Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2018 13:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Thank god for Hardtraxx :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2018 13:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

inb4 topic verwijderd door Jor-D vanwege klachten derden
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2018 13:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Haha is toch wat. Dus als bepaalde informatie naar buiten zou komen kan het je 'business' kapot maken. Dat betekend dus dat je eigenlijk onterecht geld aan het verdienen bent en mensen bewust van de domme houdt. Volgens mij kun je beter vanaf het begin eerlijk zijn over hoe het productie technisch zit. Want veel acts kunnen nu natuurlijk niet meer terug. Ik heb er totaal geen problemen mee als een dj niet zelf achter de knoppen zit in de studio maar er wel mee staat te 'shinen' op het podium. Maar dan moet hij/zij wel aanwezig zijn bij het productieproces. Dan heb je invloed op wat de uitkomst is. Kan ook niet fijn voelen als je tracks van anderen je eigen naam er op plakt en er mee op het podium staat en stoer gaat doen.

Ik hoop stiekem best dat dit een keer flink ontploft. Kon wel eens goed zijn voor de kwaliteit van de hardstyle wereld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2018 13:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Maar Rohan is toch de beheerder en oprichter van RSU? Hoe kan hij het dan niet gedaan hebben? :huh:

Jordi schreef:
Het werd een aantal mensen beeeeeeetje te heet onder de voeten. Zonder pardon post verwijderd op RSU(die best hard ging)..


Triest trouwens dat RSU meewerkt met die lui die het er af willen hebben :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2018 13:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

DonnyD schreef:
Maar Rohan is toch de beheerder en oprichter van RSU? Hoe kan hij het dan niet gedaan hebben? :huh:



Is een van de mods geloof ik, zijn meerdere moderators dus ook meerdere mensen die het kunnen verwijderen geloof ik.

Wel slecht dat dit gecensureerd moet worden maar snap de mensen van RSU ook wel dat ze geen trammelant willen. Zou zo'n bericht denk ik zelf ook verwijderen van Ha-Ha-Hardstyle als men er op aandringt, al moet ik zeggen dat het idee om dit hele verhaal te posten wel even door mijn hoofd ging net.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2018 13:27 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Man man man.. Vond die post op rsu prachtig naar aanleiding van dit topic. Jammer dat de beheerders bezwijken onder de macht van de grote spelers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2018 13:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eigenlijk moeten we een overzichtje maken zoals:
Afbeelding
Dan blijkt dat we alleen maar naar muziek zitten te luisteren van Michel Pollen, Zany en Wildstylez. :lol: Zou wel beter zijn trouwens. Dus dat kan niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2018 13:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wenzel schreef:
maar snap de mensen van RSU ook wel dat ze geen trammelant willen.


Wat voor trammelant? Iets wat openbaar is exposure geven moet toch gewoon kunnen? Dit is gejank van de bovenste plank van de dj's / agencies :sick:

Wenzel schreef:
Zou zo'n bericht denk ik zelf ook verwijderen van Ha-Ha-Hardstyle als men er op aandringt, al moet ik zeggen dat het idee om dit hele verhaal te posten wel even door mijn hoofd ging net.


Gewoon doen! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2018 13:30 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Eigenlijk moeten we een overzichtje maken zoals:
Afbeelding

Werk hier graag aan mee
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2018 13:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kan er alleen nog niet achter komen wie er dan voor Uncaged produced..
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2018 13:31 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Kan er alleen nog niet achter komen wie er dan voor Uncaged produced..


Ook naar lopen zoeken net xd Hij moet een reden hebben gehad om te reageren toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2018 13:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Kan er alleen nog niet achter komen wie er dan voor Uncaged produced..


Haha kan zelf er ook niks over vinden in Buma
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2018 13:35 
 
Hardtraxx Veteran

Citaat:
PARTYSTARTER SNOEREN, ALEXANDER P D ALEX


Envine, die heeft zelf geen track gemaakt met de naam Partystarter
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2018 13:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Kan er alleen nog niet achter komen wie er dan voor Uncaged produced..

Hij kan natuurlijk ook andere belangen hebben.
Wellicht een of andere functie achter de schermen.

RSU is natuurlijk ook flink wat meer exposure dan HT (denk ik).
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2018 13:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Basshunterzz schreef:
Citaat:
PARTYSTARTER SNOEREN, ALEXANDER P D ALEX


Envine, die heeft zelf geen track gemaakt met de naam Partystarter

Mooie reactie voor Jordi om dat naar 'm te sturen, uiteraard wel afgesloten met een vuistje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2018 13:40 
 
Donateur
Avatar gebruiker

paperclip schreef:
Werk hier graag aan mee

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2018 13:43 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

hmm die kende ik nog niet xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2018 14:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Catscan (en Base Alert) is de producer voor Luna en Kold Konexion. Tenminste, in het begin van MIM. Best een opvallende voor mij. En gek dat The Record Breaking op Angerfist staat. Verder is Chain Reaction wel gewoon eigenaar van zn eigen tracks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2018 14:46 
 
Hardtraxx Veteran

Vaak zijn ghostproducties ook losse deals, vraag me af hoe dat dan gaat bij acts waarvan tevoren 'gepland' wordt dat het grote acts gaan worden (SS, Warface, Uncaged etc). Neem niet aan dat Warface in het begin steeds 1k of wat dan ook per track betaald heeft zonder business plan, anders zou het kunnen dat de act niet van de grond gekomen zou zijn en dan had je duizenden euro's geinvesteerd in niets.

Vraag me dus wel af wanneer een ghostproducer denkt 'hey, in die DJ zou wat kunnen zitten', apart van de losse deals. Goed mixwerk? Goede entertainment/podiumskills? Kiest bij die succesverhalen de ghost de DJ uit, of andersom? Waarom is de ene geghoste act een groot succes en de ander niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2018 14:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Warface is volgens mij daar altijd heel eerlijk en open over geweest. Valt denk ik dus niet in die categorie. Maar snap je vraag. Het is nou ook niet zo dat die dj's van nu echt mix wonders zijn. Draaien gewoon standaard intro's over een outro of nog minder. Ik heb meer respect voor de oude garde DJ's zoals Pavo, Luna en The Prophet die dj zijn geworden omdat ze goed kunnen draaien maar nu misschien een producer gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2018 14:56 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik zelf zit ook in het traject om misschien te gaan ghosten. Waarom? Omdat ik ook wel eens muziek maak die niet bij mijn hoofd act past (welke binnenkort naar buiten komt...), en ik totaal geen zin heb om zo'n eigen profiel te creëren wat wel bij die muziek past, dat ligt mij gewoon niet. Dan heb ik liever dat die muziek wel een publiek bereikt, maar onder een andere naam. Ik denk dat veel ghost producers dat ook hebben. Een Envine kan het bijvoorbeeld best leuk vinden om eens een raw plaatje te maken, maar het past niet bij de act Envine zelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2018 15:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Catscan (en Base Alert) is de producer voor Luna en Kold Konexion. Tenminste, in het begin van MIM. Best een opvallende voor mij. En gek dat The Record Breaking op Angerfist staat. Verder is Chain Reaction wel gewoon eigenaar van zn eigen tracks.

Niet bij alle entries in de database. Zo zijn er twee van Lellebel, één waarvan alleen Danny Masseling eigenaar is. Daar komt nog bij, van wat ik zo-even kon vinden: Helpless, Rulers, en Victime.

Dust In Your Eyes staat alleen onder Crypsis overigens, Sonic Sabotage weer met Catscan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2018 15:03 
 
Hardtraxx Veteran

Parvuz schreef:
Warface is volgens mij daar altijd heel eerlijk en open over geweest. Valt denk ik dus niet in die categorie. Maar snap je vraag. Het is nou ook niet zo dat die dj's van nu echt mix wonders zijn. Draaien gewoon standaard intro's over een outro of nog minder. Ik heb meer respect voor de oude garde DJ's zoals Pavo, Luna en The Prophet die dj zijn geworden omdat ze goed kunnen draaien maar nu misschien een producer gebruiken.


Yes. Vind vooral die namen die uit het niets lijken te komen vermoeiend, sommige gasten leggen wat geld neer en na een 5tal leuke plaatjes krijgen ze mooie boekingen terwijl ze verder ook geen podium of dj-wonder zijn. Ik draai graag en zou mezelf opzich wel als redelijke entertainer zien (gok ik) maar ik ambieer producen gewoon niet, probeer al sinds 2010 het te leren maar ik heb op dat gebied echt de concentratie van een baksteen, klik de DAW altijd snel weg omdat ik me echt in een doolhof bevind. Als ik nou zo financieel stabiel zou zijn dat ik een ghost kon betalen had ik het ook wel gedaan (of in ieder geval op weg geholpen tot ik redelijk wat zou kunnen), want ik ben nogal gedemotiveerd met zo'n beetje alle dingen waarbij het even duurt totdat je iets fatsoenlijks kunt creeren. Wordt pas leuk/'volhoud-baar' op het moment dat er iets goeds uitkomt. Jammer om dan te zien dat gasten met meer geld die vaak nog korter 'into' Hardstyle als genre zijn dan ik die ff wat neerleggen en gigs krijgen. Hard work pays off geldt tegenwoordig gewoon steeds minder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2018 15:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Neem niet aan dat Warface in het begin steeds 1k of wat dan ook per track betaald heeft zonder business plan, anders zou het kunnen dat de act niet van de grond gekomen zou zijn en dan had je duizenden euro's geinvesteerd in niets.


Triax heeft de act Warface zelf opgezet, en is altijd al de producer geweest. Lijkt me niet dat hij zichzelf betaalt voor zn tracks :huh:. In het begin stonden Youri en Triax zelfs samen on stage, later is Triax teruggetreden als dj en is Youri dus in zijn eentje het gezicht geworden van de act. Triax is zich puur op het producen gaan richten, maar Youri is ook altijd betrokken geweest bij het producen, ookal heeft/had hij geen technische kennis van de DAW.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2018 15:11 
 
Hardtraxx Veteran

Norther66 schreef:
Pedaalemre schreef:
Neem niet aan dat Warface in het begin steeds 1k of wat dan ook per track betaald heeft zonder business plan, anders zou het kunnen dat de act niet van de grond gekomen zou zijn en dan had je duizenden euro's geinvesteerd in niets.


Triax heeft de act Warface zelf opgezet, en is altijd al de producer geweest. Lijkt me niet dat hij zichzelf betaalt voor zn tracks :huh:. In het begin stonden Youri en Triax zelfs samen on stage, later is Triax teruggetreden als dj en is Youri dus in zijn eentje het gezicht geworden van de act. Triax is zich puur op het producen gaan richten, maar Youri is ook altijd betrokken geweest bij het producen, ookal heeft/had hij geen technische kennis van de DAW.


Ja Warface geval is ook net iets anders, evenals The Pitcher aangezien die er aardig betrokken bij zijn. Maar meer in het algemeen, er zijn ook acts die echt out of nowhere komen (SS). Denk ook dat dat soort 'duo-acts' van een producer + een dj elkaar al eerder persoonlijk kenden want in 90% van de gevallen is het bij ghosten gewoon random mensen die losse tracks kopen van random producers (vaak ook beginnende producers die ook willen draaien maar willen bijverdienen. Ook grotere acts die dat doen, Code Black schijnt veel Spinnin plaatjes gemaakt te hebben) . En die echte succesverhalen (SS, Uncaged, DVBBS, blabla) zijn altijd een lineair groeiende act die steeds populairder worden, zal dan net iets anders gaan dan steeds een los plaatje toch? Contractje ofzo.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen