Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 471  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2010 08:50 

Hardtraxx Veteran

Weet je wat ik het mooie vind? 3 maanden geleden is dit topic opgericht door een 15 jarige met de vraag hoe groot de kans zou zijn dat hij eraan zou beginnen. Nu is het topic al 67 pagina s lang met allerlei super handige tips en informatie. Nice job!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2010 08:51 

Donateur

93Wesley93 schreef:
Dit topic heeft me echt heel nieuwsgierig gemaakt :P Een jaar terug dacht ik nog met directe afkeuring en veel vooroordelen over het gebruik van drugs, maar als je er geen gewoonte van maakt en het bij de feesten houd, je hoofd er zoveel mogelijk bijhoudt, lijkt me dit het proberen waard, vooral als je een beetje op de hoogte bent hoe je de eerste keer te werk moet gaan, en wat je ongeveer kan verwachten. Hardstyle geeft me ook wel genoeg energy op de feesten, maar het effect van de pillen/snoepjes wat dan ook maakt het volgens mij echt af, dat 'beetje' extra. Ben zelf nu 17, niet te jong? Meeste beginnen vanaf 18/19 als ik het hier goed gelezen heb, maar ik wil het toch wel is gaan proberen binnen nu en korte tijd misschien wel op 5 Years Bass Events waar ik heen ga dat duurt van 20.00 tot 6.00 dus voor het uiterste eruit te halen en tot 6.00 flink los gaan is een snoepje misschien wel wenselijk xd

Op welke leeftijd hebben jullie het voor het eerst gebruikt? Vind je 17 nog wat te jong? Ik heb zelf nooit andere (soft)drugs gebruikt zoals wiet/hasj etc. is het dan onverstandig om meteen de stap naar een snoepje/pilletje te maken?

Best wesley, Mijn eerste keer was ik 18 jaar, dus niet veel ouder dan jou. Ik was gewoon nieuwschierig en wilde het uitproberen... Had het bij spuiten&slikken gezien ^^ haha dat programma gaat veel mensen aan het denken zetten. Dus ik viavia wat geregeld, wist wel een paar mensen die het ook soms deden. Ik had zelf nog nooit geblowd of anders softdrugs.. en nog steeds nog nooit. Dat trekt me ook gewoon niet. Ik deed het lekker thuis, gewoon lekker op je gemak met me beste maat. En afwachten wat komen zal. Ik ging perfect. Daarna nooit meer thuis gedaan.. alleen maar op goede feesten :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2010 09:50 

Hardtraxxer

Chukkels schreef:
Weet je wat ik het mooie vind? 3 maanden geleden is dit topic opgericht door een 15 jarige met de vraag hoe groot de kans zou zijn dat hij eraan zou beginnen. Nu is het topic al 67 pagina s lang met allerlei super handige tips en informatie. Nice job!

haha echt he:P
het is ook erg nuttig voor mensen die het voor het eerst gaan gebruiken, je leest heel dit topic en je weet gelijk een hele hoop van drugs af:p
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2010 09:54 

Hardtraxx Veteran

Lars55 schreef:
het is ook erg nuttig voor mensen die het voor het eerst gaan gebruiken, je leest heel dit topic en je weet gelijk een hele hoop van drugs af:p

We moeten eigenlijk een staff member eens vragen of de openingspost kan worden vervangen door de belangrijkste dingen en beste tips.

Dat scheelt ook het hoeven te beantwoorden van dezelfde vraag meerdere keren. En voor 'nieuwelingen' scheelt het een hoop lezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2010 09:57 

Donateur

Inno schreef:
Lars55 schreef:

We moeten eigenlijk een staff member eens vragen of de openingspost kan worden vervangen door de belangrijkste dingen en beste tips.

Dat scheelt ook het hoeven te beantwoorden van dezelfde vraag meerdere keren. En voor 'nieuwelingen' scheelt het een hoop lezen.

Klopt, Ik stuur Jor-D wel ff een PM

EDIT: verstuurd (Y) .. Bied iemand zich toevallig aan om een lijst/verhaal samen te stellen van nuttige en bruikbare informatie, die nuttig kan zijn als openingspost? Ipv van deze openingspost over een 15 jarige die vraagt of die verslaafd gaat raken als die ouder wordt
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2010 10:04 

Hardtraxx Veteran

Ik ga er wel voor zitten in de trein vandaag :)

Wordt een mooi verhaal gok ik zo... Genoeg te vertellen en adviseren.

Zit nu alleen nog te denken waar ik moet beginnen :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2010 10:12 

Donateur

Inno schreef:

Anders gewoon ff ook dingen vragen aan andere vast lezers van dit topic, Darkbeatz, Dawasiknie, Chukkelz, Robbertt. Piaa, Sjefke, Maarten, Mol, Pepepe hebben ook altijd nog wel bruikbare informatie
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2010 10:15 

Hardtraxx Veteran

Kevin-Raw schreef:
Anders gewoon ff ook dingen vragen aan andere vast lezers van dit topic, Darkbeatz en Dawasiknie hebben ook altijd nog wel bruikbare informatie

Het zou mooi zijn als ik de openingspost 'kreeg'. Dan kan ik er altijd nog dingen bij zetten en afhalen :)

Ik smijt eerst wel alles wat ik zelf weet (en wat ik hier gelezen/geleerd heb van anderen) in een wordbestandje in de trein, heb daar toch geen internet :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2010 10:23 

Hardtraxx Addict

Kevin-Raw schreef:
Inno schreef:

Anders gewoon ff ook dingen vragen aan andere vast lezers van dit topic, Darkbeatz, Dawasiknie, Chukkelz, Robbertt. Piaa, Sjefke, Maarten, Mol hebben ook altijd nog wel bruikbare informatie

Voor vragen kan je eventueel ook bij mij terecht.
Ik gebruik nu ongeveer anderhalf jaar en zit dagelijks op een forum over drugs om constant informatie op te doen over xtc(mdma) en speed (amfetamines).
Ook heb ik zelf de nodige ervaring (positief & negatief) om jullie te kunnen adviseren over van alles en nog wat :thumbup:
Ik mag dan nog niet zo veel posts hebben hier op het forum, maar ik weet waar ik het over heb, hehe
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2010 10:27 

Donateur

Inno, Jij mag hem samenstellen. Moet je het wel doen in overleg met andere, als die klaar is. Moet je hem naar Jor-D sturen en ff laten keuren. Hij zal hem er dan opzetten voor ons! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2010 10:32 

Hardtraxx Veteran

Kevin-Raw schreef:
Inno, Jij mag hem samenstellen. Moet je het wel doen in overleg met andere, als die klaar is. Moet je hem naar Jor-D sturen en ff laten keuren. Hij zal hem er dan opzetten voor ons! :thumbup:

Ok :)

Gaat wel wat werk in zitten dus :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2010 10:33 

Donateur

Dan laten jullie 'm maar controleren door mij als jullie klaar zijn ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2010 11:01 

Hardtraxx Veteran

Zal ik er anders (zodra het eerste stuk af is) een apart topic voor maken tot de uiteindelijke versie af is? Dan kan iedereen reageren en z'n dingetje toevoegen, pas ik het steeds aan in de originele post. Als het af is kan ie verwijderd worden of een slotje er op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2010 11:11 

Hardtraxx Elite

Inno schreef:
Zal ik er anders (zodra het eerste stuk af is) een apart topic voor maken tot de uiteindelijke versie af is? Dan kan iedereen reageren en z'n dingetje toevoegen, pas ik het steeds aan in de originele post. Als het af is kan ie verwijderd worden of een slotje er op.

Misschien wel een goed idee. Ik vrees alleen dat zo een op veel te gigantische properties gaat aannemen, vooral omdat er hier 1 topic is voor drugs en niet diverse voor elke drugs op zich. Als je de XTC op leest op fok dan heb je al een idee van wat ik bedoel, en dat is dan nog maar van 1 drug...

Tip: Leen wat informatie van de op's op Fok/Drugsforum :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2010 12:38 

Hardtraxxer

DarkBeatz schreef:
Inno schreef:

Misschien wel een goed idee. Ik vrees alleen dat zo een op veel te gigantische properties gaat aannemen, vooral omdat er hier 1 topic is voor drugs en niet diverse voor elke drugs op zich. Als je de XTC op leest op fok dan heb je al een idee van wat ik bedoel, en dat is dan nog maar van 1 drug...

Tip: Leen wat informatie van de op's op Fok/Drugsforum :thumbup:

Op Fok wordt er op dit moment ook gewerkt aan een nieuwe openingspost ;) Ik zou zeggen wacht even een weekje en kopieer hem dan ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2010 12:43 

Hardtraxx Veteran

Inno schreef:

prima,
ik help ook wel mee
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2010 12:46 

Hardtraxx Veteran

we wachten wel even, m'n trein zit ook te vol om even lekker m'n laptop uit m'n tas te halen en een verhaal over drugs te gaan typen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2010 13:56 

Hardtraxx Addict

Code:
Mdma werd vroeger voorgeschreven ter behandelijk van overgewicht, maar werd illegaal gemaakt omdat mensen de andere
effecten van mdma wel konden waarderen.

FAQ:

Wat zijn de effecten in een notendop?

Positief:
Extreme stemmingsverhoging.
Verhoogde behoefte te communiceren.
Verhoogde energy(stimulatie).
Ego verzachting.
Gevoelens van comfort, het horen bij anderen, en close zijn met anderen.
Vergiffenis.
Verhoogde waarneming en waardering van muziek.
Verhoogde waarneming van zintuigen(eten drinken geur)
Levensveranderende spirituele ervaringen.
Neurotisch gebaseerde angst verdwijning.
Behoefte mensen te knuffelen en zoenen.

Neutraal:
Verlies van eetlust
Visuele waarneming verstoord
Nystagmus(snel onvrijwillig ooggedraai)
Milde visuele hallucinaties(Niet gewoonlijk)
Verhoogde hartslag(hoe hoger de dosis hoe hoger de hartslag)
Rusteloosheid, nerveusheid, bibberen.
Veranderingen in temperatuurregeling(tot gevolg zweten als een gek)
Opkomende onverwachte emoties, emotionele afhankelijkheid.
Behoefte om meer te doen bij de come-down.

Negatief:
Ongepaste, of ongeplande emotionele 'bonding'
Je kan dingen zeggen waar je later spijt van krijgt.
Trisma, Bruxia. Oftewel kaakklem, bekkengetrek, tong & wangbijten en tanden stukbijten.
Moeite met concentreren, en problemen met activiteiten die lineare concentratie nodig hebben.
Korte termijn geheugen-stoornis, -verlies en verwarring.
Moeite met een erectie, en moeite met orgasme.
Verhoging in lichaamstemperatuur, wat leid tot uitdroging.
Hyponatremia, watervergiftiging.
Misselijkheid en braken.
Verdrietig na een xtc ervaring door de comedown.
Onverwachte, ongewenste crash.
Een 'kater' de volgende dag, die weken dan duren.
Milde depressie, en vermoeidheid de week na gebruik.

Mogelijke effecten:
Behoefte om de ervaring over te doen, maar niet lichamelijk verslavend.
Psychologische crisis, waarbij een ziekenhuisbezoek benodigt is.
Leververgiftiging.
Neurotoxiciteit
Ongeveer 2 op de 100.000 mensen is allergisch voor mdma, maar dit is niet te voorspellen.

Zijn deze witte met paarse gespikkelde pillen goed?

Dit kan niemand op een forum jou vertellen, wat je kan doen
is naar een testservice gaan. Je kan je pil laten testen op aanwezige stoffen
en ook de hoeveelheid die er in zit.(als je op hoeveelheid wilt testen kost dat geld)
Bij de smartshop kan je ook testjes kopen. Tevens bij http://www.azarius.nl

Hoeveel tijd moet er tussen 2 XTC ervaringen zitten?

Als je veel om je gezondheid geeft, raad ik aan niet vaker dan 4 keer per jaar te gaan gebruiken.
Zo blijft de magie van de pillen bestaan.
Als je niet veel om jezelf geeft, zou ik er minimaal 3 weken tussenhouden. Zo beperk je de schade.

Hoe kan ik het beste mijn XTC of mdma gebruiken?

Ze zijn niet voor niets in pillen gedrukt, slikken is de meest voorkomende manier van gebruik.
Je moet nooit een pil snuiven, behalve de actieve stof krijg je ook bindmiddel en eventueel vulsel
van de pil in je neusgat. Als je mdma poeder hebt kan je het wel snuiven, maar je bent gewaarschuwd
want het brandt! Roken van MDMA is ook mogelijk, maar samen met spuiten vind ik dit de 'junk' methode.

De effectiefste manier van gebruk is 'Pluggen', in andere woorden. Een pil in je reet steken.
Zo slaat hij snel in(iets slomer dan snuiven) en blijft het redelijk lang werken(iets korter dan slikken).

De orale actieve dosis is 75 mg, maar de meeste pillen bevatten 80-100 mg.
Maar de intensiteit van de 'trip' wordt niet alleen bepaald door de dosis.

Je lichaamsgewicht, hoeveelheid serotonine, lichamelijke gezondheid en je 'state of mind'(stemming) spelen ook
een grote rol hierin.

Mythes:

Pillen met heroine, is een fabeltje. Als je een pil heb gehad die wat weg wat van heroine, zat er ketamine in de pil,
in combinatie met mdma geeft het een heroine-achtig gevoel(naar horen zeggen).

Dubbele, of driedubbel gedrukte pillen zijn ook een fabeltje, een verkoopspraatje. Geef je dealer een klap in zn
gezicht als ie je dit probeert aan te smeren.

Wanneer moet je GEEN mdma gebruiken?

Bij de zwangerschap.
Als je medicijnen slikt(vraag de dokter om info)
Als je anti-depressiva slikt.
Als je anti-aids drugs gebruikt

Neveneffecten en gevaren?

Relatief is xtc een veilige drug. het is vaak onoplettendheid en nalatigheid wat mensen de das omdoen.
De laagste bekende fatale overdosis is 15mg per kilo van een meisje van 50 kilo. Dat komt dus neer op 700 mg!
Dat komt neer op 7 pillen in 1 keer!

Verder is het belangrijk dat je water of vocht blijft drinken. Zeker 1 a 2 glazen per uur. Als je op een feest
bent is het belangrijk dat je nu en dan even rust neemt(de chill-outs zijn er niet voor niets!).
Verder kan je het beste gatorade, of AA drink nemen. Die zorgen voor extra absorbtie van het vocht.

Korte termijn effecten/gevaren:

Uitdroging: Dit is de meest voorkomende gevaar bij gebruik, terwijl het makkelijk voorkomen kan worden.

Interactie met medicijnen: Dit komt ook veel voor, terwijl het ook voorkomen kan worden,
als je medicatie gebruikt vraag je dokter of het veilig is.

Lange termijn gevolgen:(Niet bewezen, er zijn nog steeds geen conclusies getrokken over de schade die je neuronen
oplopen door misbruik omdat er geen research op mensen is gedaan maar op dieren)

Depressie: door veelvoudig gebruik kan je serotonine voorraad opraken, en kan je depressief worden.
Dit kan weken of zelfs maanden aanhouden, omdat bij misbruik je receptoren beschadigt raken,
en hierdoor minder snel serotonine aanvullen.

Beschadiging van de neuronen: Er is bewezen dat MDMA schade aanricht aan je neuronen bij veelvoudig gebruik.
Je Cognitieve, physieke en psychische functies worden aangetast, maar in welke mate is onbekend.
Hersenschade, parkinson-achtige aandoeningen en geheugen verlies zijn het meest voorkomend.

Een erg informatief stukje over XTC(mdma) van het drugsforum.
Heb dit verhaal zelf ook meerdere malen doorgelezen voordat ik begon met gebruiken. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2010 14:12 

Hardtraxx Veteran

zat nog eens na te denken over je idee inno, maar ik denk dat het niet veel wordt of je moet gewoon echt een heel compact en samenvattend verhaal ervan maken,
want het wordt anders meer een beetje knippen en plakken van drugsinfo sites en in dat geval kan je gewoon beter een beginpost maken met een soort handleiding hoe je het beste kan gebruiken (voorbereiding, tijdens je space, na je space), dus niet de bullshit eromheen want die zet je gewoon in links eronder voor de geïnteresseerden.

al die overige informatie over wat mdma precies is, is namelijk niet noodzakelijk om te weten en anders krijg je een post van 4 pagina's lang en dat gaan er maar weinig lezen ben ik bang
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2010 15:33 

Hardtraxx Elite

Oxbow schreef:
zat nog eens na te denken over je idee inno, maar ik denk dat het niet veel wordt of je moet gewoon echt een heel compact en samenvattend verhaal ervan maken,
want het wordt anders meer een beetje knippen en plakken van drugsinfo sites en in dat geval kan je gewoon beter een beginpost maken met een soort handleiding hoe je het beste kan gebruiken (voorbereiding, tijdens je space, na je space), dus niet de bullshit eromheen want die zet je gewoon in links eronder voor de geïnteresseerden.

al die overige informatie over wat mdma precies is, is namelijk niet noodzakelijk om te weten en anders krijg je een post van 4 pagina's lang en dat gaan er maar weinig lezen ben ik bang

Denk dat informatieve basis informatie over veilig gebruik vooral nuttig is. En verder voldoende links voor mensen die zich er verder in willen verdiepen inderdaad. Het grootste probleem met alle drugsgebruik is dat weinig mensen de belangrijke zaken weten. Met name dosis waarbij er neurotoxiteit (hersenschade) optreed, frequentie van gebruik waarbij je schade oploopt. En uiteraard wat je kan doen om de schade zo groot mogelijk te beperken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2010 17:56 

Hardtraxx Veteran

Hier valt heel veel informatie vandaan te halen

Iemand trouwens een idee over sterretjes met rond de 150mg?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2010 18:00 

Hardtraxx Addict

Chukkels schreef:
Hier valt heel veel informatie vandaan te halen

Iemand trouwens een idee over sterretjes met rond de 150mg?

Schijnen erg goed te zijn!
Maar ga nooit uit van wat andere zeggen en laat je pillen gewoon testen voor dat stukje zekerheid.
Kleur & opdruk hoeft niks te zeggen.
Ik heb wel eens blauwe dolfijnen gehad, die volgens de meeste mensen erg lekker waren, maar degene die ik had zaten bomvol met mcpp.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2010 18:05 

Hardtraxx Veteran

Krijg vanavond 6 stuks binnen, kunnen maten van mij testen op Fusion, als ik er niet aan ga xd

Nee, maar ik ga volgende week sowieso even langs de Unity in Amsterdam (is praktisch achter mijn kamer), om eventjes wat dingen te laten testen :)

Kan ze trouwens niet vinden op pillreports.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2010 18:11 

Hardtraxx Addict

Chukkels schreef:
Krijg vanavond 6 stuks binnen, kunnen maten van mij testen op Fusion, als ik er niet aan ga xd

Nee, maar ik ga volgende week sowieso even langs de Unity in Amsterdam (is praktisch achter mijn kamer), om eventjes wat dingen te laten testen :)

Kan ze trouwens niet vinden op pillreports.

Welke kleur zijn ze dan? Paars wit of blauw
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2010 18:13 

Hardtraxx Veteran

Witte duifjes binnen :yay:

Ze ruiken als donkerpaarse sterren :drool:

Ze zien er net zo smakelijk uit als FastForwards :love:

Kan niet wachten :D
Vorige  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 471  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen