Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2018 13:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Jordi schreef:
Het werd een aantal mensen beeeeeeetje te heet onder de voeten. Zonder pardon post verwijderd op RSU(die best hard ging) en nu dit berichtje in de mailbox:


En als je het er nu gewoon nog een keer op zet..? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2018 14:18 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

zeke schreef:
En als je het er nu gewoon nog een keer op zet..? :)


Dit werd daarna gepost door iemand:

Citaat:

Discussievoer:

Laatst was er een post met het Buma/Stemra verhaal en wie nou voor wie produced. Vreemd genoeg is de post verwijderd op aandringen van..? Blijkbaar mag openbare informatie delen hier niet? Graag opheldering Mods


En dit was de reactie van de mods van RSU:

Citaat:
Wij hebben vanuit meerdere derde partijen het verzoek gekregen deze post te verwijderen.

Meer valt er niet 'op te helderen'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2018 14:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ontransparante wereld ook
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2018 15:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dan zou je ook vanuit meerdere partijen het verzoeken kunnen indienen dat die post weer terug moet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2018 15:59 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

zeke schreef:
Dan zou je ook vanuit meerdere partijen het verzoek kunnen indienen dat die post weer terug moet.


Buiten dat een raar beleid van RSU.. Er was niks verkeerds aan die post :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2018 19:51 
 
Hardtraxx Veteran

DonnyD schreef:
zeke schreef:
Dan zou je ook vanuit meerdere partijen het verzoek kunnen indienen dat die post weer terug moet.


Buiten dat een raar beleid van RSU.. Er was niks verkeerds aan die post :/

Bovendien besloten groep en agencies hebben helemaal niks te zeggen daarover.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2018 21:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ze willen natuurlijk gewoon vriendjes blijven met de partijen in de scene.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2018 09:34 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Wat was er op rsu gepost dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2018 11:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eigenlijk hetzelfde als wat er in dit topic geplaatst is
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2018 09:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Leuk topic, maar als de ghostproducer afziet van zijn rechten (bijv. door afkoop, of een contract met inkomsten uit dj performance weet ik veel), dan heb je nog niet veel aan deze website toch?

Genoeg artiesten waarbij de rechthebbende de artiestennaam is (Korsakoff, Weapon X), weet iemand hoe dat werkt? Is dat dan een officiële alias? Of een bv naam ofzo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2018 09:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

NotMegalodon schreef:
Leuk topic, maar als de ghostproducer afziet van zijn rechten (bijv. door afkoop, of een contract met inkomsten uit dj performance weet ik veel), dan heb je nog niet veel aan deze website toch?

Klopt. Maar stel dat was het geval bij Mandy en Hard Driver. Dan zouden de Mandy tracks ook echt eigendom zijn van Mandy en dus liegt ze niet als ze zegt: mijn track. Maar zoals het nu is, is het dus ook wettelijk gezien niet haar track. :P Dus dat is gewoon de boel neppen. Maar goed, kan ook een tactiek zijn. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2018 11:26 
 
Hardtraxx Veteran

Gisteren avond op Twitter :thumbsup:

@Noisecontroller
Damn ghost-produced acts are embarrasing....
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2018 12:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Gisteren avond op Twitter :thumbsup:

@Noisecontroller
Damn ghost-produced acts are embarrasing....


:corn: :corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2018 13:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zoals Remco Prevoo ((hoofd-)producer van Warface en Deadly Guns) het doet, kan ik alleen maar toejuichen, geen enkele schande daar als je het mij vraagt. Maar van die figuren die glashard liegen over hun eigen producties of met smoesjes komen dat ze 'in de leer' zijn bij iemand, of 'tips krijgen' is inderdaad beschamend. Sommige gaan zelf zo ver dat ze komen met ideeën om tutorials te gaan maken, of komen met studio foto's terwijl ze alleen koffie zetten. tsja...

Ik was er zelf van overtuigd dat Radical Redemption door Danny Masseling geproduceerd werd, maar ondertussen twijfel ik daar wel aan. En eigenlijk (enigzins tegenstrijdig met wat ik hierboven zeg) boeit het me ook niet, ik luister die tracks gewoon als ze vet zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2018 13:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

NotMegalodon schreef:
Ik was er zelf van overtuigd dat Radical Redemption door Danny Masseling geproduceerd werd, maar ondertussen twijfel ik daar wel aan.


Hij heeft op z'n meest wat tips en tricks gekregen maar als er iemand zelf produceert is RR het wel ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2018 14:00 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RR is volgens mij ook nooit geghost door Angerfist.

RR heeft het wel geleerd van hem, net als Miss K8 en Crypsis. En smoesjes over in de leer dat is niet aan ons om te beoordelen. Als het vrij duidelijk is, zoals bij Mandy, dan idd. Maar het is prima als iemand in de leer is bij iemand voor het produceren, dan hebben die nog een wil om het goed te doen/zelf te doen.

Citaat:
En eigenlijk (enigzins tegenstrijdig met wat ik hierboven zeg) boeit het me ook niet, ik luister die tracks gewoon als ze vet zijn.


Dit zou het in de meeste gevallen ook het geval moeten zijn. Ik snap best als je tegen mensen bent die actief liegen over hun ghostproducer en zeggen dat ze trots zijn op platen die ze zelf zouden hebben gemaakt (zelfs voor dat laatste weet je niet hoeveel inzeg de artiest zelf heeft gehad), maar mensen die dit niet doen, in de leer zijn oid heb ik ook niks op tegen.

Je moet het op een zeker punt zelf doen, en een plaats innemen van iemand anders is ook onzin, als die persoon zo goed is dat hij iets verdient, dan komt dat vanzelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2018 14:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Er zijn er genoeg die je ook nooit op social media een filmpje ziet posten dat ze bezig zijn met iets in de studio. Dat zegt ook wel iets. Sommigen zie je dat heel veel. Zie Degos & Re-Done. Die overigens ook altijd gewoon zeggen dat ze met zn 3en zijn. Maar die delen heel veel studio dingetjes. Toch opvallend als je nooit zo iets deelt. Dat doe je niet om het stukje muziek geheim te houden denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2018 14:14 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Of artiesten voelen zich niet verplicht om zich te bewijzen naar het publiek om een paar achterdochtige mensen die graag wat drama schoppen, wat ik ook snap.

Het verklappen hoe je iets maakte was vroeger ook taboe, puur zodat mensen je niet na gingen doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2018 14:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

NotMegalodon schreef:
Korsakoff, Weapon X

Hoe zit dat met deze twee eigenlijk? Voor wat ik heb meegekregen, produceerde Catscan voor Korsakoff in de Thrid Movement tijd en daarna Outblast(?) in de MOH tijd? En Weapon X is een producer die niet herkent wil worden en daarom met een masker op het podium staat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2018 14:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Of artiesten voelen zich niet verplicht om zich te bewijzen naar het publiek om een paar achterdochtige mensen die graag wat drama schoppen, wat ik ook snap.

Het verklappen hoe je iets maakte was vroeger ook taboe, puur zodat mensen je niet na gingen doen.

Ze hoeven zich niet te bewijzen. Maar kan me voorstellen als je trots bent op wat je net in de studio gemaakt hebt dat je dat (een klein stukje) deelt op je social media. Ook puur om weer te horen hoe goed je wel niet bent. :P en door eens stukje te filmen verklap je natuurlijk niet hoe je kicks en dergelijke maakt. Ik denk dat je ergens stiekem mijn puntje wel snapt. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2018 14:55 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Fun fact: Sub Sonik heeft tot op heden nog steeds zijn bijbaantje op de broodafdeling bij de Albert Heijn op Soendaplein in Haarlem.

Zien hem geregeld nog wel is staan broodjes bakken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2018 15:03 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

RoyV schreef:
Fun fact: Sub Sonik heeft tot op heden nog steeds zijn bijbaantje op de broodafdeling bij de Albert Heijn op Soendaplein in Haarlem.

Zien hem geregeld nog wel is staan broodjes bakken!

Het geld moet ergens vandaan komen om Shockerz te kunnen betalen
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2018 15:09 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

_theon_ schreef:
NotMegalodon schreef:
Korsakoff, Weapon X

Hoe zit dat met deze twee eigenlijk? Voor wat ik heb meegekregen, produceerde Catscan voor Korsakoff in de Thrid Movement tijd en daarna Outblast(?) in de MOH tijd? En Weapon X is een producer die niet herkent wil worden en daarom met een masker op het podium staat?


Korsakoff werd geghost door Catscan bij Third Movement en zij is samen met Catscan na tumult met Promo naar Masters Of Hardcore gegaan. Daar werd ze geghost door Outblast en Catscan maar zover ik weet is zij wel zelf gaan produceren.

Weapon X produceerde alles zelf alleen hij draaide nooit. Ik weet niet of de man achter het masker iemand anders was of dat hij heeft leren draaien. Maar Weapon X produceerde eerst alleen maar. Fun fact, Angerfist was het zelfde. Angerfist wou nooit optreden totdat zijn populariteit hem inhaalde en hij werd aangemoedigd door Bass-D om op te treden. Daar vandaan komt het masker, omdat hij zich ergens achter wou verschuilen. Mogelijk had Weapon X de zelfde rede.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2018 15:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ah bedankt voor de uitleg.

Nooit geweten van Angerfist. Dacht dat hij altijd wel iemand was die kon genieten van mixen/draaien maar (destijds) blijkbaar niet van het publiek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2018 15:35 
 
Hardtraxx Veteran

RoyV schreef:
Fun fact: Sub Sonik heeft tot op heden nog steeds zijn bijbaantje op de broodafdeling bij de Albert Heijn op Soendaplein in Haarlem.

Zien hem geregeld nog wel is staan broodjes bakken!


Vraag me af of zo'n, middelgrote naam, mag je wel zeggen denk ik, niet ondertussen gewoon van de muziek kan leven. Heeft toch een redelijke agenda en neem aan dat die wel minimaal 1k per boeking pakt. Zou hij Shockerz per plaat betalen of een deel van z'n gig fee inleveren?
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen