Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2020 09:22 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Pantermaat schreef:
Volgens mij heb je altijd recht te demonstreren in dit land, de redenen waarom het verboden is slaan ook totaal nergens op.

Dit lijkt me om te beginnen al tegenstrijdig.

Citaat:
Omdat er djs zouden gaan draaien. Waarom kunnen er 3 weken terug op de Dam wel demonstratie plaats vinden. En oh ja, 2 weken later zouden we daar de vruchten van plukken en stijging corona. Vandaag het nieuws geen enkele doden. Afgelopen alleen maar afnamen.


Er waren echt teringveel mensen die zich niets van het verbod aantrokken en vervolgens met het waterkanon ontruimd moesten worden. Als ze het in de originele opzet door hadden laten gaan was er zoveel volk op afgekomen dat het in de normale festivalopzet al niet te handelen was, laat staan nu.

Over Maurice: oké ik kan begrijpen dat je je niet gehoord voelt omdat je niet mag aanschuiven. Je bereikt dus alleen je eigen doelgroep. Nou ga je zo'n schertsvertoning van een groepsgesprek opvoeren waar geen enkele ruimte is voor kritiek of een andere mening. Wat win je daar dan mee vraag ik me af? Je hebt veel meer aan een kritische gesprekspartner waardoor beide partijen de mogelijkheid hebben om je te overtuigen. Kijk voor voorbeeld bijvoorbeeld gisteravond VI. Genee had ook anderhalf uur mee kunnen lullen met Johan en het een opgeblazen gedoe blijven vinden. Dan zit je dus gewoon naar een poppenkast te kijken.

Het helpt wat mij betreft al helemaal niet dat ie figuren als Jebroer hiervoor vraagt: "je moe gewoon veel zink ete tog" en "gezond leven dus veel slapen en gesond etuh". En dan in de achtergrond die je Django Wagner op z'n stoel balanceren.

Sorry, maar doe mij dan maar liever een zooi wetenschappers die ietsje te voorzichtig zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2020 10:03 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
TiMOTHYb schreef:
Er gold een verbod op demonstratie. Dat betekent dat je daar niet mag zijn. Ook niet als je een hippie shirt aantrekt en het ontbijten noemt. Ook niet als je 80 bent en ook niet als je je kinderen meeneemt. Vervolgens wordt vanwege het voorgaande nog besloten om een uurtje te bieden zodat iedereen ruimschoots tijd heeft om te vertrekken.

Ook daarna blijft een zooitje toch te lang hangen en beginnen de harde kernen vervelend te doen. Uiteindelijk lost de ME het volgens mij nog keurig op, er zijn alleen wat mensen uit de voorste linie geslagen. Heb je gezien wat daar loopt? Dat zijn echt niet de mensen die nou zo erg begaan zijn met de samenleving hoor.

Het is provoceren in de hoop dat de wederpartij een fout maakt om dat vervolgens in allerhande filmpjes enorm uit te lichten. Het is van het niveau dat je vroeger in de kleuterklas bij je juf deed totdat ze woedend was, een pets verkocht en vervolgens keihard ging huilen.

Blij met deze samenleving? Nee, maar het is of althans was een noodzakelijke maatregel om te zorgen dat we de lijken niet hoefde te stapelen. Daar bleef ik graag 2 maanden voor binnen en zou er voor hetzelfde geld nog twee achteraan plakken.
Dat niet iedereen daar zover denkt kan ik begrijpen maar dat je oplossing vervolgens groepshuggen en de ME uitlokken is, is van een niveau waar de honden geen brood van lusten.

Dat Maurice gebeuren: snap dat ie weinig de kans krijgt om z'n verhaal te doen maar je omringen met allemaal mensen die het met je eens zijn komt zo vreselijk zielig over. Zet er dan op z'n minst nog een ietwat kritische presentator neer. Overigens hoor ik ook niks over blijvende longschade die mensen oplopen maar dat toch uit onderzoek wel present lijkt te zijn.


Zo ontzettend mee eens wat je hier zegt over die demonstratie. Hij is verboden, ook door een onafhankelijke rechter, je hebt tekstkarren gezien aan de randen van het veld dat je er niet mag zijn en het is omgeroepen dat je moet vertrekken. Als je het dan nog niet begrijpt wordt het plein schoongeveegd door de ME. Volgens sommigen is dat dan de "doodsteek voor de rechtstaat"..

Het verbieden van die demonstratie, ook door een onafhankelijke rechter, was sowieso al een “doodsteek voor de rechtstaat”. Sure, de opzet van de demonstratie was niet zo slim (met dj’s etc), maar los daarvan hadden de autoriteiten ook kunnen zeggen “het mag, als jullie die dj’s weglaten”. In plaats daarvan komt er een geheel verbod. Terwijl twee weken ervoor wel een BLM-demonstratie was. Dit is eigenlijk precies waar tegen gedemonstreerd werd. Want laten we eerlijk zijn, een wet instellen die over een week had moeten ingaan die strijdig is met de principes van de democratie voor een probleem dat op dit moment heel goed behapbaar is met nog geen 60 coronamensen op de IC gaat gewoon echt te ver.

Het gaat mij persoonlijk niet eens om het thuis zitten, geen festivals, geen wedstrijden. Ja, tuurlijk is dat kut, maar niet het einde van de wereld. Ik wind mij op over hoe zeer er is doorgeslagen, hoe erg de media ons bang hebben gemaakt zodat we maar naar de autoriteiten zouden luisteren, het ontbreken van een wetenschappelijke basis voor een aantal van de maatregelen, de democratie die onder druk staat doordat het kabinet dingen zou kunnen beslissen voordat de kamer er over gaat stemmen, de kans op een strafblad als je je in het openbaar niet aan de 1,5 meter regel houdt, etc etc.

Prima dat jullie dit allemaal maar oké vinden. Jullie goed recht. Maar vergeet niet dat al deze maatregelen niet waren bedoeld om zoveel mogelijk mensenlevens te redden. Ze waren bedoeld om de IC niet overbelast te laten raken met alle gevolgen van dien. Inmiddels is de IC al zeker een maand niet meer overbelast. Nu een best ingerijpende wet erdoor dauwen die best willekeurige en wetenschappelijk niet goed onderbouwde maatregelen een juridische basis geeft bij overtreding is op dit moment buitenproportioneel. Laat ze lekker aan die wet schrijven en sleutelen en tegen de tijd dat “de tweede golf” komt kunnen we het er dan over hebben en passende maatregelen nemen. Probeer vanuit dat licht ook de andere kant eens te begrijpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2020 10:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Als je als ME/politie met 3 man een oud mannetje van een bank schopt, ook al mag hij daar niet in de buurt zijn, dan ben je te triest voor woorden. Dat ze hard optreden tegen vandalen/hooligans of hoe je het wil noemen okay, maar je ziet echt wel het verschil tussen dat en een bejaarde man. Het had ook gewoon jouw opa /oma kunnen zijn die daar neergeschopt/geknuppeld werd. Ik zou zeggen verdiep je eerst even wat er echt allemaal in Den Haag gebeurd is, want dat is echt niet okay.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2020 10:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
In plaats daarvan komt er een geheel verbod. Terwijl twee weken ervoor wel een BLM-demonstratie was.

Kan je dan ook de connectie maken dat doordat er 2 weken geleden een demonstratie was die volledig uit de hand liep qua aantallen, de autoriteiten veel voorzichtiger zijn en dat meespeelde om het nu niet door te laten gaan?

Verder verbaas ik me echt van sommige mensen hier.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2020 10:16 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
Sarabande schreef:
In plaats daarvan komt er een geheel verbod. Terwijl twee weken ervoor wel een BLM-demonstratie was.

Kan je dan ook de connectie maken dat doordat er 2 weken geleden een demonstratie was die volledig uit de hand liep qua aantallen, de autoriteiten veel voorzichtiger zijn en dat meespeelde om het nu niet door te laten gaan?

Verder verbaas ik me echt van sommige mensen hier.

Oh vast. Maar waar zijn de extra besmettingen van die demonstratie dan? ;) Dat was immers de hele ophef. Angst voor een toename in besmettingen. Bovendien werd dit niet per se als argument voor het verbod gegeven. Het argument was dat het teveel op een evenement zou lijken.

Oh, en in plaats van je te verbazen zou je ook kunnen proberen een ander zijn mening gewoon te respecteren zonder meteen iets veroordelends te typen/zeggen. Gewoon een tip.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2020 10:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kijk maar naar wat er nu in Duitsland gebeurt. Een reproductiegetal wat in een paar dagen stijgt van rond de 1 naar 2,76.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2020 10:31 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
Kijk maar naar wat er nu in Duitsland gebeurt. Een reproductiegetal wat in een paar dagen stijgt van rond de 1 naar 2,76.


Quotes uit twee willekeurige artikelen over deze kwestie:

“Volgens het RKI komt het hoge cijfer voornamelijk voort uit enkele lokale uitbraken. Vooral de uitbraak in Noordrijn-Westfalen speelde een grote rol in de toename van het R-getal. Meer dan duizend medewerkers in een vleesverwerkend bedrijf raakten er besmet. Lokale uitbraken hebben een grote invloed op de R-waarde omdat het aantal besmettingen in Duitsland over het algemeen laag is, nuanceert het gezondheidsinstituut nog.”

“Al sinds 7 juni ligt het reproductiegetal boven de 1, blijkt uit berekeningen van het Robert Koch-Institut (RKI), de Duitse equivalent van het RIVM. Heel gek is dat niet. Nu de epidemie richting haar dieptepunt gaat wordt de R een minder betrouwbare graadmeter: als het aantal besmettingen laag ligt, wordt het getal gevoeliger voor uitschieters. Ook kan een lokale brandhaard het landelijk gemiddelde hoog opstuwen.”


Nee, het virus is niet weg. Ja, we moeten voorzichtig zijn. Maar hebben we NU meteen een ingrijpende wet die tegen onze grondrechten en de principes van de democratie indruist. Mwah. Denk het niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2020 10:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
Nee, het virus is niet weg. Ja, we moeten voorzichtig zijn. Maar hebben we NU meteen een ingrijpende wet die tegen onze grondrechten en de principes van de democratie indruist. Mwah. Denk het niet.


Ik ben ook helemaal niet persé 100% voor die wet waar tegen gedemonstreerd werd. Ik denk dat je de discussie over die wet en hoe de demonstratie is uiteen gedreven uit elkaar moet halen. Op de wet is genoeg aan te merken en dat wordt ook gedaan vanuit allerlei beroepsgroepen, onder andere door de orde van advocaten, best wel een serieus orgaan als het om wetgeving/rechtstatelijkheid gaat.

Met het uiteendrijven van een verboden demonstratie terwijl er echt duidelijke communicatie is om weg te gaan: niet zo veel moeite mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2020 10:47 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Brainweavers schreef:
Als je als ME/politie met 3 man een oud mannetje van een bank schopt, ook al mag hij daar niet in de buurt zijn, dan ben je te triest voor woorden. Dat ze hard optreden tegen vandalen/hooligans of hoe je het wil noemen okay, maar je ziet echt wel het verschil tussen dat en een bejaarde man. Het had ook gewoon jouw opa /oma kunnen zijn die daar neergeschopt/geknuppeld werd. Ik zou zeggen verdiep je eerst even wat er echt allemaal in Den Haag gebeurd is, want dat is echt niet okay.

Nee, had niet gekund. Mijn oma zit binnen omdat ze liever geen corona vangt. En als ze al buiten zou komen gaat ze niet op of rond het fucking malieveld zitten waar duizenden mensen samenkomen.

Ben het met je eens dat bejaarden slaan niet iets is waar je doorgaans een ME-er mee moet belasten maar ook zij dienen gewoon op te tyfen. Ze hebben (terwijl ze wisten dat er een verbod gold) uren gekregen om op te lazeren, het was echt niet alsof ze rustig van het zonnetje zaten te genieten. Kom nou

@ Sarabande ff zodat we allemaal op 1 lijn zitten. Op vrijdag 19 juni werd bekend dat de invoering van de Spoedwet werd uitgesteld omdat er nog te veel te verbeteren valt. Op 20 juni werd dus in feite gedemonstreerd tegen een verouderd wetsvoorstel. De noodzaak was totaal verdwenen en het is nog onduidelijk wat er nu precies gaat gebeuren. Dat je dan niet bedenkt om gewoon lekker thuis te blijven gaat er bij mij niet in. Je bent dan gewoon maar ergens tegen om er tegen te zijn.

Ben het helemaal eens met Khadber. Ga in inhoudelijk met elkaar en de politiek in discussie. Als je dat niet wil of kan hou dan je muil. Doordrammen op basis van onderbuikgevoelens en flinterdunne onderzoeken terwijl het je verboden is, is vragen om problemen. Ik begrijp werkelijk niet waarom er zoveel mensen zijn die zich in zo´n ingewikkeld probleem als dit op laten jutten door mensen als Paul Elstak, Jebroer, Django Wagner en `DJ Jean`. Zou zelf eerder geneigd zijn om nog eens kritisch na te denken over mijn mening als die hetzelfde is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2020 11:03 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

^ Grapperhaus heeft benadrukt dat de wet er hoe dan ook gaat komen. Naar verwachting inderdaad niet in juli, maar in september. Ik vind dit te voorbarig. We weten immers nog helemaal niet hoe de zaken er dan voor staan. Al verwacht ik zelf dat we tegen die tijd wel meer besmettingen krijgen vanwege het weer en meer binnen zitten in slecht geventileerde ruimtes. Maar dat zou zelfs kunnen betekenen dat sommige dingen in die wet niet eens meer relevant zijn. Misschien was het inderdaad niet heel relevant meer voor dit moment om te demonstreren, maar ik denk dat de meeste demonstranten gewoon een signaal wilden afgeven. Zoals met elke demonstratie, het zorgt voor ophef binnen de publieke opinie en politiek om iets te heroverdenken.

Ik ben het overigens eens met Khadber. Rond de middag toen er groep demonstranten werd ingesloten nadat al meerdere malen was aangegeven dat ze weg moesten gaan, tja, dan is het ook een beetje je eigen schuld natuurlijk. Maar volgens mij ging jouw punt ook over de demonstratie an sich: “Er gold een verbod op demonstratie.”

Overigens, je mening bijstellen als die overeen komt met bepaalde mensen. Huh. :huh: “Ja Paul Elstak gelooft dat de aarde rond is, dus ik ga toch even extra goed checken of ‘ie toch niet echt plat is.”
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2020 11:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben ook geen voorstander van de eerste versie van die wet.

Ik snap wel dat er *een* wet moet komen, omdat alles nu via noodverordeningen loopt. Terwijl noodverordeningen helemaal niet bedoeld zijn om maandenlang actief te laten zijn. En omdat noodverordeningen via de veiligheidsregio's lopen en niet via de Tweede Kamer, kan de Kamer haar controlerende functie ook niet uitvoeren over die noodverordeningen. Kunnen burgers de verordening ook niet aanvechten bij de rechter.

Maar inhoudelijk ben ik het ook niet met alle punten eens. Maar daarop is ook al veel kritiek geleverd door instanties wiens taken het ook meer zijn zich met die wet bezig te houden. Zoals Khadber al aangeeft de Orde van Advocaten, maar ook de Raad van State heeft deze eerste versie van de wet al afgeschoten en de minister terug naar de tekentafel gestuurd. En dan moeten uiteindelijk de Tweede en Eerste Kamer er ook nog eens mee instemmen, waar ook wel het nodige over gedebatteerd gaat worden.

Die wet zal er echt niet komen in de vorm zoals het nu bekend is geworden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2020 11:12 
 
Donateur
Avatar gebruiker

@ Sarabande Je mist het punt. De wet in deze vorm was (juridisch) al onhoudbaar en daardoor is besloten hem uit te stellen zodat er nodige aanpassingen gedaan kunnen worden. Dat komt door kritiek vanuit de RvS, Raad voor de Rechtspraak, de kamer en uit de rechtswetenschap.

Jij verwart die kritiek met dat complotgeneuzel dat een stel hippies op het Malieveld uitslaan. Die kritiek kwam ook nog eens nádat al bekend was geworden dat de invoering van de wet geen doorgang zou vinden omdat hij niet goed genoeg was. Da’s net zoiets als protesteren tegen het weer van gisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2020 11:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
Ik ben ook geen voorstander van de eerste versie van die wet.

Ik snap wel dat er *een* wet moet komen, omdat alles nu via noodverordeningen loopt. Terwijl noodverordeningen helemaal niet bedoeld zijn om maandenlang actief te laten zijn. En omdat noodverordeningen via de veiligheidsregio's lopen en niet via de Tweede Kamer, kan de Kamer haar controlerende functie ook niet uitvoeren over die noodverordeningen. Kunnen burgers de verordening ook niet aanvechten bij de rechter.

Maar inhoudelijk ben ik het ook niet met alle punten eens. Maar daarop is ook al veel kritiek geleverd door instanties wiens taken het ook meer zijn zich met die wet bezig te houden. Zoals Khadber al aangeeft de Orde van Advocaten, maar ook de Raad van State heeft deze eerste versie van de wet al afgeschoten en de minister terug naar de tekentafel gestuurd. En dan moeten uiteindelijk de Tweede en Eerste Kamer er ook nog eens mee instemmen, waar ook wel het nodige over gedebatteerd gaat worden.

Die wet zal er echt niet komen in de vorm zoals het nu bekend is geworden.


Mee eens, je verwoordt dit een stuk beter dan ik dat net hierboven heb gedaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2020 11:35 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
dat complotgeneuzel dat een stel hippies op het Malieveld uitslaan.

Zucht. Gaan we weer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2020 11:40 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:

Ben het helemaal eens met Khadber. Ga in inhoudelijk met elkaar en de politiek in discussie. Als je dat niet wil of kan hou dan je muil. Doordrammen op basis van onderbuikgevoelens en flinterdunne onderzoeken terwijl het je verboden is, is vragen om problemen. Ik begrijp werkelijk niet waarom er zoveel mensen zijn die zich in zo´n ingewikkeld probleem als dit op laten jutten door mensen als Paul Elstak, Jebroer, Django Wagner en `DJ Jean`. Zou zelf eerder geneigd zijn om nog eens kritisch na te denken over mijn mening als die hetzelfde is.


100% eens met dit. En daar kan je namen als Jensen ook onder gooien. Aan de andere kant ook die cancel cultuur en het blinde blm gedoe.

Verdieping, compromis en een goed afgewogen middenweg kan tegenwoordig blijkbaar niet meer. Context bestaat niet meer of wordt opzettelijk genegeerd om een eigen agenda te pushen. Of het is compleet de ene kant of compleet de andere kant. Het lijkt of niemand meer kan nadenken, afwegingen kan maken en zich in andere mensen kan inleven.

Het is tegenwoordig alleen maar blind schreeuwen en niet toegeven. Filterdunne theorieen en bewijsstukken die maar enigzins het al zwakke punt versterken worden als waarheid en profetie rondgeschreeuwd en daardoor krijg je alleen maar meer polarisatie.

Het verbaast me soms nog hoe weinig mensen logisch kunnen nadenken. En de mensen die het wel doen worden afgeschoten door beide fanatieke kanten. Dit geldt voor burgers en politici evenveel. Want het is tegenwoordig de luidste wint ipv de slimste. Maar wat maakt het uit, zolang we maar met z'n allen boos kunnen zijn en iemand de schuld kunnen geven. Het draait niet meer om oplossingen maar wie er gelijk krijgt en dat is echt een gevaarlijk iets in een maatschappij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2020 11:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ook ontzettend mee eens, polarisatie lijkt alleen maar toe te nemen. Naar mijn inziens kan dit door social media en misinformatie/desinformatie (voor eigen gewin of door buitenlandse mogendheden?) maar ook door "BN-ers" of experts een mening te laten geven over zaken waar ze helemaal niets mee te maken heeft. Het interesseert me geen fluit wat Dries Roelvink denkt over de volle IC's en wat een arts vindt over de status van de economie. Expertise doet er blijkbaar niet toe als je een quote moet halen voor de kliks op je site.

Maar goed, dit gaat ook wel een beetje buiten de scope van dit topic, sorry daarvoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2020 12:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pantermaat schreef:
Is er weer zo één. We weten helemaal niet dat corona om zich heen grijpt indien het niet gecontroleerd word, zijn weer van die loze kreten!!

Wat? :huh: We hebben toch gezien hoe de IC-capaciteit bijna uitpuilde toen het hier in Nederland de kop opstak? Dat het aantal besmette gevallen terugloopt nadat de noodmaatregelen werden ingesteld is niet toeval ofzo he.

Pantermaat schreef:
en je argument betreft Zweden klopt ook van geen kanten.

Want? Ik haalde Zweden aan omdat corona daar nauwelijks gecontroleerd is en regels enkel werden nageleefd op basis van vrijwilligheid. Het aantal besmette gevallen in Zweden neemt nog steeds toe terwijl het in veel landen die wél maatregelen hebben toegepast inmiddels afneemt. Het doel van Zweden was om zo snel mogelijk groepsimmuniteit op te bouwen, maar dat ligt momenteel slechts net boven de 7%. Ter vergelijking: in Nederland was dat begin juni 5.5%.

Pantermaat schreef:
Bescherm gewoon alleen de mensen die kwetsbaar zijn, laat de overige mensen gewoon weer hun leven oppakken en de economie draaiende houden.

Mooi ideaalbeeld wat betreft kwetsbaren, maar het is niet zo simpel als een lijn trekken op de leeftijdsgrens van bijvoorbeeld 60 jaar en zeggen dat iedereen daarboven onder de kwetsbaren valt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2020 12:10 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Ook ontzettend mee eens, polarisatie lijkt alleen maar toe te nemen. Naar mijn inziens kan dit door social media en misinformatie/desinformatie (voor eigen gewin of door buitenlandse mogendheden?) maar ook door "BN-ers" of experts een mening te laten geven over zaken waar ze helemaal niets mee te maken heeft. Het interesseert me geen fluit wat Dries Roelvink denkt over de volle IC's en wat een arts vindt over de status van de economie. Expertise doet er blijkbaar niet toe als je een quote moet halen voor de kliks op je site.

Maar goed, dit gaat ook wel een beetje buiten de scope van dit topic, sorry daarvoor.


Mensen willen niet per sé de waarheid horen, mensen willen horen wat ze fijn/comfortabel vinden / hun wereldbeeld bestigd. Dit sluit daar mooi op aan :) .

Vond deze persoon de diepere fundamenten hiervan, en het verzet tegen 'wetenschap', dit laatst wel mooi uitleggen voor degene die wat tijd over hebben. Bespreekt ook het aandeel van social media hierin (28:45)

(overigens heeft deze guy blijkbaar net voor deze video corona gehad)

Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2020 12:35 
 
Hardtraxxer

Dat je maurice, dj paul, jebroer en hippies op een malie veld niet serieus neemt is allemaal prima natuurlijk.
Fijn dat die gene die dat roepen zich beter, meer en slimmer voelen, al vraag ik me dat af met dit soort uitspraken.

Alleen zijn er natuurlijk zoveel mensen meer die dit aangeven uit de wetenschap etc. We komen steeds meer te weten over het virus. Het is compleet terecht dat NL gehandeld heeft zoals gebeurt is. Er was namelijk niet genoeg bekend over het virus, dus helemaal goed dat je dan maatregelen neemt.

Wat Sarabande zegt sluit ik me precies bij aan en staan geen onwaarheden in. Uiteindelijk is het ieder voor zich om te vinden wat hij vind. om dan maar te roepen dat je muil dicht moet houden als je niet inhoudelijk kan reageren, man man man, wat een inhoudelijk reactie!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2020 12:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Ben het met je eens dat bejaarden slaan niet iets is waar je doorgaans een ME-er mee moet belasten maar ook zij dienen gewoon op te tyfen. Ze hebben (terwijl ze wisten dat er een verbod gold) uren gekregen om op te lazeren, het was echt niet alsof ze rustig van het zonnetje zaten te genieten. Kom nou


Zijn aannames van je, maar dan nog. Als mensen die beelden zien en zo een reactie geven als 'Hadden ze maar op moeten tyfen' is het inderdaad droevig gesteld tegenwoordig met mensen:( (even los van de hele discussie, zulk excessief geweld tegen ouderen kan gewoon niet. Ook niet door de ME punt.)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2020 13:25 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

En dat van jou zijn geen aannames omdat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2020 14:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

wat is een aanname van mij dan? Enige dat ik zeg is dat wat mij betreft, demonstratie daar of niet, je niet als gewapende eenheid een stel oudjes van een bank gaat schoppen/slaan. Ik had eigenlijk ook niet verwacht dat standpunt hier te moeten verdedigen, dat is best schikbarend :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2020 14:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Brainweavers schreef:
zulk excessief geweld tegen ouderen kan gewoon niet. Ook niet door de ME punt

Ah oke dus als je oud bent kun je gewoon doen wat je wilt zonder eventuele consequenties ervan te dragen? Of je nou oud, jong, wielrenner, hooligan, motorrijder, hippie whatever bent, als je op dergelijke momenten niet luisteren kan dan kun je daarvan gewoon de consequenties dragen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2020 14:41 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Heb je trouwens beelden of iets? Zoals jij het brengt zijn er bejaarden goed verminkt en is er excessief geweld gebruikt. Zo zien mensen uit jouw kamp (zie reacties onder filmpje) ook enorme ophitsing en zaken die absoluut niet kunnen in onderstaand filmpje.

Ik zie een groepje stillen die waarschijnlijk bezig waren met raddraaiers eruit te pikken, worden overvallen door de menigte en dus het busje induiken. Vervolgens proberen ze er via de andere kant weer in te mengen. De stelling dat ze bezig zijn met ophitsing en excessief geweld toepassen om de boel op te fokken wordt in elk geval absoluut niet in dit filmpje bevestigd. Toch wordt het continu gebruikt om het grote ongelijk van de overheid aan te voeren door mensen (zoals hierboven ook wordt aangehaald) die zo in hun anti-overheid bubbel zitten.

https://twitter.com/GeLeHesjesNL/status ... 2557507585

Je gaat trouwens de oplossing zelf volledig uit de weg dus misschien kun je daar dan bij helpen. Wat moeten we in vredesnaam met mensen (godbetene risicogroep #1) die niet luisteren naar gezag of verbod en talloze waarschuwingen? Gewoon maar laten zitten op ’t bankie? Wat het nog meer bijzonder maakt dit personen zijn die volgens het versoepelingskamp beschermd moeten worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2020 14:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Brainweavers schreef:
zulk excessief geweld tegen ouderen kan gewoon niet. Ook niet door de ME punt

Ah oke dus als je oud bent kun je gewoon doen wat je wilt zonder eventuele consequenties ervan te dragen? Of je nou oud, jong, wielrenner, hooligan, motorrijder, hippie whatever bent, als je op dergelijke momenten niet luisteren kan dan kun je daarvan gewoon de consequenties dragen.


nee, zoals je zelf al quote heb ik het over 'excessief' geweld, dat is het andere uiterste van geen consequenties dragen
Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic