Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 15:00 
 
Hardtraxxer

David_ schreef:
Hoezo 0 perspectief? Als er een vaccin is gaat alles weer naar 'normaal' en kunnen deze artiesten weer in volle clubs en op festivals staan.


En hoe lang duurt dat met dat vaccin? Dat weet je niet.

En ik blijf erbij dat eerst het verhaal was 'flatten the curve' zodat de zorg het aankan. Nou dat is gebeurd en nu? We willen toch niet kosten wat het kost 80 plussers in leven houden, het ging toch puur om de zorg?

Nu zijn zelfs de aantallen doden zoals ze nu zijn niet laag genoeg blijkbaar, we moeten wachten op het vaccin. Dat was niet de afspraak
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 15:02 
 
Hardtraxx Veteran

ErikZ schreef:
Wow...

BN'er-campagne tegen coronabeleid is initiatief van Viruswaarheid

Willem Engel strikes again

https://www.nu.nl/media/6079100/bner-ca ... rheid.html


Dit haalt weer zoveel kracht uit de boodschap :yawn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 15:03 
 
Hardtraxxer

Zo ik verkloot even heel m'n schooldag aan deze discussie :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 15:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rikraben schreef:
En ik blijf erbij dat eerst het verhaal was 'flatten the curve' zodat de zorg het aankan. Nou dat is gebeurd en nu? We willen toch niet kosten wat het kost 80 plussers in leven houden, het ging toch puur om de zorg?

Nu zijn zelfs de aantallen doden zoals ze nu zijn niet laag genoeg blijkbaar, we moeten wachten op het vaccin. Dat was niet de afspraak


Eerst was het inderdaad te doen om de curve naar beneden te krijgen. Dat is gelukt. Toen begon men stapsgewijs te versoepelen. De overheid kwam met een roadmap waarin de stappen stonden uitgelegd. Bij elke stap werden de cijfers in de gaten gehouden of die curve niet weer zou stijgen. In sommige gevallen liepen de versoepelingen zelfs voor op de roadmap, zo goed ging het.

Inmiddels zijn de eerste tekenen zichtbaar dat die curve weer omhoog gaat. Niet alleen in Nederland, maar in vrijwel heel Europa. Niet alleen in de positieve testen, ook bij de ziekenhuisopnames is al een stijging waarneembaar. We zitten nog lang niet in de buurt van de cijfers zoals die in maart waren, maar die situatie wil ook niemand naar terug. Daarom liever nu een beetje de maatregelen aanscherpen, dan wachten tot het weer helemaal uit de hand is gelopen en er nog veel forser ingegrepen dient te worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 15:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Free the Peephul!!! Dictatuur!!! Wij doen niet meer mee!!!

Echt. In welk universum voelen mensen zich onderdrukt? Je kan werkelijk ALLES doen wat je wil. Wat verwachten deze "artiesten". Ieder weekend terug honderden concerten en evenementen zonder restricties? Dan kan je terug aan de lopende band de doden uit de achterdeur van ziekenhuizen douwen.

Wat zijn (eigenlijk veel te veel) mensen ongelofelijk debiel... In en in triest deze #ikdoenietmeermee actie. Ik vind het treurig dat je je na 6 maanden zo laat kennen. Dat er maar geen derde wereldoorlog uitbreekt, want als we het met deze bevolking moeten doen, zijn we er allemaal aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 15:22 
 
Hardtraxxer

Hele treurige reactie
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 15:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rikraben schreef:
David_ schreef:
Hoezo 0 perspectief? Als er een vaccin is gaat alles weer naar 'normaal' en kunnen deze artiesten weer in volle clubs en op festivals staan.


En hoe lang duurt dat met dat vaccin? Dat weet je niet.

En ik blijf erbij dat eerst het verhaal was 'flatten the curve' zodat de zorg het aankan. Nou dat is gebeurd en nu? We willen toch niet kosten wat het kost 80 plussers in leven houden, het ging toch puur om de zorg?

Nu zijn zelfs de aantallen doden zoals ze nu zijn niet laag genoeg blijkbaar, we moeten wachten op het vaccin. Dat was niet de afspraak

Maar Rik, wat is dan je alternatief? We kunnen niet op dezelfde manier doorgaan als hiervoor, dat heeft de lente van dit jaar wel duidelijk gemaakt. Ik wil ook liever niet zonder een festival, mensen weinig zien, korter naar de kroeg. Maar het is nu gewoon niet anders. We zullen moeten inschikken totdat we een werkend vaccin hebben of er groepsimmuniteit is. Ik snap niet wat daar onduidelijk aan is. Het perspectief is nu misschien onduidelijk, maar een vaccin laat zich niet plannen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 15:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

rikraben schreef:
David_ schreef:
Hoezo 0 perspectief? Als er een vaccin is gaat alles weer naar 'normaal' en kunnen deze artiesten weer in volle clubs en op festivals staan.


En hoe lang duurt dat met dat vaccin? Dat weet je niet.

En ik blijf erbij dat eerst het verhaal was 'flatten the curve' zodat de zorg het aankan. Nou dat is gebeurd en nu? We willen toch niet kosten wat het kost 80 plussers in leven houden, het ging toch puur om de zorg?

Nu zijn zelfs de aantallen doden zoals ze nu zijn niet laag genoeg blijkbaar, we moeten wachten op het vaccin. Dat was niet de afspraak


Er zitten al meerdere vaccins ver in het proces, ik heb er persoonlijk wel vertrouwen in dat dit begin volgend jaar mondjesmaat beschikbaar gaat komen. Als ik puur en alleen naar mezelf kijk zou ik er ook best mee kunnen leven als dat vaccin nog een jaar op zich laat wachten, als ik het in perspectief plaats is anderhalf jaar met wat minder opties leven niks op een heel mensenleven.

En ja de curve was flattened maar die curve gaat nu weer omhoog, hoe flatter de curve werd hoe meer we weer mochten en als we weer omhoog schieten mag er weer minder. Ik begrijp heel goed dat de regering niet zegt 'De zorg kan het weer aan, fuck alle maatregelen we gaan weer terug naar normaal' want dan zit je binnen no time weer in een lockdown, op deze manier houden ze wat meer grip op de situatie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 15:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rikraben schreef:
Hele treurige reactie

Mag jij vinden. Ik vind jouw dj carriere die nu niet van de grond geraakt ook treurig ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 15:46 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Loop allemaal netjes in de pas... De overheid gaat ons redden, let maar op. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 15:47 
 
Hardtraxxer

Nou zoals ik zei is de curve compleet geflattened. Feesten met max 200 man in clubs moeten toch makkelijk kunnen (zonder 1.5 meter dus)? Wat mij betreft blaas je ze af als er teveel doden of ziekenhuisopnames zijn in een regio. Stel dat de pleuris weer helemaal uitbreekt beperk je het weer. Met alles wat we nu weten over ventilatie enzo moet dat toch te regelen zijn?

Waarom moet heel Nederland anderhalve meter afstand houden (ookal gebeurt dit in de praktijk totaal niet)? Kan regio, leeftijd enz geen factor worden?

In maart waren er een tijd 100+ doden per dag (volgensmij) en toen zei de regering: 'In Brabant zijn evenementen met meer dan 500 man niet toegestaan'. Of wie weet nog dat die eerste maatregel was 'we stoppen met handen schudden'. Er waren toen gemiddeld meer doden dan nu. Ik was toen zelfs voor een harde lockdown, kun je nagaan haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 16:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rikraben schreef:
Nou zoals ik zei is de curve compleet geflattened. Feesten met max 200 man in clubs moeten toch makkelijk kunnen (zonder 1.5 meter dus)? Wat mij betreft blaas je ze af als er teveel doden of ziekenhuisopnames zijn in een regio. Stel dat de pleuris weer helemaal uitbreekt beperk je het weer. Met alles wat we nu weten over ventilatie enzo moet dat toch te regelen zijn?

De curve was flat.

200 man in één club. Hoeveel clubs zijn in er Nederland? En dan mogen feesten in een test of zaal ook terug? Dan zit je al snel op één weekenddag aan meer dan 100.000 mensen waar potentiële virusverspreiders tussenzitten. Ik hoef er geen tekening bij te maken wat de situatie na 2-3 maanden dan is.

rikraben schreef:
Waarom moet heel Nederland anderhalve meter afstand houden (ookal gebeurt dit in de praktijk totaal niet)? Kan regio, leeftijd enz geen factor worden?

Waarom niet? Je hoeft toch niet met iedereen te knuffelen die je tegenkomt? Het is nu voor de meesten al niet meer duidelijk wat er nu wel of niet mag. Dit is duidelijk. Wat maakt het nou uit om afstand te houden met mensen? Wat je eigen kring (of bubbel zoals we het in België noemen) betreft, mag je toch dichterbij komen? Alleszins, zo is het bij ons.

rikraben schreef:
In maart waren er een tijd 100+ doden per dag (volgensmij) en toen zei de regering: 'In Brabant zijn evenementen met meer dan 500 man niet toegestaan'. Of wie weet nog dat die eerste maatregel was 'we stoppen met handen schudden'. Er waren toen gemiddeld meer doden dan nu. Ik was toen zelfs voor een harde lockdown, kun je nagaan haha.

Op dat moment was het ook één grote chaos. Onduidelijkheid over veel zaken. De ziekenhuizen waren ook niet voorzien op de explosieve toestroom van patiënten. Een vriend van mij werkt op de IC afdeling in een nabijgelegen stad. De verhalen die hij onlangs vertelde waren niet mals. De koelwagens voor vlees en groentenbedrijven in de buurt werden zelfs ingezet om de lijken in te bewaren omdat er nergens anders nog plaats was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 16:12 
 
Hardtraxx Veteran

rikraben schreef:
Zo ik verkloot even heel m'n schooldag aan deze discussie :lol:


Wil wel even mijn waardering naar je uitspreken dan! We zijn het duidelijk op vele punten niet met elkaar eens en soms kom ik en/of andere aanvallend over maar als ik voor mijzelf spreek is dit niet op de man maar op de gedachte gang.

Vele hele komen niet verder dan een paar trieste reactie met 0 inhoud en je verwoord je goed :thumbsup:

En die dag school missen is duidelijk de schuld van corona ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 16:14 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

rikraben schreef:
Nou zoals ik zei is de curve compleet geflattened. Feesten met max 200 man in clubs moeten toch makkelijk kunnen (zonder 1.5 meter dus)? Wat mij betreft blaas je ze af als er teveel doden of ziekenhuisopnames zijn in een regio. Stel dat de pleuris weer helemaal uitbreekt beperk je het weer. Met alles wat we nu weten over ventilatie enzo moet dat toch te regelen zijn?


Nee, want het is bewezen dat indoor de meeste besmettingen vallen, en vooral 200 mensen aan de drank en drugs die daardoor een verlaagd immuunsysteem hebben. Doe dat keer tig feesten in de week en voila, daar vliegen de cijfers weer omhoog. Er is eveneens niks geflattened want de cijfers stijgen gewoon.

Je zegt letterlijk dat feesten moeten doorgaan en pas als we dat bekopen met een paar doden moet het maar weer teruggedraaid worden. Fijn iig dat het leven van anderen je lager aan staat dan je eigen carriere. Misschien goed ook dat je label weet dat je graag boven op andere mensen stampt om er zelf maar beter van te worden.

rikraben schreef:
Waarom moet heel Nederland anderhalve meter afstand houden (ookal gebeurt dit in de praktijk totaal niet)? Kan regio, leeftijd enz geen factor worden?


Nee want dit is onbeheerbaar voor justitie en horeca. Anderhalf meter afstand zo veel mogelijk naleven is het doel. Of zie je iedereen met een meetlint buiten staan en met zwepen slaan als je niet precies 1,5 meter afstand houdt. Ook ligt het heel erg aan de omgeving wat het besmettingsgevaar is en alles micromanagen is geen capaciteit en geld voor.

rikraben schreef:
In maart waren er een tijd 100+ doden per dag (volgensmij) en toen zei de regering: 'In Brabant zijn evenementen met meer dan 500 man niet toegestaan'. Of wie weet nog dat die eerste maatregel was 'we stoppen met handen schudden'. Er waren toen gemiddeld meer doden dan nu. Ik was toen zelfs voor een harde lockdown, kun je nagaan haha.


