Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 mei 2022 22:37 
 
Hardtraxxer

Sjezus....op vakantie en dan dit nieuws horen. Wat een problemen moet die kerel gehad hebben. Bah, zo verschikkelijk.

R.I.P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2022 08:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

How can i make this about me
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2022 08:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heel erg triest dit. We weten natuurlijk niet wat er precies gebeurd is, maar gezien zijn mentale gezondheid de afgelopen jaren lijkt het mij op z'n plaats om voor hem te hopen dat hij rust heeft gevonden. Het grijpt ook de hele scene wel erg aan zie ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2022 09:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat ontzettend tragisch. Van alle artiesten waar ik wel eens een praatje mee heb gemaakt kwam Delete over als het meest bescheiden van allemaal. Wat een chille gast. Zonde dat hij nooit door heeft gehad in hoeverre zijn sound de scene heeft beïnvloed. Delete VIP blijft de meest innovatieve liveact die het genre geeft gekend. Een waar verlies in zowel persoon als artiest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2022 09:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heel triest nieuws dit :cry: Zo zonde
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2022 10:18 
 
Hardtraxxer

Heel heftig dit. Mooi om te zien dat die crowdfund binnen een dag al richting de 40k gaat, zodat er voor de nabestaanden een eervol afscheid kan komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2022 10:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nog altijd heel onwerkelijk, dus fuck it, ik ga ook een boekwerk schrijven. Misschien mooi om dit topic ook als een soort 'memorial' te gebruiken, ik hoef niet persé op social media te gaan blaten, maar op dit dooie forum plaats ik toch graag even m'n gedachtegang.

Kan me nog herinneren dat ik voor het eerst een set van Delete hoorde op The Magic Show, wat een verschrikkelijk lelijke doffe tering herrie vond ik het toen (met terugwerkende kracht lag dat waarschijnlijk aan mijn matige kut oordopjes). Uiteraard was ik toen nog vooral erg geinteresseerd in alle vrolijke melodietjes die toen populair waren.

Zat al wel op hardtraxx en de loftrompet over die gekke Australiër had toch wel invloed, maakte me nieuwsgieriger en nieuwsgieriger. Tot hij naar Nederland kwam en zich bij Theracords voegde, en ik de eerste keer kans kreeg om hem live te zien.

Volgens mij was dit een of andere random club avond met een matige opkomst. Maar door die tracks van hem live te horen snapte ik het ineenkeer, en was meteen verkocht. Wat was dit een unieke stijl, wat een energie. Wat een kicks. De jaren dat hij nog in opkomst was en er DJ's het "aandurfden" om Delete tracks te draaien op grote podia, helemaal weg geblazen. Voelde echt een beetje als die gekke guy die totaal z'n eigen weg volgde en toch zich bij de grote namen begon te voegen.

Ook toen z'n carriere een gigantische stap maakten ben ik hem meer en meer gaan waarderen. Heb hem de laatste 5 tot 10 jaar altijd beschouwd als een van m'n favoriete producers. Een eigen smoelwerk, en persoonlijk verantwoordelijk voor een groot deel van de artiesten die nu gigantisch in de spotlight staan (Sickmode/Rooler/Malice/Rebelion/The Purge/Adjuzt/Genox en de voledige Gearbox stal kun je bijna wel zeggen)

Een kleine 'how can i make this about me-ism" (dus sorry daarvoor Indy) het moment dat Delete (als één van de weinige grote namen) een track van 2Faced ging supporten voelde oprecht als een droom die uitkwam, die video heb ik echt ontelbaar terug gekeken. Ook onze tweede release op de rookie EP is meerdere keren door hem gedraaid (op streams want COVID >.< ).

Zonder dat we hem echt vaak gesproken hebben, (we kenden hem absoluut niet persoonlijk) voelde hij zich nooit te beroerd om te reageren op DM's of om met wat feedback te komen.

ik ben nog nooit zo geraakt door het overlijden van iemand die ik niet kende, heb zondag echt een flinke traan gelaten en ga z'n muziek en invloed op de hardstyle scene echt enorm missen.

Hoop ook dat het een wakeupcall is en dat mensen die in een vergelijkbare situatie zitten de hulp zoeken die ze nodig hebben. Xense had al een mooie tekst geplaatst, alle geweldige momenten krijg je mee via socials, de boekingen, de successen. Maar het eenzame bestaan op de zolderkamer krijg je eigenlijk bijna niet mee ls fan zijnde.

Ik merk af en toe dat ik wat verder af kom te staan van 'de scene' ivm leeftijd en wat andere prioriteiten in m'n leven. Maar "we" laten ons wel echt van onze mooiste kant zien met die GoFundMe die binnen een paar uur al gehaald was. Gaat ook over de hele scene breed, van de fans die een paar euro kunnen missen tot Thera, Code Black, Warface en nog veel meer die daar (al dan niet anoniem) echt grote bedragen op gezet hebben. Respect!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2022 10:32 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
ik ben nog nooit zo geraakt door het overlijden van iemand die ik niet kende, heb zondag echt een flinke traan gelaten en ga z'n muziek en invloed op de hardstyle scene echt enorm missen.


Dit inderdaad. Delete is altijd mijn favoriet geweest vanaf het begin. Album grijs gedraaid in de auto, al zijn nummers en setjes enorm veel geluisterd, bij elk feest waar ik was en waar hij moest draaien altijd aanwezig. Ga hem enorm missen :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2022 10:36 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Heel droevig dit. Helaas heeft het tot zo'n punt moeten komen.

Een man die veel te goed en vriendelijk was voor de muziekwereld. Hij verdiende veel meer dan dit. Ik had gehoopt dat hij iig nog terug naar Australië zou gaan om zijn rust te vinden, zijn mentale gezondheid kiezen over dit nare leven voor hem hier in Nederland, waarschijnlijk geplaagd door mensen die veel van hem moeten hebben maar niks terug geven. Iets wat hij zelf waarschijnlijk ook nooit had gevraagd omdat hij een veel te goede gast is. Iets wat zijn mentale gesteldheid ook gewoon niet kon hebben.

Achteraf zeggen dat hij gewoon dit of dat had moeten doen is makkelijk voor buitenstaanders. Maar tot je zelf beleeft hoe tot de grond genageld je bent in dit soort toestanden zal je niet begrijpen dat dit zonder sterke toegewijde hulp van buitenaf bijna onmogelijk is.

Maar helaas is dit dus niet gelukt, het is allemaal wat als. Je zou hopen dat dit een oogopener wordt maar helaas zijn veel scenes in de muziekwereld door en door verrot van binnen, er is geen menselijkheid te vinden en Delete is bij lange na niet de eerste of de laatste die hier een slachtoffer van zal zijn. Het is ook eigenlijk droevig om in te zien dat het tot zo iets moet leiden voordat men dit weer eens opmerkt, maar over twee weken weer is vergeten.

Ooit hoop ik dat het wel tot zo ver komt. Gelukkig hebben echt grote namen als Hardwell zich hier wel over uitgesproken en ik hoop dat meer het doen om de reden van de dood van namen als Delete, i_o, Avicii e.d. niet in vergetelheid te laten raken. Maar als je hele levensbrood afhangt van een scene die geen reet om je persoonlijke zelf, het mens achter de artiest, geeft dan zie ik dat nog somber in.

Vanaf het punt dat hij zijn eerste platen liet horen op The Valency als beginnend artiest, anno 2008/2009 als ik het me goed herinner (props als je dat kent), en louter positieve reacties kreeg maar ook gewoon vriendelijk en rustig reageerde op feedback zag je al dat het een enorm vriendelijke gast was. Niet vlak daarna had hij zijn start op Spoontech en je hoorde meteen dat hij gewoon extreem veel potentie had. Deze man heeft voor ontelbaar veel goede platen en feestmomenten gezorgd.

Daarom, met alles hierboven, deze gast verdiende zo veel meer dan dat hij ooit heeft gekregen. Niet alleen op zijn muzikale gebied, maar voor de persoon die hij was en met wat hij heeft gevochten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2022 10:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Diep triest natuurlijk, mooie woorden in dit topic gelukkig want de herinneringen blijven voortbestaan. Mooi dat iedereen toch zo z'n eigen herinneringen heeft en deze deelt, zowel hier als op fb/insta enz. Altijd toch wel weer interessante verhalen die ik nog niet kende. Want naast een baanbrekende artiest was hij ook echt een vriendelijke, haast rustige gozer die altijd tijd maakte voor een praatje en zelfs een aantal verzoekjes (sorry indy!).

Daarnaast ook nog eens persoonlijk verantwoordelijk van het "terugbrengen" van de gated kick in de mainstream hardstyle denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2022 10:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ontzettend sneu nieuws en erg kwalijk dat het zo ver heeft kunnen komen. Had vanaf het begin al een unieke stijl en heeft, zoals al meerdere malen gezegd is hier, een goede basis gelegd voor veel artiesten. Vroeger vaak met veel plezier zijn sets bezocht. Veel sterkte voor de nabestaanden! (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2022 11:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eens met hierboven, wil ook nog wel ff wat kwijt wat Delete voor mij persoonlijk betekend heeft.

Als allereerst zijn eerste show op loudness 2012, was niet zo heel bekend met zijn werk maar een maatje sleepte me mee en ik was gelijk verkocht. Bij de eerste kicks al van Let's get weird keek ik hem aan van WTF is dit nou weer???Huh? Dit is ook hardstyle????? Formula kende ik wel (natuurlijk) en ik kan me nog herinneren dat dat kleine, merkbaar zenuwachtige ventje echt verschrikt de zaal inkeek hoe het publiek meedeed met die track. Eerst verbazing en vervolgens een dikke glimlach. Vergeet dat nooit weer.

Inmiddels volledig in de fanboy modus in 2014 de trein gepakt naar Eindhoven, ik woonde toen nog in Winschoten, om 4,5 uur later aan te komen op de plek waar ik pas écht Delete ben gaan waarderen. Het klokgebouw was eigenlijk het eerste waardige geluidsysteem voor Delete en spoontech in het algemeen. Die loudness tool van Delete kerel, al zijn kicks achter elkaar op die speakers pffff. Had echt het idee dat de stage uit elkaar zou ploffen op dat moment. Zo zuiver. Zo hard. Voor mij is die set de benchmark geworden voor het raw genre in zijn algemeen. Zo moest het klinken! Beter ging het niet worden. Delete was in een klap mijn favoriete artiest geworden.

Na het tekenen van een contract bij Theracords (en verhuizen) was ik aan de ene kant ontzettend blij, we gaan hem dus vaker zien, en aan de andere kant sceptisch. Wat betekend dit voor zijn muzikale ontwikkeling? De eerste releases op TC vielen mij niet in de smaak. De krakende, industriële spoontech sound verruild voor, in mijn ogen, een stuk commerciëlere muziek. Ach, toch even een bezoekje brengen bij zijn q-base set toch. Toen gebeurde iets heel bijzonders. Wederom een geluidssysteem waardig aan Delete (beetje galm, genoeg sub, knoepertje hard) en voor de tweede keer COMPLEET van mijn sokken geblazen. Zijn TC platen deden alles behalve onder voor zijn spoontech tracks! Alles klonk NOG voller, nog meer "af". En Funk, ja nee ook de track maar ook qua style. Funk-raw maar met ballen. Ontzettend dansbaar. Wederom uniek in zijn soort. Uniek, dat bleef de rode lijn in zijn carrière.

Vaak zat voelde ik me Andy uit Toy Story die Woody (hardstyle) zonder pardon op de grond pleurde. Ik wil niet meer met jou spelen! Eenheidsworst kut tokkies die hun shirt uitdoen och de volgende kick/screech plaat, en er was Delete. Of het nou zijn VIP sets waren, releases, sets. Hij bleef altijd interessant voor me. Als ik terugkijk naar 10 jaar lang feesten was Delete eigenlijk altijd wel betrokken bij mijn favoriete momenten. Die set met Vazard en Main Concern op decibel bijvoorbeeld. Ongekend. VIP sets waarin hij mijn favoriete tracks in de blender gooide, de ene kick nog slopender dan de ander, COMPLETE CHAOS maar alsnog zijn standaard van afmix/mastering wat hij gaf aan tracks. Hoe kan iets zo kapot en clean tegelijk zijn? Niemand kwam in de buurt van zijn niveau. VIP was echt Delete². Ik kreeg er geen genoeg van.

Er zijn ook maar weinig artiesten die vanaf hun eerste release zo'n unieke signature sound hebben neergezet en daar 100% trouw aan gebleven. Zet D eens op voor de gein. Hoe kan je eerste track al zo herkenbaar en sterk geproduceerd zijn? Man man man dat moment in de bunker ook (Cro en Melvin, bazen). Ik schrok me kapot hoe hard dat ging. Hij wist vanaf het begin hoe iets thuis geproduceerd moest worden en hoe dat live uit de speakers kwam. Een unieke gift. Urenlang heb ik met vrienden kunnen kletsen wat zijn muziek met mij deed. Nu is hij niet meer. Doet me oprecht pijn dat hij nooit door heeft gehad hoe bijzonder hij was. Hoe goed hij was. Ik hoop dat hij op een plek is waar hij de rust vind die hij verdiend. Aan zijn legacy zal het niet liggen.

