Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 16  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2010 23:16 

Donateur

ik zei no offence das juist tegenovergestelde van fitten :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2010 23:51 

Hardtraxx Veteran

FRArnold schreef:
Waarom maken zoveel mensen zich druk hier om wat nou wel en niet een anticlimax is!

Hier staat het toch gewoon:
iSenSe` schreef:
WIKIPEDIA : Anti climax
'Een anticlimax is een stijlfiguur, waarbij in een opsomming (enumeratie) de betekenissen in kracht afnemen. Het is het tegenovergestelde van een climax'

Een anticlimax kan ook voorkomen in films, bijvoorbeeld als een plot wordt opgebouwd tot een teleurstellend einde.
-zo kan je het idd ook zien, een teleurstellend einde, alleen het hoeft je niet te teleur te stellen maar het je had gwn anders verwacht ;p

Als mensen dit niet begrijpen zijn ze gewoon dom.
Maar laat ze dan lekker dom zijn!
Van al dat gescheld en gezeik worden ze echt niet slimmer!

De gewone / wikipedia betekenis komt niet helemaal overeen met de betekenis in hardstyle. Daarom is anti-climax misschien ook niet technisch de juiste term. De kracht neemt namelijk meestal juist toe door het gebruik ervan. Het best kan als definitie gehanteerd worden dat er opgebouwd wordt met een bepaald thema, waarna plotseling op een ander thema wordt overgegaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2010 01:22 

Hardtraxx Elite

Jup, het probleem is dat het gebruik van het woord anticlimax in de 'normale wereld' (dus afgezien van hardstyle, zoals wij 'm gebruiken) een waardeoordeel heeft, namelijk negatief. Op de plek waar de climax verwacht was gebeurt iets dat niet voldeed aan de verwachtingen en dat wekt een teleurstelling op. Hier gebeurt er ook iets dat niet voldeed aan de verwachtingen, maar of dat een teleurstelling oplevert of niet, blijft buiten beschouwing.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2010 09:42 

Hardtraxx Veteran

frankhardenberg schreef:
no offence voor jou maar
je zegt dat ik iets een anti-climax vind als het hard duister of rauw is maar dat zeg ik helemaal nergens.

Oke :thumbup:

Begin dan volgende keer niet zo te tieren hier dat mensen het helemaal verkeerd begrepen, want dat gebeurd in dit topic gewoon niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2010 11:17 

Donateur

Magic
Voice Of Conscience
The First Cut

The First Cut & Magic vind ik dan van die twijfel gevalletjes die beetje een soort anti-intro hebben
njah dat vind ik persoonlijk geen anti-climax puur omdat het ni de intro zit :P
maar Voice Of Conscience is sws geen anti-climax!
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2010 12:27 

Donateur

:yay: :clap: :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2010 13:38 

Hardtraxx Addict

Sunboom schreef:
Hier gebeurt er ook iets dat niet voldeed aan de verwachtingen, maar of dat een teleurstelling oplevert of niet, blijft buiten beschouwing.

Voor sommigen is het geen teleurstelling en voor sommigen wel (waaronder ik).
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2010 14:42 

Hardtraxx Veteran

Hmm zit te twijfelen of Intractable One - Play The Games (Make The Rules Edit) ook een anticlimax is en dat is hij volgens mij wel. Ook erg vet. :)

Edit: Er zit wel een climax in. Het eerste stuk is anticlimax en daarna komt de echte climax
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2010 16:09 

Donateur

frankhardenberg schreef:
Magic
Voice Of Conscience
The First Cut

The First Cut & Magic vind ik dan van die twijfel gevalletjes die beetje een soort anti-intro hebben

Er valt niks te vinden, het is nu al zo vaak uitgelegd.

Nog een keer dan maar, en dit is een FEIT dus daar valt totaal niets op af te dingen:
een anti-climax is een plotselinge wending die je meestal niet verwacht. In de muziek wordt dus opgebouwd naar bepaalde melodie, naar een bepaalde sfeer of naar een ander element van een nummer... en vlak voor het moment supreme slaat alles plotseling om naar iets anders.

Al deze 3 nummers bevatten een anti-climax. Bij Voice Of Consience veranderd de melodie naar een andere, bij Magic en First Cut wordt eveneens in de break opgebouwd naar een melodieus sfeertje wat omslaat in iets volledig anders. Dat het daarbij gaat om de opbouw van een mid-intro maakt geen reet uit, een anti-climax kan op ieder willekeurig moment in een nummer plaats vinden en niet alleen in de climax van een nummer. Je moet je hier niet vastpinnen op het woordje climax.

Hoop dat het nu duidelijk is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2010 16:10 

Hardtraxx Veteran

frankhardenberg schreef:
Magic
Voice Of Conscience
The First Cut

Hah vent, je snapt het zelf geeneens :P
Op dit momenttt: Fade to black BAM
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2010 16:26 

Donateur

Henk-Jan schreef:
frankhardenberg schreef:
Magic
Voice Of Conscience
The First Cut

Hah vent, je snapt het zelf geeneens :P
Op dit momenttt: Fade to black BAM

vertel wat er fout is aan wat ik zeg?
ik zeg dat The First Cut & Magic al bij de intro een anti-climax hebben en ik noem dat zelf om het makkelijker te maken een anti-intro
en iemand poste Voice Of Conscience en das geen anti-climax...
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2010 16:27 

Donateur

btw, ik hoor geen verandering in de melo bij Voice Of Conscience iig....
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2010 16:39 

Hardtraxx Veteran

Jur schreef:

:yay: :clap: :thumbsup:

Die is erg vet ja, alleen ze hadden iets minder geluiden in de climax toe moeten voegen, dan was ie nog vetter geweest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2010 18:25 

Hardtraxx Veteran

dawasiknie schreef:
frankhardenberg schreef:
Magic
Voice Of Conscience
The First Cut

Nog een keer dan maar, en dit is een FEIT dus daar valt totaal niets op af te dingen:
een anti-climax is een plotselinge wending die je meestal niet verwacht. In de muziek wordt dus opgebouwd naar bepaalde melodie, naar een bepaalde sfeer of naar een ander element van een nummer... en vlak voor het moment supreme slaat alles plotseling om naar iets anders.

Al deze 3 nummers bevatten een anti-climax. Bij Voice Of Consience veranderd de melodie naar een andere, bij Magic en First Cut wordt eveneens in de break opgebouwd naar een melodieus sfeertje wat omslaat in iets volledig anders. Dat het daarbij gaat om de opbouw van een mid-intro maakt geen reet uit, een anti-climax kan op ieder willekeurig moment in een nummer plaats vinden en niet alleen in de climax van een nummer. Je moet je hier niet vastpinnen op het woordje climax.

Volledig eensch :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2010 18:36 

Hardtraxxer

wat dachten jullie van:

Donkey Rollers - The Fusion Of Sound zany edit

:bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2010 19:40 

Donateur

frankhardenberg schreef:
btw, ik hoor geen verandering in de melo bij Voice Of Conscience iig....

Dan wordt het hoogste tijd voor een gehoorapparaat.
Aandachtig luisteren naar het deuntje in de break, dan zal je toch echt merken die in de uiteindelijke climax anders is.

Het is een anti-climax, want het springt om. Alleen vergeleken met bijv. Fusion of Sound of Shiverz is het een totaal andere manier van een anti-climax.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2010 20:03 

Hardtraxx Addict

The Fusion Of Sound :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2010 22:09 

Donateur

oh tjah k spoelde ff dat nr door naar het middestukkie dus dat heb k gemist
mijn fout :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2010 22:45 

Hardtraxxer

Anti climax in the killers - human (deepack bootleg) is ook dik
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2010 23:41 

Bierkoning

henk schreef:

Die vind ik nou juist vreselijk :D het is gewoon de intro opnieuw

doe dan maar Josh&Wesz ft. Low-E - Ive lost you/Ran-D & Adaro - Under Attack :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2010 23:43 

Hardtraxx Veteran

JP Hardstyle schreef:
henk schreef:

Die vind ik nou juist vreselijk :D het is gewoon de intro opnieuw

doe dan maar Josh&Wesz ft. Low-E - Ive lost you/Ran-D & Adaro - Under Attack :bomb:

Vind Human live echt verschrikkelijk fijn rammen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2010 23:49 

Donateur

Ik vind heel die Human-bootleg kut. Vind die screeches niet zo lekker en die break is echt tergend!
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2010 23:54 

Hardtraxx Elite

dawasiknie schreef:
frankhardenberg schreef:
Magic
Voice Of Conscience
The First Cut

Klare taal, goed uitgelegd :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2010 00:50 

Hardtraxx Veteran

Animated Audio zo'n anti climax klinkt een stuk beter als in bv Alone.
In Alone knalt ie niet zo hard.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 apr 2010 01:04 

Hardtraxx Veteran

flevoboys schreef:
Animated Audio zo'n anti climax klinkt een stuk beter als in bv Alone.
In Alone knalt ie niet zo hard.

dan heb je die niet live gehoord :woot:
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 16  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen