Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 54  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2010 12:27 

Hardtraxx Veteran

Maar als je bijv in het top5 topic een lijstje post met 5 wat populairdere tracks krijg je meteen kritiek met dit soort smileys :') enzo, dat is toch jammer. Als iemand wat zegt in het release topic bij een harde melodieloze track dat niet zo positief is, krijgt hij meteen reacties dat hij zich moet gaan verdiepen en dat dit echt HARDstyle is, terwijl dat nergens op slaat natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2010 12:44 

Aan het typen...

De reden dat dat omgedraaid is bij de nustyle tracks, omdat daar bijna niemand zijn mening kan onderbouwen. PNXRMX en Sunboom waren voorheen nog goed in het verdedigen van die tracks, maar zelfs zij hebben daar een stapje terug gedaan. Gevolg is, de kritiek blijft en de weerstand is verdwenen. Andersom geldt dat die mensen dan ook maar kritiek gaan hebben op bijvoorbeeld theracords tracks, vervolgens dingen gaan beweren en zodra ze tegengesproken worden, beginnen ze direct te zeuren dat zij geen kritiek mogen geven. Als je bewering terecht is, dan had je het argument van de tegenpartij wel onderuit kunnen halen en had je de discussie niet ontvlucht door te gaan zeggen: "Ja maar jullie geven ook kritiek op onze tracks, maar andersom mag het niet :cry: ." Ik denk dat het eerder te maken heeft met niet kunnen dan niet mogen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2010 12:46 

Hardtraxx Veteran

Oxbow schreef:
Maar als je bijv in het top5 topic een lijstje post met 5 wat populairdere tracks krijg je meteen kritiek met dit soort smileys :') enzo, dat is toch jammer. Als iemand wat zegt in het release topic bij een harde melodieloze track dat niet zo positief is, krijgt hij meteen reacties dat hij zich moet gaan verdiepen en dat dit echt HARDstyle is, terwijl dat nergens op slaat natuurlijk.

nee daar heb je een punt...maar ik denk dat dat komt omdat mensen hier over het algemeen het minder hebben op 'commerciele' hardstyle en meer met de 'raw'hardstyle hebben dus ze daarom zo reageren...ik ben ook met van de rauwe kant omdat ik vind dat de commerciele kant een beetje uitgemolken is/wordt en dat heb ik dus bij de rauwere hardstyle niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2010 13:00 

Hardtraxx Veteran

Oxbow schreef:
Ik ben het wel met hem eens dat theracords en vele rawtracks hier erg opgehemelt worden terwijl er ook een heleboel platen bij zitten die niet echt bijzonder zijn. Als je daar kritiek op uit krijg je meteen 6 tegen reacties en dat is omgedraaid bij de nu style tracks. Er zijn zeker een paar topreleases gekomen, onder andere degene die lyst in ze bericht heeft staan, maar je kan niet ontkennen dat er een redelijk groot slijmgedrag hier op het forum is tegenover theracords

maakt mij verder niet uit, want ik zit redelijk in het midden als het gaat welke hardstyle kant ik meer leuk vind, maar kan best begrijpen dat mensen zich hieraan ergeren

Spijker.kop.raak.
Ik ben zelf geen fan van Theracords maar sommige tracks kan ik echt wel waarderen. Ook vrolijke hardstyle vind ik leuk en het meeste rauwe beukwerk vind ik ook vet. Lyst trekt in zijn laatste post alles weer uit zijn verband. Het gaat mij er om dat hier op het forum 9 van de 10 mainstream tracks afgezeken worden wegens ongeinspireerd etc. Terwijl tracks van Thera en B-Front als godsgeschenken worden onthaald. Het contrast tussen de waardering daarvoor is veel te groot. Ook B-Front is niet origineel want zijn laatste release Neophobia/Sleepwalker is flink wat jatwerk. Neophobia = Noisecontrollers - Creatures. En de intro van Sleepwalker is amper te onderscheiden van die van Donkey Rollers - Innocent. Daarnaast lijkt de melo van Sleepwalker ook op die van Neophobia. Daar hoor je niemand over, want RAW=untouchable. Voor veel posters op dit forum is het zelfs de release van het jaar. Dezelfde mensen die in het topic over het Qlimax anthem zitten te zeiken dat de melodie te veel op Face The Enemy lijkt. Ook ik vind overigens dat die track op FTE lijkt maar mijn opmerking in het new-tracks topic ging er puur over dat mainstream mijns inziens te veel wordt afgekraakt en RAW/Early/Theracords op dit forum untouchable is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2010 13:10 

Aan het typen...

Dat gaat niet de discussie voorbij.. Als iemand beweert dat al die theracords tracks hetzelfde zijn, zonder verder argumenten te geven en als ik een tegenargument geef, wordt het direct weer op de "Ja maar theracords is "untouchable"" berg gegooid. Ik vind het belachelijk dat mijn reactie zo wordt afgedaan, terwijl van jullie kant geen enkel inhoudelijk argument komt. Als jij denkt dat je Theracords terecht op iets af kunt kraken, ga gerust je gang, maar dan wel graag inhoudelijk en niet met een loze bewering, om vervolgens weer te refereren naar het "untouchable" zijn van Theracords. Als je dat niet kunt, tja dan valt er blijkbaar niets negatiefs te zeggen, maar schijnbaar mag dat ook al niet, want dan is hij/zij "untouchable".
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2010 13:16 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Dat gaat niet de discussie voorbij.. Als iemand beweert dat al die theracords tracks hetzelfde zijn, zonder verder argumenten te geven en als ik een tegenargument geef, wordt het direct weer op de "Ja maar theracords is "untouchable"" berg gegooid. Ik vind het belachelijk dat mijn reactie zo wordt afgedaan, terwijl van jullie kant geen enkel inhoudelijk argument komt. Als jij denkt dat je Theracords terecht op iets af kunt kraken, ga gerust je gang, maar dan wel graag inhoudelijk en niet met een loze bewering, om vervolgens weer te refereren naar het "untouchable" zijn van Theracords. Als je dat niet kunt, tja dan valt er gewoon niets negatiefs te zeggen, maar schijnbaar mag dat ook al niet, want dan is hij/zij "untouchable".

Ik zelf ben geen Theracords kenner. Ik download de meeste releases wel maar vaak vind ik het niet zo vet en gooi ik ze weer weg. Dus inhoudelijk kan ik niet met je discussieren over Theracords omdat ik er te weinig vanaf weet. Maar het lijkt me niet ondenkbaar dat ook daar niet ieder nummer totaal verschillend klinkt. Het voorbeeld uit mijn vorige post is dan ook toegespitst op de RAW hardstyle omdat ik daar zelf iets meer in thuis ben. Kopieer- en herhalingsgedrag komt in alle uithoeken van de muziek voor dus ook bij Theracords.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2010 13:22 

Artiest

Misschien komt het door het feit dat we als Theracords zijnde ook gewoon actief op t forum zijn? Ik vind het helemaal niet erg om kritiek te krijgen en meningen van anderen over onze/mijn muziek te horen. Ik kan er als producer natuurlijk alleen maar beter van worden. Maar ik weet natuurlijk ook dat ieder zijn smaak anders is. Muziek is natuurlijk subjectief en met Theracords brengen we heel simpel gezegd gewoon uit wat we zelf vet vinden xd

Ik heb (zeker in het begin van Theracords) juist ontzettend veel berichten gezien van mensen die Theracords juist voor geen meter kunnen volgen, te raar, te apart en dat soort dingen. We zijn toen Therabyte begonnen om daar juist de wat meer experimentelere dingen te doen en Theracords ietsjes meer hardstyle te houden (even goed lekker divers tenminste dat vind ik).

De discussie vind ik overigens wel super interessant, maar dat de Theracords releases op elkaar lijken, lijkt me niet helemaal juist nee. Natuurlijk hoor je wel of een track van mij is of van Geck-o of van Wavolizer, maar dat is bij iedere artiest zo. We proberen het wel altijd wat breed/divers te houden, maar goed. Ik hou zelf heel erg van ronde holle kicks dus die zal ik natuurlijk eerder in een track van mezelf stoppen dan een hele andere kick bijvoorbeeld
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2010 13:24 

Aan het typen...

En dat is precies de reden, waarom ik er op die manier tegenin ging.
Hoe kun je nu zeggen dat er veel kopieer- en herhalingsgedrag bij Theracords, als je er niet eens in verdiept hebt. Theracords is op geen mogelijkheid te vergelijken met alle andere labels. Dingen als diversiteit, originaliteit en creativiteit zijn juist de dingen die bij Theracords hoog in het vaandel staan. Natuurlijk zijn er een aantal tracks die op elkaar lijken, zoals To the Core en Smasher. Maar dan heb je het over 2 tracks die op elkaar lijken en niet een hele reeks tracks die allemaal op elkaar lijken. Dat ik er tegen in ga is omdat die bewering van hem nergens op sloeg en niet omdat Theracords untouchable is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2010 13:24 

Hardtraxx Veteran

er zijn hier op het forum maar een paar mensen die echt goed hun mening + argumenten kunnen verwoorden. deze users zitten veel aan de raw/early kant zodat het inderdaad snel klaar is al er een discussie plaatst vind omtrent iets waar zij het niet/wel mee eens zijn. helaas zijn er maar weinig users die echt goed de melodieuze en commerciële kant kunnen 'verdedigen' waardoor je dus een beetje verdraaid beeld krijgt. Dat is aan niemand te wijten maar toch jammer als steeds jouw favo kant in hardstyle onderuit wordt gehaald. Er zijn ook nog een heleboel mensen die zich qua mening en argumenten verschuilen achter die eerste groep waar ik het over had, omdat ze meningloos zijn? bang dat ze niet gemogen worden? en dan is quoten, +1 & smileys niet moeilijk nee.

maar ik ben het met je eens dat er te weinig inhoudelijke kritiek is op de theracords/raw releases en dat mensen snel gaan zeuren, maar neemt niet weg dat er grote groep met slijmballen is die bij elke raw release een :drool: neerzetten en bij elke nu/style berichtgeving een :') , daar erger ik me zelfs aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2010 13:26 

Artiest

ik zou zeggen, kom maar op met de inhoudelijke kritiek! Via PM of gewoon zo, ik vind t allemaal best :D
Niemand is ooit klaar met leren toch :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2010 13:30 

Hardtraxx Veteran

Oxbow schreef:
maar ik ben het met je eens dat er te weinig inhoudelijke kritiek is op de theracords/raw releases en dat mensen snel gaan zeuren, maar neemt niet weg dat er grote groep met slijmballen is die bij elke raw release een :drool: neerzetten en bij elke nu/style berichtgeving een :') , daar erger ik me zelfs aan.

Theracords is gewoon een groep releases met een ontzettend afwijkende sound. Dat is gewoon (voor mij althans) like it or not. Wavolizer bijvoorbeeld (met alle respect voor hem) vind ik meestal echt niet lekker klinken. Daarentegen kan een Geck-O me regelmatig boeien (Instant Fame bijvoorbeeld!). Ook Chris One af en toe.

Over het tweede gedeelte ben ik het eens. Ik ben meer van mening dat je niet overal hoeft neer te zetten hoe ongelofelijk kut iets wel niet is. Je kunt beter opbouwende kritiek geven of gewoon wegblijven uit die topics. Ik reageer ook heel bewust niet in bepaalde topics. Daar zouden bepaalde mensen wat van kunnen leren, want het zijn altijd dezelfde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2010 13:34 

Hardtraxx Veteran

Ik heb niet gezegd dat er bij Theracords veel kopieer/herhaalgedrag is, dat was KickingAzz. Ik zou het niet weten want ik vind 7 van de 10 Theracords platen niet vet en die overige 3 passen ook niet echt goed in setjes met de meer gangbare hardstyle. Dus erg veel luister ik het niet. Tracks als Phoenix Anthem of Mindblowing Music of Happy Face vind ik wel vet maar een hoop ook niet. Mijn punt was puur gericht op het feit dat Theracords nauwelijks kritiek krijgt op dit forum en alleen maar :drool: reacties krijgt. Zelfde geldt voor Raw. En dat komt denk ik omdat mensen die Theracords niet vet vinden ook niet in die topics komen. Terwijl andersom mensen die mainstream hardstyle niet vet vinden wel reageren in mainstream topics. Dus dat is ook wat Khadber zegt. Alleen ik ben het niet met Khadber eens dat je dan maar weg moet blijven uit topics waarvan je het nummer niet goed vind. Dan zou je dus alleen maar topics krijgen met thumbsup reacties en dan slaat het hele forum nergens meer op. De reden dat ik hier nu post is omdat ik het leuk vind om de discussie aan te gaan en daarom post ik ook bij tracks die ik niet vet vind. Zolang je je mening maar enigszinds onderbouwt kan dat prima.
Oh en @ Lyst: jouw eerste reactie was ook vrij ongenuanceerd en dan doel ik op:

Ja want The Word is out lijkt op? Dat alles zonder melodie voor jou hetzelfde klinkt kunnen hun ook weinig aan doen.

Jij bent altijd zo van het argumenteren maar hier doe je dat ook niet. Dus val dan iemand anders ook niet aan als hij een keer zijn post niet volledig onderbouwt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2010 13:37 

Artiest

Dit dus ja :thumbsup:

Zolang je je mening maar enigszins onderbouwt kan dat prima.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2010 13:37 

Hardtraxx Veteran

@gangsterdwerg
denk dat hij ook meer bedoelt dat de mensen die alleen maar :sick: :') >.< neerzetten moeten wegblijven en dat mensen met goed opgebouwde kritiek natuurlijk wel gewoon moeten reageren
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2010 13:39 

Hardtraxx Veteran

Dat ben ik met je eens Gangsterdwerg, maar veelal is de reactie van die mensen alleen maar bestaande uit de volgende opties:
* :sick:
* :sleep:
* :')
* :thumbdown:
* VEELS TE SOFT!!

Daar kun je niets mee. Als mensen nou gewoon eens vertellen hoe en wat en normaal onderbouwd is er niets aan de hand.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2010 13:39 

Aan het typen...

Dat jij je mening niet uit, omdat het niet positief is kunnen wij nog wat van leren? Wat een onzin, als ik een nummer slecht vind, mag ik dat beargumenteren waarom net zoals ik een nummer goed kan vinden. Als iedereen alleen nog maar de positieve reacties gaat plaatsen, dan krijg je pas een verdraaid beeld hier op het forum.

@gangsterdwerg, jij was degene die mijn argument afdeed als theracords is "untouchable", daar mag je niks over zeggen. Daarmee impliceer je dus dat mijn argument onzin was, terwijl je achteraf niet eens wist wat waar was.

Edit: jullie moeten niet zoveel posten als ik een bericht aan t schrijven ben, dan slaan mijn reacties nergens meer op :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2010 13:40 

Artiest

gangsterdwerg snijdt wel een goed punt aan, zeker op t moment dat raw toch een hype is/wordt zie je toch dat mensen veel subjectiever en kritischer kijken naar dingen die minder ruig zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2010 13:42 

Hardtraxxer

Idd, de :') :/ :sick: reacties kan ik me echt aan storen

en dan wordt er vaak gezegd dat het geen kwaliteit is, terwijl het vaak gewoon een smaak verschil is
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2010 13:45 

Hardtraxx Veteran

DjThera schreef:

Daarom ga ik ook niet inhoudelijk discussieren over tracks die jij released omdat ik ze meestal niet kan waarderen. Sowieso ben je sneller geneigd om een goed onderbouwde mening te geven op het moment dat een track je aanstaat. Ik ga geen heel betoog schrijven in ieder Theracords releasetopic over waarom ik je track niet leuk vind dus post ik niks. Ik zal je ook niet gaan afzeiken omdat ik je sound niet vet vind. Mijn mening over je label is vrij oppervlakkig omdat ik het gewoon op het eerste gehoor vaak niet vet vind en dan laat ik het links liggen. Maar tracks die ik wel leuk vindt die luister ik ook vaak (met als uitschieter Mindblowing, die vind ik echt heel dik). De hele discussie ging in eerste instantie over kuddegedrag op dit forum. En dan scheer ik raw/early/thera even over 1 kam omdat zich in die topics vaak kuddegedrag voor doet. Daarom ben ik ook inhoudelijk puur even op het raw gedeelte in gegaan omdat ik daar een onderbouwde mening over kan geven. en dat kan ik over early/thera niet omdat ik dat te weinig luister.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2010 13:47 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
@gangsterdwerg, jij was degene die mijn argument afdeed als theracords is "untouchable", daar mag je niks over zeggen.

Nee, ik zei dat de algemene tendens op dit forum is dat theracords=untouchable. de reactie was niet specifiek op jouw gericht maar jij was toevallig degene die de discussie aanging.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2010 13:51 

Hardtraxx Veteran

Gangsterdwerg schreef:
DjThera schreef:

Daarom ga ik ook niet inhoudelijk discussieren over tracks die jij released omdat ik ze meestal niet kan waarderen. Sowieso ben je sneller geneigd om een goed onderbouwde mening te geven op het moment dat een track je aanstaat. Ik ga geen heel betoog schrijven in ieder Theracords releasetopic over waarom ik je track niet leuk vind dus post ik niks. Ik zal je ook niet gaan afzeiken omdat ik je sound niet vet vind. Mijn mening over je label is vrij oppervlakkig omdat ik het gewoon op het eerste gehoor vaak niet vet vind en dan laat ik het links liggen. Maar tracks die ik wel leuk vindt die luister ik ook vaak (met als uitschieter Mindblowing, die vind ik echt heel dik). De hele discussie ging in eerste instantie over kuddegedrag op dit forum. En dan scheer ik raw/early/thera even over 1 kam omdat zich in die topics vaak kuddegedrag voor doet. Daarom ben ik ook inhoudelijk puur even op het raw gedeelte in gegaan omdat ik daar een onderbouwde mening over kan geven. en dat kan ik over early/thera niet omdat ik dat te weinig luister.

en dat is nou juist precies het probleem,
mensen vinden het ene helemaal niks en luisteren/verdiepen zich er verder niet in (is vrij logisch natuurlijk)
maar daardoor kunnen ze moeilijk een discussie aangaan met goede argumenten omdat ze zich er niet in hebben verdiept.

Op dit forum zijn de raw/early luisteraars wel wat meer verdiept in de nustyle en andersom niet/minder, en daardoor krijg je dus het probleem wat in de vorige posts is aangekaart, dat er korte nutteloze reacties komen en dat leidt weer tot frustraties bij beide partijen
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2010 14:50 

Hardtraxxer

Stelling:

Muziek = gevoel
gevoel = subjectief

Dus bij voorbaat zijn alle argumenten over tracks ongeldig

:corn:

disclaimer: Deze content geeft niet per definitie de mening van de auteur weer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2010 15:13 

Aan het typen...

Je kunt muziek ook objectief bekijken hoor.. Of tracks op elkaar lijken bijvoorbeeld heeft weinig met gevoel te maken. Enige wat verschilt is in hoeverre tracks op elkaar moeten lijken voordat degene zegt dat het op elkaar lijkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2010 16:39 

Hardtraxx Veteran

Ik merk aan mezelf dat ik de laatste tijd meer behoefte heb aan originele muziek, creatieve muziek, en dat ik me daardoor steeds meer binnen de Raw etc. kan vinden. Dit komt denk ik omdat de Raw style nog vrij nieuw is, en er dus veel te ontdekken valt, qua produceren. Ik hou ook echt van nu-style, alleen het probleem daarbij vind ik, dat als je een set van een uur draait met alleen maar Headhunterz, Wildstylez en D-Block & S-Te-Fan, heel de set hetzelfde klinkt! Dat is jammer, want ze hebben stuk voor stuk goede tracks (natuurlijk zijn sommige tracks beter dan andere, maar dat terzijde).
Om dezelfde rede probeer ik zelf een blend te draaien van nu-style, early, en raw. Op die manier is een set spannend om naar te luisteren. Neem de laatste set van Geck-O op de Theracords radio show, die staat vol met oude en nieuwe muziek, en dan bedoel ik ook ECHT oude en ECHT nieuwe muziek. Die set is spannend om te luisteren, hij klinkt gevarieerd, en hij is veel meer dan alleen hard en rauw.

In interviews lees je vaak dat de oldschool DJ's zeggen 'vroeger gaf niemand iets om muziekstijl, alles heette House, en het boeide niet of de ene DJ harder dan de ander draaide, als het maar vette muziek was' Ik denk dat we daar iets meer naar terug moeten, want dan krijg je veel meer creativiteit en veelzijdigheid in DJ sets.

Nog iets: waarom ik denk dat theracords en therabyte weinig kritiek krijgt, heeft denk ik NIET te maken met het feit veel van hun artiesten zelf ook op hardtraxx rondzwerven. Voor mij niet tenminste, want op deze manier staan ze juist dichterbij voor feedback. Het heeft denk ik te maken omdat iedereen daar het motto van Pieter deelt: music from the Heart. Het is over het algemeen heel originele muziek, verrassend om te luisteren, en bovenal creatief. Tuurlijk, soms is er een klein detail waarvan ik denk 'hè, jammer', maarja, zelf kan ik dan met Fruityloops en/of audacity nog wel het een en ander rechttrekken, haha :P Maar door de creativiteit is er dus een veelzijdigheid binnen het label waar je U tegen zegt. Sorry, waar IK U tegen zeg :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2010 18:26 

Hardtraxx Veteran

Ik wou graag even zeggen :P
Als je alles gaat afdoen als een mening en smaak dan kun je nooit discussieren...
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 54  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen