Martinos schreef:
Lars55 schreef:
echt he, en het mooie is, dat het al 10,000x is uitgelegd dat het niet om de energie gaat.
Ik kan trouwens nog wel quotes op dit forum opsnorren van mensen die zeggen dat ze het juist wel gebruiken omdat ze 'lusteloos, slaperig of uitgebrand' zijn. Maar het gaat niet iedereen om de energieboost, daar heb je wel gelijk in. Dat neemt echter niet weg dat het verrekte lastig is om van verslavingen af te komen; voor welk doeleinde je het ook gebruikt. Probleem is inderdaad dat weinig (of bij mijn weten geen?) andere middelen hetzelfde effect of gevoel kunnen leveren als bepaalde drugs, dat is zeker waar.
Maar genoeg betutteling nu; ik moest wel even glimlachen om het idee van een marktkoopman die pillen staat aan te prijzen

Tuurlijk is het moeilijk van een verslaving af te komen, daarom heet het ook een verslaving. Maar ben je al verslaafd als je geen groot feest meer zonder wil doen? In mijn ogen niet, want gemiddeld is er ongeveer 1 groot feest per anderhalve maand. Laat het nou eens een enkele keer 1 per maand zijn. Dan heb je gewoon je 4-6 weken rust, en al helemaal als je daarbij ook nog eens vitaminen gaat slikken. XTC heeft bewezen minder schadelijk te zijn dan alcohol en roken, zolang je het maar met mate gebruikt. Het overgrote deel van de gebruikers, gebruikt ook alleen maar op grote feesten, alcohol drinken doet men ieder weekend, roken zelfs iedere dag. Dus wat is dan slechter? Juist, vul maar in.
Daarbij spreek ik nu even voor mezelf, maar MDMA maakt mijn leven veel gezonder maakt op dit moment. Je kan er om lachen, maar ik zou nooit vitaminen slikken als ik niet was begonnen. Plus daar komt bij, dat ik veel minder alcohol drink en blijkbaar ook nog eens minder rook. Plus het is goed voor de portemonnee. En wat heb je nou liever, iemand die gezellig is en helemaal NON-STOP los gaat van de drugs of iemand die katsbezopen is en agressief is? Ik weet het wel.
Zolang je het met mate gebruikt, is er niks mis mee in mijn ogen.