Ik merk aan mezelf dat ik de laatste tijd meer behoefte heb aan originele muziek, creatieve muziek, en dat ik me daardoor steeds meer binnen de Raw etc. kan vinden. Dit komt denk ik omdat de Raw style nog vrij nieuw is, en er dus veel te ontdekken valt, qua produceren. Ik hou ook echt van nu-style, alleen het probleem daarbij vind ik, dat als je een set van een uur draait met alleen maar Headhunterz, Wildstylez en D-Block & S-Te-Fan, heel de set hetzelfde klinkt! Dat is jammer, want ze hebben stuk voor stuk goede tracks (natuurlijk zijn sommige tracks beter dan andere, maar dat terzijde).
Om dezelfde rede probeer ik zelf een blend te draaien van nu-style, early, en raw. Op die manier is een set spannend om naar te luisteren. Neem de laatste set van Geck-O op de Theracords radio show, die staat vol met oude en nieuwe muziek, en dan bedoel ik ook ECHT oude en ECHT nieuwe muziek. Die set is spannend om te luisteren, hij klinkt gevarieerd, en hij is veel meer dan alleen hard en rauw.
In interviews lees je vaak dat de oldschool DJ's zeggen 'vroeger gaf niemand iets om muziekstijl, alles heette House, en het boeide niet of de ene DJ harder dan de ander draaide, als het maar vette muziek was' Ik denk dat we daar iets meer naar terug moeten, want dan krijg je veel meer creativiteit en veelzijdigheid in DJ sets.
Nog iets: waarom ik denk dat theracords en therabyte weinig kritiek krijgt, heeft denk ik NIET te maken met het feit veel van hun artiesten zelf ook op hardtraxx rondzwerven. Voor mij niet tenminste, want op deze manier staan ze juist dichterbij voor feedback. Het heeft denk ik te maken omdat iedereen daar het motto van Pieter deelt: music from the Heart. Het is over het algemeen heel originele muziek, verrassend om te luisteren, en bovenal creatief. Tuurlijk, soms is er een klein detail waarvan ik denk 'hè, jammer', maarja, zelf kan ik dan met Fruityloops en/of audacity nog wel het een en ander rechttrekken, haha
Maar door de creativiteit is er dus een veelzijdigheid binnen het label waar je U tegen zegt. Sorry, waar IK U tegen zeg