Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2013 01:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De discussie rondom de verschijning van Zwarte Piet heeft zich tot buiten de Nederlandse grenzen uitgebreid: de Verenigde Naties zijn een onderzoek gestart naar de vraag of Piet een racistisch stereotype is.

Nadat er klachten bij de VN waren binnengekomen over het stereotype karakter van de knecht van de goedheiligman, hebben vier VN-rapporteurs begin dit jaar, onder verantwoordelijkheid van de Hoge Commissaris voor de Mensenrechten, Nederland om opheldering gevraagd, blijkt uit brieven die de NRC zaterdag publiceerde.

Het antwoord van de Nederlandse overheid luidde onder meer dat de sinterklaasviering als "traditioneel kinderfeest" wordt beschouwd en dat de regering ervan "op de hoogte is" dat "de rol van Zwarte Piet soms onderwerp van publieke discussie is”.

Schadevergoeding slavernij

De VN-inspecteurs in kwestie buigen zich eind november over het antwoord van de overheid. Een van de inspecteurs, de Jamaicaanse hoogleraar Verene Shepherd, reist in de tussentijd af naar Suriname om daar met de commissie voor herstelbetalingen te spreken. Zij meent dat financiële genoegdoening voor de slavernij in de discussie moet worden betrokken; de commissie onderzoekt onder meer de mogelijkheid schade van de slavernij op Nederland te verhalen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2013 01:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Geen cent naar die bananenrepublieken, en wat zijn die zogenaamde linkse intellectuelen met hun pietpraat toch een stel debielen.

Hoop ook mooi dat de Gouden Koets blijft zoals ie is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2013 11:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het heeft ook geen ene kut met racisme te maken. Je moet werkelijk een massive minderwaardigheidscomplex hebben wil je je druk maken om het verbieden van een kinderfeest. Besides, dan eis ik ook dat blanke vla wordt verboden, evenals de term 'witte kerst'. Of beter nog, schaf kerstmis helemaal af. De kerstman is dik (beledigend voor mensen met obesitas), hij neemt kinderen op zijn schoot (verheerlijking van pedofilie) en hij gebruikt rendieren om zijn slee te trekken (dierenmishandeling). Werkelijk waar, wat een onzin. Geen greintje respect voor dat soort mensen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2013 12:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik stel bij deze ook voor om cocaïne te verbieden. De kleur van dit goedje zou wel eens erg racistisch over kunnen komen bij bepaalde minderheden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2013 13:21 
 
Hardtraxxer

Toch knap hoe 21 linkse zeikerds het voor elkaar krijgen om een kinderfeest voor miljoenen kinderen potentieel te verpesten. Het feit dat ze ook vergelijkingen maakten met joden die een jodenster op moeten laat wel zien hoe ver ze durven te gaan, walgelijk.

Die kinderen denken helemaal niet aan racisme of zwarte pieten als slaven.
Anders hadden wij nu een land gehad waar ieder kind dat ooit een sinterklaasfeest bezocht heeft, zwarten als minderwaardig ziet. Volgens mij hebben wij momenteel geen +- 14 miljoen racisten in Nederland.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2013 13:29 
 
Hardtraxx Elite

Er kwam de sint iets naars ter oren
Wat hij toch liever niet zou horen
Jij wilde graag een groene piet
Een zwarte, nee dat kan echt niet
Geel of blauw is geen bezwaar
Desnoods een zilver exemplaar
Maar bruin of zwart dat is verkeerd
Omdat je dan discrimineert
Zo wordt de sint de bonte hond
Maar ken jij wel de achtergrond?
Ik denk het niet, maar 't is niet gek
Die kleine zorgt voor tijdgebrek
Daarom legt sint het nu maar uit
Want van jouw visie klopt geen fluit
Mijn pieten zijn geen echte negers
Maar doodgewone schoorsteenvegers
ik heb wel wat bewijs daartoe
Wat dacht je van de piet zijn roe?
En ook zijn prachtige kledij
Is functioneel en hoort daarbij!
Als je vaak door de schoorsteen schiet
Wordt je vanzelf een zwarte piet
Knoop dit maar heel goed in je oren
Mijn zwarte pieten, dat zijn moren.
Een moor, dat is een arabier
En ik heb ook nog berbers hier
Ik zelf sluit daarna de rijen:
Sint Nicolaas komt uit Turkije
Ik ben in Patara getogen
Daar is geen letter van gelogen
Ik zeg het nu dus maar gewoon:
Ik ben een echte allochtoon
Het toppunt van de integratie?
Mijn intocht, waar de hele natie
voor een turk en marokkaan
Vrolijk aan de wal gaat staan
Daar is dus niks racistisch aan...
Dus voor de blauwe variant
Ga je maar naar smurfenland.

Sint & Piet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2013 13:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

BuzzLightyear schreef:
Het heeft ook geen ene kut met racisme te maken. Je moet werkelijk een massive minderwaardigheidscomplex hebben wil je je druk maken om het verbieden van een kinderfeest. Besides, dan eis ik ook dat blanke vla wordt verboden, evenals de term 'witte kerst'. Of beter nog, schaf kerstmis helemaal af. De kerstman is dik (beledigend voor mensen met obesitas), hij neemt kinderen op zijn schoot (verheerlijking van pedofilie) en hij gebruikt rendieren om zijn slee te trekken (dierenmishandeling). Werkelijk waar, wat een onzin. Geen greintje respect voor dat soort mensen.

Amen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2013 13:55 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Dan wil ik ook geen suikerfeest meer, is racistisch voor mensen met suikerziekte.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2013 14:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind sowieso dat bepaalde allochtoonse groepen héle lange tenen hebben, bij het minst geringste al praten over racisme. Altijd maar daarachter verschuilen, want je mag geen kritiek hebben, heb je dat wel dan ben je racistisch. Dan ben ik maar een racist. Ik word hier een beetje moe van..
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2013 15:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://www.facebook.com/zwartepietiscultuur
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2013 17:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Gaat helemaal nergens meer over :thumbdown: straks worden jip en janneke ook verboden omdat ze pikzwart zijn
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2013 10:25 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Wat een triest gejank zeg, alsof het ze lukt om Zwarte Piet (& Sinterklaas) te laten verdwijnen, maar je hebt van die psychische geesten rondlopen hier in Nederland, en mocht het lukken dan MOETEN ze dat suikerfeest maar lekker in eigen land vieren, en niet hier in Nederland. Je past je lekker aan of viert het niet of je rot maar lekker op naar je eigen grot of woestijn, waar je ook op de kweek gezet mag zijn ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2013 10:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat heeft suikerfeest hier mee te maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2013 10:58 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Niets, maar JEFSKI is zo'n PVV-er die alles op de Islamistische buitenlanders afschuift.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2013 18:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Er gaan toch ook verhalen dat zwarte piet gebaseerd is op een door Sint Nicolaas vrijgekochte (zwarte) kindslaaf?

JEFSKI schreef:
psychische geesten

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2013 19:56 
 

Lyst schreef:
Niets, maar JEFSKI is zo'n PVV-er die alles op de Islamistische buitenlanders afschuift.

ik ben ook PVV-er....

jefski, doen wij een petitie tegen zwarte pieten want iemand ging al voor zwarte pieten een petitie starten....
Cruelty schreef:
Nou, laten we maar eens een petitie starten Voor zwarte piet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 10:21 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik neem het suikerfeest als voorbeeld omdat Zwarte Piet en Sinterklaas bij de Nederlandse cultuur hoort, en suikerfeest niet, dus dan komt het erop neer dat we onze eigen cultuur aan moeten passen voor buitelanders. dan dan ook maar stoppen met buitelandse culturen in ons land.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 10:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat een idiote discussie ook. :lol:
Zwarte medemens die gewoon werken, wat is daar mis mee?
Eigenlijk is het ook nooit goed. Als er in plaats van Zwarte Pieten alleen maar blanke Pieten waren dan was het ook verkeerd geweest omdat ze dan gediscrimineerd zouden worden aangezien ze die baan niet kunnen krijgen ofzo. :P

En die Prem moeten ze echt t land uitzetten. Ga lekker in Suriname de boel bij elkaar schreeuwen ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 10:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Las ook dat de Hells Angels er mee aan het bemoeien zijn, dat ze van zwarte piet en sinterklaas af moeten blijven.

Maargoed, ze kunnen er toch niets tegen doen, dus zwarte piet blijft dit jaar gewoon, en de jaren erop ook gewoon.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 10:39 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

JEFSKI schreef:
Ik neem het suikerfeest als voorbeeld omdat Zwarte Piet en Sinterklaas bij de Nederlandse cultuur hoort, en suikerfeest niet, dus dan komt het erop neer dat we onze eigen cultuur aan moeten passen voor buitelanders. dan dan ook maar stoppen met buitelandse culturen in ons land.
Dat is precies wat ik zeg. Je verdraait het probleem zo, zodat je de buitenlanders de schuld kunt geven. Dat is nu precies het probleem wat de VN wil aanpakken. :thumbup: Want het rapport is natuurlijk veel breder dan alleen Zwarte Piet. Dat laatste is een typisch principe dingetje. Ik geloof best dat de Zwarte Piet symbool stond voor de slavernij van de zwarte mens en dat dat door de jaren heen nooit is veranderd, maar je lost er helemaal niets mee op, want de zwarte pieten worden gewoon gespeeld door zowel donkere als blanke mensen en zijn geen echte personen die als minder worden behandeld. Het gaat dan dus ook puur om de symbolische waarde. Dan weegt voor mij het argument van cultuur zwaarder. Neemt niet weg natuurlijk dat er nog altijd veel racisme en discriminatie in Nederland is, iets wat zelfs in dit topic weer pijnlijk zichtbaar wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 10:47 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Gek he dat er veel racisme en discriminatie in Nederland is.

Ik blijf er gewoon bij, van de Nederlandse cultuur moet je gewoon afblijven, en anders moet je gewoon de buitenlandse culturen in ons land ook eruit knikkeren, klaar.

Of natuurlijk zelf de grens oversteken kan ook als het je niet zint hier.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 10:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zygoma schreef:

JEFSKI schreef:
psychische geesten

:lol:


Psychic/Ghost is een erg sterke type-combinatie bij Pokémon hoor
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 11:02 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Want alle buitenlandse feesten bevatten racistische elementen? Want als wij zelf iets "fout" doen, moeten alle buitenlanders daar voor boeten? Omdat Prem kritiek heeft op zwarte piet, mag ik noem maar wat, de Turkse Jozef hier op de hoek geen suikerfeest meer vieren? Volgens mij is jouw gedachtegang vele malen walgelijker dan die van Prem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 11:05 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Mijn gedachteging is ook vele malen walgelijker. maar dat is die van 90% denk ik zo van de Nederlanders, jij zit wel bij die 10% volgens mij

Zwarte Piet heeft niks met racisme te maken, gewoon onzin, en de Nederlanders die er toch in geloven dat het racisme is, hebben volgens mij gewoon een klapje van de molenwiek gekregen.

Verder ga ik er niet meer op in ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 11:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pas als Zwarte Pieten geen roe vast hebben maar er mee geslagen worden, ze geen leuke avonturen meemaken op de pakjesboot maar moeten roeien en ze aan de ketting achter Sinterklaas op een paard moeten lopen. Dan zou ik zeggen, afschaffen.

Maar nu zijn pieten blije mensen, zijn energiek en maken kinderen blij. Niets mis mee. Leuk dat onze gekleurde medemens dit doet.
1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Actueel