haha). Hooguit krijg je wat aangeboden maar sla het dan lekker af. Geloof me, met een drankje op kan je het ook onwijs naar je zin hebben, opgewekt en energiek. Maar ga nooit zonder dat je er 100% achter staat beginnen aan iets als drugs. Dat is het domste wat je kan doen.
Mocht je nou toch van plan zijn om het te doen, doe het dan eerst eens thuis zodat je ontdekt wat het met je doet en je niet op een feest je jezelf heel angstig of naar gaat voelen omdat het onbekend voor je is