Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2014 13:43 
 
Donateur
Avatar gebruiker

http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/art ... raam.dhtml

Citaat:
Een 24-jarige Utrechter is zaterdagnacht op de Uithof om het leven gekomen nadat hij onder invloed van drugs vanaf de achtste verdieping van een flat aan de Cambridgelaan door een raam naar buiten sprong. Zijn huisgenoot, een 22-jarige Utrechter, werd later bewusteloos aangetroffen.

Hij werd door ambulancepersoneel naar het ziekenhuis gebracht. Ook hij bleek onder invloed van drugs.

Terwijl een groep jongeren iets na twaalf uur hevig geëmotioneerd steun zoekt bij elkaar nadat de 24-jarige Jelle Geluk onder invloed van drugs van acht hoog naar beneden is gesprongen en overlijdt, klinken de harde beats en het feestgedruis gewoon door.

Paniek
In de studentenflat in de Cambridgelaan op de Uithof zijn enkele feesten aan de gang. Jongeren lopen feestend over het terrein, het glas nog in de hand. Hoe anders is dat op nummer 291. Daar slaat de paniek toe. Hun 24-jarige vriend en huisgenoot is net dwars door een raam naar buiten gesprongen.

Getuigen vertellen dat hij onder invloed was van LSD. Deze harddrug kan het beoordelingsvermogen sterk beïnvloeden, zegt het Trimbos instituut. Dingen kunnen daardoor anders lijken dan ze in werkelijkheid zijn. In combinatie met het gebruik van alcohol wordt de drug helemaal onvoorspelbaar en gevaarlijk. Ook de politie geeft aan dat het slachtoffer onder invloed was van drugs.

'Enorme klap'
Getuigen beschrijven het geluid dat ze hoorden bij de val. 'Ik hoorde een enorme klap,' vertelt student Maarten Wiegers, die woont op de vijfde verdieping. Hij had al snel door dat het ging om een verschrikkelijk ongeluk. 'Ik hoorde een hoop glasgerinkel. Als het ging om zelfdoding zou hij het raam wel hebben opengezet.'

Meer studenten kregen het ongeluk mee. 'Het geschreeuw en de klap gingen werkelijk door merg en been,' vertelt Marijse Hofstede. Ze woont op de dertiende verdieping en zag het drama onder haar raam voltrekken. 'Die beelden waren verschrikkelijk. Ik was net mijn bed op aan het maken.' Dat elders in de flat de feesten gewoon doorgingen noemt ze 'respectloos'.

Direct na de sprong sprinten vrienden en huisgenoten naar de rampplek. Ze verzamelen zich rond het lichaam van hun vriend. Ze schreeuwen en gillen, geloven kunnen ze het nog niet. 'Jelle, wat heb je nou gedaan, ' roepen ze. De hulpdiensten zijn snel ter plaatse. De politie neemt de eerste verklaringen op, terwijl ambulancepersoneel probeert Jelle te reanimeren.

Dramatisch
Dat blijkt tevergeefs, hij overlijdt ter plekke aan zijn verwondingen. Al snel wordt duidelijk voor de politie dat er geen sprake is van zelfdoding, maar van een bizar en dramatisch ongeval. Ondertussen is de chaos in de kamer dan compleet. Niet alleen is Jelle om het leven gekomen bij de vrije val, een andere huisgenoot is bewusteloos geraakt. Door ambulancepersoneel wordt hij rond twee uur 's nachts naar het ziekenhuis gebracht. Ook hij is onder invloed van drugs, laat de politie in een reactie weten. Studentenvereniging Veritas schrapt alle activiteiten vandaag en morgen. Geluk was reunist-lid. Veritas houdt haar pand wel open voor mensen die willen praten.

Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2014 13:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

kut voor ze
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2014 14:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De 24-jarige Jelle Geluk...nou, wat een geluk
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2014 15:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
De 24-jarige Jelle Geluk...nou, wat een geluk

Afbeelding
!!!!!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2014 17:27 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dramatisch voor zijn vrienden en familie.
Maar toch een gevalletje je eigen grenzen niet kennen met een mix van "ik moet zuipen om stoer te doen studentenvereniging" totaal geen medelijden met het slachtoffer als dat het geval is, meer met zijn vrienden/familie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2014 18:39 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Dramatisch voor zijn vrienden en familie.
Maar toch een gevalletje je eigen grenzen niet kennen met een mix van "ik moet zuipen om stoer te doen studentenvereniging" totaal geen medelijden met het slachtoffer als dat het geval is, meer met zijn vrienden/familie.


Dit slaat dan ook weer nergens op, nergens staat toch dat hij lcd gebruikte om stoer te doen ofso. Gewoon een badtrip op LSD zonder tripzitter erbij. lsd is gewoon een chille drug alleen moet je er altijd voor zorgen dat je een nuchter iemand erbij hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2014 20:56 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Kevin-Raw schreef:
Broken Balance schreef:
Dramatisch voor zijn vrienden en familie.
Maar toch een gevalletje je eigen grenzen niet kennen met een mix van "ik moet zuipen om stoer te doen studentenvereniging" totaal geen medelijden met het slachtoffer ALS dat het geval is, meer met zijn vrienden/familie.


Dit slaat dan ook weer nergens op, nergens staat toch dat hij lcd gebruikte om stoer te doen ofso. Gewoon een badtrip op LSD zonder tripzitter erbij. lsd is gewoon een chille drug alleen moet je er altijd voor zorgen dat je een nuchter iemand erbij hebt.


Beter lezen
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2014 22:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Dramatisch voor zijn vrienden en familie.
Maar toch een gevalletje je eigen grenzen niet kennen met een mix van "ik moet zuipen om stoer te doen studentenvereniging" totaal geen medelijden met het slachtoffer als dat het geval is, meer met zijn vrienden/familie.

Studentenverenigingen alles kut enter.

Tuurlijk ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2014 16:08 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

urbandesigner schreef:
Broken Balance schreef:
Dramatisch voor zijn vrienden en familie.
Maar toch een gevalletje je eigen grenzen niet kennen met een mix van "ik moet zuipen om stoer te doen studentenvereniging" totaal geen medelijden met het slachtoffer als dat het geval is, meer met zijn vrienden/familie.

Studentenverenigingen alles kut enter.

Tuurlijk ;)


Wou je zeggen dat ze altijd timide op de donderdag avond 1 biertje doen?
Ze zijn niet allemaal het zelfde. Ik mik nu een beetje op de studentenverenigingen die wel zoen doen. Vandaar ook de vijf woorden "Als dit het geval is"
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 mrt 2014 16:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vind het erger voor de mensen die het hebben zien gebeuren, die kunnen daar makkelijk een levenslang trauma van krijgen. Voor die gozer is het vervelend, maar eigen schuld dikke bult.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2014 23:23 
 
Donateur

Drugs are bad, mkay?
Forumoverzicht » Off-topic » Actueel