Rust zacht, Delete. De mooie momenten die je me gegeven hebt zal ik voor altijd koesteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2022 11:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat kan je zeggen op zo'n momenten...

Verschrikkelijk triest nieuws. Een van de weinige artiesten die zijn eigen sound is blijven (her)uitwerken zonder dat het repetitief of saai werd en daarbovenop ook een steengoede producer. De keren dat ik er een praatje mee deed, was hij altijd enorm bescheiden en down to Earth. Goeie gozer! Bedankt voor de geweldige momenten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2022 11:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Godver Jordi, mooi omschreven.

Andy die Woody wegpleurt metafoor haha, hoe bedenk je het haha, maar snap meteen wat je bedoelt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2022 12:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Veel is al gezegd over wie hij was.

Ik weet nog de eerste keer dat ik Formula hoorde en hoe ik door deze plaat omvergeblazen werd. Wat ging dit hard en wat was dit in vele aspecten anders dan de hardstyle dat ik kende en wist toen dat dit type hardstyle zich ging ontwikkelen in iets nieuw. Dit was de nieuwe raw. Voor mij blijft Delete onder meer verantwoordelijk voor deze stijl en heeft hij zoveel mensen met deze nieuwe sound weten te inspireren.

Hij bleef gelukkig altijd produceren wat hij graag wilde en wist altijd ook het live-aspect te maken waardoor jammer genoeg niet alle platen even goed voor thuis was maar eenmaal op de dansvloer als totaal wat anders klonk :lol: Flink wat spierpijn aan overgehouden destijds.

Maar wat ik vooral zo tof vond was dat hij als enige zo een industrieel/mechanisch geluid produceerde en wist te combineerde met de dikste kicks.

Eenmaal begonnen met The Dark Menace show regelmatig met hem contact gehad over het draaien van een guest mix, wat zonder meer geen probleem voor hem was en zelfs uit zich zelf ook even andere naampjes wist te strikken. Sindsdien altijd wel contact gehad en op feestjes ook nooit vies geweest van een praatje maar voluit ook gewoon mee begon te maaien.

Laatste jaren was dat helaas wat minder geworden door o.a. smaak en andere gebeurtenissen.
Hopelijk vind hij zijn rust die hij de laatste tijden niet kon vinden. Dat verdient hij zeker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2022 12:04 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Zag niet dat je ook met een bericht bezig was Jor, maar het sluit gezamenlijk en met dit alles perfect aan op het totaalplaatje van Delete. Hoe hij was als persoon, wat zijn muziek betekende voor iedereen en voor de scene maar ook waar hij als persoon mee zat, op mentaal en muzikaal vlak. Iets wat hij ook openlijk vertelde.

Perfect omschreven, en ik kan het blijven zeggen, deze man verdiende op alle vlakken veel meer dan dat hij ooit heeft (terug)gekregen. Op zijn allerminst een beter, lang en vredig leven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2022 12:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Diep triest nieuws, verschrikkelijk dat het zo ver heeft moeten komen. Delete was uniek.
Ook bij mij heeft zijn muziek een beetje moeten weken voordat ik het echt kon waarderen maar hij heeft tracks en sets gemaakt waar ik oprecht verliefd op ben geworden.
Sterkte aan iedereen (L) hoop dat er op een goede manier afscheid van hem genomen kan worden
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2022 12:28 
 
Hardtraxx Newbie

Wat een klap was dit zeg. Zo'n goede producer en als ik zo de verhalen hoor een topmens. Altijd uniek, altijd hard, rip. Ik hoop dat we voor altijd zijn muziek zullen blijven horen, want deze man mogen we niet vergeten
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2022 12:52 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Rust zacht, vent. Nu het nieuws een beetje in is gedaald pas het idee hoe heftig en erg het allemaal is, en ook hoe vreemd het is om voor je gevoel zo bij iemands dood betrokken te zijn die je persoonlijk eigenlijk helemaal niet echt kende.

Jordi schreef:
Als ik terugkijk naar 10 jaar lang feesten was Delete eigenlijk altijd wel betrokken bij mijn favoriete momenten.


Ik denk dat dit het perfect voor mij samenvat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2022 12:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2022 13:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fucking ondergewaardeerd deze. Altijd een van z'n beste platen gevonden.

Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2022 14:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Fucking ondergewaardeerd deze. Altijd een van z'n beste platen gevonden.


Mooi spul dit idd. En hoor je helaas zelden. Die VIP edit op Qapital 2016 staat me ook nog heel helder voor de geest, ging knoepertje hard en zuiver, de tering.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2022 15:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zet hem net voor het eerst in jaren weer aan. Niet normaal. Wat een bult werk heeft die man zich ook op de hals gehaald met zo'n liveset. Maar holy shit wat uniek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2022 15:41 
 
Hardtraxxer

Mooie verhalen allemaal hier (L), tof om ook wat meer over de beginjaren te lezen. Ik ben zelf pas vanaf 2017 gaan snappen hoe dik deze muziek eigenlijk is, vooral met een goede geluidsinstallatie. Z'n afsluitende sets op Defqon (VIP) en Decibel 2019 waren echt compleet gestoord, ook geweldig om te zien hoe hard het publiek altijd tekeer ging. Dat waren voor mij z'n laatste optredens, prachtige herinneringen.

Dat gezegd hebbende, vind ik wel dat we allemaal een beetje moeten uitkijken met dit soort conclusies:
Broken Balance schreef:
Je zou hopen dat dit een oogopener wordt maar helaas zijn veel scenes in de muziekwereld door en door verrot van binnen, er is geen menselijkheid te vinden en Delete is bij lange na niet de eerste of de laatste die hier een slachtoffer van zal zijn.


Ik snap dat je aan de hand van die Avicii-docu hier misschien hetzelfde verhaal in ziet, maar ik vind het niet eerlijk om Delete nu af te schilderen als slachtoffer van een verneukte industrie. Als ik de insta-post van Warface bijvoorbeeld lees, lijkt het er juist op dat vrienden en collega's hard hun best hebben gedaan om hem erbovenop te laten komen. Filmpjes van afgelopen Rebirth laten ook weer zien hoe ontzettend toegewijd het publiek was. Dat is volgens mij ook juist wat depressie zo'n kloteziekte maakt. Dat het maar niet lukt om gelukkig te worden, ondanks alle liefde en support om je heen. Maar zelfs met zo'n conclusie moet je heel voorzichtig zijn. We weten sowieso nu nog niet goed wat er precies gebeurd is. En als z'n mentale problemen inderdaad de oorzaak zijn geweest, zullen we misschien wel nooit weten wat er zich precies in zijn hoofd afspeelde.

Daarom hoop ik vooral hier terug te blikken op wat Delete heeft gemaakt, hoe bepalend/innovatief hij is geweest, etc. Ben erg benieuwd naar alle mooie herinneringen :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 mei 2022 15:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Denk ook niet dat Broken Balance bedoelt dat het "de schuld van de scene" is. Maar meer de heftigheid van de wereld waar hij zich in bevond. Niet de mensen, maar de situatie.

Ik ben er ook van overtuigd dat iedereen die dichtbij hem stond, van collega's tot mensen van het label en management. In alle redelijkheid hebben gedaan wat ie kon (zeker na COVID met een volle boekings agenda kun je als bijv. Warface zijnde ook niet 24/7 om iemand bekommeren, en dat is onderaan de streep ook niet ZIJN verantwoordelijkheid natuurlijk).

Maar ik denk wel dat je als artiest/persoon met mentale struggles, de muziekwereld wel een aantal heftige hordes met zich mee brengt. Je moet de hele dagen mooi weer spelen op social media dus je bent snel geneigd om een masker op te zetten, je zit in de entertainment wereld dus mensen asocieren jou en je muziek met feesten en alles dat daar bij hoort (drank drugs, dus je komt daar ook veel meer mee in aanraking). Daarnaast is de druk ook gewoon gigantisch, mensen zeuren om releases je vergelijkt je muziek met anderen, je moet vechten om je plekjes in de lineups. Ik denk dat mensen de druk als artiest zijnde ook gewoon wel heel erg onderschatten.

Misschien beetje warrig verhaal. maar als Ryan Biggs in Australie was gebleven en een "normale baan" had gehad, had hij misschien dezelfde mentale problemen ontwikkeld. Maar denk ik dat alle pieken en dalen wat minder ver uit elkaar hadden gelegen.

Maar neem het met een korrel zout want het zijn allemaal aannames van mijn kant en we weten nog totaal niet hoe de situatie nou echt was afgelopen weken, en hoogstwaarschijnlijk zulllen we dit ook niet weten.

Ben het verder wel heel erg met je verhaal eens hoor! Dus verder ook geen aanval op jou.

En ook erg eens met je laatste zin, vind het mooi dat dit topic is omgedoopt tot memorial topic, lees met plezier de verhalen van alle anderen.
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen