Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 261  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2020 10:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Een feit is dat Grapperhaus zich niet aan de regels hield (en dus indirect laat zien dat hij het virus niet gevaarlijk vindt). Niks is dat hij opgewekt reageerde.

Naast dat je eerste punt een pure aanname is, klopt je tweede punt niet.

Zie 2:12:40 Baudet zijn uitspraak
https://debatgemist.tweedekamer.nl/deba ... ronacrisis

Ik kan zo snel niet het moment vinden waar Grapperhaus specifiek op dat punt reageert en op werk heb ik de tijd niet om het te zoeken in een 8 uur durende video. Ik schat rond 3:46:xx.

Sarabande schreef:
Mensen die Grapperhaus verdedigen... helemaal koekoek.

Weet je voor wie het ook een emotionele dag was? Mensen die hun dierbaren moesten begraven in deze tijden. Waarbij soms maar een handjevol mensen aanwezig mocht zijn en te alle tijden anderhalve meter afstand gehouden moest worden. Wat Grapperhaus heeft gedaan is, hoewel begrijpelijk want normaal gedrag op je bruiloft, een dikke middelvinger naar die mensen en iedereen die een boete heeft gekregen voor het niet naleven van de regels. Ik snap niet dat die man zijn functie mag houden. Hypocriete zak.

Dit klinkt voor mij meer als spreken uit emotie dan uit redelijkheid. Prima als dat je ding is, maar dan heeft een discussie geen zin.
Ik wil toch zeggen dat ik het hem zeer kwalijk neem en het is geen man waar ik aan het ontbijt wil zitten, maar we moeten ook in de redelijkheid kunnen zeggen dat hij een grove fout heeft gemaakt en dat we door moeten. Op dit moment in de pandemie een ander iemand op die plek zetten zal zeer waarschijnlijk alleen maar fouter lopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2020 11:08 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik had het ook niet tegen jou ;)

patrickjeb schreef:
Dit klinkt voor mij meer als spreken uit emotie dan uit redelijkheid. Prima als dat je ding is, maar dan heeft een discussie geen zin.

Hoezo mijn ding is? :lol: Ik reageer op iemand die zelf zegt “het was waarschijnlijk een emotionele dag voor hem”. Dan kaats ik de bal terug. Het is gewoon hypocrisie ten top op. Als je dat gaat verdedigen ben je bij mij verkeerd. Laten we het in de context van Grapperhaus ook niet over redelijkheid gaan hebben :lol: We hebben het hier wel over de man die jongeren aso’s noemt maar vervolgens zelf zijn schoonmoeder (nota bene risicogroep) omhelst.

patrickjeb schreef:
Op dit moment in de pandemie een ander iemand op die plek zetten zal zeer waarschijnlijk alleen maar fouter lopen.

Dit is ook alleen maar een aanname. Grapperhaus staat er sowieso wel bekend om dat hij keuzes moet maken over zaken waar hij nul verstand van heeft. Denk maar aan de NPS-wet waar hij ook zo’n beetje alle experts genegeerd heeft en alleen zijn eigen conservatieve opvattingen belangrijk vindt. Er zijn vast genoeg andere bekwame mensen die zijn functie kunnen bekleden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2020 11:17 
 
Hardtraxx Veteran

Je hebt een publieke functie. Stelt regels op. Hamert er bij iedereen op dat ze zich daaraan moeten houden. Noemt mensen aso's als ze het niet doen. En doet het dan vervolgens zelf. Dan kun je 100 excuusjes verzinnen, maar dan ben je naar mijn mening gewoon niet serieus meer te nemen.

Zelfde situatie als dat de voorzitter van KOZP tijdens de intocht van Sinterklaas met een zwarte pieten pak aan gaat staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2020 11:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
Mensen die Grapperhaus verdedigen... helemaal koekoek.

Weet je voor wie het ook een emotionele dag was? Mensen die hun dierbaren moesten begraven in deze tijden. Waarbij soms maar een handjevol mensen aanwezig mocht zijn en te alle tijden anderhalve meter afstand gehouden moest worden. Wat Grapperhaus heeft gedaan is, hoewel begrijpelijk want normaal gedrag op je bruiloft, een dikke middelvinger naar die mensen en iedereen die een boete heeft gekregen voor het niet naleven van de regels. Ik snap niet dat die man zijn functie mag houden. Hypocriete zak.

Heb sowieso een hekel aan hypocriete mensen. Als je overal zit te verkondigen de je de coronaregels goed vindt, houd je er dan verdomme ook zelf aan en houd anders je bek.


Maar hoezo dan? Iedereen maakt toch fouten? Niet iedereen is perfect. Ik vind het belangrijk dat mensen zich aan de regels houden maar ik kan me goed voorstellen dat je een keer sociaal op bent en naar een druk feestje gaat waar geen afstand wordt gehouden. Moet ik nu me bek houden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2020 11:28 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Natuurlijk is niemand perfect. Maar als je bij hoog of laag zit te verkondigen dat je de coronaregels belangrijk vindt, anderen zelfs tokkie noemt als ze zich er niet aan houden, maar je gaat vervolgens zelf naar een feestje waarbij je die regels overtreedt, ja, dan heb je wat mij betreft je recht van spreken verspeeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2020 11:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sarabande schreef:
Natuurlijk is niemand perfect. Maar als je bij hoog of laag zit te verkondigen dat je de coronaregels belangrijk vindt, anderen zelfs tokkie noemt als ze zich er niet aan houden, maar je gaat vervolgens zelf naar een feestje waarbij je die regels overtreedt, ja, dan heb je wat mij betreft je recht van spreken verspeeld.


Daar ben ik het ook zeker mee eens. Daar ligt ook de nuance.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2020 11:35 
 
Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
Ik vind het ook goed dat je boete krijgt als je je mobiel pakt tijdens het fietsen maar ik pak ook soms mn mobiel om een nummer te skippen of een appje snel te lezen. Zo kun je tig voorbeelden geven waarin je hypocriet kan zijn.


En hypocriet zijn is dus een prima eigenschap? Als jij tegen mensen gaat verkondigen dat zij niet op hun telefoon mogen zitten, dan moet je het zelf ook niet doen. Dat is gewoon hypocriet (en kneuzig). Een leider kan niet a verbieden, en vervolgens a doen. Dan luistert er op een gegeven moment niemand meer.

Ik zou op dit moment Grapperhaus ook niet afzetten omdat er al teveel chaos is. Maar ik snap dat mensen niet meer normaal naar hem kunnen luisteren.

edit: wat hierboven al gezegd is :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2020 11:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
makrooy schreef:
Ik vind het ook goed dat je boete krijgt als je je mobiel pakt tijdens het fietsen maar ik pak ook soms mn mobiel om een nummer te skippen of een appje snel te lezen. Zo kun je tig voorbeelden geven waarin je hypocriet kan zijn.


En hypocriet zijn is dus een prima eigenschap? Als jij tegen mensen gaat verkondigen dat zij niet op hun telefoon mogen zitten, dan moet je het zelf ook niet doen.

Een leider kan niet a verbieden, en vervolgens a doen. Dan luistert er op een gegeven moment niemand meer. Ik zou op dit moment Grapperhaus ook niet afzetten omdat er al teveel chaos is. Maar ik snap dat mensen niet meer normaal naar hem kunnen luisteren.


Dat zeg ik niet, ik noem hypocrisie een hele normale menselijke eigenschap. Iedereen doet eraan. Er is zeker een context waarin hypocrisie te ver gaat. Zoals in dit geval met Grapperhaus. Zoals ik al zei, als Grapperhaus destijds ipv het volk asociaal noemt voor het niet naleven van de regels, zei dat hij het begrijpt dat mensen de regels niet altijd kunnen naleven omdat mensen gewoon op zijn, maar dat het belangrijk is om vol te blijven houden, dan was er veel minder aan de hand. Dan toonde hij empathie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2020 11:51 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Norther66 schreef:
rikraben schreef:


Aanvulling op wat eerder gezegd is over de PCR-test



Hij heeft het over dat het wattenstaafje tegen je bloed brein barriere wordt aangedrukt. Dat zegt alweer genoeg over in welk kamp hij zit.


Ik vind die man ook een beetje dubieus overkomen.
Maar er zijn meerdere artikelen te vinden over de PCR test.

New York Times
https://www.nytimes.com/2020/08/29/health/coronavirus-testing.html3

Duits artikel
https://www.n-tv.de/wissen/Zu-viele-positiv-Getestete-harmlos-article22006224.html

Diederik Gommers:
https://www.linkedin.com/posts/diederik-gommers-3163b333_pcr-en-antistoffen-over-de-tijd-activity-6700444588496224257-IKF7

In de brief van Belgische artsen wordt PCR ook besproken:
https://docs4opendebate.be/open-brief/?fbclid=IwAR3vJiysTjoV7oOtV3Z0-D3b0bXF-z8JJOeKodYqqZlrp1kjc1jtrTxB_nQ

En het volgende artikel beschijft exact hoe ik er ook in sta:
https://www.wyniasweek.nl/regering-dit-is-uw-exit-voor-de-coronacrisis-de-omgekeerde-lockdown/


Nou heb het even bij een oud biotechnoloog-huisgenoot opgegooid FYI die in het lab werkt.

Citaat:

Hij verteld heel veel waarheid, maar op belangrijke punten zit hij er naast
Zo skipt hij over het feit dat je als je een stukje genetisch materiaal hebt, dat de kans dat dat wel te zien is, maar geen virus heeeeel klein is
En als het in je neus zit kun je maar beter wel oppassen en dus in quarantaine gaan.
En dat met die elektronenmicroscoop is bs. Dat is zeker niet de "gouden standaard"
En wattie op het laatst zegtie dat het niet gepubliceerd is, maar dat is al helemaal bullshit
Is een verrekte gevaarlijk filmpje, op de manier waarop hij wetenschap veinst en dan met bs tussendoor komt
Even nog besproken met de genetica boy hier
Ze hebben die test heel accuraat gemaakt
Ze kiezen een genetisch deel die praktisch niet voorkomt ergens anders
Super kleine kans
Kan wel gewoon gevalideerd worden


Ook mooi dat hij zegt geen viroloog te zijn in dit filmpje maar de titel van zijn laatste filmpje is wel opeens "jullie basisopleiding tot viroloog".

Lol, omhoog gehesen baviaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2020 11:51 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

doublé post

EDIT:

dan maar nuttig gebruik er van:

Sarabande schreef:
Mensen die Grapperhaus verdedigen... helemaal koekoek.


Het is in de basis eigenlijk al gewoon waanzinnig dat die kerel als publiek figuur zijn bruiloft gewoon door laat gaan in deze tijd. Dat is toch extreem idioot.


Sarabande schreef:
Heb sowieso een hekel aan hypocriete mensen. Als je overal zit te verkondigen de je de coronaregels goed vindt, houd je er dan verdomme ook zelf aan en houd anders je bek.


Omgekeerd geldt het ook. Als je zsm van heel deze corona ongein of wilt, houd dan godverdomme gewoon je mondkapje op in het OV met je uilskuikenhoofd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2020 12:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Is een verrekte gevaarlijk filmpje, op de manier waarop hij wetenschap veinst en dan met bs tussendoor komt

En dat is imo het grootste probleem van de afgelopen tijd :) .
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2020 12:12 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Henk-Jan schreef:
En dat is imo het grootste probleem van de afgelopen tijd :) .


Het is zo fucking idioot. De wereld gaat kapot aan dommigheid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2020 12:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Henk-Jan schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Is een verrekte gevaarlijk filmpje, op de manier waarop hij wetenschap veinst en dan met bs tussendoor komt

En dat is imo het grootste probleem van de afgelopen tijd i.c.m. imbecielen die er met 2 benen intrappen :) .
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2020 12:27 
 
Hardtraxxer

Sarabande schreef:
Weet je voor wie het ook een emotionele dag was? Mensen die hun dierbaren moesten begraven in deze tijden. Waarbij soms maar een handjevol mensen aanwezig mocht zijn en te alle tijden anderhalve meter afstand gehouden moest worden.

Daar heb je helemaal gelijk in. Is verschrikkelijk. Ik vind dat voor zulke gevallen een uitzondering gemaakt moet worden. Dan maar compenseren met strengere maatregelen op andere vlakken als dat kan. Slechte regels bedenken is trouwens wel een reden voor ontslag want dan functioneer je sowieso al niet.

Citaat:
Wat Grapperhaus heeft gedaan is, hoewel begrijpelijk want normaal gedrag op je bruiloft, een dikke middelvinger naar die mensen en iedereen die een boete heeft gekregen voor het niet naleven van de regels. Ik snap niet dat die man zijn functie mag houden. Hypocriete zak.

Kan me best voorstellen dat men het ziet als een dikke middelvinger. Zo zag ik het zelf niet dus bedankt voor deze invalshoek. Het was een blinde vlek bij mij. Grapperhaus stond niet genoeg stil bij de gevolgen en dat mag je hem zeker kwalijk nemen.

Sorry zeggen en boete vind ik zelf lang niet genoeg voor iemand die mede de regels bepaalt die hij zelf overtreedt. Aftreden/ontslag vind ik wel wat te ver gaan maar laat hem maar eens verklaren hoe het kon gebeuren door te vertellen hoe de bruiloft verliep en wat er in hem omging. Of ga in de media een gesprek aan met virologen en gedragspsychologen en stel je nieuwsgierig op. Ook nog eens leerzaam voor de rest. Dan geef je nog het goede voorbeeld ook, ondanks je domme, grote fout. Iedereen maakt fouten en deze is vind ik wel te vergeven, maar niet op deze manier.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2020 12:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Sarabande schreef:
Heb sowieso een hekel aan hypocriete mensen. Als je overal zit te verkondigen de je de coronaregels goed vindt, houd je er dan verdomme ook zelf aan en houd anders je bek.


Omgekeerd geldt het ook. Als je zsm van heel deze corona ongein of wilt, houd dan godverdomme gewoon je mondkapje op in het OV met je uilskuikenhoofd.

Hear, hear.

Had mezelf voorgenomen om hier niet meer in discussie te gaan met mensen die toch niet van standpunt zullen veranderen, maar na het zien van het filmpje moet ik toch weer even los. De manier waarop de beste meneer zijn verhaal in het filmpje verkondigt is al met het standpunt dat PCR niet werkt. Heel objectief... Ik heb zelf biotechnologie als studie gedaan. Heb wel redelijk veel kennis over dit onderwerp. Wij hebben in ons laboratorium ook PCR lokalen. Het is waar dat de PCR test gevoelig is aan contaminatie uit de omgeving/persoon die de test inzet. Daarom dat deze ruimtes tot in extremis zijn ingericht. Je hebt vaak 3-4 lokalen waar je doorheen moet gaan (de vuile en de meer zuivere kant).

Daarnaast spreekt hij over een kleinnnnnn stukje RNA. Hij doet alsof het zo'n onzorgvuldig gekozen miniem stukje RNA is dat het bij wijze van spreken overeenkomt met het genetisch materiaal van een pindanoot. Alsjeblieft zeg, gaan we nu echt niets meer geloven van de wetenschap? Die streng RNA zal ongetwijfeld zo uniek mogelijk geselecteerd zijn. Ja, dan kan je nog steeds roepen "ruuuud, niet 100% nauwkeurig!!". Eens, dat zal het nooit zijn. Maar als er met grote zekerheid gezegd kan worden dat jij als individu dit genetisch materiaal in je neus hebt zitten, staan we er goed voor. Wat is erger, het niet kunnen opsporen, of het kunnen opsporen met kleine kans op een vals positief resultaat?

Ik wil wel benadrukken dat dit puur gaat over de opspoorbaarheid van het coronavirus. Of je op dat moment besmettelijk bent ofniet, zal deze test nooit kunnen bevestigen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2020 12:36 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Sarabande schreef:
Heb sowieso een hekel aan hypocriete mensen. Als je overal zit te verkondigen de je de coronaregels goed vindt, houd je er dan verdomme ook zelf aan en houd anders je bek.


Omgekeerd geldt het ook. Als je zsm van heel deze corona ongein of wilt, houd dan godverdomme gewoon je mondkapje op in het OV met je uilskuikenhoofd.

Zelfs in de reclame van de NS zelf gaat dat al mis hè. Zo'n oma die haar mondkapje al af doet nog voordat ze uitstapt. Cringe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2020 13:06 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Sowieso erger ik me dood aan al die lui die denken dat je met een zaterdagmiddag "eigen onderzoek doen op internet" net zo goed conclusies kunt trekken als experts die hun hele carrière al in het werkveld zitten. Dan snap je niet hoe wetenschappelijk onderzoek werkt of je lijdt aan enorme zelfoverschatting.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2020 13:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Henk-Jan schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Is een verrekte gevaarlijk filmpje, op de manier waarop hij wetenschap veinst en dan met bs tussendoor komt

En dat is imo het grootste probleem van de afgelopen tijd :) .

Mee eens. Met name nu er zo veel informatie is dat je bijvoorbeeld nieuws of "feiten" kan cherry picken tot wat je zelf het meest aanstaat. Dit in combinatie met deepfakes, desinformatiecampagnes al dan niet gestart door buitenlandse mogendheden laat vooral zien dat we extra voorzichtig moeten zijn met wat we voor waarheid aannemen. En vooral: doe vooral uitspraken waar je verstand van hebt en vooral niet waar je géén verstand van hebt, ik zie de laatste tijd zo veel mensen over van alles en nog wat verstand claimen te hebben terwijl van alles en nog wat dingen aan elkaar proberen te rijmen wat niet te rijmen valt. Filmpje wat hierboven besproken is maakt dat pijnlijk duidelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2020 13:35 
 
Hardtraxxer

Jo voor de duidelijkheid ik sta niet achter dat flimpje, ik heb hem hier alleen neer gepleurd
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2020 13:40 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

rikraben schreef:
Jo voor de duidelijkheid ik sta niet achter dat flimpje, ik heb hem hier alleen neer gepleurd

Maar je draagt op deze manier wel bij aan het verspreiden van desinformatie
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2020 13:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

rikraben schreef:
Jo voor de duidelijkheid ik sta niet achter dat flimpje, ik heb hem hier alleen neer gepleurd

Wellicht kun je dat dan beter, voor de duidelijkheid, direct vermelden ;) . Hoe je het er nu hebt neergezet, lijkt het alsof je met het filmpje de beweringen over/tegen de PCR-test kracht bij wil zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2020 13:44 
 
Hardtraxxer

oke :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2020 13:52 
 
Hardtraxxer

Nuttig filmpje. Stelt goede vragen maar beantwoordt ze helaas zelf en fout. Dat is wel wat een goede wetenschapper ook hoort te doen: zeggen dat je het niet (zeker) weet en niet zelf verklaringen verzinnen als je ze niet hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2020 13:58 
 
Hardtraxxer

In juni en juli is het aantal kankerdiagnoses vergelijkbaar met voorgaande jaren. Als gevolg van de COVID-19-crisis was het aantal nieuwe kankerdiagnoses in maart, april en mei 20-25% lager dan gebruikelijk. Dat blijkt uit het voorlopige aantal diagnoses in de Nederlandse Kankerregistratie op basis van de landelijke pathologiedatabase PALGA. De daling is waarschijnlijk veroorzaakt doordat mensen tijdens de COVID-19-crisis minder snel met klachten naar de huisarts gingen, in combinatie met een stagnatie van het verwijzingsproces naar het ziekenhuis en uitgestelde diagnostiek in het ziekenhuis.

https://www.iknl.nl/covid-19

wat vinden we hiervan dan
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2020 14:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Melanoisia schreef:
Nuttig filmpje. Stelt goede vragen maar beantwoordt ze helaas zelf en fout. Dat is wel wat een goede wetenschapper hoort te doen: zeggen dat je het niet (zeker) weet en niet zelf verklaringen proberen te geven als het niet lukt.

Maar dat maakt het soms ook lastig. Soms wordt het niet door de samenleving geaccepteerd dat er nog niet een zeker antwoord is, er wordt dan toch doorgehamerd om een goede quote uit het gesprek te halen. Het lastige is dat wetenschappers niet geleerd hebben om met media om te gaan (korte antwoorden, directe duidelijkheid) en de media niet met de wetenschap. Meestal zijn de beste wetenschappers ook niet mediageniek, helpt ook niet mee.
Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 261  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic