Maar snuiven is leuk! 
Hoe werkt dat? Een bepaalde hoeveelheid in een vloeitje gooien, dichtdraaien en zo je slokdarm in flikkeren?
Yup inderdaad. Alleen vind ik dat bij pep totaal niet werken. Of het werkt wel, maar je voelt er zo extreem veel minder van. Heb gewoon het gevoel dat de werking dan maar 20% is in de rush, maar het houdt wel langer aan. Echter is dan ook de kans vele malen groter dat je niet in slaap komt.wrote:Heb wel eens wat gehoord over die bommetjes, misschien is dat meer mijn ding.
Hoe werkt dat? Een bepaalde hoeveelheid in een vloeitje gooien, dichtdraaien en zo je slokdarm in flikkeren?
Maar het is zo'n gekke gedachte pep of sos in een vloeitje te draaien en op te etenwrote:Yup inderdaad. Alleen vind ik dat bij pep totaal niet werken. Of het werkt wel, maar je voelt er zo extreem veel minder van. Heb gewoon het gevoel dat de werking dan maar 20% is in de rush, maar het houdt wel langer aan. Echter is dan ook de kans vele malen groter dat je niet in slaap komt.wrote:Heb wel eens wat gehoord over die bommetjes, misschien is dat meer mijn ding.
Dunno, bommetjes zijn kut.wrote:Maar het is zo'n gekke gedachte pep of sos in een vloeitje te draaien en op te etenwrote:Yup inderdaad. Alleen vind ik dat bij pep totaal niet werken. Of het werkt wel, maar je voelt er zo extreem veel minder van. Heb gewoon het gevoel dat de werking dan maar 20% is in de rush, maar het houdt wel langer aan. Echter is dan ook de kans vele malen groter dat je niet in slaap komt.wrote:Heb wel eens wat gehoord over die bommetjes, misschien is dat meer mijn ding.
Hoe werkt dat? Een bepaalde hoeveelheid in een vloeitje gooien, dichtdraaien en zo je slokdarm in flikkeren?.
Met sos is het wel aan te raden?
Zijn genoeg fora waar je met die vraag beter terecht kunt dan hier... Succes!wrote:Heb wel eens wat gehoord over die bommetjes, misschien is dat meer mijn ding.
? is toch gewoon een normale vraag over drugs?wrote:Zijn genoeg fora waar je met die vraag beter terecht kunt dan hier... Succes!wrote:Heb wel eens wat gehoord over die bommetjes, misschien is dat meer mijn ding.
True, maar bijvoorbeeld op drugsforum.info bijvoorbeeld hebben meer mensen er verstand vanwrote:? is toch gewoon een normale vraag over drugs?wrote:Zijn genoeg fora waar je met die vraag beter terecht kunt dan hier... Succes!wrote:Heb wel eens wat gehoord over die bommetjes, misschien is dat meer mijn ding.
Ja jwel, maar denk dat hier toch veelal jongeren zitten met relatief weinig ervaring. En als de ervaring er is, betreft dat vaak speed/mdma... op die manierwrote:? is toch gewoon een normale vraag over drugs?wrote:Zijn genoeg fora waar je met die vraag beter terecht kunt dan hier... Succes!wrote:Heb wel eens wat gehoord over die bommetjes, misschien is dat meer mijn ding.
Valium!wrote:ff een vraagje:
Ik heb de komende 2 weken examens, en nou heb ik altijd al moeite gehad met concentreren, en dat maakte voorheen nooit zo heel veel uit, maar nu ben ik bang dat het echt ten koste kan gaan van m'n examens.
Daarnaast heb ik de laatste tijd echt heel veel moeite met slapen, ik lig elke nacht wakker tot 3 uur en vorige week vrijdag zelfs de hele nacht...
Weet iemand mss iets wat écht helpt tegen deze 2 dingen de komende 2 weken (of het nou een soort van medicijn/drug is of niet).
Ja zo werkt het inderdaad, Bij nasale inname wordt de speed grotendeels opgenomen door de bloedslijmvliezen in de neus en komt het zo in het bloed terecht. Slechts een klein deel komt in de maag en wordt dan via de maagwand opgenomen.wrote:Heb wel eens wat gehoord over die bommetjes, misschien is dat meer mijn ding.
Dit helpt bij mij dus totaal niet, als ik 's avonds sport dan is vaak me hartslag nog te hoog, en kom ik echt nooooit in slaapwrote:En na 't avondeten nog even sporten werkt altijd goed
Niet te kort voor je gaat slapen nee. Dan is je lichaam nog in een actieve staat. Je moet nog een uur of 2 uittrekken om in te kakkenwrote:Dit helpt bij mij dus totaal niet, als ik 's avonds sport dan is vaak me hartslag nog te hoog, en kom ik echt nooooit in slaapwrote:En na 't avondeten nog even sporten werkt altijd goed
Slecht uitgevoerd onderzoek, conclusie gebaseerd op aannames/mogelijkheiden... Gaat weer nergens overwrote: Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/9797 ... xtc__.html
mooie discussie ook onder het bericht :p
Zegt genoeg over Telegraaf lezers zou ik zeggenwrote:
mooie discussie ook onder het bericht :p
Drink maar is elk weekend gedurende 6,5 jaar lang je helemaal kapot, wil ik ook eens zien hoe kort die hippocampus iswrote:Dat bericht stond 1,5 maand geleden al op nu.nl, nu komen de andere media er ineens mee...
http://www.nu.nl/gezondheid/2487402/xtc ... n-aan.html
Maar die testpersonen (10 stuks, dus niet echt representatief), gemiddeld 25 jaar oud, hebben in 6.5 jaar tijd 281 pillen geslikt... Da's 43 stuks per jaar.
Conclusie: Dat overmatig gebruik schadelijk is zal niemand verbazen, maar dit bericht brengt weer een hoop negatieve aandacht jegens X met zich mee, terwijl het niet te vergelijken is met de gemiddelde gebruiker...
Maar als je naar een verjaardag gaat krijg je weer te horen "ik hoorde op het nieuws dat xtc gebruikers 10% minder geheugen hebben!"
En dan?wrote:Drink maar is elk weekend gedurende 6,5 jaar lang je helemaal kapot, wil ik ook eens zien hoe kort die hippocampus iswrote:Dat bericht stond 1,5 maand geleden al op nu.nl, nu komen de andere media er ineens mee...
http://www.nu.nl/gezondheid/2487402/xtc ... n-aan.html
Maar die testpersonen (10 stuks, dus niet echt representatief), gemiddeld 25 jaar oud, hebben in 6.5 jaar tijd 281 pillen geslikt... Da's 43 stuks per jaar.
Conclusie: Dat overmatig gebruik schadelijk is zal niemand verbazen, maar dit bericht brengt weer een hoop negatieve aandacht jegens X met zich mee, terwijl het niet te vergelijken is met de gemiddelde gebruiker...
Maar als je naar een verjaardag gaat krijg je weer te horen "ik hoorde op het nieuws dat xtc gebruikers 10% minder geheugen hebben!"
Ikzelf ongeveer 15, en dat zal ik geen 6,5 jaar volhouden :pwrote:Maar het onderzoek gaat toch duidelijk over veelgebruikers, geen idee wat jullie achterover tikken in een jaar, maar dat slaat dus niet op alle mensen.
Ik vind het ook niet representatief, maar je moet kijken naar de menxen die XTC gebruiken en dan de mensen de het veel gebruiken, dat is denk ik geen super grote groep, alsnog is 10 mensen geen goede steekproef, maar die proeven zijn wel vaak zo dat je bij een grotere proef wel ongeveer hetzelfde kan constateren.
De vraag is alleen wanneer ze het onderzoek grootschalliger gaan inzetten.