Tsja stem ik nou op de beste producer of op de beste DJ?
Ik ga maar gewoon van het laatste uit.
1. Vince
Die man is een koning. Iedereen die nog nooit een set van hem heeft gehoord weet niet waar ik het over heb, maar die gast kan gewoon ALLES! 80's, 90's, early hardcore, rave, happy hardcore, hedendaagse mainstream... soms uren achter elkaar zonder dat het ook maar 1 keer vals of scheef klinkt. Vince maakt elke set weer speciaal en werkelijk elke minuut is gewoon leuk om naar te luisteren, omdat hij dan weer teased, scratcht, gebruik maakt van sampletjes etc. En dat allemaal gewoon met VINYL

Dit is voor mij gewoon de onbetwiste nummer één.
2. Thera
Er zijn niet meer veel DJ's die snappen hoe ze een set moeten opbouwen of wat ze wanneer moeten draaien. Thera is er een die het wel begrijpt. Zijn sets kloppen gewoon van voor tot achter, en hij brengt energie op de dansvloer keer tien. Tel daarbij op dat z'n mixwerk altijd zo strak als een aal is en hij tussendoor los staat te gaan als bokito de ontsnapte aap uit Blijdorp

Bovendien kan hij heel gevarieerd draaien: hardtrance, early, mainstream, z'n vrij aparte theracords-spul, industrial, hardcore... en soms alles in één set. Gewoon een baas, en iedereen die hem wel eens live heeft meegemaakt, weet waarom hij hier zo hoog aangeschreven staat
3. Unexist
Unexist is DJ in hart en nieren. Kan dingen achter de draaitafel waar het gros van alle hardcore en hardstyle-DJ's alleen maar van kan dromen, feilloos mixwerk, scratcht tussendoor nog ff. Heeft ook altijd een hele aparte stijl, duistere en snoeiharde hardcore. Verdient wat dat betreft een hoop erkenning
4. Sander van Doorn
Of het nou zo'n goeie DJ is weet ik niet, maar dankzij zijn CD en zijn sets is mijn liefde voor trance en dergelijke "langzamere muziek" deze zomer weer opgebloeid. Is niet de meest verrassende DJ, maar wel met een hele brede smaak en platenkeuze. Die verdiend wel een stem
5. Zany
Jammer dat ie nu op een laptop draait al moet ik zeggen dat ie daar ook best leuke dingen mee doet. Met CD's was Zany echter ook al een baas. Vorig jaar al en dit jaar gewoon weer. Zijn set op Wish was weer van grote klasse. Bouwt strak op, mixt altijd erg verrassend, platenkeuze is voor 90% helemaal mijn ding. En gooit er als een van de weinigen nog wel eens wat oude klappers op. Eeuwige held!
Eervolle vermeldingen voor Danielle Mondello en Headhunterz. Mondello is net als Unexist en Vince een baas qua draaitechniek, Headhunterz is verschrikkelijk populair geworden in het buitenland, ook waar hardstyle minder populair is, en daar heb ik wel erg veel respect voor! Ook hoe hij met kleine experimenten probeert toch vernieuwend te zijn kan ik erg waarderen, ook al is het niet altijd even mijn smaak