Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 10:46 
 
Hardtraxxer

Frazyr schreef:
Midi's van bekende tracks op je eigen synths zetten.

Dat doe ik ook altijd :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 12:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Frazyr schreef:
Midi's van bekende tracks op je eigen synths zetten.


Vind dat niet raar, doet bijna iedereen wel denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 13:17 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Josh-T schreef:
Frazyr schreef:
Midi's van bekende tracks op je eigen synths zetten.


Vind dat niet raar, doet bijna iedereen wel denk ik.


Ik doe dat met heel veel midi's kijken of m'n synths op andere melodieën ook nog klinken, soms wel soms niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 20:03 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Ik neem aan dat iedereen dat doet? xd ik teminste ook. hoort gewoon bij het producen >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 20:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

waarschijnlijk een ongelooflijke noob vraag maar midi's op je keyboard zetten, is dat dat je het geluid van dat nummer op je keboard zet zegmaar?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 20:58 
 
Hardtraxxer

midi is het protocol dat zegt knop x is nu ingedrukt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 21:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ja ok, maar wat is dan het speciale met midis van bekende tracks op je keyboard zetten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 21:05 
 
Hardtraxxer

Dat kan niet :P Je hebt wel midi files, dat is gewoon zegmaar het protocol terug spelen. Druk nu knop x in, dan knop y etc :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 21:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ok maar wat is het dan wel :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 21:13 
 
Hardtraxxer

Het is zegmaar wat op de pianorol staat opslaan in een bestandje, maar wat dan alleen de noten opslaat. Dan kan je later of iemand anders die melody weer openen en staat het weer exact zo op de pianorol als dat het ingespeeld / ingevoerd is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2011 21:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

oke bedankt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 12:57 
 
Hardtraxxer

Ik hoor jullie nu over dat jullie je synths op andere midi's testen. Maar volgens mij werkt dat niet ten zei je dezelfde soorten midi's aan houdt.

Example, Als jij op je synth een ping delay heb die op een 1/3 maat een delay fx geeft zal dit nooit op een 4/4 maat midi melodie klinken. Het zelfde geld voor mij gevoel voor kicks.

:x
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 nov 2011 17:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

NDAWN schreef:
Ik hoor jullie nu over dat jullie je synths op andere midi's testen. Maar volgens mij werkt dat niet ten zei je dezelfde soorten midi's aan houdt.

Example, Als jij op je synth een ping delay heb die op een 1/3 maat een delay fx geeft zal dit nooit op een 4/4 maat midi melodie klinken. Het zelfde geld voor mij gevoel voor kicks.

:x

Tja kicks ligt wel iets anders, je kan kicks wel vaker hergebruiken, maar niet alle kicks klinken even lekker op elke toonhoogte... Als ik naar de mijne kijk, die is gemaakt in F. Als ik hm dan omhoog moet gooien naar C of C#, dan klinkt ie nergens meer naar... Is wel iets waar je rekening mee moet houden ;)

Heb zelf ook vaak als ik met mn leads bezig ben, ik pak er een andere MIDI bij, dat t een stuk minder klinkt.. Mijn leadsynths klinken meestal gewoon het lekkerst met mn eigen melodieën ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 18:43 
 
Artiest

Als ik een chill stuk/nummer heb gemaakt, ga ik er altijd eens goed voor zitten. Achterover met de stoel, en hand bij mn scrotum.. :whistle:

Of in elke hoek vd kamer staan kijken hoe hij klinkt, Deur los en in de badkamer staan, kijken of de kick dan nog net zo lekker is.. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 nov 2011 20:08 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Doolittle schreef:
Als ik een chill stuk/nummer heb gemaakt, ga ik er altijd eens goed voor zitten. Achterover met de stoel, en hand bij mn scrotum.. :whistle:

Of in elke hoek vd kamer staan kijken hoe hij klinkt, Deur los en in de badkamer staan, kijken of de kick dan nog net zo lekker is.. xd


gebeurt erg vaak dat mensen in alle hoeken van de kamer gaan staan whahaha :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 22:11 
 
Hardtraxxer

Op 1 of andere vage manier krijg ik de beste ideeën als ik 180 graden vlakvloers in m'n bed lig met de ogen amper 1 minuut dicht. Dan pak ik de iPhone dictafoon en ga ik melodieën zitten neuriën. lol...
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 nov 2011 22:33 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Nebuto schreef:
Op 1 of andere vage manier krijg ik de beste ideeën als ik 180 graden vlakvloers in m'n bed lig met de ogen amper 1 minuut dicht. Dan pak ik de iPhone dictafoon en ga ik melodieën zitten neuriën. lol...


dat is best uniek inderdaad en best raar :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2012 18:48 
 
Hardtraxxer

Als ik een vette climax heb ga ik helemaal los, dan bedenk ik 30.000 mensen voor mijn neus(en een setje Pioneer's onder mijn neus) en dan ga ik HE-LE-MAAL los... Om dan vervolgens de dag erna te luisteren en dan echt zoiets te hebben van: ja...... wat een herrie :sleep:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 11:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

NDAWN schreef:
Ik hoor jullie nu over dat jullie je synths op andere midi's testen. Maar volgens mij werkt dat niet ten zei je dezelfde soorten midi's aan houdt.

Example, Als jij op je synth een ping delay heb die op een 1/3 maat een delay fx geeft zal dit nooit op een 4/4 maat midi melodie klinken. Het zelfde geld voor mij gevoel voor kicks.

:x


Dat is waar, hetzelfde geld voor je release.
Maar dat is vrij simpel weer te corigeren toch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 17:20 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Case Dj schreef:
Doolittle schreef:
Als ik een chill stuk/nummer heb gemaakt, ga ik er altijd eens goed voor zitten. Achterover met de stoel, en hand bij mn scrotum.. :whistle:

Of in elke hoek vd kamer staan kijken hoe hij klinkt, Deur los en in de badkamer staan, kijken of de kick dan nog net zo lekker is.. xd


gebeurt erg vaak dat mensen in alle hoeken van de kamer gaan staan whahaha :thumbup:


ja in me bed opt hoekje klinkt alles 10 keer zo diep :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2012 13:05 
 

Produceertrekje...je zo erg in je werk inleven dat je geen oog meer hebt voor andere zaken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mei 2012 13:26 
 
Hardtraxxer

Of 7 uur 's ochtends, kut nog niet geslapen :sleep:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2012 10:06 
 
Artiest

RAW-vizion schreef:
Lyst schreef:
Ik ga altijd voor het raam staan en naar buiten kijken xd

doe ik ook altyd :P


ik heb geen raam :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2012 11:38 
 
Hardtraxxer

Tvds schreef:
RAW-vizion schreef:
Lyst schreef:
Ik ga altijd voor het raam staan en naar buiten kijken xd

doe ik ook altyd :P


ik heb geen raam :/


Dan hoop ik voor je dat je een airco hebt met dit weer!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2013 23:21 
 
Hardtraxx Addict

whahahha
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner