Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2012 15:45 

Hardtraxxer

TakkU schreef:
AFCA schreef:
TakkU schreef:
Er is geen punch en er is geen tail, t is gewoon een constante brom... je moet eerst zorgen dat je een verschil hebt tussen een punch en een tail, dus zorgen dat je een soort attack krijgt, voordat je je bezig moet gaan houden met mid en hoog, dat is op dit moment wel t minst belangrijkste... Met welke plugin heb je het gemaakt, want het klinkt alsof je geen pitch modulatie erop hebt zitten om je attack erin te krijgen

En hoe moet ik dat gaan doen ? :$
Uhm
-Microtonic
-Camelcrusher
-Ohmicide
- Eq2's
- Izotope Ozone
- Rocket Compressor
- Bass Boost
- Reverb

Maar vind je hem niet lekker mee pitchen ?
En snap niet waar je die constane brom hoort, kan aan mij boxen liggen hoor..

Ik zou beginnen met het volgen van wat tuts, want je hebt denk ik bij veel van je inserts flinke fouten gemaakt. Ik zou zeggen zoek de YHimself tuts op youtube, en ga daar is mee aan de gang. Ook al is t wellicht niet de kick die je wilt hebben, en zijn die kicks echt al honderden keren nagemaakt, je leert er wel de basis van het kick maken van!

Ik ga dat even doen, en als ik progressie boek zal ik het hier posten.
Bedankt voor de tips in ieder geval.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2012 21:02 

Hardtraxx Newbie

Hallo luitjes, voor de tweede keer post ik hier een kick van mij, deze heb ik best snel gemaakt (+/- half uurtje en daarna nog wat getweakt) en ik zou graag jullie mening willen horen :P

Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 09:00 

Hardtraxxer

ThomasVD schreef:
Hallo luitjes, voor de tweede keer post ik hier een kick van mij, deze heb ik best snel gemaakt (+/- half uurtje en daarna nog wat getweakt) en ik zou graag jullie mening willen horen :P

misschien moet je jezelf ook niet zo serieus nemen als je weet dat je er maar een half uurtje mee bezig bent geweest :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 10:06 

Hardtraxx Addict

Sanderson schreef:
ThomasVD schreef:

misschien moet je jezelf ook niet zo serieus nemen als je weet dat je er maar een half uurtje mee bezig bent geweest :x

True, en de kick loopt op de kickrolls uit de maat....
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 18:20 

Hardtraxxer

heyy vet topic :D

hier een kickie waar ik zelf al een flinke tijd mee aan het klooien ben geweest

ben benieuwd wat jullie ervan vinden :$

heel erg veel EQ gebruikt
veel fast distort
Camelphat 3
Camelcrusher
bit chruser
maximus
en voor de verandering een shit load aan eq's :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 19:47 

Hardtraxx Newbie

mephisto schreef:
heyy vet topic :D

hier een kickie waar ik zelf al een flinke tijd mee aan het klooien ben geweest

ben benieuwd wat jullie ervan vinden :$

heel erg veel EQ gebruikt
veel fast distort
Camelphat 3
Camelcrusher
bit chruser
maximus
en voor de verandering een shit load aan eq's :P

Klinkt erg zwaar en vind het wel lekker! Misschien proberen iets meer dynamiek aan toe te voegen en de chain wat proberen te versterken? Wat ik meestal doe is geen 1 plug in gebruiken met veel distortion, maar met elke plug in wat distortion toe voegen. Distortion kan je geluid heel snel verneuken vind ik. Probeer Devastor is, een verschrikkelijk lekkere plug in voor distortion. :)

Ook maar een probeersel van mij:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 apr 2012 23:23 

Hardtraxxer

Nog niet af, maar het concept is er wel al.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2012 11:57 

Hardtraxxer

@ScavengerDJ, damn met wat werk zal hij super klinken denk ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2012 21:00 

Hardtraxx Newbie

Hallo,

Heeft er toevallig iemand een idee hoe ik een kick kan pitchen in ableton?
Normaal staat deze op C1, maar als ik hem op D1 of een andere noot zet, verandert er niets aan de kick...
Alvast bedankt!

Freek
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2012 21:03 

Hardtraxxer

@DNX, klinkt wat dof vind ik, mss wat meer dist + treble.

@scavengerDJ, heel nice, kan je zeker mooie kick van maken.

hier is weer eens een testje van mij :p

Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2012 22:05 

Hardtraxx Newbie

momentum schreef:

Ja vond hem zelf ook wat aan de doffe kant. Maargoed, tot zover het beste wat ik eruit heb gekregen... School wil niet echt meewerken om creatieve uren vrij te krijgen haha.

Die van jou klinkt lekker! Ondanks dat HS niet mijn straatje is. Alleen na een paar beats zakt die erg dof weg vind ik. Dat melodieuze achter je kick, is dat wat we onder de tail verstaan? Vraag me af of die apart geproduceerd is, en hoe je dat doet? Komt ook vaak voor bij HC alleen ik dacht dat dit simpelweg gedaan werd dmv pitchen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 11:42 

Hardtraxxer

DNX schreef:
momentum schreef:

Ja vond hem zelf ook wat aan de doffe kant. Maargoed, tot zover het beste wat ik eruit heb gekregen... School wil niet echt meewerken om creatieve uren vrij te krijgen haha.

Die van jou klinkt lekker! Ondanks dat HS niet mijn straatje is. Alleen na een paar beats zakt die erg dof weg vind ik. Dat melodieuze achter je kick, is dat wat we onder de tail verstaan? Vraag me af of die apart geproduceerd is, en hoe je dat doet? Komt ook vaak voor bij HC alleen ik dacht dat dit simpelweg gedaan werd dmv pitchen?

Thx, ik weet dat hij nog lang niet perfect is, mag nog altijd meer power in nz, maar dat is het moeilijke natuurlijk :p

En ja hoor, je maakt een hele kick uit bv een 909, je moet hem Eq'en en dist op gooit zodat je een tail krijgt waar je de noten in terughoort, dan kan je die tail apart gaan pitchen. Je kan idd ook punch en tail apart maken, maar wordt niet zoveel gedaan omdat je dan snel gaat horen dat de kick uit twee delen bestaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 14:12 

Hardtraxxer

@dnx1 die klinkt wel lekker nou is HC niet echt iets waar ik al teveel verstand van heb, kan er helaas weinig over zeggen sorry

@scavenger wouw daar heb je wel echt een prima basis man :thumbsup: nog een zooi eqen paar layers om hem nog voller te maken en dan is die super dik

@momentum, de eerste 12 vind ik echt super klinken maar daarna ept hij wel een beetje weg en vooral in het laage vind ik em iets minder hij verliest een beetje kracht lijkt et wel misschien als je de tail iets krachter maakt daar, denk dat die dan ook in de laag wat voller klinkt

ik heb me eigen kick iets voller geprobeert te maken door wat oudere samples eronder te knikkeren en daar wat distortion op te gooien,
heb ook een nieuwe 909 uit drumazon gehaald en daar de punch en de tail afgeknipt om hem iets meer diepte te geven ( en die ook ietsje maar niet veel ge distort) vind heb nu wel een lekkere klank hebben
en heb nog ff flink ge equed in de mid ferquenties om hem iets aggresiever te maken.
kreeg ook een tip om een snare geluid te pakken die wat uit te equen en er wat camelphat tube distort over te gooien
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 14:22 

Hardtraxxer

Ook weer bezig met een nieuwe kick:

hij klinkt misschien nog wat dof maar ik ben er nu nog mee bezig, wou even weten wat jullie ervan vonden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 14:31 

Hardtraxxer

@ mephisto, thanx voor comment, hier onder vindt je nieuwe versie na nog een dagje eq'en haha :D

Die van jou klinkt al veel beter idd, mag denk ik wel wat meer midbass in denk ik. hoe klinkt hij als hij pitcht? Ik heb zo het voorgevoel dat hij niet echt mooi de melo zou volgen omdat er weinig 'toon' inzit, en die vind je in de je midbass :)

@ imation, klinkt al nice. mag volgens mij nog iets meer power in de punch :) (+eerst comments geven voor je eigen kick post :p )

Hier is mijn kick weer na nog een paar uur dist, eq en compressie :p

(zit precies wat delay op tov de melo merk ik nu, hoewel delay compensation auto aan staat, maar ok, gaat om sound vd kick :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 14:47 

Hardtraxxer

@ momentum, sorry dat ik geen commentaar had gegeven, wist niet dat dat noodzakelijk was als je al eerder had gepost hierin.

Maar bij deze dan ;)
Je kick klinkt niet met deze synth.
Klinkt al alsof ie te hoog pitcht.
Het klopt in ieder geval nog niet, misschien wat reverb gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 15:06 

Hardtraxx Elite

momentum schreef:
@ mephisto, thanx voor comment, hier onder vindt je nieuwe versie na nog een dagje eq'en haha :D

Die van jou klinkt al veel beter idd, mag denk ik wel wat meer midbass in denk ik. hoe klinkt hij als hij pitcht? Ik heb zo het voorgevoel dat hij niet echt mooi de melo zou volgen omdat er weinig 'toon' inzit, en die vind je in de je midbass :)

@ imation, klinkt al nice. mag volgens mij nog iets meer power in de punch :) (+eerst comments geven voor je eigen kick post :p )

Hier is mijn kick weer na nog een paar uur dist, eq en compressie :p

(zit precies wat delay op tov de melo merk ik nu, hoewel delay compensation auto aan staat, maar ok, gaat om sound vd kick :)

je kick begint goed, maar als je gaat pitchen gaat t fout.. Het klinkt alsof je het hele zaakje omhoog gegooid hebt, dus incl punch en alles, waardoor het gewoon niet meer klinkt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 18:41 

Hardtraxx Newbie

momentum schreef:
En ja hoor, je maakt een hele kick uit bv een 909, je moet hem Eq'en en dist op gooit zodat je een tail krijgt waar je de noten in terughoort, dan kan je die tail apart gaan pitchen. Je kan idd ook punch en tail apart maken, maar wordt niet zoveel gedaan omdat je dan snel gaat horen dat de kick uit twee delen bestaat.

Wow, thanks! Redelijk nieuw op het gebied van produceren maar ik leer aardig snel. :)
Voor sommige zal HC niet hun straatje zijn inderdaad, maar dit forum is ongelofelijk chill om dingen onder de knie te krijgen. Het wordt hier uitgelegd op een begrijpelijk niveau. Op synthforum moet je duidelijk ervaren zijn want daar gebruiken ze termen... Plus daar is de muziekkeuze zo divers dat ik eigenlijk als nog niet aan antwoorden kom.

Binnenkort weer tijd om te klooien dus komt er weer wat nieuws. Beetje offtopic maar hoevaak maken jullie gebruik van samples? Vind het vooral bij de percussie erg chill om te putten uit samples. Kicks en synths wil ik echt zelf maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 19:21 

Hardtraxxer

Thanx voor comments,

Ik heb even met punch geprobeert, allen klinkt hij nu wat raar vind ik op de laagste toon... aan het eind hoor je ook eens 'droog' de kick zelf :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 19:25 

Hardtraxxer

DNX schreef:
momentum schreef:

Wow, thanks! Redelijk nieuw op het gebied van produceren maar ik leer aardig snel. :)
Voor sommige zal HC niet hun straatje zijn inderdaad, maar dit forum is ongelofelijk chill om dingen onder de knie te krijgen. Het wordt hier uitgelegd op een begrijpelijk niveau. Op synthforum moet je duidelijk ervaren zijn want daar gebruiken ze termen... Plus daar is de muziekkeuze zo divers dat ik eigenlijk als nog niet aan antwoorden kom.

Binnenkort weer tijd om te klooien dus komt er weer wat nieuws. Beetje offtopic maar hoevaak maken jullie gebruik van samples? Vind het vooral bij de percussie erg chill om te putten uit samples. Kicks en synths wil ik echt zelf maken.

np man :) ik maak ook af en toe hardcore, en kvind bijde genres super :D
Voor percussie maak ik idd ook gebruik van samples. Snare's, Hi'hats, crashes,... het heeft niet echt nut om ze na te maken. wat wel is, is dat je een droge sample nooit zomaar in je track kan droppen, je hoort het meteen. Er komt dus sowiso eq werk aan te pas +reverbs en zo eer je hem nice in je track krijgt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2012 20:38 

Hardtraxx Elite

Bij percussie is t idd nutteloos om ze helemaal vanaf 0 zelf te maken, als er al honderden goeie samples zijn ;) Wat ik nog wel is doe is deze samples distorten etc, waardoor je toch een eigen sound krijgt. En zoals hierboven al is aangegeven, vertrouw geen enkele sample/synth/Preset etc... Ze hebben altijd EQ nodig! Doe je dat niet, krijg je altijd gezeik met je mixdown.. Samples zijn over het algemeen gemaakt om voor zoveel mogelijk dingen te gebruiken. Samples klinken daarom standaard vaak zo dik en breed mogelijk. Best leuk, maar een ondersteunende clap hoeft geen overheersende sound te hebben ;) Altijd EQ'en, maar doe t subtiel!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2012 12:09 

Hardtraxx Newbie

@momentum

je kick heeft wel wat werk nodig, allereerst vind ik persoonlijk dat je punch teveel doorkomt, en je tail te weinig, ik denk als je er wat tijd in steekt, het een goeie kick kan worden!

Hier een testje van mij, kick met high mid en low apart in de mixer etc, melody is Wildstylez - Shadows

Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2012 14:05 

Hardtraxxer

[zippy]http://www8.zippyshare.com/v/26341853/file.html[/zippy]

graag advies/tips/hints
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2012 16:35 

Hardtraxx Newbie

Kan iemand mij een duidelijke uitleg geven over hoe ik iets uit Drumazon kan krijgen?

Ik gebruik Ableton.
In een Midi track zet ik een Midi clip en daar zet ik dan de Drumazon in.
Dan staan er allemaal presets in die ik helemaal niet nodig heb, hoe kom ik hier van af?

Zany verteld in zijn tutorial dat ie een loop heeft gemaakt van 2 kicks (die Drumazon kan bewerken).
Hoe moet je deze loop maken?

In ieder geval alvast bedankt!
Freek
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 apr 2012 16:39 

Hardtraxxer

Als ik jou was zou ik even op youtube gaan kijken, daar staan veel drumazon tutorials op.
Ik weet alleen hoe je er met FL Studio en Cubase je samples uit kan halen en in je piano roll kan zetten.
Weet niet hoe dat in Ableton werkt.
Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner