Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 25  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2012 19:37 
 
Hardtraxx Newbie

Ik ben in het bezit van een set KRK VXT8, ik heb deze direct aangesloten op mijn laptop, dus ongebalanceerd, dit is de manier hoe ik in de woonkamer naar muziek luister.
Als ik thuis aan het dj'en ben dan sluit ik de VXT8 aan op de Kontrol S4 van Native Instruments, hier zit een audio4dj interface standaard in, en dus is het dan gebalanceerd aangesloten.
Maar ik maak dus geen muziek en ik vind als ik dj dat de VXT8 te scherp in het hoog klinkt, ook nadat ik de EQ heb afgesteld.
Ik hoop dat iemand mij dus een set kan aanraden die meer vergevingsgezind is en warmer klinkt maar toch ook een punch heeft, ik wil er gewoon lekker lang naar kunnen luisteren zonder dat ik last van mijn oortjes krijg :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2012 07:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

daviscup schreef:
Ik hoop dat iemand mij dus een set kan aanraden die meer vergevingsgezind is en warmer klinkt maar toch ook een punch heeft, ik wil er gewoon lekker lang naar kunnen luisteren zonder dat ik last van mijn oortjes krijg :)


Zelf luisteren bij een winkel is het beste, hoewel ik niet snap dat VXT8 te scherp in het hoge gebied klinkt maar dat zal smaak wezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2012 08:27 
 
Hardtraxx Addict

Ik zou ook geen studio monitoren kopen om op te draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2012 12:59 
 
Hardtraxxer

Pioneer S-DJ08. Die heeft namenlijk zowel een studio als een DJ stand.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2012 15:37 
 
Hardtraxx Newbie

Martijn schreef:
Pioneer S-DJ08. Die heeft namenlijk zowel een studio als een DJ stand.


Hoi MArtijn, hoe bedoel je dat precies? ik weet dat daar achterop een 2tal regelaars zit voor high en low, maar dat heeft de vxt8 ook, bedoel je dat?
En heb jij die s-dj08 zelf gehoord? hoe klinkt die? fel?warm? etc...
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2012 23:20 
 
Hardtraxxer

De VXT heeft alleen een stand dat je bepaalde frequentie banden kan verzachten, niet versterken (waarbij alles vlak de standaard is). Deze kan je bv het laag op +6 db knallen en dan via de controller dit aan of uit zetten. Die ik heb gehoord was volgens mij de Pioneer S-DJ05 en die kon ik een kleine ruimte een aardig potje rammen en vond ik minder snel vermoeiend dan mijn VXT's. Ik heb alleen geen flauw idee hoe die ingesteld stond. Maar ik kan je enkel aanraden om ze eens in een winkel te gaan beluisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2012 10:03 
 
Hardtraxx Addict

Ik zou gewoon simpele monitor speakers kopen die niet voor produceren zijn. Die kosten niet zo veel (kan ook nog altijd tweedehands via marktplaats) en zijn voor draaien prima.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2012 13:24 
 
Hardtraxx Newbie

Phase 2 schreef:
Ik zou gewoon simpele monitor speakers kopen die niet voor produceren zijn. Die kosten niet zo veel (kan ook nog altijd tweedehands via marktplaats) en zijn voor draaien prima.


Welke monitors zijn dan aan te raden? ik sta op het pun to voor de Events 20/20 V3 te gaan trouwens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2012 16:50 
 
Hardtraxx Elite

en wie heeft er weer geen geld om monitors to kopen en doet het met simpele computer speakertjes... juist ikke weer.... :S
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2012 20:21 
 
Hardtraxxer

Ik heb nu behringer truths tim , die zijn nieuw 250 voor 2 .. als je marktplaats in degaten houd komen ze soms voor bij voor een euri of 150...

Dat zijn dus degelijke studio monitoren voor 150 euro.. , dat bedrag kan je vast wel een x bij elkaar fixxen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2012 08:56 
 
Hardtraxx Addict

daviscup schreef:
Phase 2 schreef:
Ik zou gewoon simpele monitor speakers kopen die niet voor produceren zijn. Die kosten niet zo veel (kan ook nog altijd tweedehands via marktplaats) en zijn voor draaien prima.


Welke monitors zijn dan aan te raden? ik sta op het pun to voor de Events 20/20 V3 te gaan trouwens.


Ik zou voor draaien niet zoveel geld uitgeven voor monitors dat is niet nodig. Als je ergens in een club staat heb je ook geen studio monitoren staan als monitors. Ik zou bij feedback of bax-shop eens langs gaan en daar wat speakers beluisteren en kijken welke je mooi vindt klinken voor een mooi prijsje. Als je er alleen op draait is het niet belangrijk of ze het geluid kleuren of niet.
Als je ook produceert zou ik daar een apart set met speakers voor kopen. Aan monitoren om te produceren zou ik wel meer geld uitgeven dan een goedkoop setje, omdat dat dan ook echt een meerwaarde heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2012 11:05 
 
Hardtraxx Newbie

Ik gebruik ze dus alleen voor het draaien, maar ook om puur muziek op te luisteren, hetgeen ik belangrijk vind is dat er kracht in de lage tonen moet zijn en het hoog niet te fel klinkt.
En nee, ik ben geen fan van KRK Rokits, had niet voor niks eerst de vxt8 :)
Wat kunnen jullie me aanraden, ik kan voor een hele mooie prijs van 450 euro een set pioneers s-dj08 kopen is dat iets?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2012 11:08 
 
Hardtraxx Addict

daviscup schreef:
Ik gebruik ze dus alleen voor het draaien, maar ook om puur muziek op te luisteren, hetgeen ik belangrijk vind is dat er kracht in de lage tonen moet zijn en het hoog niet te fel klinkt.
En nee, ik ben geen fan van KRK Rokits, had niet voor niks eerst de vxt8 :)
Wat kunnen jullie me aanraden, ik kan voor een hele mooie prijs van 450 euro een set pioneers s-dj08 kopen is dat iets?


Ik ken die pioneers niet, maar je weet duidelijk hoe je wilt dat je monitoren klinken dus dan zou ik ze eens gaan beluisteren en dat weet je snel genoeg of ze bevallen of niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2012 18:20 
 
Hardtraxx Veteran

Ik heb deze kosten zo 300e en die hebben ze ook bij 2 Dangerous show om te draaien.

Afbeelding

Prima dingen, zit alleen geen geluidsregelaar op. (die mis ik ook niet)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2012 22:01 
 
Hardtraxx Addict

Je hebt een master of monitor volume regelaar op je mixwr he
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2012 11:11 
 
Hardtraxxer

ik wil de KRK RP 6 G2 gaan kopen voor te produceren, maar heb je hier dan ook een subwoofer bij nodig?
en moet je dan ook verplicht een externe geluidskaart hebben?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2012 12:04 
 
Hardtraxxer

Pantermaat schreef:
ik wil de KRK RP 6 G2 gaan kopen voor te produceren, maar heb je hier dan ook een subwoofer bij nodig?
en moet je dan ook verplicht een externe geluidskaart hebben?



ext geluidskaart is wel handig idd maar heeft nog geen haast. je kan ze ook ongebalanceerd aansluiten op je computer. vind zelf geluidskaart veel beter want daar zit bij mij ook een gain etc op.

Subwoofer is ook niet echt nodig. je kan ook even doorsparen en voor de KRK 8 gaan. die heeft meer laag. ik heb ze hier ook staan en ze zijn prima!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2012 13:02 
 
Hardtraxx Addict

Als je ruimte qua akoestiek niet goed is moet je zeker geen subwoofer kopen!

Subwoofer zou ik sowieso al niet snel nëmen om te produceren. Is overbodig naar mijn mening.

Krk rp8 zijn fijn. Ik heb de eerste serie en die bevallen mij erg goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 okt 2012 16:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Phase 2 schreef:
Als je ruimte qua akoestiek niet goed is moet je zeker geen subwoofer kopen!

Subwoofer zou ik sowieso al niet snel nëmen om te produceren. Is overbodig naar mijn mening.

Krk rp8 zijn fijn. Ik heb de eerste serie en die bevallen mij erg goed.


Zou ze graag eens willen horen!


Ik ben al vrij tevreden over de rp5's, je moet alleen wel even de goeie spot vinden om ze te plaatsen als je de lage tonen goed wilt horen..

Enige minpunt vind ik dat de hoge tonen wat aangedikt worden..
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2012 11:46 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Iemand enig idee waar ik die Mopads voor onder je studio monitoren goedkoper kan krijgen dan bij Bax-Shop? Vind 30€ persoonlijk vrij prijzig... of zijn ze het geld echt waard?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2012 17:40 
 
Hardtraxxer

W0uT3R schreef:
Iemand enig idee waar ik die Mopads voor onder je studio monitoren goedkoper kan krijgen dan bij Bax-Shop? Vind 30€ persoonlijk vrij prijzig... of zijn ze het geld echt waard?


Bax-Shop is het goedkoopst denk ik.
En die 30 euro is het zeker wel waard !
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2012 20:05 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

KicKProduction schreef:
W0uT3R schreef:
Iemand enig idee waar ik die Mopads voor onder je studio monitoren goedkoper kan krijgen dan bij Bax-Shop? Vind 30€ persoonlijk vrij prijzig... of zijn ze het geld echt waard?


Bax-Shop is het goedkoopst denk ik.
En die 30 euro is het zeker wel waard !


http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Pro ... 008474-000
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2013 21:48 
 
Hardtraxx Veteran

Draidy schreef:
ik heb dat gebalanceerd en ongebalanceerd nooit gesnapt, heb op mijn mixer gebalanceerde uitgang en op mijn boxen gebalanceerde ingang, moet ik dan een ander soort kabel hebben of hoe zit dat?

Lang leve de zoekfunctie, want ik zie dat deze post prehistorisch is. Maar goed, om hier even op door te gaan.

Ik heb sinds kort KRK RP5's en ik merk dat de geluidskaart op m'n moederbord veel ruis doorgeeft. Om een beeld te schetsen; ik kan m'n KRK's niet op 0dB zetten, dan hoor je de ruis al heel duidelijk, dus noodgedwongen op -30dB, dan heb k er geen last van. Nu heb ik een mooie geluidskaart uitgezocht met gebalanceerde TRS aansluitingen, namelijk deze; http://www.informatique.nl/333331/esi-juli.html

Voor iemand er over begint; ik wil intern aangezien er toch een volumeknop op m'n toetsenbord zit en wil geen last hebben van extra kastjes en dingetjes op m'n bureau. Dan is de grote vraag; ik kan alleen maar ongebalanceerde TRS en zelfs alleen ongebalanceerde TRS naar XLR kabels vinden op internet. Heeft iemand hier ervaring mee? Merk je iets van ruis door die krengen of zijn ongebalanceerde maar goede kwaliteit kabels voldoende?



*edit

Laat maar; ik zie net dat het enige PCI-slot op mn mobo niet toegankelijk is omdat er een slang voor zit... Even verder zoeken dan maar. :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2013 22:39 
 
Hardtraxxer

Weet je het zeker dat het door de soundcard komt en niet door vervuiling van je voedingsspanning? Iemand die ik ken had het door een trafo die op hetzelfde stekkerblok zat en blijkbaar niet van heel erg goede kwaliteit was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2013 23:47 
 
Hardtraxx Veteran

Wow, blij dat ik het hier heb gepost voor ik weer 200 euro verder was. Dat was dus ook bij mij het probleem. :) Ik vind het al zo vreemd, aangezien ik nog speciaal een gebalanceerde XLR -> minijack kabel had gekocht die ervoor was gemaakt om in een pc te proppen. Tnx martijn! :thumbup:


Bij nader inzien was de stekkerindeling ook niet ideaal. Mn KRK's zaten in een stekkerblok waar ook mn beeldscherm en de voeding van mn pc + nog de oplader van mn laptop in zaten. Dat stekkerblok ging vervolgens in een stekkerblok waar o.a. mn wekker, twee mobielopladers en een andere laptopoplader in zaten en die ging vervolgens in een stopcontact. :P
Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 25  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner