Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3  Volgende

Alcohol boven de 18, een goede zaak!
Ja 62%  62%  [ 33 ]
Nee 34%  34%  [ 18 ]
Weet niet/geen mening 4%  4%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 53
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 16:55 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Alcohol definitief vanaf 18 jaar
De minumumleeftijd voor de verkoop van alcohol wordt definitief verhoogd van 16 naar 18 jaar. De Eerste Kamer is vandaag akkoord gegaan met het plan.

Een ruime meerderheid in de senaat ging akkoord met het voorstel, dat was ingediend door ChristenUnie, SGP, CDA en PvdA. Alleen de PVV en D66 stemden tegen. De PVV spreekt van 'symboolpolitiek'. D66 is geen voorstander van alcoholgebruik door jongeren, maar vindt dat de verantwoordelijkheid bij de jongeren en hun ouders hoort te liggen, zo meldt het ANP.

Het plan moet schadelijke effecten op de gezondheid door alcoholgebruik bij jongeren tegengaan. Ook hoopt men met het plan de kosten te drukken die worden veroorzaakt door drinkende jongeren. Te denken is aan medische kosten bij alcoholvergiftiging en schade veroorzaakt door geweld of baldadig gedrag van dronken jongeren.

http://www.powned.tv/nieuws/politiek/20 ... 18_ja.html

EDIT: ff 'n poll toegevoegd, kijken wat het HT publiek denkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 17:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Denk dat discotheken zoals de Time Out hun duren nu wel kunnen sluiten. Voor de horeca is dit een regelrechte ramp !
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 17:27 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik was hier ook tegen, maar heb me toch bedacht een keer toen ik mijn broertje (16) aantrof, passed-out, op de badkamervloer. Niet meer wakker te krijgen. Het is gewoon slecht voor je. Nu ik, met een meer volwassen blik, er naar kijk zijn jongens/meisjes van 16 nog écht kinderen. Er wordt over het algemeen niet écht over gepraat in gezinnen, alcohol ís er gewoon. En als je 16 bent mag je dat drinken, in het weekend zo veel je wilt. Niet goed voor kinderen!

En dan vind ik het voortbestaan van een aantal horeca-zaken waar ze 16-jarigen alcohol schenken ondergeschikt aan de gezondheid van hun bezoekers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 17:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

goeie zaak
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 17:51 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

AniThing schreef:
goeie zaak
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 18:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Goeie zaak. Ik drink zelf ook alcohol, maar ben pas een jaar geleden begonnen met het af en toe drinken (4 maanden voor mn 16e verjaardag) nooit echt veel gedronken, nu nog steeds niet. Op feestjes drink ik nooit zo veel, en heb 3x beetje te veel op gehad, maar of ik ooit beetje van de wereld ben geweest, echt niet. Vind het prima dat ze dit doen, degenen die al 16 zijn mogen toch blijven drinken ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 20:46 
 
Hardtraxx Elite

Kut zaak
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 21:39 
 

Uberhaupt raar dat een drug zoals alcohol legaal is, dus wees blij dat het alleen gaat om een verhoging van de leeftijdsgrens :P
(illegaal maken kan niet, dat was in de VS al eens geprobeerd. sommige mensen zijn gewoon te verslaafd, sad maar true )
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 22:20 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

dellionNL schreef:
Uberhaupt raar dat een drug zoals alcohol legaal is, dus wees blij dat het alleen gaat om een verhoging van de leeftijdsgrens :P
(illegaal maken kan niet, dat was in de VS al eens geprobeerd. sommige mensen zijn gewoon te verslaafd, sad maar true )


Je laat 't lijken alsof iedereen die alcohol drinkt verslaafd eraan is. Denk dat het tegendeel waar is. Het gaat erom dat de hersenen van een puber tussen 14 en 18 jaar de grootste groei doormaken. Alcohol remt deze groei en maakt de hersenen kapot.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2013 22:51 
 

Alcohol veroorzaakt meer problemen dan drugs (ja alcohol is ook drugs).
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2013 00:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

AniThing schreef:
goeie zaak
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2013 01:02 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Wesz91 schreef:
AniThing schreef:
goeie zaak
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2013 08:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Had dan die regel ingevoerd waar al eerder over gepraat is, dat als je al 16 bent die regel niet voor jou geldt.

Ik mag nu dus nog een half jaar drinken, dan vijf maanden niet meer en dan ineens weer wel? :')
Lekker scheef dit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2013 10:01 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Laat me raden, roken mag nog steeds vanaf 16? >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2013 10:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Laat me raden, roken mag nog steeds vanaf 16? >.<

Roken wordt ook 18 las ik gisteren ergens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2013 17:09 
 
Hardtraxx Veteran

Ah, daar komt lyst weer met z'n anti-rook essay. :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2013 17:13 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Werkt dat met 21+ in de VS?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2013 17:27 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Werkt dat met 21+ in de VS?

Nope het gemiddelde IQ in de VS is 98, in Nederland 102. En dat nadat men 5 jaar langer hersencellen heeft afgebroken xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2013 18:15 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Net zo triest dit als het boetes uitdelen voor mannetjes die een blikje bier in een park drinken dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2013 18:32 
 

TiMOTHYb schreef:
Net zo triest dit als het boetes uitdelen voor mannetjes die een blikje bier in een park drinken dus.


Want jij hebt graag dronken mensen in je park? of hangjongeren die: ''HEEEEEEEEYYYYYJJJJJJJJJJ BIERRRRRRRRRRRRR'' naast je huis zitten te schreeuwen. De ergste variant is dan nog het ''kijk mij bier hebben op een openbare plek, stoerr''.
desalniettemin snap ik dat het frustrerend kan zijn als je moet wachten tot je thuis of in de kroeg bent, maar really. Onlogisch of triest is het alerminst.
Maargoed, ieder zijn mening hea.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2013 18:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als het lekker weer is, een balletje trappen buiten met een biertje erbij. Niks beters dan dat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2013 20:39 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

teupie schreef:
Als het lekker weer is, een balletje trappen buiten met een biertje erbij. Niks beters dan dat.


Dan wordt dat ook nog wel gedoogd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2013 23:53 
 

Nu nog drugs legaliseren en verkopen op een x aantal punten in elke grote stad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2013 00:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dellionNL schreef:
TiMOTHYb schreef:
Net zo triest dit als het boetes uitdelen voor mannetjes die een blikje bier in een park drinken dus.


Want jij hebt graag dronken mensen in je park? of hangjongeren die: ''HEEEEEEEEYYYYYJJJJJJJJJJ BIERRRRRRRRRRRRR'' naast je huis zitten te schreeuwen. De ergste variant is dan nog het ''kijk mij bier hebben op een openbare plek, stoerr''.
desalniettemin snap ik dat het frustrerend kan zijn als je moet wachten tot je thuis of in de kroeg bent, maar really. Onlogisch of triest is het alerminst.
Maargoed, ieder zijn mening hea.

Ik was laatst in Berlijn en 's avonds drinkt iedereen daar op straat, het mag daar gewoon. Geen overlast gezien ergens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2013 00:50 
 

Dat is natuurlijk geen al te sterk argument, dat iets op 1 moment niet zo is, wil niet zeggen dat het altijd op die manier gaat.
Dit is verder ook een goede verandering omdat nederland in de top 6 zit qua alcoholgebruik onder jongeren, en dat is gewoon slecht.
1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Actueel