Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 17:38 
 
Hardtraxx Elite

Ik denk dat het wel belangrijk is dat er goed gemixed wordt. Maar ik begrijp ook dat mensen liever naar noisecontrollers gaan als naar dana vanwege de platen die er gedraaid worden. Het lijkt me beter als djs wat meer aandacht aan hun mixwerk gaan besteden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 17:47 
 
Donateur
Avatar gebruiker

ik probeer niet enkel nieuwe nummers te gebruiken maar ook oudere
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 17:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Hardstyler-1994 schreef:
ik probeer niet enkel nieuwe nummers te gebruiken maar ook oudere

dat is goed van je zeg
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 18:21 
 
Donateur
Avatar gebruiker

johnlienden schreef:
_dp_ schreef:
The Hardstyler-1994 schreef:
ik probeer niet enkel nieuwe nummers te gebruiken maar ook oudere

dat is goed van je zeg

:lol:
@hardstyler-1994: FYI: het gaat hier over de dj's die op grootte feesten staan


aah
ooh sorry verkeerd begrepen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 18:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die Sayenjumper blijft een held he :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 18:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Er wordt hier wel gezegd dat er totaal niet creatief wordt gemixt tegenwoordig. Maar jullie vergeten dat de hardstyle van tegenwoordig daar ook minder geschikt voor is. Het is al zo vol van zich zelf en dat was een aantal jaren terug nog helemaal niet.
Ook zijn de intro's steeds korter geworden. Een aantal jaren terug waren deze nog twee minuten lang. Tegenwoordig nog maar één minuut of zelfs nog minder! En dan heb ik het over die eerste minuut van een nummer en niet over die paar minuten voor de break voor de gene die geen echte full versions kennen.

Mijn conclusie is dus dat de oudere garde dj's een aantal jaren terug ook echt de mogelijkheid had om creatief te mixen. De platen waar toen namelijk ook stukken anders en voornamelijk leger waardoor je gemakkelijk twee platen met elkaar kunt combineren wat tegenwoordig heel wat moeilijker gaat omdat de platen van zich zelf al erg vol zijn en grotendeels allemaal erg korte intros hebben. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 19:08 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik vind juist dat oude platen veel voller zijn en als een geheel klinken, terwijl de nieuwe platen juist zowat alleen meloldie + kick is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 19:10 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Ik vind juist dat oude platen veel voller zijn en als een geheel klinken, terwijl de nieuwe platen juist zowat alleen meloldie + kick is.

Dat valt toch ook wel mee. Ik heb nu een hoop oude Saifam-platen maar dat is in feite ook niet meer dan reverse bass en af en toe een deuntje eronder...
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 19:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dennis Aka Mash schreef:
Er wordt hier wel gezegd dat er totaal niet creatief wordt gemixt tegenwoordig. Maar jullie vergeten dat de hardstyle van tegenwoordig daar ook minder geschikt voor is. Het is al zo vol van zich zelf en dat was een aantal jaren terug nog helemaal niet.
Ook zijn de intro's steeds korter geworden. Een aantal jaren terug waren deze nog twee minuten lang. Tegenwoordig nog maar één minuut of zelfs nog minder! En dan heb ik het over die eerste minuut van een nummer en niet over die paar minuten voor de break voor de gene die geen echte full versions kennen.

Mijn conclusie is dus dat de oudere garde dj's een aantal jaren terug ook echt de mogelijkheid had om creatief te mixen. De platen waar toen namelijk ook stukken anders en voornamelijk leger waardoor je gemakkelijk twee platen met elkaar kunt combineren wat tegenwoordig heel wat moeilijker gaat omdat de platen van zich zelf al erg vol zijn en grotendeels allemaal erg korte intros hebben. ;)

Je kunt nog steeds gewoon in de mid-intro, climax etc een nummer inmixen hoor. Je moet gewoon weten wat je doet...
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 19:24 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik denk dat het vooral komt omdat het publiek is veranderd. Hardstyle was eerst veel kleiner, en de mensen die toen naar hardstyle feesten gingen kwamen echt voor het mixwerk. Tegenwoordig is het publiek veranderd, en hoort het publiek liever nieuwe nummers. Zelf hou ik het meeste van een combinatie. Als een DJ wat oudere platen speelt vind ik het geweldig als het word afgewisselt met nieuwe platen. Voorbeeldje van HHZ@Qlimax, opeens kwam the story unfolds voorbij.. En ik ging he-le-maal uit mijn plaat! :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 19:31 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Trouwens met oudere platen bedoelde ik niet 1 jaar oud :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 19:34 
 
Hardtraxx Veteran

ik zit nog niet zo heel lang in de hardstyle maar southstylers - pwoap enzo vind ik wel aardig... Maar inderdaad als iedereen voor het mixwerk kwam dan stond daniele mondello bijna overal :thumbup: Die GAST (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 19:40 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Mondello draait tegenwoordig echt vre-se-lijk van wat ik de laatste tijd hoor
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 19:41 
 
Hardtraxx Elite

Teknizion schreef:
Ik denk dat het vooral komt omdat het publiek is veranderd. Hardstyle was eerst veel kleiner, en de mensen die toen naar hardstyle feesten gingen kwamen echt voor het mixwerk. Tegenwoordig is het publiek veranderd, en hoort het publiek liever nieuwe nummers. Zelf hou ik het meeste van een combinatie. Als een DJ wat oudere platen speelt vind ik het geweldig als het word afgewisselt met nieuwe platen. Voorbeeldje van HHZ@Qlimax, opeens kwam the story unfolds voorbij.. En ik ging he-le-maal uit mijn plaat! :love:


hahaha, the story unfolds, ja die is oud man :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 19:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
Dennis Aka Mash schreef:
Er wordt hier wel gezegd dat er totaal niet creatief wordt gemixt tegenwoordig. Maar jullie vergeten dat de hardstyle van tegenwoordig daar ook minder geschikt voor is. Het is al zo vol van zich zelf en dat was een aantal jaren terug nog helemaal niet.
Ook zijn de intro's steeds korter geworden. Een aantal jaren terug waren deze nog twee minuten lang. Tegenwoordig nog maar één minuut of zelfs nog minder! En dan heb ik het over die eerste minuut van een nummer en niet over die paar minuten voor de break voor de gene die geen echte full versions kennen.

Mijn conclusie is dus dat de oudere garde dj's een aantal jaren terug ook echt de mogelijkheid had om creatief te mixen. De platen waar toen namelijk ook stukken anders en voornamelijk leger waardoor je gemakkelijk twee platen met elkaar kunt combineren wat tegenwoordig heel wat moeilijker gaat omdat de platen van zich zelf al erg vol zijn en grotendeels allemaal erg korte intros hebben. ;)

Je kunt nog steeds gewoon in de mid-intro, climax etc een nummer inmixen hoor. Je moet gewoon weten wat je doet...


Je begrijpt me volgens mij niet. Want zover ik weet klinkt het totaal niet bij de hardstyle van tegenwoordig als je twee mid-intro's door elkaar gaat gooien. En dat zou je met oude hardstyle platen gemakkelijker kunnen omdat die juist wat leger zijn als de platen van tegenwoordig. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 19:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik begrijp je heel goed. Bedoel ook niet te zeggen dat je zomaar willekeurig mid-intro's door elkaar kan gooien, maar mid-intro's in elkaar mixen is gewoon goed mogelijk :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 19:48 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Just4Music schreef:
Teknizion schreef:
Ik denk dat het vooral komt omdat het publiek is veranderd. Hardstyle was eerst veel kleiner, en de mensen die toen naar hardstyle feesten gingen kwamen echt voor het mixwerk. Tegenwoordig is het publiek veranderd, en hoort het publiek liever nieuwe nummers. Zelf hou ik het meeste van een combinatie. Als een DJ wat oudere platen speelt vind ik het geweldig als het word afgewisselt met nieuwe platen. Voorbeeldje van HHZ@Qlimax, opeens kwam the story unfolds voorbij.. En ik ging he-le-maal uit mijn plaat! :love:


hahaha, the story unfolds, ja die is oud man :D

Nou en :D Het is in ieder geval een nummer die (ik) bijna nooit live heb gehoord.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 19:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik denk dat we het allemaal meer over tracks hebben uit 2003-2007, die prima in de huidige stijl passen overigens, mits je ze goed uitzoekt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 20:01 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Er zijn zeker wel tracks uit 2006-2007 die ik mis. Dat zijn namelijk de jaren waarin ik begon met hardstyle luisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 20:43 
 
Hardtraxxer

(Goed kunnen) Mixen is nu ondergeschikt geworden aan produceren. Het meest treffende voorbeeld daarin is vind ik Abject (Frontliner).
Hij is begonnen met produceren voor zover ik weet en omdat die platen aansloegen is ie ook het mixen eigen gaan maken.
Niks mis mee want het is tegenwoordig vaak de omgekeerde weg die men bewandeld. Om op (grotere) podia te draaien moet
je produceren en het liefst tracks die aanslaan.
Kijk maar naar Pavo, die moet het van zijn mixen hebben en besteed het produceren (NC) uit.

Dan lees ik hier links en rechts een discussie over redenen waarom je op een feest bent. Zoals alle discussies die over smaak gaan, is dit ook eindeloos, maar heb
ook ik hier een mening over.
Persoonlijk vind ik dat je een dj moet zien "werken" achter de draaitafels. Nu ook steeds minder met de cdj's, maar goed, das war einmal.
Een dj wordt betaald neem ik aan voor het werk dat ie doet en dat is niet 1 uur in z'n handen klappen, dus verwacht ik ook degelijke overgangen.
Dit geeft mij ook vaak meer een kick wanneer een overgang echt lekker loopt en het samensmelt. De platen die voorbij komen zijn toch wel voor zeker 80% mijn smaak,
omdat hardstyle nu eenmaal mijn ding is om op los te gaan.

Ik pleit voor meer draaien met vinyl omdat je dan echt kan zien dat die gasten kwaliteit in huis hebben.
Een mooi voorbeeld was, voor de mensen die er geweest zijn, LUNA @ MAtrixx early hardstyle dit jaar.
Die gast was alles aan het geven om kwaliteit te leveren.

I'm outta here..... peace.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 21:14 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Dennis Aka Mash schreef:
Je begrijpt me volgens mij niet. Want zover ik weet klinkt het totaal niet bij de hardstyle van tegenwoordig als je twee mid-intro's door elkaar gaat gooien.

Hier een voorbeeldje van een outro/mid-intro mix van HHZ op Qlimax:
http://www.youtube.com/watch?v=o_rVz982bWo#movie_player
Vanaf 30 seconden ongeveer.

Het klinkt op zich toch best wel vet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 21:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat is er inderdaad één. Maar dat is dan weer zo gedaan omdat de Her Voice remix van Headhunterz gewoon geen echte intro heeft en de outro van tonight lekker kaal is waardoor je er gemakkelijk een andere sound doorheen kunt mixen.

Maar probeer is de mid intro van surreality in te mixen in de mid intro van subsonic. Dat zal gewoon niet klinken aangezien het dan gewoon rommelig klinkt. En dat is wat ik bedoelde. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 21:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dennis Aka Mash schreef:
Dat is er inderdaad één. Maar dat is dan weer zo gedaan omdat de Her Voice remix van Headhunterz gewoon geen echte intro heeft en de outro van tonight lekker kaal is waardoor je er gemakkelijk een andere sound doorheen kunt mixen.

Maar probeer is de mid intro van surreality in te mixen in de mid intro van subsonic. Dat zal gewoon niet klinken aangezien het dan gewoon rommelig klinkt. En dat is wat ik bedoelde. ;)

je hoort me ook niet zeggen dat elke mid-intro zomaar in te mixen valt? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 21:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nee, maar kom op.. hoeveel mid-intro's tegenwoordig wel dan? 1 op de 20 ofzo..

Het is in iedergeval zo, vind ik dan, dat de hardstyle van tegenwoordig ook niet echt uitdagend is kwa mix mogelijkheden. Gooi hem er in met de outro en je hebt een overgang. Meer valt er vaak niet van te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 nov 2009 21:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wat zo zuur is aan de hardstyle scene is dat je alleen door kan breken als DJ als je goed produceert. Zeer zeer weinig lui die goed draaien komen er tussen. Ja, je kan namen als Dana, Pavo, Deepack etc noemen, maar zij draaien al zolang mee.

En das gewoon kut, het kutste van de hele scene vind ik. Goed DJ talent kan amper doorstromen. En als ze al geboekt worden zijn ze gebonden aan regels. Boek een grote naam bij Platinum en je gaat akkoord dat pas na de set van de artiest er van zijn producties gedraaid mogen worden. Sterker nog, boek The Prophet, en hij zal over de zeik gaan als er in de set voor hem uberhaupt iets van Scantraxx gedraaid wordt.

En het ligt ook zeker aan het publiek. Grote deel van het hardstyle publiek komt voor de hitjes en de bekende artiest. Heb het afgelopen zomer elke week gezien. Zat mensen binnen, maar totdat de grote artiest komt staan ze aan de kant. Grote artiest klaar, grote groep gaat naar huis.

Je kan zeggen over hardcore wat je wil, maar dat publiek gaat voor het feest en de muziek. Natuurlijk zijn ze gek van de grote namen maar als een local technisch goed draait en goede muziek draait, dan zal hardcore publiek ook gewoon los gaan waar hardstyle publiek zich eerder afvraagt "Who the fuck are you, heb je mashups en promo's?".

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind hardstyle te gekke muziek, maar ik prefereer hardcore publiek boven hardstyle publiek. En nee, hier stel ik niet mee dat iedereen die naar hardstyle feestjes gaat zo is, maar neem aan dat jullie dat ook wel begrijpen.
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen