Amper tot geen previews geluisterd, dus hier vrij blind ingegaan.
1. Invitation 7
Heerlijk sfeervol plaatje, als Vazard hier een moeilijk lompe kick, a la Embrionyc, onder had gedaan was het wss meteen m'n TOTY. (Please iemand uit die hoek doe remix). Zodoende prima timide luisterplaatje.
2. Progression 6,5
Ook een leuke luisterplaat, maar deze is me nog net iets te timide.
3. Dreams Or Memories 8
Dit stijltje wordt veel te weinig gemaakt, heerlijke throwback naar oude hardtrance met een topsfeer er in.
4. Auroras 9
Die kick is echt monsterlijk goed, heerlijk diep. Godzijdank kiest hij ook voor die kick in de climax. De 2e kick is leuk voor de variatie maar die epische sfeer plus de dikke kick maakt deze plaat echt een TOTY kanshebber.
5. Eternity 7,5
Deze twee samen dan weet je dat de focus op iets episch gaat liggen, misschien meer een luisterplaat dan echt iets voor live. Wederom heerlijk sfeertje. Kicks liggen me iets minder maar het geheel zit enorm vet in elkaar. Je hoort dit soort hardstyle verder gewoon nergens, zo episch.
6. Musicbox 2.0 7
Origineel is de eerste plaat van Vazard die ik hoorde waardoor hij m'n favoriete hardstyle artiest is geworden. Vind die kick een beetje "overdreven" lomp, past er niet echt onder imo. Verder een leuke remake, het sfeertje in de plaat is zeker verbeterd, echter vind ik de rest van het origineel wel beter. 2e climax vind ik persoonlijk helemaal niks.
7. Wrong Feelings 7
Intro kick klinkt niet lekker imo, hij wordt naarmate hij opbouwt beter maar het klinkt als een Rooler kick. Rest van de plaat is een heerlijke mix tussen Hardstyle Mafia en Vazard. Precies wat ik er van had verwacht alleen de kick zit me wat tegen over het grootste deel van de plaat.
8. Anxiety Crash 8,5
Typisch Vazard plaat zoals ik ze graag hoor. Sfeertje, drive en lekkere kicks.
9. Endless Path 7,5
Die eerste kicks zijn heerlijk. Het is eerlijke gezegd ook gewoon een 2e poging tot Who I Really Am. Je hoort het heel veel terug. Climax kicks zijn een beetje jammer. Had liever de introkicks gehoord. Misschien vloeken in de kerk, maar Rooler maakt deze plaat wel beter door die kicks van hem.
10. My Jam 8,5
Zelfde verhaal als Anxiety Crash
11. Explosion 5
Stoor me echt aan een deel van die kicks en die kickswitches telkens. Denk je, oh hier komt weer een leuke kick, 5 seconden later is hij weer weg. 3/4e van de kicks in deze plaat zijn typisch Delete, en deze hele plaat schreeuwt Delete, en die heb ik nu wel 100x gehoord en ze worden er imo niet beter op. Rest van de plaat is ook enorm simpel vergeleken met de rest van dit album. Had liever een Abduction/The End oid gehad.
12. Heavolution 303 7
Leuk gedaan, lekkere kicks en drive maar verder niet heel bijzonder.
13. Seeker Of Fire 9
Zelfde verhaal als Anxiety Crash en My Jam
14. Wonderland Destroyed 6,5
Vind deze eerlijk gezegd enorm tegenvallen. De introkicks zijn prima en de sfeer ook, maar die kicks in de climaxen zijn echt enorm hol en missen een punch/dreun en verpesten voor mij de plaat.
15. Apocalypse 7,5
Klonk op Fatality leuk, leuk Wavolizer achtig plaatje.
Geef het album een 7,5 uiteindelijk. De sounds zijn vet, de drive ook. De unieke stijl en bombastische platen zijn heel vet. Typisch Vazard album. Grootste pluspunten zijn de typische Vazard platen en boven alles Seeker Of Fire en Auroras.
Het tegenvallende zijn vooral de collabs die gaan van wel vet maar had iets beter verwacht tot zeer tegenvallend.
Nog iets waar ik me aan stoor is de afwerking van de kicks. Er zitten een paar hele vette tussen maar sommigen missen gewoon een punch of wat power. En voor de namen op dit album en de tijd dat ze al bezig zijn, kunnen ze dat prima. En deze kicks profileren deze platen wel, het geheel zou zo veel vetter zijn als dat wat beter afgewerkt was. Want nu klinken de vette sounds en sfeer soms zo losgekoppeld van de kicks dat het mij uit de platen haalt. Het is vet en uniek in elkaar gezet, maar de afwerking mag op sommige vlakken wel beter.