Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2013 13:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat Andrea haar operatie tegen de clusterhoofdpijn vergoed krijgt van Menzis lijkt geheel te danken aan de sociale media. Een man uit Deventer die ook lijdt aan de pijnlijke aanvallen krijgt dezelfde behandeling niet vergoed.

Het gaat om een experimentele behandeling in België. In eerste instantie weigerde zorgverzekeraar Menzis de behandeling te vergoeden, maar na veel druk van de publieke opinie besloot de zorgverzekeraar toch te lappen voor de operatie van Andrea.

Andrea kreeg de operatie in eerste instantie ook niet vergoed, maar nadat haar verhaal in de media kwam en veel mensen lieten weten het er niet mee eens te zijn ging de zorgverzekeraar toch overstag.

Pech voor Reza Khani uit Deventer, hij krijgt niks. ''Andrea had al een afspraak en we kwamen pas heel laat met onze afwijzing'', luidt het excuus van woordvoerder Richard Lancée van Menzis.

De man vindt het heel vreemd dat hij de behandeling niet vergoed krijgt. ''Als je de behandeling vergoedt dan moet je dat voor iedereen doen'', laat hij weten tegenover RTV Oost. ''Mensen noemen het ook wel zelfmoordhoofdpijn. Ik heb al twee keer geprobeerd om er een einde aan te maken omdat ik de pijn echt niet meer trek.''
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2013 13:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Haat aan verzekeringen, jezelf helemaal scheel lappen en dan moeten hopen dat je ooit iets vergoed krijgt...
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2013 14:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zo schofterig gewoon met zulke winsten liever in te investeren in bonussen dan in medisch onderzoek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2013 17:45 
 
Hardtraxx Veteran

mrazura schreef:
Zo schofterig gewoon met zulke winsten liever in te investeren in bonussen dan in medisch onderzoek.

Dat gaat een leuke discussie worden in de auto naar de BBQ Robin. Niet alles geloven wat de media roept. ;)

Hoe kan je verwachten van verzekeraars dat ze de polissen betaalbaar kunnen houden als ze al dit soort veel te dure behandelingen gaan vergoeden waarvan nog niet eens is bewezen dat het werkt? Het zal me niet verbazen als het niet werkt en er dus 30.000 euro onnodig door de WC wordt gespoeld.

Over de bonussen; ik weet niet hoe het met andere verzekeraars zit, maar van één van de grotere weet ik dat wanneer ze de winst en de bonussen besteden aan het verlagen van polissen, het maandbedrag met 0,50 tot een euro kunnen verlagen. Zet ook geen zoden aan de dijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2013 20:03 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

chicken schreef:
Over de bonussen; ik weet niet hoe het met andere verzekeraars zit, maar van één van de grotere weet ik dat wanneer ze de winst en de bonussen besteden aan het verlagen van polissen, het maandbedrag met 0,50 tot een euro kunnen verlagen. Zet ook geen zoden aan de dijk.

Getuigt wel van goodwill, gaat ook om de boodschap die je daarmee afgeeft, misschien nog wel meer dan om de daadwerkelijke korting
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2013 14:09 
 
Hardtraxx Veteran

Bonussen, misschien wel. Maar ik vind dat de mensen die deze bonus krijgen, dit krijgen voor hun goede functioneren (let op: we praten hier over verzekeraars, die er over het algemeen gewoon goed voor staan). Wanneer je morrelt aan beloningen in deze sector, gaan deze lui net zo makkelijk naar het buitenland. Kwaliteit kost nou eenmaal geld en als we dat niet bereid zijn te geven, zitten we straks opgescheept met derderangs bestuurders.

De winst; nee. Het grootste deel van de winst moet verplicht worden gereserveerd. De daadwerkelijke winst waar ze iets mee kunnen is zo vreselijk laag dat het niets uitmaakt. Ik vraag me af of iemand het uberhaupt zou merken wanneer zn polis 50 cent goedkoper zou worden.
Forumoverzicht » Off-topic » Actueel