Active topics in Tracks

Active topics

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 20 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 13 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 15 hours ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 6 days ago
Cover: Phuture Noize - Strike You Down
HS Unreleased Single

Phuture Noize - Strike You Down

Listen onhardtraxx.com
Kraak... Piep...
29099 posts member since 2011
last seen Feb 2026
RoyAPO wrote:Melancholia en Raindropz ken ik wel goed jaa. Maar dit is totaal niet te vergelijken met Phuture Noize. Ze zijn allebei episch op hun eigen manier. Op pagina 3 bovenaan in dit toppa heb ik mooi uitgelegd waarom die van PN net zo episch kunnen zijn. Wellicht vind je t een tikkeltje overdreven :P
Waarschijnlijk wel omdat het vanuit een fanboy oogpunt is, maar wanneer je iets episch vindt, dan is dat jouw goed recht.

Echter bedoel ik zelf vooral in het algemeen platen die heel erg focussen op een uitgebreide grootse melodie. En de melodieën/synthesizers van PN gaan niet zo diep. Die bootleg, Chaos & Order, King Of The Jungle, allemaal gewoon een melodielijn. The Temple is imo dan wel weer wat meer complex.

Daar zie ik het verschil. PN heeft de focus niet grotendeels op de melodie liggen zoals WP of Andy, waardoor sommige kicks, in mijn ogen, wat sneller irriteren. Terwijl bij die andere twee de melodie zo overheerst dat de kicks me niet zo snel storen. Maar dat betekent niet dat die kicks ook daadwerkelijk goed zijn. PN heeft sowieso betere kicks dan beiden, maar imo schaart het er soms wel aan.
Hardtraxx Veteran
4364 posts member since 2017
last seen Feb 2022
Maar wanneer is een kick beter ;) ? Heeft ook weer met smaak te maken. :thumbsup:
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
Rowanyt1309 wrote:Maar wanneer is een kick beter ;) ? Heeft ook weer met smaak te maken. :thumbsup:
Of je hem goed vindt of niet is smaak inderdaad.

Maar een terugkomend puntje wat ik vaker lees is dat ze niet zo vol zijn als bijvoorbeeld een B-Front kick, en daar ben ik het wel mee eens.
Hardtraxx Veteran
7274 posts member since 2009
last seen 1 day ago
Ik vind dit echt helemaal niks >.< . Niet echt mijn ding.
Hardtraxx Veteran
4364 posts member since 2017
last seen Feb 2022
Daar ben ik het ook wel met je eens, maar dan nog is het zo dat iemand anders een 'mindervolle' kick beter kan vinden als een 'volle' kick.
Kraak... Piep...
last seen Feb 2026
Rowanyt1309 wrote:Daar ben ik het ook wel met je eens, maar dan nog is het zo dat iemand anders een 'mindervolle' kick beter kan vinden als een 'volle' kick.
Nogmaals, of je iets beter vindt of niet is smaak inderdaad.

Alleen iets wat voller klinkt, meer als een geheel klinkt, is over het algemeen gewoon beter afgewerkt dan iets duns.
Hardtraxx Veteran
5694 posts member since 2015
last seen 8 days ago
RoyAPO wrote:Ik zie altijd best veel mensen afgeven op de kicks van een melodieuze plaat. Ik denk daar anders over. Mag dat niet, Indy? :P

Maar dat ben ik. Ik snap ook wel goed dat mensen kicks gewoon belangrijk vinden
Haha ik heb het meer op de zin 'hoezo gebruik je dit als argument?'. Naar mijn mening wordt een track beoordeeld als geheel en als de kicks hier in tegenvallen is het toch logisch dat bij deze track het totaalplaatje minder wordt dan een andere track? :P
Hardtraxx Veteran
5124 posts member since 2009
last seen May 2026
Henk-Jan wrote:Ik vind dit echt helemaal niks >.< . Niet echt mijn ding.
Jij bent ook gewoon een kneus.
Hardtraxx Veteran
14531 posts member since 2010
last seen Jun 2026
Zelfde verhaal als altijd bij Phuture Noize, ik irriteer me mateloos aan de kicks. Vind z'n sounds altijd wel prima, maar de kicks verpesten bijna ieder nummer van hem voor mij.
Hardtraxx Elite
2315 posts member since 2013
last seen Dec 2019
Broken Balance wrote:
Rowanyt1309 wrote:Maar wanneer is een kick beter ;) ? Heeft ook weer met smaak te maken. :thumbsup:
Of je hem goed vindt of niet is smaak inderdaad.

Maar een terugkomend puntje wat ik vaker lees is dat ze niet zo vol zijn als bijvoorbeeld een B-Front kick, en daar ben ik het wel mee eens.
En hier ben ik het niet met je eens. Ik vind dat de kicks van B-Front over ht algemeen gewoon standaard, zijn goeie kicks, maar voegen imo niets toe (m.u.v. Eternal Voice, de mid van EVP, etc.). Bij BN vind ik die iets hardere kicks wel iets toevoegen. Bij B-Front zul je over het algemeen niet zijn tracks beoordelen/afkraken/de lucht in prijzen om zijn kicks, omdat die altijd wel goed en 'safe' zijn. Maar idd, smaak.