Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 471  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2010 15:13 

Hardtraxx Veteran

Martinos schreef:
Als ik zo die verhalen lees, moeten meer mensen hier serieus gewoon overwegen een goede dosis koffie / energydrinks naar binnen te gooien, daar blijf je ook wel op wakker. Het is msshn niet zo goed voor je, maar altijd beter dan je kanis vol douwen met die geletterde snoepjes. Plus, van energy en koffie blijf je gewoon lekker nuchter...voor mij persoonlijk blijft zo'n feest dan toch leuker.

En verder: Blijkbaar vragen je ouders het niet voor niks, zeker als je de verhalen leest van mensen die nu gewoon altijd 'de stuff' moeten hebben op een feest. Je mag me suf vinden, maar het is gewoon een feit dat in sommige gevallen erg lastig kan zijn om er vanaf te komen.

Het gaat lang niet alleen om de energie. Sommige dingen kun je gewoon niet krijgen zonder drugs - dat overweldigende gevoel van euforie, liefde, genot, etc., dat krijg je gewoon niet nuchter. Overigens is caffeine ook gewoon een drug, weliswaar een minder ongezonde, maar zeker geen gezonde. (EDIT: had niet gezien dat jij dit ook gewoon zelf zei in andere woorden)

Bovendien maakt het voor verslaving heel erg uit om wat voor drugs het gaat. Ik ben het ermee eens dat ik er moeite mee zou hebben met xtc te stoppen, ookal is het niet lichamelijk verslavend, maar dat gaat op voor alles wat leuk is. Jij zou bijv. wss ook (een vergelijkbare) moeite hebben met stoppen met naar feesten gaan - op zo'n manier steekt dat in elkaar, althans voor mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2010 16:15 

Hardtraxxer

echt he, en het mooie is, dat het al 10,000x is uitgelegd dat het niet om de energie gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2010 17:35 

Hardtraxx Veteran

Inderdaad, het gaat om het gevoel dat je krijgt... Eigenlijk zoals PNX zegt.

Heb zin in volgende week! :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2010 19:18 

Hardtraxx Elite

Martinos schreef:
En verder: Blijkbaar vragen je ouders het niet voor niks, zeker als je de verhalen leest van mensen die nu gewoon altijd 'de stuff' moeten hebben op een feest. Je mag me suf vinden, maar het is gewoon een feit dat in sommige gevallen erg lastig kan zijn om er vanaf te komen.

Ouders zijn bezorgd, en dat is normaal en moet de jeugd ook begrijpen (ben zelf 28 dus zie me niet zo direct meer als jeugd). Maar het is inderdaad wel correct dat er mensen zijn die het echt nodig hebben. Maar zoals gezegd heeft dit veel te maken met om welke drug het gaat, zo zijn er maar weinig mensen die coke/speed gebruiken en die er niet uiteindelijk ook eens niet recreatief mee gaan omgaan (lees: gebruiken door de week). Uiteindelijk vind ik een feest zonder pilletje trouwens ook wel minder tegenwoordig als er met, maar dat is omdat het gewoon zo een heerlijk gevoel, en ik moet toegeven: de energie heeft er ook mee te maken hoor voor mij persoonlijk, het is moeilijk om constant los te gaan tot 7u smorgens zonder wat te gebruiken, wie iets anders zegt liegt zijn eigen wat voor. Nu moet je ook wel weten dat trouwens om terug op de ouders te vallen veel van hun kennis en bezorgdheid komt van de anti drugs propaganda en waar alles wat slecht aan drugs is volkomen word opgeblazen. Wanneer er nuchter en wetenschappelijk naar gekeken zou worden zou men eerder moeten beginnen met het verbieden van alcohol en tabak of legaliseren van xtc (Zoals D66 wil: http://www.d66.nl/d66nl/nieuws/20090702 ... _in_extase)

Citaat:
· Vanwege de aangetoonde zwakkere werking van XTC ten opzichte van legale drugs moet Nederland internationaal het initiatief nemen om de classificatie van deze drug als ‘hard drug’ aan te passen. D66 wenst dat XTC uiteindelijk een gereguleerde drug wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2010 19:27 

Hardtraxx Veteran

XTC legaliseren? Alsjeblieft zeg, als dat gebeurt, dan pas komen er ongelukken. Van alcohol wordt je na 1 biertje niet waus, maar van 1 pil wél. En daar schuilt het gevaar in. Als XTC legaal wordt, denken mensen dat het niet echt kwaad kan en dan wordt er veel meer een overdosis genomen, omdat 1 al gevaarlijk is. Nu het illegaal is, zoeken mensen eerst informatie op en dan weten ze ook wat ze kunnen en wat niet. XTC is té sterk om het te legaliseren (sterkte zegt niks over de schadelijkheid), of ze moeten met pillen met 10 mg MDMA komen, maar daar zit de huidige gebruiker al helemaal niet op te wachten. Nee, laat het maar lekker zo zoals het nu is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2010 19:36 

Hardtraxx Veteran

Is wel zo, maar aan de andere kant is de kans groter dat ze dan van andere drugs afblijven denk ik. Zou zelf liever een soort gedoogbeleid zien, waarbij je bepaalde hoeveelheden bij je mag hebben en mee mag nemen naar feesten etc. en waarbij verkoop niet gestraft zou worden in bepaalde hoeveelheden of via bepaalde kanalen. Ideaal zou zijn als alleen organisaties zoals Unity pillen zouden mogen verkopen - waarbij je zeker weet dat iedere gebruiker goed voorgelicht wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2010 19:40 

Hardtraxx Veteran

Ik zie het al voor me, Mol die bij Unity gaat staan en dan op zo'n soort 'ijskaartje' de pillen gaat verkopen:

"Rode Dollars 1 munt"
"Groene Canadezen 1,5 munt"
"Fast Forwards 2 munten"

Of zo marktgast: "PILLEN TE KOOP, HAAL HIER UW PILLEN!!"

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2010 19:56 

Hardtraxx Veteran

NOG beter zou zijn als je voor iedereen bij kon houden wat zijn of haar gebruik was op de avond, en je alleen kon kopen om ter plekke in te nemen. Zo zouden mensen nooit een te hoge dosis hebben via de legale weg en op hun dosis gewezen kunnen worden.

Ik moet ns een keer duidelijk opschrijven hoe het ideale en feilloze systeem zou gaan werken, dan mogen jullie proberen om er argumenten tegen in te brengen ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2010 20:06 

Hardtraxx Veteran

PNXRMX schreef:
NOG beter zou zijn als je voor iedereen bij kon houden wat zijn of haar gebruik was op de avond, en je alleen kon kopen om ter plekke in te nemen. Zo zouden mensen nooit een te hoge dosis hebben via de legale weg en op hun dosis gewezen kunnen worden.

Ik moet ns een keer duidelijk opschrijven hoe het ideale en feilloze systeem zou gaan werken, dan mogen jullie proberen om er argumenten tegen in te brengen ^^

Hoe tering lange rij zou je dan krijgen, haha. En dan ook vies irritant, want dan zul je de hele tijd ID moeten laten zien en al. Nee, dit is het sowieso niet :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2010 20:39 

Hardtraxx Addict

Chukkels schreef:
Hoe tering lange rij zou je dan krijgen, haha. En dan ook vies irritant, want dan zul je de hele tijd ID moeten laten zien en al. Nee, dit is het sowieso niet :P

Achja, voor wat hoort wat!
Ik sta liever wat langer in de rij met mijn ID kaartje (plus zekerheid dat het echt MDMA is, want de overheid gaat je geen rotzooi verkopen)
dan dat ik elke keer weer langs het testcentrum moet om me spul te laten testen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2010 20:58 

Hardtraxx Elite

Chukkels schreef:
XTC legaliseren? Alsjeblieft zeg, als dat gebeurt, dan pas komen er ongelukken. Van alcohol wordt je na 1 biertje niet waus, maar van 1 pil wél. En daar schuilt het gevaar in. Als XTC legaal wordt, denken mensen dat het niet echt kwaad kan en dan wordt er veel meer een overdosis genomen, omdat 1 al gevaarlijk is. Nu het illegaal is, zoeken mensen eerst informatie op en dan weten ze ook wat ze kunnen en wat niet. XTC is té sterk om het te legaliseren (sterkte zegt niks over de schadelijkheid), of ze moeten met pillen met 10 mg MDMA komen, maar daar zit de huidige gebruiker al helemaal niet op te wachten. Nee, laat het maar lekker zo zoals het nu is.

Problemen met xtc komen er vooral door slechte pillen en omdat mensen wat nemen zonder te weten wat de effecten zijn en hoe ze zichzelf moeten verzorgen. Een grote reden hiervan is juist omdat het in het illegale circuit zit! Ik vind je standpunten dus zeker niet gelden hierop. Bij legalisatie hoort regulering, en dat zorgt ervoor dat er geen schadelijke pillen op de markt zijn. En men kan dan op een nuchtere wijze voorlichting geven waar ook naar geluisterd kan worden, nu denkt het meerendeel van de jeugd dat het allemaal niets kwaad kan omdat ze gewoon niet beter weten... Het is echt niet zo dat de meeste xtc gebruikers perfect de gevaren weten.

Hoe kun je namelijk als overheid serieus genomen worden als je zegt dat je van xtc moet afblijven omdat je ervan sterft, terwijl als je uitgaat je niets als blije feestvierder ziet wat ook door de week nog een job erop nahouden etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2010 21:24 

Hardtraxxer

Chukkels schreef:
Ik zie het al voor me, Mol die bij Unity gaat staan en dan op zo'n soort 'ijskaartje' de pillen gaat verkopen:

"Rode Dollars 1 munt"
"Fast Forwards 2 munten"

Op sommige illegale underground feestjes gaat dat precies zo hoor :drool:

Even een melding tussendoor, ik heb nu een goede pillenshirt drukker gevonden maar moet er minimaal 25 bestellen dus als iemand er nog 1 wil hoor ik dat graag! (voor dinsdag!) Anders heb ik een boel shirts over straks ;)
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2010 13:16 

Hardtraxx Veteran

Shirt is echt geniaal, ben benieuwd wie ik er mee rond zie lopen op Fusion :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2010 13:26 

Hardtraxxer

Lars55 schreef:
echt he, en het mooie is, dat het al 10,000x is uitgelegd dat het niet om de energie gaat.

Ik kan trouwens nog wel quotes op dit forum opsnorren van mensen die zeggen dat ze het juist wel gebruiken omdat ze 'lusteloos, slaperig of uitgebrand' zijn. Maar het gaat niet iedereen om de energieboost, daar heb je wel gelijk in. Dat neemt echter niet weg dat het verrekte lastig is om van verslavingen af te komen; voor welk doeleinde je het ook gebruikt. Probleem is inderdaad dat weinig (of bij mijn weten geen?) andere middelen hetzelfde effect of gevoel kunnen leveren als bepaalde drugs, dat is zeker waar.

Maar genoeg betutteling nu; ik moest wel even glimlachen om het idee van een marktkoopman die pillen staat aan te prijzen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2010 13:36 

Hardtraxx Veteran

Martinos schreef:
Lars55 schreef:

Ik kan trouwens nog wel quotes op dit forum opsnorren van mensen die zeggen dat ze het juist wel gebruiken omdat ze 'lusteloos, slaperig of uitgebrand' zijn. Maar het gaat niet iedereen om de energieboost, daar heb je wel gelijk in. Dat neemt echter niet weg dat het verrekte lastig is om van verslavingen af te komen; voor welk doeleinde je het ook gebruikt. Probleem is inderdaad dat weinig (of bij mijn weten geen?) andere middelen hetzelfde effect of gevoel kunnen leveren als bepaalde drugs, dat is zeker waar.

Maar genoeg betutteling nu; ik moest wel even glimlachen om het idee van een marktkoopman die pillen staat aan te prijzen xd

Tuurlijk is het moeilijk van een verslaving af te komen, daarom heet het ook een verslaving. Maar ben je al verslaafd als je geen groot feest meer zonder wil doen? In mijn ogen niet, want gemiddeld is er ongeveer 1 groot feest per anderhalve maand. Laat het nou eens een enkele keer 1 per maand zijn. Dan heb je gewoon je 4-6 weken rust, en al helemaal als je daarbij ook nog eens vitaminen gaat slikken. XTC heeft bewezen minder schadelijk te zijn dan alcohol en roken, zolang je het maar met mate gebruikt. Het overgrote deel van de gebruikers, gebruikt ook alleen maar op grote feesten, alcohol drinken doet men ieder weekend, roken zelfs iedere dag. Dus wat is dan slechter? Juist, vul maar in.

Daarbij spreek ik nu even voor mezelf, maar MDMA maakt mijn leven veel gezonder maakt op dit moment. Je kan er om lachen, maar ik zou nooit vitaminen slikken als ik niet was begonnen. Plus daar komt bij, dat ik veel minder alcohol drink en blijkbaar ook nog eens minder rook. Plus het is goed voor de portemonnee. En wat heb je nou liever, iemand die gezellig is en helemaal NON-STOP los gaat van de drugs of iemand die katsbezopen is en agressief is? Ik weet het wel.

Zolang je het met mate gebruikt, is er niks mis mee in mijn ogen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2010 13:43 

Hardtraxxer

Chukkels schreef:

Goed punt maak je daar. Ik moet er ook bij zeggen dat ik nooit, maar dan ook nooit, noemenswaardige problemen heb met drugsgebruikers op dat soort feesten. Meeste mensen worden er juist heel aanhankelijk en vrolijk van "ow man.... ik vind het zooooooo gezellig hier nu" (quote van willekeurige druggy op Qlimax 2009).
Eens in de 4/5 weken zou ik inderdaad geen verslaving noemen, maar ik zou mensen nog wel steeds afraden er aan te beginnen, zelfs op die basis. Ik ben uiteraard NIET TEGEN drugsgebruik in het algemeen, zolang mensen zichzelf daarbij kunnen beheersen (wat heel vaak gelukkig wel het geval is). Het lijkt mij niet slim, maar mensen moeten het vooral zelf weten.

PS: Inderdaad, alcoholmisbruik is in veel gevallen veel vervelender voor de mensen om je heen dan 'drugsmisbruik' (ligt er aan hoe je misbruik zou definiëren trouwens). De sleutel (Chukkels zei het al) ligt hem in het matigen, lijkt mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2010 14:17 

Hardtraxx Veteran

Chukkels schreef:
Tuurlijk is het moeilijk van een verslaving af te komen, daarom heet het ook een verslaving. Maar ben je al verslaafd als je geen groot feest meer zonder wil doen? In mijn ogen niet, want gemiddeld is er ongeveer 1 groot feest per anderhalve maand. Laat het nou eens een enkele keer 1 per maand zijn. Dan heb je gewoon je 4-6 weken rust, en al helemaal als je daarbij ook nog eens vitaminen gaat slikken. XTC heeft bewezen minder schadelijk te zijn dan alcohol en roken, zolang je het maar met mate gebruikt. Het overgrote deel van de gebruikers, gebruikt ook alleen maar op grote feesten, alcohol drinken doet men ieder weekend, roken zelfs iedere dag. Dus wat is dan slechter? Juist, vul maar in.

Daarbij spreek ik nu even voor mezelf, maar MDMA maakt mijn leven veel gezonder maakt op dit moment. Je kan er om lachen, maar ik zou nooit vitaminen slikken als ik niet was begonnen. Plus daar komt bij, dat ik veel minder alcohol drink en blijkbaar ook nog eens minder rook. Plus het is goed voor de portemonnee. En wat heb je nou liever, iemand die gezellig is en helemaal NON-STOP los gaat van de drugs of iemand die katsbezopen is en agressief is? Ik weet het wel.

:worship:
Daar vat je mijn hele gedachtengang even samen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2010 17:10 

Hardtraxxer

Chukkels schreef:
Shirt is echt geniaal, ben benieuwd wie ik er mee rond zie lopen op Fusion :woot:

Er zijn nog maar een paar mensen die hem al hebben hoor ;) Ik weet nog niet of ik hem op Fusion aan doe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2010 17:57 

Donateur

Jaa mijne is ook besteld :$ maar heb hem niet binne voor FUSION dus mensen allemaal ff soon leuk shirtje koopen des te eerder kan die ze gaan bestellen!!!

PS: Darkbeatz, ik had het erover met een paar mensen over dat magnesium voor een feest als je ff lekker uit je dak gaat. Hoorde dat het heel gevaarlijk kan zijn, omdat je spieren ontspannen door dat spul, en als je je dan flink gaat inspannen, dat de doorbloeding niet goed is naar je spieren toe en dat je dan ernstige dingen kan oplopen :/ Weet jij hier wat vanaf ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2010 18:09 

Hardtraxx Veteran

Kevin-Raw schreef:
Jaa mijne is ook besteld :$ maar heb hem niet binne voor FUSION dus mensen allemaal ff soon leuk shirtje koopen des te eerder kan die ze gaan bestellen!!!

PS: Darkbeatz, ik had het erover met een paar mensen over dat magnesium voor een feest als je ff lekker uit je dak gaat. Hoorde dat het heel gevaarlijk kan zijn, omdat je spieren ontspannen door dat spul, en als je je dan flink gaat inspannen, dat de doorbloeding niet goed is naar je spieren toe en dat je dan ernstige dingen kan oplopen :/ Weet jij hier wat vanaf ?

Geen idee, maar ik weet wel dat magnesium wel eens gebruikt wordt om de ontlasting gemakkelijk te maken. Wil geen risico op sensation brown eigenlijk, dan maar zere kaken :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2010 19:38 

Hardtraxx Elite

Kevin-Raw schreef:

Je spieren ontspannen inderdaad van dat spul, dat is juist de bedoeling omdat de mdma je spieren helemaal strak trekt. Uiteindelijk compenseert de magnesium de strakke spieren van de mdma voor een gedeelte. Het compenseert dus gewoon voor een gedeelte en je spieren gaan helemaal niet meer ontspannen zijn dan zonder mdma en zonder magnesium.

Wel inderdaad voorzichtig zijn met hoge dosissen magnesium, sommige krijgen er diarree van, pak eerst thuis eens lekker 1000mg en zie hoe je maag erop reageert, gaat dat goed, dan kan je het ook veilig op een feestje doen. Anders minder nemen met iets strakkere kaken en spieren wel tot gevolg, maar een witte broek :lol:

Citaat:
Magnesium

A mineral that is involved in muscle relaxation. There are numerous anecdotal reports from MDMA users that magnesium reduces jaw clenching (trisma) and tooth grinding (bruxia) caused by MDMA and other amphetamines. High doses of magnesium may cause diarrhoea; magnesium is not recommended for people with kidney problems. Otherwise, it is generally safe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2010 12:10 

Hardtraxx Veteran

Deeltjesversneller schreef:
Chukkels schreef:

"Rode Dollars 1 munt"
"Fast Forwards 2 munten"

Op sommige illegale underground feestjes gaat dat precies zo hoor :drool:

Even een melding tussendoor, ik heb nu een goede pillenshirt drukker gevonden maar moet er minimaal 25 bestellen dus als iemand er nog 1 wil hoor ik dat graag! (voor dinsdag!) Anders heb ik een boel shirts over straks ;)
Afbeelding

Mot dat kosten? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2010 12:34 

Donateur

Chukkels schreef:
Martinos schreef:
Lars55 schreef:

Haha dat is natuurlijk bullshit. Die vitamientjes maken je echt niet gezonder als jij de hele tijd MDMA gebruikt. Misschien als je je houdt aan de 2/3 maanden regel maar aangezien jij alleen al in de afgelopen 4 weken 3 keer hebt gebruikt kan er nauwelijks sprake van zijn dat je gezond bezig bent. Ook dat is een bewezen feit.

Het is geen kinderspeelgoed en ik twijfel ook ernstig aan het legaliseren of gedogen van MDMA, omdat ik nu al zo ontzettend veel mensen ken die er totaal NIET mee om kunnen gaan. Ik ben wel voor veel betere voorlichting vanuit de overheid, die het gebruiken van drugs niet wil verbannen maar veiliger maakt. Want gebruik zal nooit uit te bannen zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2010 18:13 

Hardtraxx Elite

dawasiknie schreef:
Haha dat is natuurlijk bullshit. Die vitamientjes maken je echt niet gezonder als jij de hele tijd MDMA gebruikt. Misschien als je je houdt aan de 2/3 maanden regel maar aangezien jij alleen al in de afgelopen 4 weken 3 keer hebt gebruikt kan er nauwelijks sprake van zijn dat je gezond bezig bent. Ook dat is een bewezen feit.

Het is geen kinderspeelgoed en ik twijfel ook ernstig aan het legaliseren of gedogen van MDMA, omdat ik nu al zo ontzettend veel mensen ken die er totaal NIET mee om kunnen gaan. Ik ben wel voor veel betere voorlichting vanuit de overheid, die het gebruiken van drugs niet wil verbannen maar veiliger maakt. Want gebruik zal nooit uit te bannen zijn.

Dit is jammer genoeg wel de waarheid, de frequentie en doseringen die je (Chukkelz) hebt binnen gehad zijn wel 100% zeker schadelijk. Zoals ik al zei, een keertje dat het uit de hand loopt zal zo geen ramp zijn, maar op zo korte tijd verschillende keren is absoluut niet meer minder schadelijk als alcohol bijvoorbeeld. Enkel bij correct gebruik is mdma vrijwel volledig onschadelijk. (Zeker in samenwerking met de correcte anti oxidanten om je hersenen te beschermen tegen oxidatieve stress die tijdens gebruik optreed)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2010 12:22 

Donateur

Voorlichting vanuit de overheid is totaal nutteloos. Je zou dan iedere keer een beleidswijziging zien
bij een nieuw kabinet. Plus het zijn een hoop oude mannetjes die niet graag zien dat mensen los gaan,
dus dat zullen ze ook in hun 'voorlichting' willen verwerken. Drugsvoorlichting op scholen werkt ook
nauwelijks. Gewoon zeggen drugs are bad mkay helpt niet, en dat is wel wat vaak gebeurd.
Vorige  1 ... 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66 ... 471  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen