Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 467, 468, 469, 470, 471  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2011 20:17 

Hardtraxx Veteran

Maar snuiven is leuk! :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2011 20:18 

Hardtraxxer

Heb wel eens wat gehoord over die bommetjes, misschien is dat meer mijn ding.
Hoe werkt dat? Een bepaalde hoeveelheid in een vloeitje gooien, dichtdraaien en zo je slokdarm in flikkeren? xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2011 20:20 

Hardtraxx Veteran

Juggernaut schreef:
Hoe werkt dat? Een bepaalde hoeveelheid in een vloeitje gooien, dichtdraaien en zo je slokdarm in flikkeren? xd

Yup inderdaad. Alleen vind ik dat bij pep totaal niet werken. Of het werkt wel, maar je voelt er zo extreem veel minder van. Heb gewoon het gevoel dat de werking dan maar 20% is in de rush, maar het houdt wel langer aan. Echter is dan ook de kans vele malen groter dat je niet in slaap komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2011 20:25 

Hardtraxxer

Chukkels schreef:
Juggernaut schreef:

Yup inderdaad. Alleen vind ik dat bij pep totaal niet werken. Of het werkt wel, maar je voelt er zo extreem veel minder van. Heb gewoon het gevoel dat de werking dan maar 20% is in de rush, maar het houdt wel langer aan. Echter is dan ook de kans vele malen groter dat je niet in slaap komt.

Maar het is zo'n gekke gedachte pep of sos in een vloeitje te draaien en op te eten xd .
Met sos is het wel aan te raden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2011 20:58 

Hardtraxx Veteran

Juggernaut schreef:
Chukkels schreef:
Juggernaut schreef:

Maar het is zo'n gekke gedachte pep of sos in een vloeitje te draaien en op te eten xd .
Met sos is het wel aan te raden?

Dunno, bommetjes zijn kut.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2011 21:52 

Hardtraxx Addict

Juggernaut schreef:

Zijn genoeg fora waar je met die vraag beter terecht kunt dan hier... Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2011 21:57 

mr_vertigo schreef:
Juggernaut schreef:

? is toch gewoon een normale vraag over drugs?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2011 22:04 

Hardtraxx Veteran

Banaanslak schreef:
mr_vertigo schreef:
Juggernaut schreef:

True, maar bijvoorbeeld op drugsforum.info bijvoorbeeld hebben meer mensen er verstand van ;)

Maar verder denk ik dat sos in een vloeitje totaal kut is. Ik heb het spul nog nooit genomen, maar van wat ik ervan heb gehoord is dat je alleen de juiste werking krijgt door te snuiven. Of tenminste de bedoelde werking.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2011 22:32 

Bierkoning

Bedankt voor de reacties op mijn vraagje allemaal :kiss2: kzal is kijken wat het beste is
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mei 2011 23:00 

Hardtraxx Addict

Banaanslak schreef:
mr_vertigo schreef:
Juggernaut schreef:

Ja jwel, maar denk dat hier toch veelal jongeren zitten met relatief weinig ervaring. En als de ervaring er is, betreft dat vaak speed/mdma... op die manier :D Vragen kan natuurlijk nooit kwaad, maar gratis advies eigenlijk ook niet!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2011 08:38 

Donateur

Pommer schreef:
ff een vraagje:

Ik heb de komende 2 weken examens, en nou heb ik altijd al moeite gehad met concentreren, en dat maakte voorheen nooit zo heel veel uit, maar nu ben ik bang dat het echt ten koste kan gaan van m'n examens.
Daarnaast heb ik de laatste tijd echt heel veel moeite met slapen, ik lig elke nacht wakker tot 3 uur en vorige week vrijdag zelfs de hele nacht...

Weet iemand mss iets wat écht helpt tegen deze 2 dingen de komende 2 weken (of het nou een soort van medicijn/drug is of niet).

Valium! :D

Juggernaut schreef:

Ja zo werkt het inderdaad, Bij nasale inname wordt de speed grotendeels opgenomen door de bloedslijmvliezen in de neus en komt het zo in het bloed terecht. Slechts een klein deel komt in de maag en wordt dan via de maagwand opgenomen.

Bij orale inname komt de speed als het ware direct in de maag terecht. Je maag neemt hier ongeveer 20% van op via de maagwand en verder wordt het grotendeels (redelijk snel) opgenomen in de kleine darm.

. Bij een bommetje doe je gewoon het aantal wat je wil, bijv 300mg afgewogen in een capsule of een vloetje die je opvouwt als pizzapuntje en daarna dichtvouwt. Echter houd de werking Oraal wel langer aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2011 10:05 

Donateur

Het beste is gewoon een paracetamolletje. Valium is vrij zwaar en ik denk onnodig.
Dat kleine beetje verzachting van het paracetamolletje + placebo (je hebt toch wat genomen dus je kan slapen)
zou genoeg moeten zijn. Ik zou vooral met het oog op je examens niet naar lompe middelen grijpen.

Doe zoveel mogelijk aan voorbereiding, leerwerk, oefeningen etc.
Dat je iets goed kent; zal je ook meer rust geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2011 10:19 

Hardtraxx Veteran

Gewoon regelmatig proberen te slapen. Vaste tijd op bed, vaste tijd er uit. Dat scheelt al een hele hoop ;)

En na 't avondeten nog even sporten werkt altijd goed :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2011 10:40 

Donateur

Inno schreef:

Dit helpt bij mij dus totaal niet, als ik 's avonds sport dan is vaak me hartslag nog te hoog, en kom ik echt nooooit in slaap
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mei 2011 11:19 

Hardtraxx Veteran

Kevin-Raw schreef:
Inno schreef:

Dit helpt bij mij dus totaal niet, als ik 's avonds sport dan is vaak me hartslag nog te hoog, en kom ik echt nooooit in slaap

Niet te kort voor je gaat slapen nee. Dan is je lichaam nog in een actieve staat. Je moet nog een uur of 2 uittrekken om in te kakken :P

Dus niet te laat eten :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 20:28 

Hardtraxxer

Brein krimpt door xtc AMSTERDAM - De hippocampus van xtc-gebruikers is tien procent kleiner. Dat gebied in de hersenen regelt het geheugen en de herinnering. "De krimp is zorgelijk", zegt Liesbeth Reneman van het Amsterdams Medisch Centrum (AMC) in Spits. Ze toonde voor het eerst aan dat de drug een zichtbaar schadelijk effect heeft. Door het gebruik van xtc gaan bloedvaten een tijdje vernauwen, waardoor misschien hersencellen verloren gaan en het brein mogelijk krimpt. Het ging om een kleine studie onder een tiental gebruikers. Grotere studies moeten de voorlopioge conclusie bevestigen.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/9797 ... xtc__.html

mooie discussie ook onder het bericht :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 20:44 

Hardtraxx Veteran

Djenz schreef:
Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/9797 ... xtc__.html

Slecht uitgevoerd onderzoek, conclusie gebaseerd op aannames/mogelijkheiden... Gaat weer nergens over

En inderdaad die reacties zijn om te huilen.

Mensen die 't hebben over domheid van mensen die gebruiken, terwijl hun hele bericht vol met spelfouten staat :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 21:10 

Hardtraxx Addict

Djenz schreef:

Zegt genoeg over Telegraaf lezers zou ik zeggen :P Kut krant...
We zullen wel horen wat de grootschalige onderzoeken gaan opleveren...
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2011 21:59 

Hardtraxxer

Dat bericht stond 1,5 maand geleden al op nu.nl, nu komen de andere media er ineens mee...
http://www.nu.nl/gezondheid/2487402/xtc ... n-aan.html

Maar die testpersonen (10 stuks, dus niet echt representatief), gemiddeld 25 jaar oud, hebben in 6.5 jaar tijd 281 pillen geslikt... Da's 43 stuks per jaar.

Conclusie: Dat overmatig gebruik schadelijk is zal niemand verbazen, maar dit bericht brengt weer een hoop negatieve aandacht jegens X met zich mee, terwijl het niet te vergelijken is met de gemiddelde gebruiker...

Maar als je naar een verjaardag gaat krijg je weer te horen "ik hoorde op het nieuws dat xtc gebruikers 10% minder geheugen hebben!"
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2011 00:19 

Hardtraxx Newbie

Deeltjesversneller schreef:
Dat bericht stond 1,5 maand geleden al op nu.nl, nu komen de andere media er ineens mee...

Maar die testpersonen (10 stuks, dus niet echt representatief), gemiddeld 25 jaar oud, hebben in 6.5 jaar tijd 281 pillen geslikt... Da's 43 stuks per jaar.

Conclusie: Dat overmatig gebruik schadelijk is zal niemand verbazen, maar dit bericht brengt weer een hoop negatieve aandacht jegens X met zich mee, terwijl het niet te vergelijken is met de gemiddelde gebruiker...

Maar als je naar een verjaardag gaat krijg je weer te horen "ik hoorde op het nieuws dat xtc gebruikers 10% minder geheugen hebben!"

Drink maar is elk weekend gedurende 6,5 jaar lang je helemaal kapot, wil ik ook eens zien hoe kort die hippocampus is :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2011 00:22 

Hardtraxx Addict

Larsjaah schreef:
Deeltjesversneller schreef:

Drink maar is elk weekend gedurende 6,5 jaar lang je helemaal kapot, wil ik ook eens zien hoe kort die hippocampus is :P

En dan? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2011 09:40 

Artiest

Maar het onderzoek gaat toch duidelijk over veelgebruikers, geen idee wat jullie achterover tikken in een jaar, maar dat slaat dus niet op alle mensen.
Ik vind het ook niet representatief, maar je moet kijken naar de menxen die XTC gebruiken en dan de mensen de het veel gebruiken, dat is denk ik geen super grote groep, alsnog is 10 mensen geen goede steekproef, maar die proeven zijn wel vaak zo dat je bij een grotere proef wel ongeveer hetzelfde kan constateren.
De vraag is alleen wanneer ze het onderzoek grootschalliger gaan inzetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2011 11:07 

Hardtraxx Veteran

Skedoedelefloeps schreef:
Maar het onderzoek gaat toch duidelijk over veelgebruikers, geen idee wat jullie achterover tikken in een jaar, maar dat slaat dus niet op alle mensen.
Ik vind het ook niet representatief, maar je moet kijken naar de menxen die XTC gebruiken en dan de mensen de het veel gebruiken, dat is denk ik geen super grote groep, alsnog is 10 mensen geen goede steekproef, maar die proeven zijn wel vaak zo dat je bij een grotere proef wel ongeveer hetzelfde kan constateren.
De vraag is alleen wanneer ze het onderzoek grootschalliger gaan inzetten.

Ikzelf ongeveer 15, en dat zal ik geen 6,5 jaar volhouden :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2011 11:37 

Hardtraxx Addict

Wat gebeurt er eigenlijk als je wordt aangehouden met 1 of 2 pillen op zak? Wat is de wetgeving daarvoor? Ik lees op sommige plekken dat het af wordt gepakt en je naar binnen mag. Op andere plekken lees ik een boete van 35 tot 100 euro per pil e.t.c.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2011 12:09 

Donateur

Verschilt per gemeente-beleid. De ene keer is het 60, de andere keer 90, dan moet je een nachtje brommen en dan mag je gewoon weer naar binnen... valt geen peil op te trekken.
Vorige  1 ... 467, 468, 469, 470, 471  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen