Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 15:53 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik lees op diverse plekken op dit forum (maar ook andere fora), dat het mixwerk van de DJ's te "standaard" is de laatste tijd. Crossfader mixing, missende opbouw, promosetjes etc zijn termen die je steeds vaker ziet bij de discussies van livesets. Nu wordt er beweerd dat de huidige generatie nog weinig om het daadwerkelijke mixen geeft. Het is voor hen belangrijker dat een set veel nieuwe nummers en hits bevat.

Ik ben zelf van mening dat er teveel eigen werk wordt gedraaid, waardoor de sets van dezelfde DJ op iedere gig zowat hetzelfde zijn. Op die paar nieuwe nummers na dan, want die moeten er ook bij ingestopt worden. Men durft niet meer te schakelen tussen nieuwe en oudere nummers, bekende en minder bekende nummers. De tracklists van tegenwoordig zijn ook meer hitlijstjes dan echte creatieve platenkeuze. Daarbij komt nog eens dat de opbouw zowel in de avond als in de sets apart ontbreekt.

Wat vinden jullie: Mist de creativiteit bij het gros van de huidige generatie DJ's?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 15:56 
 
Donateur
Avatar gebruiker

De creativiteit in het mixen mis ik in ieder geval wel! Daarom ben ik ook zo'n grote fan van de oude garde.
Je hoort tegenwoordig zo vaak dat ze de crossfader gewoon doorschuiven in plaats van creatief te werk proberen te gaan met loopjes etc..

Veel DJ's van de huidige generatie hebben de creativiteit wel, maar het komt er in het mixwerk niet echt goed uit.
Ik hoop stiekem dat dit topic door de artiesten wordt opgepakt en dat we weer verrast worden op feesten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 15:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Huidige generatie dj's zijn geen dj's maar producers... :') Zijn er maar weinig die een echt goede dj&producer zijn! Het is ook zo jammer dat je de 'echte' dj's niet meer ziet op de grote feesten totdat ze een plaat maken/kopen (pavo)...
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 16:02 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik snap wel dat artiesten veel eigen werk in hun setjes stoppen, want zij willen ook reclame voor zichzelf maken, maar het klopt wel wat je zegt: Er moet meer creativiteit komen. Veel setjes wat je tegenwoordig op feesten hoort zijn allemaal hetzelfde, dan noem ik namen zoals HHZ en DBSTF
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 16:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind de producingmentaliteit ook niet zo veel. Toch is dit deels aan het publiek te danken. Die willen keer op keer verrast worden met exclusieve tracks, nieuwe nummers en ga zo door. Bij Charly Lownoise @ XQ Holland & Luna @ In Qontrol zag je de zaal spontaan half leeg lopen omdat "zij toch geen promos hebben".

Bovendien zijn producties een beter promotiemiddel dan draaien lijkt het wel op dit moment. Dus op sich ook niet heel gek dat DJ's meer en meer produceren. De producties moeten uiteindelijk ook gesleten worden, dus worden ze veel gedraaid, met name door henzelf, tot vervelens toe.

Ik zie die trend eerlijk gezegd niet zo gauw veranderen, omdat je beter scoort met een dikke productie dan iemand die NET even die vette overgang weet te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 16:12 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Ik vind de producingmentaliteit ook niet zo veel. Toch is dit deels aan het publiek te danken. Die willen keer op keer verrast worden met exclusieve tracks, nieuwe nummers en ga zo door. Bij Charly Lownoise @ XQ Holland & Luna @ In Qontrol zag je de zaal spontaan half leeg lopen omdat "zij toch geen promos hebben".



Het hardstyle publiek is de afgelopen 2 jaar verdubbeld en daarmee ook heel erg veranderd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 16:15 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Ik zie die trend eerlijk gezegd niet zo gauw veranderen, omdat je beter scoort met een dikke productie dan iemand die NET even die vette overgang weet te maken.

Helaas werkt het zo tegenwoordig...
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 16:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mol schreef:
Khadber schreef:
Ik vind de producingmentaliteit ook niet zo veel. Toch is dit deels aan het publiek te danken. Die willen keer op keer verrast worden met exclusieve tracks, nieuwe nummers en ga zo door. Bij Charly Lownoise @ XQ Holland & Luna @ In Qontrol zag je de zaal spontaan half leeg lopen omdat "zij toch geen promos hebben".



Het hardstyle publiek is de afgelopen 2 jaar verdubbeld en daarmee ook heel erg veranderd.


Moah gedeeltelijk met je eens. Het zijn ook de producers die veranderen hoor, onder andere dankzij Headhunterz is de stijl tot wat hij vandaag is (Niet lullig bedoeld!).
Het meeste "nieuwe" publiek is vooral gefixeerd op nieuwe tracks en dat vind ik jammer, maar je kunt er weinig mee!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 16:18 
 
Donateur
Avatar gebruiker

We kunnen nog een nieuwe discussie starten over het ''nieuwe'' publiek :D xd

& btw; Luna was op inQontrol fantastisch!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 16:19 
 
Hardtraxx Veteran

Tsja.. tegenwoordig gaat het iedereen om de producties he...

zelf vind ik het niet erg dat dj's zo veel en zo goed produceren.. lekker veel keus tijdens het draaien :D

maar ja het mixwerk van de grote artiesten is daar wel de dupe van. Maar er zit al verandering in. De 'oude nieuwe' garde (the prophet/headhunterz) hebben hier al genoeg van en proberen minder breakerig te draaien. Zo zette HHZ een geweldige knalset neer @ Qlimax en geeft de prophet aan genoeg the hebben van al die breaks. Maar ja juist deze twee voorbeelden zijn al met hun neus op de feiten gedrukt.... (the prophet produced kut/down with the hardstyle als voorbeeld)

komt er dus op neer dat de huidige hitjesmachines (brennan heart/alusion/dbstf) even met hun arrogante neus op de feiten moeten worden gedrukt.

vergeef mijn warrige taal maar ik ben nu ontzettend moe en kan niet normaal meer praten :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 16:22 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Minder breaks? Ja, op papier staat dat ja. Op Qlimax weinig van gemerkt.

Je noemt hitmachines en daar laat je hhz buiten? :P
Brennan Heart & A-Lusion kan je toch niet echt zo noemen.. Die zijn al jaren top bezig, alleen de laatste tijd knallen zij ook veel producties; zoals gezegd; tegenwoordig moeten ze.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 16:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Op feesten met meerdere area's, ga ik toch echt de artiest checken met de dikste tracks. Want daarom ben je ook fan/liefhebber van die bepaalde dj, niet? Mij zie je op bijvoorbeeld Q-Base, niet bij Dana of Pavo staan terwijl Zatox of Wildstylez op hetzelfde tijdstip draaien alleen omdat Pavo en Dana beter mixen.
Op feesten zie je mij ook echt niet letten op eventuele overgangen, doe je dat wel, ben je in mijn ogen een beetje triest. Je komt naar een feest om los te gaan op de tracks die je dik vindt, niet om een overgangetje tussen 2 tracks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 16:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dj-rico01 schreef:
(brennan heart/alusion/dbstf)


Waarom A-Lusion? Die draait ook genoeg van andere mensen. Misschien niet op Qlimax, maar over het algemeen wel.
Je zou het beter tegen die andere 2 + Noisecontrollers + zoveel anderen kunnen zeggen.

@ Dakpan: Niet mee eens. Als je iemand niet goed hoort mixen is wel storend. Over het algemeen weet men het aardig te verbergen omdat de tracks qua bpm goed geschaald zijn, maar ik hoor liever nog dat het allemaal NET even leuker in elkaar gedraaid word, en liever niet dat hele gedoe met snel inmixen en 25 platen in een uur proberen te knallen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 16:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oke laat ik het zo stellen:

Heb je liever een artiest die matige tot gemiddelde tracks draait maar goed mixed?

Of,

Heb je liever een artiest die de vetste tracks draait die je geweldig vindt, maar matig tot gemiddeld mixed?

Ga toch echt voor optie 2.

Maar dat kan ook komen dat ik zelf totaal niets met mixen heb, en HS gewoon luister.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 16:29 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Dakpan schreef:
Op feesten met meerdere area's, ga ik toch echt de artiest checken met de dikste tracks. Want daarom ben je ook fan/liefhebber van die bepaalde dj, niet? Mij zie je op bijvoorbeeld Q-Base, niet bij Dana of Pavo staan terwijl Zatox of Wildstylez op hetzelfde tijdstip draaien alleen omdat Pavo en Dana beter mixen.
Op feesten zie je mij ook echt niet letten op eventuele overgangen, doe je dat wel, ben je in mijn ogen een beetje triest. Je komt naar een feest om los te gaan op de tracks die je dik vindt, niet om een overgangetje tussen 2 tracks.


Ik sta constant te partyen, maar als nog vind ik het jammer als ik alleen maar simpele overgangen hoor.
En juist met ziek mixwerk kan je het publiek totaal verrassen en wegknallen!

Net alsof je als DJ matige platen gaat draaien. Het enige wat ik vraag is wat meer variatie in de tracklists en beter mixwerk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 16:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dakpan schreef:
Oke laat ik het zo stellen:
Heb je liever een artiest die matige tot gemiddelde tracks draait maar goed mixed?
Of,
Heb je liever een artiest die de vetste tracks draait die je geweldig vindt, maar matig tot gemiddeld mixed
Ga toch echt voor optie 2.
Maar dat kan ook komen dat ik zelf totaal niets met mixen heb, en HS gewoon luister.


