Het gaat lang niet alleen om de energie. Sommige dingen kun je gewoon niet krijgen zonder drugs - dat overweldigende gevoel van euforie, liefde, genot, etc., dat krijg je gewoon niet nuchter. Overigens is caffeine ook gewoon een drug, weliswaar een minder ongezonde, maar zeker geen gezonde. (EDIT: had niet gezien dat jij dit ook gewoon zelf zei in andere woorden)wrote:Als ik zo die verhalen lees, moeten meer mensen hier serieus gewoon overwegen een goede dosis koffie / energydrinks naar binnen te gooien, daar blijf je ook wel op wakker. Het is msshn niet zo goed voor je, maar altijd beter dan je kanis vol douwen met die geletterde snoepjes. Plus, van energy en koffie blijf je gewoon lekker nuchter...voor mij persoonlijk blijft zo'n feest dan toch leuker.
En verder: Blijkbaar vragen je ouders het niet voor niks, zeker als je de verhalen leest van mensen die nu gewoon altijd 'de stuff' moeten hebben op een feest. Je mag me suf vinden, maar het is gewoon een feit dat in sommige gevallen erg lastig kan zijn om er vanaf te komen.
Bovendien maakt het voor verslaving heel erg uit om wat voor drugs het gaat. Ik ben het ermee eens dat ik er moeite mee zou hebben met xtc te stoppen, ookal is het niet lichamelijk verslavend, maar dat gaat op voor alles wat leuk is. Jij zou bijv. wss ook (een vergelijkbare) moeite hebben met stoppen met naar feesten gaan - op zo'n manier steekt dat in elkaar, althans voor mij.