Active topics in Tracks

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 11 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 12 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 57 minutes ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 4 days ago
HS EP 3 tracks

Vazard - Chapters of the Mind (SPOONLP005)

Label
Spoontech
Catalogue number
SPOONLP005
Listen onYouTube
Hardtraxx Veteran
7367 posts member since 2014
last seen 10 days ago
yannickvk wrote:Man man man, wat goed.

Weet nog heel goed dat deze op Defqon 2016 gedraaid werd en gelijk al weg was van dit nummer. Vervolgens tijdens vele sets van andere spoontech artiesten iedere keer weer gehoopt dat die voorbij zou komen, maar nee hoor. Toen Vazard ermee opende op Fatality was dat wel even een genietmomentje. Die uithalen in de laatste climax. :loving:

Viel me trouwens op dat het bpm vrij hoog ligt. Even gechecked, en het zit rond 157. Nergens voor nodig imo.
Fake news, hij opende met Invitation
Hardtraxx Veteran
5694 posts member since 2015
last seen 7 days ago
Idd Yannick, je lijkt Tom wel
Hardtraxx Veteran
10235 posts member since 2009
last seen Apr 2025
Ik weet nog niet zo goed wat ik van al deze previews moet vinden. Kicks zijn zo raar dat ik 't moeilijk kan plaatsen hier thuis. Het gaat erg hard, maar ik heb steeds 't idee dat de kick er niet door komt.

Live heb ik Vazard een paar keer meegemaakt, en dat was wel erg dik! Dit zijn dus waarschijnlijk allemaal pure live platen. Ik ga 't eens goed luisteren als 't album uit is :thumbup:
Hardtraxx Veteran
5116 posts member since 2017
last seen 4 days ago
G1LL wrote:Ik weet nog niet zo goed wat ik van al deze previews moet vinden. Kicks zijn zo raar dat ik 't moeilijk kan plaatsen hier thuis. Het gaat erg hard, maar ik heb steeds 't idee dat de kick er niet door komt.

Live heb ik Vazard een paar keer meegemaakt, en dat was wel erg dik! Dit zijn dus waarschijnlijk allemaal pure live platen. Ik ga 't eens goed luisteren als 't album uit is :thumbup:
Hier ben ik het niet mee eens. Ik denk (correct me if i'm wrong) dat bij Vazard de kicks gewoon iets meer in de achtergrond liggen, omdat bij hem de sfeer en de melodie als die er zijn centraal staat. Thuis op een goede koptelefoon of speaker klinken de platen allemaal stuk voor stuk prima in mijn optiek.
Maar vind het zeker niet allemaal live platen. Tuurlijk is een live ervaring altijd anders omdat er dan een bak geweld op je af komt, maar dat betekent niet dat ze live niet te beluisteren zijn (op een tiental niet nader te benoemen platen na dan).
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
Ik wil ook zeker niet beweren dat Vazard zijn kicks op en top zijn afgewerkt (al is het niet zo slecht of hol als veel andere kicks in een deel van de raw). Live klinkt het inderdaad goed, maar mensen die van meer afgewerkte kicks houden, daarvan snap ik wel dat ze over deze kicks kunnen struikelen.

Persoonlijk struikel ik er niet over omdat de rest van de platen echt geweldig in elkaar zitten.
R
Hardtraxx Veteran
5555 posts member since 2013
last seen 20 days ago
Thuis, live, maakt mij niet meer uit met deze tracks. Hoewel de kicks thuis niet altijd even diep en hard binnen komen zijn er genoeg andere elementen die het luisteren zeer aangenaam maken.
I
Hardtraxx Elite
2326 posts member since 2017
last seen 8 days ago
Zou je deze ook op hard copy kunnen krijgen?
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
immuunm wrote:Zou je deze ook op hard copy kunnen krijgen?
Alleen op het feest zelf geloof ik? Of dat moet ik verkeerd gelezen hebben.
Hardtraxx Veteran
3379 posts member since 2013
Op het feest zelf en op https://www.hardstyle.com/merchandise/v ... e-mind/932
I
Hardtraxx Elite
2326 posts member since 2017
last seen 8 days ago
pim0412 wrote:
Op het feest zelf en op https://www.hardstyle.com/merchandise/v ... e-mind/932
Thanks! Maar even bestellen als ik terug ben van vakantie
Hardtraxx Elite
2512 posts member since 2012
last seen 13 days ago
View on Facebook

:clap:
Hardtraxx Addict
1832 posts member since 2012
last seen Jun 2025
Die vocals :love:. Wat kijk ik er naar uit om deze live te horen zeg!
Hardtraxx Veteran
17992 posts member since 2010
last seen Aug 2025
Alles voor de eerste climax klinkt wel lekker, maar vind de eerste climax echt bagger.
Vervelende en saaie melodie naar mijn mening.

Jammer, rest van de plaat vind ik wel gaaf.
Hardtraxx Veteran
4670 posts member since 2015
last seen Jan 2022
Zijn het nou full mixes eigenlijk?
Hardtraxx Veteran
3379 posts member since 2013
RoyAPO wrote:Zijn het nou full mixes eigenlijk?
iRon wrote:Was (...) aangekondigd dat er 4 EP's met fulls uitgebracht zullen worden.
Ik kan overigens niet vinden waar dit ooit gezegd is. Wat ik wel een beetje gek vind is dat alle 6 previews die tot nu toe zijn uitgebracht onder SPOON125 vallen (als je het artwork bekijkt). Kan natuurlijk wel, maar met 4 EP’s (mocht dit het geval zijn) en 16 platen verwacht je in principe 4 platen per EP.
Last edited by pim0412 on , edited 1 time in total.
Hardtraxx Elite
2512 posts member since 2012
last seen 13 days ago
Moest ook even graven waar ik dit had gelezen: https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 3774087077
Hardtraxx Veteran
8198 posts member since 2014
Endless Path ook echt lekker, die vocals geven zo veel sfeer mee!

Heel tof ook dat dat er nog een aantal platen niet bekend zijn, altijd leuk om verrassingen te horen op het feest zelf. :)
Artiest
629 posts member since 2010
last seen 9 hours ago
pim0412 wrote:
RoyAPO wrote:Zijn het nou full mixes eigenlijk?
iRon wrote:Was (...) aangekondigd dat er 4 EP's met fulls uitgebracht zullen worden.
Ik kan overigens niet vinden waar dit ooit gezegd is. Wat ik wel een beetje gek vind is dat alle 6 previews die tot nu toe zijn uitgebracht onder SPOON125 vallen (als je het artwork bekijkt). Kan natuurlijk wel, maar met 4 EP’s (mocht dit het geval zijn) en 16 platen verwacht je in principe 4 platen per EP.
Album bevat radio Edits, samplers volgen snel genoeg :) Zijn niet allemaal SPOON125 ook, klein foutje bij de video's :p
Hardtraxx Addict
1115 posts member since 2016
last seen Dec 2024
Heavolution 303 :drool: :drool: :drool: :drool:
Hardtraxx Veteran
7917 posts member since 2013
last seen 9 hours ago
Seeker Of Fire wrote:Heavolution 303 :drool: :drool: :drool: :drool:
Die is zo goed he! :bomb:
Hardtraxx Veteran
16580 posts member since 2009
last seen Oct 2024
Helicaze wrote:
Seeker Of Fire wrote:Heavolution 303 :drool: :drool: :drool: :drool:
Die is zo goed he! :bomb:
Acid en die kicks :surrender:
Hardtraxx Elite
2653 posts member since 2014
last seen 20 hours ago
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2022
Album staat nu aan en eigenlijk de platen die ik op zichzelf niet zo vet vond klinken als geheel in het album wel heel fijn! Verder hulde aan invitation :worship:

Huh Seeker of Fire klinkt wel heel anders dan de Defqon rip versie. Heeft hij de kick aangepast ofzo want ik had dit niet verwacht. Mastering vind ik ook niet erg fijn bij deze. Jammer!
Hardtraxx Veteran
last seen Jan 2022
Voor mij is ie ineens een heel stuk minder. Grootste gedeelte van het echte beukgehalte is weg voor mij. Eerst waren het nog kanonskogels maar ze hebben nu een aanzienlijk deel van hun kracht verloren lijkt het

Verdomme ook hulde aan Who Am I Really! Hij beschrijft daar een manier hoe hij naar muziek luistert (zijn album in dit geval) en ik doe het soms op precies dezelfde manier. Althans dat is wat ik er uit op maak. In tijden niet zo’n vet verhaal icm die sfeervolle muziek gehoord
Hardtraxx Veteran
7917 posts member since 2013
last seen 9 hours ago
RoyAPO wrote:Voor mij is ie ineens een heel stuk minder. Grootste gedeelte van het echte beukgehalte is weg voor mij. Eerst waren het nog kanonskogels maar ze hebben nu een aanzienlijk deel van hun kracht verloren lijkt het

Verdomme ook hulde aan Who Am I Really! Hij beschrijft daar een manier hoe hij naar muziek luistert (zijn album in dit geval) en ik doe het soms op precies dezelfde manier. Althans dat is wat ik er uit op maak. In tijden niet zo’n vet verhaal icm die sfeervolle muziek gehoord
Volgens mij is er niets veranderd hoor... Op die Defqon rip klinken ze anders omdat die kwaliteit niet 100% is.