Het liefste heb ik allebei de factoren! Zo verschrikkelijk moeilijk kan het niet zijn om af en toe een plaatje in je CD speler te stoppen met een andere artiestennaam erop en fatsoenlijk intro en outtro mixen is ook gewoon een kwestie van oefenen. Zolang je enig gevoel voor ritme etcetera hebt, en daar ga ik bij hen wel van uit, moet dat goed komen.

Het punt is: Waarom zou je dat gaan doen als je zo ook al ontzettend geliefd bent bij het publiek en toch wel geboekt word? Never change a winning team..
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 16:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dakpan schreef:
Oke laat ik het zo stellen:

Heb je liever een artiest die matige tot gemiddelde tracks draait maar goed mixed?

Of,

Heb je liever een artiest die de vetste tracks draait die je geweldig vindt, maar matig tot gemiddeld mixed?

Ga toch echt voor optie 2.

Maar dat kan ook komen dat ik zelf totaal niets met mixen heb, en HS gewoon luister.

of heb je liever een dj die hele goede nummers draait die niet van zichzelf zijn met een hele geile tracklist en dit heel goed mixed? Je geeft echt twee hele rare opties...
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 16:33 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Khadber schreef:

Het punt is: Waarom zou je dat gaan doen als je zo ook al ontzettend geliefd bent bij het publiek en toch wel geboekt word? Never change a winning team..


Om zichzelf te verbeteren, en niet hun bankrekening of status?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 16:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
Dakpan schreef:
Oke laat ik het zo stellen:

Heb je liever een artiest die matige tot gemiddelde tracks draait maar goed mixed?

Of,

Heb je liever een artiest die de vetste tracks draait die je geweldig vindt, maar matig tot gemiddeld mixed?

Ga toch echt voor optie 2.

Maar dat kan ook komen dat ik zelf totaal niets met mixen heb, en HS gewoon luister.

of heb je liever een dj die hele goede nummers draait die niet van zichzelf zijn met een hele geile tracklist en dit heel goed mixed? Je geeft echt twee hele rare opties...


Aan de hand van beginpost, wat ook over 2 uiterste gaat, zijn dit toch echt normale opties. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 16:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoezo? Omdat hij niet zijn eigen nummers draait zijn het maar matige nummers? :') Goed mixen en goede nummerkeuze gaan juist heel goed samen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 16:43 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Variatie in de tracklist komt ook het mixwerk ten goede denk ik. Want met bijna alleen maar eigen platen, die vaak dezelfde typerende sound hebben die bij een bepaalde DJ hoort, is het natuurlijk ook veel makkelijker ff de crossfader over te gooien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 16:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
Hoezo? Omdat hij niet zijn eigen nummers draait zijn het maar matige nummers? :')


We hebben het nu toch over hoe je over het mixen tegenwoordig denkt? Je drijft af van het onderwerp, het ging erom of mensen zich storen aan het huidige mixen, dus bedacht ik een stelling, die heel reëel is tegenwoordig, want het mixen stelt vrij weinig voor onder de huidige populaire dj's.
:')
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 17:05 
 
Hardtraxx Veteran

ik vind bijv deepack en alpha² lekkere setjes draaien,, wat eigenwerk en wat krakers! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 17:10 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Mij zal het in principe worst wezen of iemand alleen eigen werk of eigen label draait, maar het is belangrijk dat er variatie in zit, dus niet constant dezelfde sounds, kicks etc. Nu is het al heel een verrassing als een bekende DJ een plaat eropgooit die helemaal niet van hem is.
De meeste DJ's zijn nu eigenlijk niet meer dan een wandelende promotie-machine van hun eigen werk en dat is jammer. Het publiek heeft hier inderdaad zelf aan meegewerkt. Want ik merk altijd dat de meeste mensen graag willen horen wat voor de hand ligt en niet verrast willen worden.

En ach ja het mixen... merk ik op een feest geen reet van tenzij diegene echt heel dramatisch bezig is, dus van mij flikkeren ze die crossfadert maar van links naar rechts en weer terug. Boeiend. Trackkeuze vind ik het meest belangrijke. En raar maar waar: ik vind het ook altijd tof als een DJ niet als een houten plank achter de draaitafels staat. Geeft een set toch net ff wat extras mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 17:30 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Dakpan schreef:
Oke laat ik het zo stellen:

Heb je liever een artiest die matige tot gemiddelde tracks draait maar goed mixed?

Of,

Heb je liever een artiest die de vetste tracks draait die je geweldig vindt, maar matig tot gemiddeld mixed?

Ga toch echt voor optie 2.

Maar dat kan ook komen dat ik zelf totaal niets met mixen heb, en HS gewoon luister.

Waarom zou een DJ opeens mindere platen gaan draaien? Ik kan zat goede opbouwende tracklists bedenken, die maar 1 track van elke artiest bevatten, maar toch stuk voor stuk tracks zijn die ik geweldig vind. Het gaat erom dat de sets te voorspelbaar en totaal niet creatief meer zijn.
1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen