Aller eerst: Het is volledig je eigen keuze of je drugs neemt of niet.
Gaan je vrienden nare opmerkingen maken of lopen zeuren, gewoon schijt aan hebben.
Wat je niet wilt, dat wil je niet en dat hebben ze maar te respecteren.
Als je er over na denkt om aan een pilletje (oid) te beginnen zijn er een paar dingen aan te raden.
Probeer het je eerste (paar) keer thuis of in je omgeving en het liefst met mensen die je
goed kent. Het is altijd aan te raden dat er iemand bij is die het vaker heeft gehad,
op deze manier kan diegene je kalmeren, informeren over wat je nu voelt.
Voorbeeldje: je kaak begint strak aan te voelen en een beetje te bewegen.
Als niemand bij jou aanwezig weet of dat wel de bedoeling is, zou je jezelf paranoia kunnen maken.
Onderzoek de effecten van het middel, weeg de voordelen tegen de nadelen af.
Heel belangrijk is dat je je goed voelt bij wat je doet. Als je niet zeker weet of je het wilt,
beslis dat dan eerst op een rustig moment voordat je aan impulsieve acties begint.
Ik kan je wel vertellen dat het nemen van een pilletje niet heel schadelijk is voor je lichaam,
al moet je wel op een paar dingen letten wanneer je het doet.
Zoek hier dus veel informatie over op! Een hele handige site is
www.unitydrugs.nlDat is de site van een vrijwilligers organisatie die o.a. voorlichting geeft op feesten.
Op bijna alle grote events in dit land staat er een stand, waar je alles kan vragen.
Ik ga dit zelf zeer binnenkort ook doen, dus je kan me altijd PM'en.
Wat meer op je vraag:
Het is onzin dat je automatisch gaat gebruiken als je naar zo'n feest gaat.
Het is altijd je eigen keus. Ik heb al wat feestjes gehad in verschillende genres,
maar er wordt je bijna nooit zomaar wat aangeboden. Gebeurd dit wel,
denk er niet te makkelijk over, je weet niet wat er in zijn pil zit.
Als je wilt gebruiken dan vind ik dat je eigenlijk je pillen eerst moet laten testen,
op die manier heb je zekerheid dat er geen troep in zit.
Ik heb zelf aardig wat geprobeerd qua drugs, vind het wel leuk om te experimenteren.