Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 25  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2012 21:44 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hoezo een aparte geluidskaart? Ik heb ze gewoon aangesloten op mijn onboard geluidskaart :P. Kabeltjes erbij gekocht, XLR naar jack volgensmij, simpel en goed geluid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2012 21:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Indicator schreef:
Hoezo een aparte geluidskaart? Ik heb ze gewoon aangesloten op mijn onboard geluidskaart :P. Kabeltjes erbij gekocht, XLR naar jack volgensmij, simpel en goed geluid.

bij veel computers is die niet zo geweldig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2012 21:49 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Aaah ja dat kan ik niet ruiken. Ik heb gewoon de dikste geluidskaart gekocht bij mijn pc die je er maar in kon stoppen(Dell).
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2012 21:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Indicator schreef:
Hoezo een aparte geluidskaart? Ik heb ze gewoon aangesloten op mijn onboard geluidskaart :P. Kabeltjes erbij gekocht, XLR naar jack volgensmij, simpel en goed geluid.


Moet je maar eens een simpele externe kopen, dan hoor ik je nog wel eens over kwaliteit ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2012 21:50 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik zeg al, ik heb de dikste geluidskaart gepakt die je kon kopen bij mijn computer, koste wel wat meer, maar dan ben ik meteen van dat gezeur met externe shit af.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2012 21:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Indicator schreef:
Ik zeg al, ik heb de dikste geluidskaart gepakt die je kon kopen bij mijn computer, koste wel wat meer, maar dan ben ik meteen van dat gezeur met externe shit af.


Dat is dus niet onboard zoals je net zei :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2012 21:52 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Haha hij zit er echt in hoor. Ik weet niet maar bij Dell kun je zelf je computer samenstellen, ik heb daar gewoon al het hoogste gekocht ;). Ook omdat ik bij mijn vorige pc een zaad geluidskaart had.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2012 21:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Indicator schreef:
Haha hij zit er echt in hoor. Ik weet niet maar bij Dell kun je zelf je computer samenstellen, ik heb daar gewoon al het hoogste gekocht ;). Ook omdat ik bij mijn vorige pc een zaad geluidskaart had.


Onboard wil zeggen "op je moederbord" en jij praat hier over een geluidskaart.
Correct me if i'm wrong ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2012 21:56 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Whaaaa ik heb daar niet zo veel verstand van, wat ik wel weet is dat mijn geluid goed is en dat ik geen geld hoef te investeren in een nieuwe ;).

Het ging hier wel over monitoren en ik moet zeggen: ben zeer tevreden over mijn KRK rp6 g2's. Heb er even over getwijfeld, wilde namelijk eerst de 5 pakken, maar ik ben blij dat ik de 6 genomen heb. Op mijn kamertje heb ik ook geen sub nodig, dus ook dat was weer een geldbesparing :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2012 21:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oke ^^
Een sub is imo zoiezo niet goed, ik vind dat wat je maakt moet je recht in je oor krijgen, en niet nog een sub die ergens vanonder nog mee staat te blazen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2012 22:01 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Als ik mijn monitoren op ongeveer 30 procent heb staan hoor je ze buiten al, dus met een sub erbij wordt het een en al chaos. Daarbij wil ik mijn oren nog langer gebruiken dan de komende 5 jaar ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2012 19:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind hier thuis nog 2 oude 'Minipod' Speakers, zijn dit goede speakers om mee te produceren?

Afbeelding

Ze zullen ongetwijfeld beter zijn dan die crappy logitech dingen die ik nu heb staan. Ze zijn alleen passief, dus dan moet ik zoiezo een versterker en kabels kopen om ze te gebruiken en dan ben ik ook al weer redelijk duur uit. Dus dan kan ik misschien beter doorsparen voor KRK's.. iemand die hier verstand van heeft? De specificaties die ik heb kunnen vinden staan hieronder.

Applications Stereo arrangement, AV, 5.1, multimedia, near field monitoring for studios.
Frequency Minus 3db at 55hz and 22khz.
Sensitivity 90db spl (1w @ 1m) 4 ohm.
Sound Compatible with amplifiers from 10w - 100w output.
Drive units One 125mm (5”) long throw bass/midrange feat.
Kevlar piston and 25mm (1”) dia free-mounted high frequency.

Iemand die hier misschien verstand van heeft? Thanks! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2012 19:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zijn opzich wel redelijke speakers, beter dan die logitec idd.
Maar om mee te producen komen ze wel tekort, en als je dan toch ook nog een versterker e.d. moet gaan aanschaffen zou ik doorgaan voor KRK's :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2012 19:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

sjobie schreef:
Zijn opzich wel redelijke speakers, beter dan die logitec idd.
Maar om mee te producen komen ze wel tekort, en als je dan toch ook nog een versterker e.d. moet gaan aanschaffen zou ik doorgaan voor KRK's :thumbup:

Jah dat dacht ik dus al. Thanx voor je vlotte reactie Sjobie! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2012 22:27 
 
Hardtraxxer

gewoon een KRK8 setje kopen! heb ze bijna een jaar en damn wat hou ik van ze :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2012 23:20 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik heb nu al een tijdje de Yamaha's HS80 binnen. Wat een topdingen zeg :thumbsup: . Zeker een aanrader voor iedereen. In vergelijking met de Rp5/6 die in de zelfde prijsklasse liggen, zijn die dingen 10x eerlijker zonder aangedikt geluid. Die yamaha's klinken op het eerste oor niet zo super goed, maar daar zit de kracht juist in. Klinkt een track op die monitoren geod, dan klink het daadwerkelijk overal goed. Dat is waar een monitor in mijn ogen voor nodig is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2012 21:22 
 
Hardtraxx Newbie

Heren producers, ik heb een vraag!

Ik wil binnenkort monitoren aanschaffen. En wel KRK's.

Nu vraag ik me af of ik moet gaan voor de RP6 of RP5? Qua prijs spreekt de RP5 me natuurlijk meer aan maar ik wil er kwalitatief ook niet voor onderdoen. De kamer waar ze in komen te staan is zo'n 8m2 dus qua volume maakt het me geen zak uit.

Wie helpt me!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2012 21:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

tomm!c schreef:
Heren producers, ik heb een vraag!

Ik wil binnenkort monitoren aanschaffen. En wel KRK's.

Nu vraag ik me af of ik moet gaan voor de RP6 of RP5? Qua prijs spreekt de RP5 me natuurlijk meer aan maar ik wil er kwalitatief ook niet voor onderdoen. De kamer waar ze in komen te staan is zo'n 8m2 dus qua volume maakt het me geen zak uit.

Wie helpt me!


Ik heb zelf de RP6, ik weet niet hoe de RP5's klinken maar ik ben zeer tevreden over mij RP6's.
Wil je echt het verschil horen dan raad ik je aan om even naar een Bax-Shop of een RJ-Shop te rijden. Het is natuurlijk een belangrijke uitgave!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2012 21:07 
 
Artiest

Voor hardstyle denk ik dat 5" woofer gewoon te weinig laag brengt, je hebt zeker wel minimaal 6" nodig denk ik. Verder denk ik dat qua geluid de RP5 en 6 niet veel van elkaar schelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2012 00:28 
 
Hardtraxxer

Ik wist niet goed waar hem te zetten, maar vond het te stom voor een nieuw topic:

wat is een aanrader voor een goede externe geluidskaart?
Ik ben van plan binnenkort monitors te kopen (waarschynlijk krk rp 5, ben er nog niet helemaal uit)
maar ik wil dan ook maximaal kunnen profiteren van de geluidskwaliteit...
Ik zou hem aansluiten op mijn pc via usb.
Tips & info over geluidskaarten zijn dus welkom :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 feb 2012 17:24 
 
Hardtraxxer

momentum schreef:
Ik wist niet goed waar hem te zetten, maar vond het te stom voor een nieuw topic:

wat is een aanrader voor een goede externe geluidskaart?
Ik ben van plan binnenkort monitors te kopen (waarschynlijk krk rp 5, ben er nog niet helemaal uit)
maar ik wil dan ook maximaal kunnen profiteren van de geluidskwaliteit...
Ik zou hem aansluiten op mijn pc via usb.
Tips & info over geluidskaarten zijn dus welkom :)


Ik ben blij met m'n Lexicon Lambda:

http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tails.html

Citaat:
Met deze geluidskaart bent u ervan verzekerd dat u binnen een heel korte tijd uw opnames op de PC of Mac heeft staan met de beste geluidskwaliteit. Dankzij de makkelijk te gebruiken interface kunt u met een paar kleine handelingen meteen beginnen met opnemen. Op de voorkant van de interface zitten meerdere knoppen waarmee u gemakkelijk de volumes van de verschillende kanalen kunt afstemmen. U kunt dus eigenlijk al beginnen met het mixen van uw opname voordat het op de computer staat. Ook zit er aan de voorzijde van de Lexcion Lambda geluidskaart een hoofdtelefoon ingang zodat u het signaal al kunt horen voordat het daadwerkelijk de PC ingaat.

De XLR ingangen, waarvan u er op de achterkant van de Lexcion Lambda geluidskaart twee tot uw beschikking heeft, hebben de mogelijkheid om 48 Volt af te geven. Hierdoor kunt u ook professionele condensator microfoons aansluiten. Tevens zitten er op de achterzijde twee 6.3 mm jack ingangen waarmee u rechtstreeks gitaren en dergelijke kunt aansluiten. Dankzij de midi-in en midi-uit connectoren kunt u goed communiceren tussen de verschillende apparaten waar u gebruik van maakt. Een super compleet apparaat waarmee iedereen uit de voeten zal kunnen.

Specificaties:
- fantoom voeding
- ingang impedantie: 600 Ohm
- frequentiebereik: 20Hz- 20KHz
- 2x XLR ingang
- 2x 6.3 mm jack ingang
- USB voeding
- ondersteunt USB 2.0
- uitgang voor het aansluiten van (actieve) luidsprekers
- MIDI connectoren
- goed voor 24-bit opnames
- inclusief Cubase LE 4 software
- gewicht: 800 gr
- afmetingen: 118 x 181 x 197 mm
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2012 15:23 
 
Hardtraxxer

thanx voor de antwoorden!

Voor audio interface gaat het de focusrite scarlett 2 worden, die wordt mij overal aangeraden :)

Voor de monitors vroeg ik me af, heeft iemand ervaring met de yamahas 50?
Ik heb ze vergeleken met de krks, en ze hebben idd minder bass en klinken wat vlakker/platter, maar de verkoper zei dat dat komt doordat de yamaha's een meer vlakkere weergave hebben dan de krks wat dus een pluspunt is bij het producen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2012 19:11 
 
Hardtraxxer

ik ben alleen me krk8 gewend en bevalt me prima! dus geen idee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2012 22:30 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

momentum schreef:
thanx voor de antwoorden!

Voor audio interface gaat het de focusrite scarlett 2 worden, die wordt mij overal aangeraden :)

Voor de monitors vroeg ik me af, heeft iemand ervaring met de yamahas 50?
Ik heb ze vergeleken met de krks, en ze hebben idd minder bass en klinken wat vlakker/platter, maar de verkoper zei dat dat komt doordat de yamaha's een meer vlakkere weergave hebben dan de krks wat dus een pluspunt is bij het producen...


Ik heb de HS80 en inderdaad klinken ze een stuk vlakker als KRK's en ook minder bas. Op die Focusrite zit trouwens geen midi in/out wat dus niet echt handig is. Ik heb zelf de Lexicon omega, die verwant is aan de Lambda. In de omega zit ook een voorversterker btw.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 mrt 2012 00:00 
 
Hardtraxxer

@squid; van de midi ingang weet ik, maar ik had al langer een midi-usb interface, dus midi aansluiten is geen probleem. Voor de rest zijn de preamps in de focusrite ook van heel goede kwaliteit, en hoor ik alleen maar positieve reacties over het geluid dat hier uitkomt, dus ik denk dat het wel een goede koop is.
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 25  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner