Pommer schreef:
ff een vraagje:
Ik heb de komende 2 weken examens, en nou heb ik altijd al moeite gehad met concentreren, en dat maakte voorheen nooit zo heel veel uit, maar nu ben ik bang dat het echt ten koste kan gaan van m'n examens.
Daarnaast heb ik de laatste tijd echt heel veel moeite met slapen, ik lig elke nacht wakker tot 3 uur en vorige week vrijdag zelfs de hele nacht...
Weet iemand mss iets wat écht helpt tegen deze 2 dingen de komende 2 weken (of het nou een soort van medicijn/drug is of niet).
Valium!

Juggernaut schreef:
Heb wel eens wat gehoord over die bommetjes, misschien is dat meer mijn ding.
Hoe werkt dat? Een bepaalde hoeveelheid in een vloeitje gooien, dichtdraaien en zo je slokdarm in flikkeren?

Ja zo werkt het inderdaad, Bij nasale inname wordt de speed grotendeels opgenomen door de bloedslijmvliezen in de neus en komt het zo in het bloed terecht. Slechts een klein deel komt in de maag en wordt dan via de maagwand opgenomen.
Bij orale inname komt de speed als het ware direct in de maag terecht. Je maag neemt hier ongeveer 20% van op via de maagwand en verder wordt het grotendeels (redelijk snel) opgenomen in de kleine darm.
. Bij een bommetje doe je gewoon het aantal wat je wil, bijv 300mg afgewogen in een capsule of een vloetje die je opvouwt als pizzapuntje en daarna dichtvouwt. Echter houd de werking Oraal wel langer aan.