Nog altijd heel onwerkelijk, dus fuck it, ik ga ook een boekwerk schrijven. Misschien mooi om dit topic ook als een soort 'memorial' te gebruiken, ik hoef niet persé op social media te gaan blaten, maar op dit dooie forum plaats ik toch graag even m'n gedachtegang.
Kan me nog herinneren dat ik voor het eerst een set van Delete hoorde op The Magic Show, wat een verschrikkelijk lelijke doffe tering herrie vond ik het toen (met terugwerkende kracht lag dat waarschijnlijk aan mijn matige kut oordopjes). Uiteraard was ik toen nog vooral erg geinteresseerd in alle vrolijke melodietjes die toen populair waren.
Zat al wel op hardtraxx en de loftrompet over die gekke Australiër had toch wel invloed, maakte me nieuwsgieriger en nieuwsgieriger. Tot hij naar Nederland kwam en zich bij Theracords voegde, en ik de eerste keer kans kreeg om hem live te zien.
Volgens mij was dit een of andere random club avond met een matige opkomst. Maar door die tracks van hem live te horen snapte ik het ineenkeer, en was meteen verkocht. Wat was dit een unieke stijl, wat een energie. Wat een kicks. De jaren dat hij nog in opkomst was en er DJ's het "aandurfden" om Delete tracks te draaien op grote podia, helemaal weg geblazen. Voelde echt een beetje als die gekke guy die totaal z'n eigen weg volgde en toch zich bij de grote namen begon te voegen.
Ook toen z'n carriere een gigantische stap maakten ben ik hem meer en meer gaan waarderen. Heb hem de laatste 5 tot 10 jaar altijd beschouwd als een van m'n favoriete producers. Een eigen smoelwerk, en persoonlijk verantwoordelijk voor een groot deel van de artiesten die nu gigantisch in de spotlight staan (Sickmode/Rooler/Malice/Rebelion/The Purge/Adjuzt/Genox en de voledige Gearbox stal kun je bijna wel zeggen)
Een kleine 'how can i make this about me-ism" (dus sorry daarvoor Indy) het moment dat Delete (als één van de weinige grote namen) een track van 2Faced ging supporten voelde oprecht als een droom die uitkwam, die video heb ik echt ontelbaar terug gekeken. Ook onze tweede release op de rookie EP is meerdere keren door hem gedraaid (op streams want COVID

).
Zonder dat we hem echt vaak gesproken hebben, (we kenden hem absoluut niet persoonlijk) voelde hij zich nooit te beroerd om te reageren op DM's of om met wat feedback te komen.
ik ben nog nooit zo geraakt door het overlijden van iemand die ik niet kende, heb zondag echt een flinke traan gelaten en ga z'n muziek en invloed op de hardstyle scene echt enorm missen.
Hoop ook dat het een wakeupcall is en dat mensen die in een vergelijkbare situatie zitten de hulp zoeken die ze nodig hebben. Xense had al een mooie tekst geplaatst, alle geweldige momenten krijg je mee via socials, de boekingen, de successen. Maar het eenzame bestaan op de zolderkamer krijg je eigenlijk bijna niet mee ls fan zijnde.
Ik merk af en toe dat ik wat verder af kom te staan van 'de scene' ivm leeftijd en wat andere prioriteiten in m'n leven. Maar "we" laten ons wel echt van onze mooiste kant zien met die GoFundMe die binnen een paar uur al gehaald was. Gaat ook over de hele scene breed, van de fans die een paar euro kunnen missen tot Thera, Code Black, Warface en nog veel meer die daar (al dan niet anoniem) echt grote bedragen op gezet hebben. Respect!