Active topics in Tracks

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 18 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 11 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 4 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 3 days ago
Cover: The Machine - Mosquito
HS Unreleased Single

The Machine - Mosquito

Hardtraxx Veteran
10779 posts member since 2009
last seen May 2023
bRt_ wrote:
Dakpan wrote: Stuk of 3/4 keer? Genoeg om eruit te springen. :cool:
Ok, 4 keer. Maar dat is hooguit alles samengenomen 10s van de hele track.
Dus zo erg springt het er nu ook weer niet uit hé :P
Als je zo gaat beredeneren is er geen enkel element uit een track meer bijzonder of eruitspringend.

Gaat mij erom dat het uniek en vernieuwend is, en dus eruit springt. Dat jij er dan geen waarde aanhecht 'omdat het maar 10 seconde is', is niet mijn probleem. :cool:
B
Hardtraxx Veteran
13728 posts member since 2008
last seen Aug 2017
Dakpan wrote: Als je zo gaat beredeneren is er geen enkel element uit een track meer bijzonder of eruitspringend.
Gaat mij erom dat het uniek en vernieuwend is, en dus eruit springt. Dat jij er dan geen waarde aanhecht 'omdat het maar 10 seconde is', is niet mijn probleem. :cool:
Kort samengevat hebben die 10s 'het geen dertien in een dozijn' track gemaakt dus? :P
De combinatie is uniek, maar ik hoor de laatste tijd ook wat vaker een koor in een track? Dus zo 'uniek' is dit ook niet echt.
Op zich is dat vet mits het gebruikt wordt met een leuke synth, anti, of wat dan ook .. In dit geval is dat hier dus tot een goed recht gekomen.
Hecht ik hier waarde aan? Ja. Ik ben een voorstander voor vernieuwing, maar in dit geval (die 10s) is het niet echt herinneringswaardig genoegd (voor mij dan in ieder geval) :D
Hardtraxx Veteran
10779 posts member since 2009
last seen May 2023
bRt_ wrote: Kort samengevat hebben die 10s 'het geen dertien in een dozijn' track gemaakt dus? :P
De combinatie is uniek, maar ik hoor de laatste tijd ook wat vaker een koor in een track? Dus zo 'uniek' is dit ook niet echt.
We hebben het hier over The Machine, die platen zijn uberhaupt nooit echt dertien in een dozijn maar dat even terzijde.

Zelfs wanneer je die stukjes koorzang buiten beschouwing laat heb je nog steeds het originele samenspel tussen screech(orginele screech ook btw) en de melodie. Je hebt wel platen die het ook doen (On The Go bijvoorbeeld) maar daar staat het minder op de voorgrond als in Mosquito.

Dus ja, Mosquito is geen dertien-in-een-dozijn-track. :cool:
Aan het typen...
11374 posts member since 2008
last seen Oct 2024
Eens met Dakpan en er zit ook wel redelijk veel drive in, op de lange tonen iedere keer aan het eind na dan. Die halen wat dat betreft wel een beetje het tempo eruit.
Donateur
14269 posts member since 2009
last seen Mar 2017
Die zware kicks laten lijken alsof het nummer drive mist, maar op hoge kwaliteit met een goeie subwoofer word je hierdoor weggeblazen.

Enorm vette plaat is dit :worship: Wie dit dertien in een dozijn vind is niet goed wijs. Dit is juist een hele bijzondere, aparte track die zich met grote afstand onttrekt aan het gros van de hardere hardstyle.
B
Hardtraxx Veteran
13728 posts member since 2008
last seen Aug 2017
dawasiknie wrote: Enorm vette plaat is dit :worship: Wie dit dertien in een dozijn vind is niet goed wijs.
Even mijn quote erbij halen vooraleer dit uit de verkeerde context wordt gerukt :P
Ik doelde meer op het 'even de 'anti' doorpushen naar de climax' effect.
dawasiknie wrote:Dit is juist een hele bijzondere, aparte track die zich met grote afstand onttrekt aan het gros van de hardere hardstyle.
Daar ben ik het wel niet mee eens :$
Reden lees je wel op voorgaande pagina's :D
Hardtraxx Veteran
3735 posts member since 2010
last seen Jul 2026
Klinkt een beetje als een Alphaverb plaat.
Maar overheerlijk ^^
S
Hardtraxx Addict
1417 posts member since 2012
last seen Jul 2015
Rare kicks.
W
Hardtraxx Veteran
4162 posts member since 2012
last seen Aug 2013
MacMichael wrote:Rare kicks.
wat? :lol:
S
Hardtraxx Addict
1417 posts member since 2012
last seen Jul 2015
Wout1997 wrote:
MacMichael wrote:Rare kicks.
wat? :lol:
Zoals ik 't zeg. Ik vind de kick niet echt super hard of zo, niet wat ik gewend ben van The Machine. Verder wel een lekker nummer opzich.
Artiest
3579 posts member since 2009
last seen 3 days ago
dawasiknie wrote:Enorm vette plaat is dit :worship: Wie dit dertien in een dozijn vind is niet goed wijs. Dit is juist een hele bijzondere, aparte track die zich met grote afstand onttrekt aan het gros van de hardere hardstyle.
Dit, helemaal, punt --> .
K
Donateur
6254 posts member since 2008
last seen Feb 2014
Ben ik het ook mee eens. Ik luister tegenwoordig niet zo veel meer naar hardstyle, maar nummers zoals deze luister ik met plezier :)
F
Hardtraxx Veteran
4027 posts member since 2012
last seen Nov 2015
hele vette plaat! :worship:
O
Hardtraxx Addict
1337 posts member since 2011
last seen May 2016
Lyst wrote:Eens met Dakpan en er zit ook wel redelijk veel drive in, op de lange tonen iedere keer aan het eind na dan. Die halen wat dat betreft wel een beetje het tempo eruit.
Ga ik mee akkoord, maar voor de rest vind ik het zeer sterk klinken ^^
Hardtraxx Veteran
14531 posts member since 2010
last seen Jun 2026
Wat een dikke plaat zeg, tot nu toe sowieso in de top 10, 5 misschien wel 3 van dit jaar :worship:
Hardtraxx Veteran
24546 posts member since 2008
last seen Jun 2026
Ik zie wel een hoop statements al voor track van het jaar. Lekker op tijd..

Vind het wel aardig, maar doet me niet zo heel veel. Vind het hele idee van dat muggen geluidje alleen maar storend klinken eigenlijk.
Hardtraxx Veteran
14531 posts member since 2010
last seen Jun 2026
Khadber wrote:Ik zie wel een hoop statements al voor track van het jaar. Lekker op tijd..
Ik zie het maar 2x (Mij en G1LL) en beide zeggen we 'Tot nu toe' :P
Hardtraxx Elite
2393 posts member since 2009
last seen Aug 2013
Wat een beesten track weer, echt super vet :worship: !
Hardtraxx Veteran
7968 posts member since 2010
last seen Mar 2015
Geniaal weer. Blijft echt de hele dag in je kop zitten. :D
Hardtraxx Addict
1494 posts member since 2011
last seen Aug 2016
Wat een prachtige plaat toch. Staat op repeat hier :loving:

En inderdaad
Nando wrote:Blijft echt de hele dag in je kop zitten. :D
Hardtraxx Veteran
3341 posts member since 2010
last seen Sep 2016
dawasiknie wrote:Die zware kicks laten lijken alsof het nummer drive mist, maar op hoge kwaliteit met een goeie subwoofer word je hierdoor weggeblazen.

Enorm vette plaat is dit :worship: Wie dit dertien in een dozijn vind is niet goed wijs. Dit is juist een hele bijzondere, aparte track die zich met grote afstand onttrekt aan het gros van de hardere hardstyle.
Geniaal stukje muziek idd.
Pitchkicks vind ik zelf niet eens storend :cool:
M
Hardtraxxer
500 posts member since 2012
last seen Feb 2013
Heerlijk!
C
Hardtraxxer
286 posts member since 2008
last seen Nov 2014
dawasiknie wrote:Die zware kicks laten lijken alsof het nummer drive mist, maar op hoge kwaliteit met een goeie subwoofer word je hierdoor weggeblazen.
Ontzettend gave plaat, maar het lijkt inderdaad enigszins aan drive te missen als je het vergelijkt met bijv. Endure the Moment. Weet niet of een goede subwoofer dit veranderd, een track heeft drive of heeft dit niet naar mijn idee. Maar ben benieuwd wanneer ik hem ooit live hoor..
R
Hardtraxx Veteran
6778 posts member since 2010
Heerlijke track :thumbsup:
H
9 posts member since 2012
last seen Apr 2012
zoiezo GEEN 13 in een dozijn dit, wat een heerlijke track :thumbsup: