Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2010 17:28 

Hardtraxx Addict

Dakpan schreef:
Atraxisz schreef:
want het stuk waar naar toe word gewerkt kan net zo goed in een intro of outro zitten.

Dus jij vindt een climax eigenlijk pas een climax als er een melodie in zit?

Er zijn zoveel nummers (vooral oudere) waar geen of bijna geen melodie inzit en dat vind ik ook gewoon een climax..
Ik vind die anti-climax wel mooi, maar niet zo het nu wordt gebruikt..
Je hoort die melodie en dan denk je dat er een dikke kick onder komt en die melodie valt dan weg en komt er een 'leeg' stuk, want je ook al intro/outro kan gebruiken.
Waarom geen melodie in de climax en een anti-climax in de outro/intro of andersom wat A-lusion dus ook heeft gedaan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2010 19:07 

Hardtraxx Veteran

heb een zwak voor noisecontrollers - samara :loving:

blijft heerlijk als je die snoeihard door de speakers hoort knalle :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2010 19:12 

Hardtraxx Veteran

Shiverz :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2010 21:18 

Hardtraxx Veteran

Atraxisz schreef:
Dakpan schreef:
Atraxisz schreef:
want het stuk waar naar toe word gewerkt kan net zo goed in een intro of outro zitten.

Dus jij vindt een climax eigenlijk pas een climax als er een melodie in zit?

Er zijn zoveel nummers (vooral oudere) waar geen of bijna geen melodie inzit en dat vind ik ook gewoon een climax..
Ik vind die anti-climax wel mooi, maar niet zo het nu wordt gebruikt..
Je hoort die melodie en dan denk je dat er een dikke kick onder komt en die melodie valt dan weg en komt er een 'leeg' stuk, want je ook al intro/outro kan gebruiken.
Waarom geen melodie in de climax en een anti-climax in de outro/intro of andersom wat A-lusion dus ook heeft gedaan!

Het probleem ligt 't 'm erin dat jij het leeg vindt worden. Dat er met behulp van een melodie wordt opgebouwd naar iets wat geen melodie heeft, wil niet zeggen dat het 2e stuk leeg is. Een anti-climax in de outro/intro kan eigenlijk ook niet, anders is het niet de intro/outro meer. Of je bedoelt tracks zoals Rollin', waar al heel vroeg naar een break overgegaan wordt, waarna de mid-intro eigenlijk weer verdergaat. Dat heeft toch een heel ander effect imo, vandaar dat beide soorten bestaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2010 21:27 

Hardtraxx Elite

Atraxisz schreef:
Sunboom schreef:
Atraxisz schreef:
Ben ik dan de enige die al die anti-climaxen kut vind?! 1x is leuk, maar nu word in bijna elk nummer een anti-climax gestopt. Rollin' van Frontliner vind ik dan wel vet met eerst een anti-climax en daarna een gewone climax, maar nu is het net of de intro/outro de climax is, want het stuk waar naar toe word gewerkt kan net zo goed in een intro of outro zitten.

De gedachte achter de anticlimax is dan ook dat de stukjes die normaal in intro's en outro's geplaatst worden, eigenlijk de vetste stukjes hardstyle zijn en dus een plaatsje in de climax verdienen.

Dat is jou mening..

Ik heb helemaal niet gezegd dat dat mijn mening is. Ik zeg alleen dat dat de gedachte achter een anti-climax is ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2010 21:32 

Donateur

jemig de helft post nummers die geen eens een anti climax hebben
een mid intro is heel wat anders...
en Samara is gewoon een normale climax
omfg verdiep je is in je favo muziek, is voor sommige mensen wel heel nuttig hier.....
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2010 21:33 

Donateur

en @ robster ooit een nummer gehoord dat 5:35 duurt en bij 1.24 al met een climax begint?
zoiets heet mid intro....
zucht..........
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2010 21:39 

Hardtraxx Elite

frankhardenberg schreef:
en @ robster ooit een nummer gehoord dat 5:35 duurt en bij 1.24 al met een climax begint?
zoiets heet mid intro....
zucht..........

Ik moet het toch met Robster eens zijn hoor. Dit is een anticlimax in de intro. Het is een anticlimax omdat er een melodie opgebouwd word die verandert in totaal iets anders zodra de kick er in komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2010 21:39 

Hardtraxx Veteran

frankhardenberg schreef:
jemig de helft post nummers die geen eens een anti climax hebben
een mid intro is heel wat anders...
en Samara is gewoon een normale climax
omfg verdiep je is in je favo muziek, is voor sommige mensen wel heel nuttig hier.....

+780,34 en nog wat

mee eens, komen ze aan met allemaal doodnormale climaxjes :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2010 21:40 

Donateur

Sunboom heb gelijk, anticlimax is geen term die alleen geldt voor de climax van een heel nummer. Een intro kan namelijk ook naar iets opbouwen in een breakje, zoals bij Magic. En Magic heeft in de intro een overduidelijke anticlimax.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2010 21:43 

Donateur

@ dawasiknie ja he hallo dan is het een anti intro :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2010 21:47 

Hardtraxx Elite

frankhardenberg schreef:
@ dawasiknie ja he hallo dan is het een anti intro :P

Hahahaha xD
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2010 23:31 

Hardtraxx Addict

#1 dbstf - shiverz

We’re the shivers when you’re warm
And the fear that makes you scream

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
#2 zany - animated audio

WIKIPEDIA : Anti climax

'Een anticlimax is een stijlfiguur, waarbij in een opsomming (enumeratie) de betekenissen in kracht afnemen. Het is het tegenovergestelde van een climax'

Een anticlimax kan ook voorkomen in films, bijvoorbeeld als een plot wordt opgebouwd tot een teleurstellend einde.
-zo kan je het idd ook zien, een teleurstellend einde, alleen het hoeft je niet te teleur te stellen maar het je had gwn anders verwacht ;p
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2010 00:29 

Hardtraxxer

1e keer dat ik Fusion of Sound hoorde was die anticlimax ook echt een anticlimax voor mij. Werd echt gek daarvan -.-

Southstylers - Nok Joe Douwn heeft opzich ook wel een goede anticlimax.
Zany - Animated Audio is er sowieso eentje die ik erg lekker vind.
Dutch Master - Motion :yay:

Hoe moet je zoiets als de Tuneboy remix van Ivan Carsten - Unexpected noemen? Verwacht een climax, komt ie niet. Verwacht je hem niet meer, komt ie alsnog. Anti-anticlimax?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2010 01:06 

Hardtraxxer

Beste anticlimax ooit was op hard bass 2009, donkey rollers - sound of the beast

(http://www.youtube.com/watch?v=koW-HgZ3wUs)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2010 07:47 

Activator vs Ricky Raw - B.O.H.I.C.A :love:
en Fade To Black vind ik ook geweldig! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2010 10:39 

Hardtraxx Veteran

1. Fusion of Sound
2. Under Attack

Geen twijfel!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2010 11:41 

Donateur

jonge leer nu gvd is wat een anti climax is sommige mensen hier....
ik kan me er kapot aan ergeren ....
de Hardtraxx die hards hebben wel door wat een anti climax is maar die nieuwelingen die noemen gewone climaxen ik erger me kapot daaraan...
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2010 12:16 

Hardtraxx Addict

WIKIPEDIA : Anti climax
'Een anticlimax is een stijlfiguur, waarbij in een opsomming (enumeratie) de betekenissen in kracht afnemen. Het is het tegenovergestelde van een climax'

Een anticlimax kan ook voorkomen in films, bijvoorbeeld als een plot wordt opgebouwd tot een teleurstellend einde.
-zo kan je het idd ook zien, een teleurstellend einde, alleen het hoeft je niet te teleur te stellen maar het je had gwn anders verwacht ;p
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2010 13:07 

Hardtraxx Veteran

frankhardenberg schreef:
de Hardtraxx die hards hebben wel door wat een anti climax is maar die nieuwelingen die noemen gewone climaxen ik erger me kapot daaraan...

Ach ik erger me kapot aan jou, zeg ik toch ook niet altijd :).

In jouw ogen is een anti-climax alleen maar hard. Maar het gaat simpel weg om een andere wending in een nummer, die je niet verwacht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2010 13:14 

Hardtraxx Veteran

Rik schreef:
frankhardenberg schreef:

Ach ik erger me kapot aan jou, zeg ik toch ook niet altijd :).

+1

OT: Fusion Of Sound blijft wel de mooiste anticlimax die ik ooit gehoord heb, en volgens mij was dat ook de eerste keer dat ik er één hoorde..
Op het moment vind ik BOHICA ook echt ontzettend hard de anticlimax in knallen.. :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2010 13:40 

Hardtraxxer

Zany - Animated Audio.
D-Block & S-Te-Fan ft. Hight Voltage - Shiverz
Max Enforcer ft. The Rush - Fade To Black (sowieso een van de vetste nummers atm)
Josh & Wesz ft Low-E - Ive Lost You
Donkey Rollers - Fusion Of Sound

Kan nog wel even doorgaan :whistle: ..
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2010 14:24 

Hardtraxxer

Hardstyleking schreef:
Beste anticlimax ooit was op hard bass 2009, donkey rollers - sound of the beast

(http://www.youtube.com/watch?v=koW-HgZ3wUs)

Dat is inderdaad een gruwelijke
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2010 14:27 

Hardtraxx Veteran

zatox - ear fucking :bomb:

sorry voor me eerdere post, ik las de topic titel verkeerd:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2010 14:41 

Hardtraxxer

frankhardenberg schreef:

Noem eens voorbeelden van tracks hier die géén anticlimax hebben volgens jou. Je doet alsof iedereen die hier nieuw is ook net nieuw in de scene is en van niks weet -.-
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen