Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2018 22:30 
 
Hardtraxxer

Godver, weer een nieuwe favoriete toppa :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2018 09:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik vraag me dan toch af hoe dat werkt met collabs. Als je dan een collab plant met een Killshot of Sub Sonik, word je dan van tevoren door een management ingelicht dat ze hun platen niet zelf maken? of bel je dan aan bij de studio en zit daar ineens N-vitral ipv killshot? of komt die killshot dan alleen om het creatieve proces te sturen en moet je alles zelf met de DAW regelen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2018 09:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

broodjebeenham schreef:
Ik vraag me dan toch af hoe dat werkt met collabs. Als je dan een collab plant met een Killshot of Sub Sonik, word je dan van tevoren door een management ingelicht dat ze hun platen niet zelf maken? of bel je dan aan bij de studio en zit daar ineens N-vitral ipv killshot? of komt die killshot dan alleen om het creatieve proces te sturen en moet je alles zelf met de DAW regelen?

Namen als Killshot en Sub Sonik laten dan wat met hun soundbank spelen door de andere artiest (in de studio of door online wat bestandjes door te sturen). Zo zitten er elementen van beide producers in een track. Zullen vaak wel wat bijsturen dat ze iets vet vinden of niet.

edit: Althans, dat denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2018 09:39 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

broodjebeenham schreef:
Ik vraag me dan toch af hoe dat werkt met collabs. Als je dan een collab plant met een Killshot of Sub Sonik, word je dan van tevoren door een management ingelicht dat ze hun platen niet zelf maken? of bel je dan aan bij de studio en zit daar ineens N-vitral ipv killshot? of komt die killshot dan alleen om het creatieve proces te sturen en moet je alles zelf met de DAW regelen?


Wat Malua een keer had verteld was dat zij het creatieve brein achter de producties was en dat een producer het in elkaar flanste. Met collabs zou zij in haar eentje zitten met de artiest met wie zij een collab doet.

Wellicht gaat het bij deze heren ook wel zo. Hier zullen we denk ik niet achter komen tenzij een artiest het wilt vertellen die met hun samen werkt of de artiest zelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2018 09:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

In de openingspost zie je bij Sub Sonik dat Ilmar niet genoemd word bij de collab met Deetox en Wesley/Shockerz wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2018 10:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Royvn_ schreef:

Wat Malua een keer had verteld was dat zij het creatieve brein achter de producties was en dat een producer het in elkaar flanste. Met collabs zou zij in haar eentje zitten met de artiest met wie zij een collab doet.

Wellicht gaat het bij deze heren ook wel zo. Hier zullen we denk ik niet achter komen tenzij een artiest het wilt vertellen die met hun samen werkt of de artiest zelf.


Lijkt me toch wel een beetje zuur als producer, dat er iemand naast komt zitten die geen flauw idee heeft hoe alles werkt, maar wat dingetjes roept en zn naam erop flanst. Aan de andere kant weet je dat natuurlijk ook van te voren. Lijkt me ook moeilijk als persoon die wordt geghost om echt zinnige feedback en input te geven op een collab als je geen flauw idee hebt van hoe DAWs, bekende plugins of muziektheorie werkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2018 10:37 
 
Donateur
Avatar gebruiker

broodjebeenham schreef:
Lijkt me ook moeilijk als persoon die wordt geghost om echt zinnige feedback en input te geven op een collab als je geen flauw idee hebt van hoe DAWs, bekende plugins of muziektheorie werkt.

Kan dat mij ook niet echt voorstellen. Als je als leek naast een producer zit vliegen de draaiknoppen, synths en modulators je om de oren terwijl je het op je gehoor al nauwelijks bij kan benen. Heb echt geen idee hoe je daar (als leek) een goede aanvulling op zou kunnen zijn en als je dat al kan zijn dan kun je het toch ook wel zelf in een DAW voor elkaar krijgen lijkt mij?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2018 10:55 
 
Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
broodjebeenham schreef:
Lijkt me ook moeilijk als persoon die wordt geghost om echt zinnige feedback en input te geven op een collab als je geen flauw idee hebt van hoe DAWs, bekende plugins of muziektheorie werkt.

Kan dat mij ook niet echt voorstellen. Als je als leek naast een producer zit vliegen de draaiknoppen, synths en modulators je om de oren terwijl je het op je gehoor al nauwelijks bij kan benen. Heb echt geen idee hoe je daar (als leek) een goede aanvulling op zou kunnen zijn en als je dat al kan zijn dan kun je het toch ook wel zelf in een DAW voor elkaar krijgen lijkt mij?


'Zo, daar moet nog een kickrolletje. Oja, en plaats wel ff aan het eind van dit stuk die pingpong kick ipv de huidige. O en plaats net voor de drop ff die Fuck You I Break Your Neck vocal'. 'Oke meneer'. 'O trouwens, zwart of suiker en melk?' :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2018 11:00 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ghost: zullen we een keer echt uitpakken en een track van 7 minuten met zieke opbouw maken?
SuperstarDJ: hè?! neejoh het publiek van tegenwoordig is echt mega snel verveeld. Doe maar 3
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2018 13:22 
 
Hardtraxx Veteran

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2018 13:52 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
broodjebeenham schreef:
Lijkt me ook moeilijk als persoon die wordt geghost om echt zinnige feedback en input te geven op een collab als je geen flauw idee hebt van hoe DAWs, bekende plugins of muziektheorie werkt.

Kan dat mij ook niet echt voorstellen. Als je als leek naast een producer zit vliegen de draaiknoppen, synths en modulators je om de oren terwijl je het op je gehoor al nauwelijks bij kan benen. Heb echt geen idee hoe je daar (als leek) een goede aanvulling op zou kunnen zijn en als je dat al kan zijn dan kun je het toch ook wel zelf in een DAW voor elkaar krijgen lijkt mij?


Oh ja want professionele Dj's zijn ook echt 'leeks' wat muziek betreft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2018 14:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat je kan draaien, wat bij sommigen ook niet het geval is, betekent niet dat je productie technisch genoeg er van af weet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2018 14:08 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Fothermucker schreef:
Oh ja want professionele Dj's zijn ook echt 'leeks' wat muziek betreft.

Produceer-leeks ja. Dat zijn ze letterlijk wél als ze er grof geld voor betalen om het iemand anders laten doen. Overigens heb ik tot op heden ook weinig bewijs gezien om te kunnen aannemen dat bijvoorbeeld een DJ Mandy een muzikaal genie is, maar ik begrijp dat jij een andere invalshoek hebt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2018 14:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik denk dat hij doelt op de Luna's, Chain Reactions en Pavo's die door de jaren heen wel een oor voor kwaliteit moeten hebben ontwikkeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2018 14:12 
 
Donateur
Avatar gebruiker

_theon_ schreef:
Ik denk dat hij doelt op de Luna's, Chain Reactions en Pavo's die door de jaren heen wel een oor voor kwaliteit moeten hebben ontwikkeld.

Voor mij werd Malua aangehaald... Als je er lang genoeg naast gaat zitten zul je op ten duur ook wel wat opsteken ja, ik ben verder niet helemaal van lotje getikt maten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2018 14:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DJs die niet zelf kunnen produceren, maar verder wel bij het hele produceer-proces betrokken zijn, zullen heus wel enige jargon/kennis bezitten om zich in de studio goed te kunnen uitdrukken, ookal zullen ze niet precies weten welk knopje waarvoor dient.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2018 14:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
_theon_ schreef:
Ik denk dat hij doelt op de Luna's, Chain Reactions en Pavo's die door de jaren heen wel een oor voor kwaliteit moeten hebben ontwikkeld.

Voor mij werd Malua aangehaald... Als je er lang genoeg naast gaat zitten zul je op ten duur ook wel wat opsteken ja, ik ben verder niet helemaal van lotje getikt maten.

Ligt er aan wat je criteria zijn voor 'professionele' DJ's. Kan me indenken dat ze in andere genres, waar veel meer mix technische vaardigheden bij komen kijken, denken dat hardstyle DJ's maar broekies zijn op dat gebied. Terwijl een Warface/Malua/Sub Sonik ondertussen wel enige ervaring heeft met wat voor soort muziek de mensen aan het dansen krijgt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2018 14:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat je enig verstand hebt van de DAW en VST's na er jaren (af en toe?) naast gezeten te hebben, betekent nog niet dat je het talent of de vaardigheid hebt om je ideeën om te zetten naar een volwaardige, goed samenhangende track. Als je al creatieve ideeën hebt voor nummers, want dat heeft ook niet iedereen in zich. Ik denk dat het hele creatieve proces een beetje onderschat wordt door sommigen.

Ze zullen een aardig bakje koffie kunnen zetten inmiddels, dat wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2018 14:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Dat je enig verstand hebt van de DAW en VST's na er jaren (af en toe?) naast gezeten te hebben, betekent nog niet dat je het talent of de vaardigheid hebt om je ideeën om te zetten naar een volwaardige, goed samenhangende track.

Daar is toch het hele concept van een ghostproducer goed voor? :P

Andersom ook voor producers trouwens. Kunt wel technisch en creatief geweldige hoogstandjes maken maar dat betekent niet dat het gaat werken op de dansvloer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2018 14:53 
 
Hardtraxx Newbie

Wat ik wel apart vind is dat een artiest als Tha Playah veel meer tracks uitbrengt voor Act of rage,
dan voor zijn eigen act.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2018 14:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

_theon_ schreef:
Delt-A schreef:
Dat je enig verstand hebt van de DAW en VST's na er jaren (af en toe?) naast gezeten te hebben, betekent nog niet dat je het talent of de vaardigheid hebt om je ideeën om te zetten naar een volwaardige, goed samenhangende track.

Daar is toch het hele concept van een ghostproducer goed voor? :P


Dacht dat er bedoeld werd dat die producers nu zelf zouden kunnen produceren, alleen door meegekeken te hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2018 15:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Snoeiharder schreef:
Wat ik wel apart vind is dat een artiest als Tha Playah veel meer tracks uitbrengt voor Act of rage,
dan voor zijn eigen act.


Omdat de mainstream hardcore op zn gat ligt door de uptempo/het-moet-steeds-maar-sneller-hype. De huidige raw ligt zowat op het tempo van de mainstream hardcore van 10 jaar geleden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2018 15:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Snoeiharder schreef:
Wat ik wel apart vind is dat een artiest als Tha Playah veel meer tracks uitbrengt voor Act of rage, dan voor zijn eigen act.


Die krijgt vast een (hoog) percentage van de fee ;) De act is redelijk populair en heeft veel optredens dus do the math :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2018 23:28 
 
Hardtraxxer

DonnyD schreef:
Snoeiharder schreef:
Wat ik wel apart vind is dat een artiest als Tha Playah veel meer tracks uitbrengt voor Act of rage, dan voor zijn eigen act.


Die krijgt vast een (hoog) percentage van de fee ;) De act is redelijk populair en heeft veel optredens dus do the math :)

Ik was altijd in de veronderstelling dat RR (grotendeels) deze act voor z'n rekening nam.
Vind wel grappig om zo verschillende dingen te ontdekken
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2018 23:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Kwami schreef:
DonnyD schreef:
Snoeiharder schreef:
Wat ik wel apart vind is dat een artiest als Tha Playah veel meer tracks uitbrengt voor Act of rage, dan voor zijn eigen act.


Die krijgt vast een (hoog) percentage van de fee ;) De act is redelijk populair en heeft veel optredens dus do the math :)

Ik was altijd in de veronderstelling dat RR (grotendeels) deze act voor z'n rekening nam.
Vind wel grappig om zo verschillende dingen te ontdekken


Ik kan me niet voorstellen dat hij nog tijd heeft om te ghosten, als je 30-40 platen per jaar maakt
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen