Active topics in Producer's Corner

Moderators

• Bouke Bouke Hardtraxxer
  • Jor-D Jor-D Hardtraxx Beheerder · 40 minutes ago
  • Magnetron Magnetron Hardtraxx Crew · Jun 2026
  • The Venator The Venator Hardtraxx Beheerder · 8 days ago
  • wootum wootum Hardtraxx Crew · 44 minutes ago
  • Zenda Zenda Hardtraxx Crew · 20 hours ago
A
Hardtraxxer
135 posts member since 2011
last seen Jan 2016
Frazyr wrote:Midi's van bekende tracks op je eigen synths zetten.
Dat doe ik ook altijd :P
Hardtraxx Veteran
14127 posts member since 2008
last seen 4 hours ago
Vind dat niet raar, doet bijna iedereen wel denk ik.
Hardtraxx Addict
1625 posts member since 2009
last seen Jun 2015
Josh-T wrote:
Vind dat niet raar, doet bijna iedereen wel denk ik.
Ik doe dat met heel veel midi's kijken of m'n synths op andere melodieën ook nog klinken, soms wel soms niet.
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 8 days ago
Ik neem aan dat iedereen dat doet? xd ik teminste ook. hoort gewoon bij het producen >.<
Hardtraxx Veteran
6661 posts member since 2010
last seen Nov 2024
waarschijnlijk een ongelooflijke noob vraag maar midi's op je keyboard zetten, is dat dat je het geluid van dat nummer op je keboard zet zegmaar?
M
Hardtraxxer
608 posts member since 2010
last seen Jul 2015
midi is het protocol dat zegt knop x is nu ingedrukt.
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2024
ja ok, maar wat is dan het speciale met midis van bekende tracks op je keyboard zetten?
M
Hardtraxxer
last seen Jul 2015
Dat kan niet :P Je hebt wel midi files, dat is gewoon zegmaar het protocol terug spelen. Druk nu knop x in, dan knop y etc :)
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2024
ok maar wat is het dan wel :P
M
Hardtraxxer
last seen Jul 2015
Het is zegmaar wat op de pianorol staat opslaan in een bestandje, maar wat dan alleen de noten opslaat. Dan kan je later of iemand anders die melody weer openen en staat het weer exact zo op de pianorol als dat het ingespeeld / ingevoerd is.
Hardtraxx Veteran
last seen Nov 2024
oke bedankt ;)
N
Hardtraxxer
86 posts member since 2011
last seen Nov 2011
Ik hoor jullie nu over dat jullie je synths op andere midi's testen. Maar volgens mij werkt dat niet ten zei je dezelfde soorten midi's aan houdt.

Example, Als jij op je synth een ping delay heb die op een 1/3 maat een delay fx geeft zal dit nooit op een 4/4 maat midi melodie klinken. Het zelfde geld voor mij gevoel voor kicks.

:x
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
NDAWN wrote:Ik hoor jullie nu over dat jullie je synths op andere midi's testen. Maar volgens mij werkt dat niet ten zei je dezelfde soorten midi's aan houdt.

Example, Als jij op je synth een ping delay heb die op een 1/3 maat een delay fx geeft zal dit nooit op een 4/4 maat midi melodie klinken. Het zelfde geld voor mij gevoel voor kicks.

Tja kicks ligt wel iets anders, je kan kicks wel vaker hergebruiken, maar niet alle kicks klinken even lekker op elke toonhoogte... Als ik naar de mijne kijk, die is gemaakt in F. Als ik hm dan omhoog moet gooien naar C of C#, dan klinkt ie nergens meer naar... Is wel iets waar je rekening mee moet houden ;)

Heb zelf ook vaak als ik met mn leads bezig ben, ik pak er een andere MIDI bij, dat t een stuk minder klinkt.. Mijn leadsynths klinken meestal gewoon het lekkerst met mn eigen melodieën ;)
Artiest
797 posts member since 2011
last seen 4 hours ago
Als ik een chill stuk/nummer heb gemaakt, ga ik er altijd eens goed voor zitten. Achterover met de stoel, en hand bij mn scrotum.. :whistle:

Of in elke hoek vd kamer staan kijken hoe hij klinkt, Deur los en in de badkamer staan, kijken of de kick dan nog net zo lekker is.. xd
Hardtraxx Beheerder
last seen 8 days ago
Doolittle wrote:Als ik een chill stuk/nummer heb gemaakt, ga ik er altijd eens goed voor zitten. Achterover met de stoel, en hand bij mn scrotum.. :whistle:

Of in elke hoek vd kamer staan kijken hoe hij klinkt, Deur los en in de badkamer staan, kijken of de kick dan nog net zo lekker is.. xd
gebeurt erg vaak dat mensen in alle hoeken van de kamer gaan staan whahaha :thumbup:
N
Hardtraxxer
342 posts member since 2011
last seen Jul 2013
Op 1 of andere vage manier krijg ik de beste ideeën als ik 180 graden vlakvloers in m'n bed lig met de ogen amper 1 minuut dicht. Dan pak ik de iPhone dictafoon en ga ik melodieën zitten neuriën. lol...
Hardtraxx Beheerder
last seen 8 days ago
Nebuto wrote:Op 1 of andere vage manier krijg ik de beste ideeën als ik 180 graden vlakvloers in m'n bed lig met de ogen amper 1 minuut dicht. Dan pak ik de iPhone dictafoon en ga ik melodieën zitten neuriën. lol...
dat is best uniek inderdaad en best raar :lol:
A
Hardtraxxer
255 posts member since 2012
last seen Dec 2013
Als ik een vette climax heb ga ik helemaal los, dan bedenk ik 30.000 mensen voor mijn neus(en een setje Pioneer's onder mijn neus) en dan ga ik HE-LE-MAAL los... Om dan vervolgens de dag erna te luisteren en dan echt zoiets te hebben van: ja...... wat een herrie :sleep:
Hardtraxxer
835 posts member since 2010
last seen Oct 2015
NDAWN wrote:Ik hoor jullie nu over dat jullie je synths op andere midi's testen. Maar volgens mij werkt dat niet ten zei je dezelfde soorten midi's aan houdt.

Dat is waar, hetzelfde geld voor je release.
Maar dat is vrij simpel weer te corigeren toch.
Artiest
6117 posts member since 2010
last seen May 2026
Case Dj wrote:
Doolittle wrote:Als ik een chill stuk/nummer heb gemaakt, ga ik er altijd eens goed voor zitten. Achterover met de stoel, en hand bij mn scrotum.. :whistle:

gebeurt erg vaak dat mensen in alle hoeken van de kamer gaan staan whahaha :thumbup:
ja in me bed opt hoekje klinkt alles 10 keer zo diep :P
P
Produceertrekje...je zo erg in je werk inleven dat je geen oog meer hebt voor andere zaken.
P
Hardtraxxer
530 posts member since 2011
last seen Nov 2017
Of 7 uur 's ochtends, kut nog niet geslapen :sleep:
T
Artiest
52 posts member since 2012
last seen Mar 2026
RAW-vizion wrote:
Lyst wrote:Ik ga altijd voor het raam staan en naar buiten kijken xd
doe ik ook altyd :P
ik heb geen raam :/
P
Hardtraxxer
530 posts member since 2011
last seen Nov 2017
Tvds wrote:
RAW-vizion wrote:
Lyst wrote:Ik ga altijd voor het raam staan en naar buiten kijken xd
doe ik ook altyd :P
ik heb geen raam :/
Dan hoop ik voor je dat je een airco hebt met dit weer!
B
Hardtraxx Addict
1622 posts member since 2012
last seen Jan 2014
whahahha