Gangster schreef:
Unknown schreef:
Goeie man, volgens mij zijn degenen die de aanslagen in Parijs en Brussel gepleegd hebben jongeren die respectievelijk in die 2 steden zijn opgegroeid en zijn het gewoon Brusselse jongens. En nee ik sluit mijn ogen zeker niet als het gaat om dat het wel zou kunnen natuurlijk, ik ben alles behalve naïef om te denken dan dit onzin is, maar tot nu toe heeft uitgewezen dat deze jongens of niet eens in Syrië zijn geweest of niet via de vluchtelingenstroom zijn binnengekomen. Waarbij ik weer wil benadrukken dat ik niet naïef ben om te denken dat dit niet gebeurd met andere radicale jongens.
Oh en vrijheid van meningsuiting, ja absoluut, daar ben ik het zeer mee eens, maar denk wel over de consequenties na als je je scherp uitlaat over een bepaalde gemeenschap of bevolkingsgroep.
Dan ben jij niet goed op de hoogte. Franse justitie heeft bevestigd dat de aanslagen in Parijs door twee daders zijn gepleegd welke als vluchtelingen via Griekenland naar Europa zijn gekomen. Het gebeurt dus al. Ik zou zijn mening anders brengen, maar hij moet dat in Nederland, ondanks de consequenties, gewoon kunnen zeggen. Ik zou het anders brengen, maar er zijn wel degelijk argumenten te verzinnen dat de islam een gigantisch probleem binnen de eigen religie heeft. Ik heb er in mijn vorige post al een paar genoemd. Maar goed, je mag van links blijkbaar geen (terechte) kritiek uiten op de islam, want dan wordt direct de racisme-kaart getrokken.
Klopt er zijn er idd meegekomen met de vluchtelingenstroom, dat kan/mag ik niet ontkennen, maar de meesten zijn gewoon geboren en getogen Belgen/Fransen met Marokkaanse (Noord Afrikaanse roots).
En wat je zegt, de Islam religie is het hele probleem niet, het probleem zit hem voor een klein (ja klein) gedeelte in de extremistische vormen en interpretatie van wat er in de Koran staat, maar dat is echt totaal wat anders dan het hele Islam geloof radicaal te noemen, wat gewoon een totale misvatting is.
En ook zeg ik ja op het feit dat hij zijn mening mag uiten, maar aanvaard dan ook de consequenties en ik mag echt van harte hopen dat deze consequenties geen werkelijkheid worden in Nederland.
En ook begrijp me niet verkeerd, mochten er toch consequenties zijn keur ik dat echt met volle 200 % af.