Dan zou je dat nu ook moeten zijn. Je doet alsof de eerste situatie nooit meer kan gebeuren en of het virus niet muteert en al lang bekend was. Gaandeweg leert iedereen hoe dat virus in elkaar steekt en dus is het logisch dat er inschattingsfouten zijn gemaakt. En om die inschattingsfouten zo veel mogelijk in te perken om levens te redden en de zorg niet te overbelasten, zijn de regels nou eenmaal strikter en globaler.

Ik kan er nog steeds niet met mijn hoofd bij dat anderen graag de levens van mensen op het spel zetten zodat ze zelf iets comfortabeler in het leven staan en het ook nog proberen goed te praten.

Er komen geen evenementen tot een vaccin of vorm van mondkapjesplicht, punt. Geen geduld voor, tief dan aub naar een land als de VS waar ze er niet moeilijk over doen. Je hoort dan waarschijnlijk ook wel bij dat soort simpel volk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 16:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
Loop allemaal netjes in de pas... De overheid gaat ons redden, let maar op. ;)

Ze zijn aardig op weg met bijvoorbeeld onze vaccins aan te kopen, aantal doden te beperken,...

De bevolking daarentegen heb ik nog niets zien bijdragen aan de situatie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 16:18 
 
Hardtraxxer

Broken Balance laat mijn label en shit er buiten en ga helemaal niet zeggen dat ik liever mensen laat knappen zolang ik zelf maar lekker ga, serieus
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 16:19 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Helicaze schreef:
simon10pont schreef:
Loop allemaal netjes in de pas... De overheid gaat ons redden, let maar op. ;)

Ze zijn aardig op weg met bijvoorbeeld onze vaccins aan te kopen, aantal doden te beperken,...

De bevolking daarentegen heb ik nog niets zien bijdragen aan de situatie.


Jezus ik ben het denk ik nog nooit meer eens geweest met deze uitspraak.

Props echt naar mensen die zo veel mogelijk de regels naleven, mensen helpen en genezen, en het zo leuk mogelijk proberen te maken voor ons binnen de regels. Eveneens inderdaad de politici die het ook zo snel mogelijk proberen te fixen.

Door het werk van die groep kunnen we zo snel mogelijk weer dingen doen straks. Misschien beter om daar eens op te focussen ipv de overheid e.d. de schuld te geven van alles. Ik zou toch eens een IQ test laten doen als je denkt dat een overheid baat heeft bij een verlengde economische en medische crisis.

rikraben schreef:
Broken Balance laat mijn label en shit er buiten en ga helemaal niet zeggen dat ik liever mensen laat knappen zolang ik zelf maar lekker ga, serieus


rikraben schreef:
Feesten met max 200 man in clubs moeten toch makkelijk kunnen (zonder 1.5 meter dus)? Wat mij betreft blaas je ze af als er teveel doden of ziekenhuisopnames zijn in een regio.


Ik weet niet hoor, maar in plaats van dat je mij aanspreekt zou ik even bij jezelf nagaan of je het nog wel allemaal op een rijtje hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 16:20 
 
Hardtraxx Veteran

Helicaze schreef:
simon10pont schreef:
Loop allemaal netjes in de pas... De overheid gaat ons redden, let maar op. ;)

Ze zijn aardig op weg met bijvoorbeeld onze vaccins aan te kopen, aantal doden te beperken,...

De bevolking daarentegen heb ik nog niets zien bijdragen aan de situatie.

Aha, dus de miljoenen mensen die zich met name in beginsel netjes aan de intelligente lockdown hielden, hebben geen enkele bijdrage geleverd aan het indammen van het virus? Goed om te weten dat dat dus voor niets was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 16:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Uberhout schreef:
Helicaze schreef:
simon10pont schreef:
Loop allemaal netjes in de pas... De overheid gaat ons redden, let maar op. ;)

Ze zijn aardig op weg met bijvoorbeeld onze vaccins aan te kopen, aantal doden te beperken,...

De bevolking daarentegen heb ik nog niets zien bijdragen aan de situatie.

Aha, dus de miljoenen mensen die zich met name in beginsel netjes aan de intelligente lockdown hielden, hebben geen enkele bijdrage geleverd aan het indammen van het virus? Goed om te weten dat dat dus voor niets was.

Doel hier uiteraard op de figuren die hun kont vegen met de regels en oa. die influencers die nu de #ikdoenietmeermee onzin lopen te verkondigen. Binnen de bevolking zijn er genoeg mensen die hun uiterste best doen om het virus aan te pakken. Gelukkig maar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 16:27 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

rikraben schreef:
Broken Balance laat mijn label en shit er buiten en ga helemaal niet zeggen dat ik liever mensen laat knappen zolang ik zelf maar lekker ga, serieus

Gezien jouw suggestie om pas te reageren als er weer meer doden gevallen zijn, kan ik hem niet helemaal ongelijk geven. Daarmee zeg je dat er best wat doden tegenover wat plezier onder de jongeren mag staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 16:32 
 
Hardtraxxer

De overheid weegt toch ook gewoon het aantal doden af tegen de economie? Oke misschien moet ik het anders verwoorden. Maar als we alle doden kosten wat het kost willen voorkomen, verbieden we wel meer dingen toch?

Broken Balance laat het lijken alsof ik alleen om mezelf geef.

Moet ik anders anoniem gaan praten hier net als de rest?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 16:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

rikraben schreef:
Broken Balance laat het lijken alsof ik alleen om mezelf geef.

Daar heb je toch echt zelf een aandeel in pik
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 16:40 
 
Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
rikraben schreef:
Feesten met max 200 man in clubs moeten toch makkelijk kunnen (zonder 1.5 meter dus)? Wat mij betreft blaas je ze af als er teveel doden of ziekenhuisopnames zijn in een regio.


Ik weet niet hoor, maar in plaats van dat je mij aanspreekt zou ik even bij jezelf nagaan of je het nog wel allemaal op een rijtje hebt.


Wat ik hier zeg is letterlijk wat de overheid in het begin gedaan heeft en wat sommige andere landen nog steeds doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 16:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rikraben schreef:
David_ schreef:
Hoezo 0 perspectief? Als er een vaccin is gaat alles weer naar 'normaal' en kunnen deze artiesten weer in volle clubs en op festivals staan.


En hoe lang duurt dat met dat vaccin? Dat weet je niet.

En ik blijf erbij dat eerst het verhaal was 'flatten the curve' zodat de zorg het aankan. Nou dat is gebeurd en nu? We willen toch niet kosten wat het kost 80 plussers in leven houden, het ging toch puur om de zorg?

Nu zijn zelfs de aantallen doden zoals ze nu zijn niet laag genoeg blijkbaar, we moeten wachten op het vaccin. Dat was niet de afspraak


Je slaat de plank wel een beetje mis in deze discussie tbh. Puur omdat het te lang zou duren moeten we op een gegeven moment maar doen alsof het virus er niet is?

Helicaze schreef:
Wat zijn (eigenlijk veel te veel) mensen ongelofelijk debiel... In en in triest deze #ikdoenietmeermee actie. Ik vind het treurig dat je je na 6 maanden zo laat kennen. Dat er maar geen derde wereldoorlog uitbreekt, want als we het met deze bevolking moeten doen, zijn we er allemaal aan.


Hier helemaal mee eens, mensen zijn echt gek geworden, één grote treurnis. Iedereen die mee doet met die # neem ik niet meer serieus. Lekker je hersenloze following die al moeite heeft zich te houden aan de regels, opruien en zeggen dat ze niet meer mee doen. Te achterlijk voor woorden.

Ik wil ook graag weer feesten en draaien, maar hoe beter men zich aan de regels houdt hoe sneller het kan, hoe moeilijk kan het zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2020 16:47 
 
Hardtraxxer

Nouja fuck dit dan, sorry als ik te extreme dingen heb gezegd. Ik probeer echt zo goed mogelijk alles uit te leggen maar ik kan beter stoppen want het heeft toch geen zin denk ik.
Vorige  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic