Indy schreef:
Wat zuur zeg! Kende je hem goed, Simon? Iig veel sterkte maat!

Bedankt Indy.
Ik heb zeker 10 jaar met hem in de zelfde leeftijdscategorie gereden dus dan kom je steeds weer dezelfde renners tegen. Ik kende Michael niet zo goed als sommige andere renners of ploeggenoten hem kende. Maar je voelt je toch erg verbonden met de renners van "94". Tijdens meerdaagse wedstrijden heb ik af en toe met hem en zijn team opgetrokken, zeker bij de jeugd. Het was altijd een symatieke kerel en had geen sterallures ondanks zijn vele successen. Hij was een graag geziene renner in het peleton en er werd erg naar hem opgekeken door de mindere goden zoals ikzelf.
De laatste jaren kwam ik hem wel wat minder tegen, doordat zijn uitzonderlijke talent hem verder bracht dan de gemiddelde wielerwedstrijd in België.
Het was allerminst een verrassing dat hij profrenner zou worden, dat was al vroeg duidelijk. Dat dit senario uitgerekend tijdens Parijs-Roubaix(*) zou plaats vinden dat had niemand zien aankomen en kwam voor velen echt hard aan. (* Een parcous wat hem heel goed lag)
Ik kon gisteren niets anders dan op de bank liggen en een potje huilen...
Ik heb vooral te doen met zijn ploegmaten en ploegleiding bij Balen BC, Ovyta, Lotto & Verandas Willems en al helemaal zijn familie, vrienden en zijn vriendin.