Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 22:24 
 
Hardtraxxer

Kaap schreef:
Wat zo zuur is aan de hardstyle scene is dat je alleen door kan breken als DJ als je goed produceert. Zeer zeer weinig lui die goed draaien komen er tussen. Ja, je kan namen als Dana, Pavo, Deepack etc noemen, maar zij draaien al zolang mee.

En das gewoon kut, het kutste van de hele scene vind ik. Goed DJ talent kan amper doorstromen. En als ze al geboekt worden zijn ze gebonden aan regels. Boek een grote naam bij Platinum en je gaat akkoord dat pas na de set van de artiest er geen van zijn producties gedraaid mogen worden. Sterker nog, boek The Prophet, en hij zal over de zeik gaan als er in de set voor hem uberhaupt iets van Scantraxx gedraaid wordt.

En het ligt ook zeker aan het publiek. Grote deel van het hardstyle publiek komt voor de hitjes en de bekende artiest. Heb het afgelopen zomer elke week gezien. Zat mensen binnen, maar totdat de grote artiest komt staan ze aan de kant. Grote artiest klaar, grote groep gaat naar huis.

Je kan zeggen over hardcore wat je wil, maar dat publiek gaat voor het feest en de muziek. Natuurlijk zijn ze gek van de grote namen maar als een local technisch goed draait en goede muziek draait, dan zal hardcore publiek ook gewoon los gaan waar hardstyle publiek zich eerder afvraagt "Who the fuck are you, heb je mashups en promo's?".

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind hardstyle te gekke muziek, maar ik prefereer hardcore publiek boven hardstyle publiek. En nee, hier stel ik niet mee dat iedereen die naar hardstyle feestjes gaat zo is, maar neem aan dat jullie dat ook wel begrijpen.


Hier ben ik het helemaal mee eens! Mun laatste feest; Thrillogy had ik ook meer het gevoel dat het HC publiek meer los ging dan het hardstyle publiek. Idd, dit is niet iedereen. En misschien lag dat er ook aan dat er minder mensen in de zaal konden...
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 23:00 
 
Hardtraxx Veteran

Dennis Aka Mash schreef:
Er wordt hier wel gezegd dat er totaal niet creatief wordt gemixt tegenwoordig. Maar jullie vergeten dat de hardstyle van tegenwoordig daar ook minder geschikt voor is. Het is al zo vol van zich zelf en dat was een aantal jaren terug nog helemaal niet.
Ook zijn de intro's steeds korter geworden. Een aantal jaren terug waren deze nog twee minuten lang. Tegenwoordig nog maar één minuut of zelfs nog minder! En dan heb ik het over die eerste minuut van een nummer en niet over die paar minuten voor de break voor de gene die geen echte full versions kennen.

Mijn conclusie is dus dat de oudere garde dj's een aantal jaren terug ook echt de mogelijkheid had om creatief te mixen. De platen waar toen namelijk ook stukken anders en voornamelijk leger waardoor je gemakkelijk twee platen met elkaar kunt combineren wat tegenwoordig heel wat moeilijker gaat omdat de platen van zich zelf al erg vol zijn en grotendeels allemaal erg korte intros hebben. ;)

het lukt mij anders nog steeds hoor :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2009 14:00 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Kaap schreef:
Wat zo zuur is aan de hardstyle scene is dat je alleen door kan breken als DJ als je goed produceert. Zeer zeer weinig lui die goed draaien komen er tussen. Ja, je kan namen als Dana, Pavo, Deepack etc noemen, maar zij draaien al zolang mee.

En das gewoon kut, het kutste van de hele scene vind ik. Goed DJ talent kan amper doorstromen. En als ze al geboekt worden zijn ze gebonden aan regels. Boek een grote naam bij Platinum en je gaat akkoord dat pas na de set van de artiest er van zijn producties gedraaid mogen worden. Sterker nog, boek The Prophet, en hij zal over de zeik gaan als er in de set voor hem uberhaupt iets van Scantraxx gedraaid wordt.

En het ligt ook zeker aan het publiek. Grote deel van het hardstyle publiek komt voor de hitjes en de bekende artiest. Heb het afgelopen zomer elke week gezien. Zat mensen binnen, maar totdat de grote artiest komt staan ze aan de kant. Grote artiest klaar, grote groep gaat naar huis.

Je kan zeggen over hardcore wat je wil, maar dat publiek gaat voor het feest en de muziek. Natuurlijk zijn ze gek van de grote namen maar als een local technisch goed draait en goede muziek draait, dan zal hardcore publiek ook gewoon los gaan waar hardstyle publiek zich eerder afvraagt "Who the fuck are you, heb je mashups en promo's?".

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind hardstyle te gekke muziek, maar ik prefereer hardcore publiek boven hardstyle publiek. En nee, hier stel ik niet mee dat iedereen die naar hardstyle feestjes gaat zo is, maar neem aan dat jullie dat ook wel begrijpen.


Mooie post!
Hierom is inQontrol misschien ook wel zo'n mooi feestje :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2009 14:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik plijts schuldig!

Ik houd ervan om los te gaan op tracks die ik ken en goed vind.
Of dat nu nieuwe of oude tracks zijn maakt me niet veel uit.
Ik let niet echt op het inmixen al vind ik de livesets van Noisecontrollers maar niets.
Van de ene track na de andere zonder outro.
en zo soms een verassing in een set vind ik geweldig.
Zoals vorige zaterdag op dirtyworkzdeluxe speelde deepack "FTS"
Dat vind ik dan leuk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2009 14:30 
 
Hardtraxxer

ik vind het wel best zoals het gaat,
iedereen zijn smaak..
mixwerk vind ik vaak ook wel goed zo, heb niet zo veel met loopen enzo... kost alleen maar veel moeite en het word er echt niet vetter op.. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2009 14:31 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ligt eraan, zie bijvoorbeeld San Marco May @ Qrimetime 2005.
Met early hardstyle kan je veel vetter mixen.

Wanneer komt er trouwens weer eens een echt early feestje, zoals bijvoorbeeld Memoriam?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2009 14:45 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Mol schreef:
Ligt eraan, zie bijvoorbeeld San Marco May @ Qrimetime 2005.
Met early hardstyle kan je veel vetter mixen.

Wanneer komt er trouwens weer eens een echt early feestje, zoals bijvoorbeeld Memoriam?

Je bedoeld Super Marco May?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2009 14:46 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Hahhaa haal ik even wat dingen door elkaar :woot: xd xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2009 17:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dj-rico01 schreef:
Dennis Aka Mash schreef:
Er wordt hier wel gezegd dat er totaal niet creatief wordt gemixt tegenwoordig. Maar jullie vergeten dat de hardstyle van tegenwoordig daar ook minder geschikt voor is. Het is al zo vol van zich zelf en dat was een aantal jaren terug nog helemaal niet.
Ook zijn de intro's steeds korter geworden. Een aantal jaren terug waren deze nog twee minuten lang. Tegenwoordig nog maar één minuut of zelfs nog minder! En dan heb ik het over die eerste minuut van een nummer en niet over die paar minuten voor de break voor de gene die geen echte full versions kennen.

Mijn conclusie is dus dat de oudere garde dj's een aantal jaren terug ook echt de mogelijkheid had om creatief te mixen. De platen waar toen namelijk ook stukken anders en voornamelijk leger waardoor je gemakkelijk twee platen met elkaar kunt combineren wat tegenwoordig heel wat moeilijker gaat omdat de platen van zich zelf al erg vol zijn en grotendeels allemaal erg korte intros hebben. ;)

het lukt mij anders nog steeds hoor :P


Dan ben ik benieuwd hoe het klinkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2009 15:15 
 
Donateur
Avatar gebruiker

En dan dit. Gister een heerlijk feest gehad: XXlerator · Wie zoet is krijgt lekkers, waarook de Audio Psychos draaide, helaas ging het nogal het nodige mis..


Mensen,

Helaas ging er gisteravond het nodige mis. Voordat er allerlei verhalen we wereld in worden geslingerd, dit is wat er misging: we hadden een kabeltje blijkbaar niet helemaal goed aangesloten waardoor na de eerste track het geluid uitviel. We hadden voor dit soort gevallen een back-up cd’tje gebrand. Deze cd hebben we er meteen ingeknald, maar ja als het mis gaat, dan gaat het ook goed mis en krijg je te maken met Murphy’s Law: de cd was blijkbaar ongemerkt tussen een paar andere in de DJ-booth rondslingerende cd’s terechtgekomen en laten wij nou net per ongeluk de verkeerde cd instarten… Gelukkig hadden we ook dáarvoor nog een backup in onze tas: cd’s met tracks van anderen, dus hebben we tussendoor nog een track van Scope en A-Lusion gedraaid.

Misschien ook goed om te vermelden dat wij onze set écht live doen. We hebben alle onderdelen van onze tracks apart in de laptop staan en we maken dus helemaal live onze set, waarbij we een laptop, 2 controllers, 2 mixers, 2 cd spelers en een effectenbak gebruiken. Natuurlijk zou alles vlekkeloos moeten werken, maar dat deed het deze keer helaas niet, in tegenstelling tot eerdere optredens zoals Dance Valley, Reloaded en Q-Base.

Wij beseffen ook dat het qua timing nou niet echt handig was dat nou net het tijdens XXlerator gebeurde, we gaan ook terug naar de tekentafel wat betreft onze live setup, want dit mag gewoon niet gebeuren. Mochten er mensen zijn die het echt meer dan vervelend vonden dat het niet helemaal ging zoals het hoorde: onze welgemeende excuses. Wij vinden het echt heel erg dat mensen een kaartje voor een feest kopen en dat het dan door ons heel even misgaat. We hebben gelukkig nog een aantal mensen gesproken die het verder hartstikke leuk vonden (gasten uit Boxmeer op het parkeerterrein: thanks voor de vriendelijkheid, echt top!) en bedenk alsjeblieft dit: wij zijn ook maar mensen.

Vanaf nu gaan we voorlopig gewoon terug naar de basis: DJ-en zonder te veel technische spullen, zoals we ook in de Time Out en op Hardstyle Mania in Ede hebben gedaan.


Enjoy your Sunday en tot snel,


Charly, Nazzz en Shadowphaxx
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2009 15:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zonde dat zoiets gebeurt, zeker voor mensen die nog niet heel groot zijn in de scene en op zo'n event een kans krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2009 15:43 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Zonde dat zoiets gebeurt, zeker voor mensen die nog niet heel groot zijn in de scene en op zo'n event een kans krijgen.

Klopt, maar zulke shit gebeurt nou ook eenmaal. Wel mooie reactie en de nummers zijn ook flink beuken, dus dan komt wel goed met die gasten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2009 17:38 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Als ze nou hun act gewoon houden! Jammer dat het fout gaat, maar ze zijn hartstikke origineel bezig..
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2009 20:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik ken ze niet goed, maarja, het is altijd flink balen als zoiets je overkomt.
En wie er echt boos over zijn; wat zou je doen als het JOU zou overkomen.
Vorige  1, 2, 3
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen