Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 21:40 
 
Artiest
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Ben er zelf geen fan van, om in een later stadium nog extra Bass toe te voegen... Je most toch vaak een hoop harmonie wanneer je de bass niet uit je basis zelf haalt.. Om je bass dik genoeg te hebben, moet je ook in de 200/300Hz gaan zitten... Ik zweer erbij om de kick zoveel mogelijk uit 1 deel te maken, geeft imo het beste resultaat!


Dat doe ik ook idd. Als je zorgt dat je m goed EQ'd / distort, kun je met één basissound ook een goed resultaat bereiken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2011 23:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik maak meestal een basis, vervolgens dik ik e punch wat aan met een layer of 2/3.. Dan duplicate ik de body om de tail wat naar boven te krijgen, en that's it.. geen tig losse layers, zoveel mogelijk uit 1 geheel halen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2011 14:11 
 
Hardtraxxer

Op een gegeven moment ben je echt frikken' toondoof en hoor je het echt niet meer, eerste kick in Cubase.

Ben niet zo blij met de Reverb, voor m'n gevoel lijkt 't net alsof je in een bunker staat. Wat vinden jullie?




Edit: Oh, ik hoor gelijk een haper erin ...
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2011 22:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nebuto schreef:
Op een gegeven moment ben je echt frikken' toondoof en hoor je het echt niet meer, eerste kick in Cubase.

Ben niet zo blij met de Reverb, voor m'n gevoel lijkt 't net alsof je in een bunker staat. Wat vinden jullie?




Edit: Oh, ik hoor gelijk een haper erin ...


haha xD, rare kick :$ meer bass en dist op de tail? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jan 2012 13:50 
 
Hardtraxxer

Ik zal er eens wat aan gaan doen Witenoisez, thanks !
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 15:05 
 
Hardtraxxer

hier ook een testje van de kick waar ik mee bezig ben:


(lead klinkt nogal slecht, heb ik gemerkt als ik hem net opnieuw luistere op soundcloud, maar tgaat he om de kicks ) :D)
Tips zijn altijd welkom!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 15:41 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

momentum schreef:
hier ook een testje van de kick waar ik mee bezig ben:


(lead klinkt nogal slecht, heb ik gemerkt als ik hem net opnieuw luistere op soundcloud, maar tgaat he om de kicks ) :D)
Tips zijn altijd welkom!


Kick klinkt wel goed, alleen hij pitcht wat hoog. Google translator btw?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 16:01 
 
Hardtraxxer

Ja, ik had een bassline genomen die nogal hoog pitcht. dat doe ik altijd om mijn kicks te testen, kwestie van te weten of hij in de hoge tonen ook goed klinkt
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 16:29 
 
Hardtraxxer

Hoi Hoi,

Ik ben net een paar weken begonnen met FL studio 10, het produceren is voor mijn totaal nieuw, geen enkele kaas van gegeten!
Nu ben ik al 2 weken bezig met een kick. Ik doe dit met:

Hydra
Fruity parametric eq 2
Camelphat
Ohmicide

Na mijn weten moet een kick bestaan uit een tok, tail en een punch?

Waar kan ik luisteren hoe nou bijvoorbeeld een tok, tail en punch klinkt?
Dan weet ik ongeveer waar het op moet lijken als richtpunt en oefenstof.
Ik weet niet of er geluidsfragmenten van zijn zodat je weet hoe een tok,punch en tail klinkt?

Hebben jullie verder nog opmerking of tips voor mij?
Alvast bedankt voor jullie reactie en hulp.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 16:54 
 
Hardtraxxer

Pantermaat schreef:
Hoi Hoi,

Ik ben net een paar weken begonnen met FL studio 10, het produceren is voor mijn totaal nieuw, geen enkele kaas van gegeten!
Nu ben ik al 2 weken bezig met een kick. Ik doe dit met:

Hydra
Fruity parametric eq 2
Camelphat
Ohmicide

Na mijn weten moet een kick bestaan uit een tok, tail en een punch?

Waar kan ik luisteren hoe nou bijvoorbeeld een tok, tail en punch klinkt?
Dan weet ik ongeveer waar het op moet lijken als richtpunt en oefenstof.
Ik weet niet of er geluidsfragmenten van zijn zodat je weet hoe een tok,punch en tail klinkt?

Hebben jullie verder nog opmerking of tips voor mij?
Alvast bedankt voor jullie reactie en hulp.


Hey!
Met die Plugins kan je zeker een mooie kick maken! alleen heb je nog een compressor nodig, maar de multibandcompressor in fl is heel goed, en gebruik ik ook.
bij mijn weten kan je de tok en punch perfect uit één vst krijgen (dus niet apart maken). Als je een voorbeeld wilt horen van een goede punch zou ik gewoon eens een proffesionele kick uitsampelen en laden in je sampler. je kan dan met edison de staart afknippen en de punch appart luisteren. het is ook handig om dan een eq op dat kanaal te zetten om te kijken waar de tok, punch en tail zit in het frequentiespectrum.

Ongeveer standaard ga je je punch rond de 450 a 500 hz hebben, de tok rond de 900 a 1000.

een handige tip die ik je kan meegeven: cut je lage bas voor je met dist op je kick gaat zitten!
De eerste EQ is bij mij standaard een highpass tussen 20 & 40 hz. Wees ook voorzicht met het boosten tussen 250 hz en 600, dit kan net als de lowbass een heel 'muddy' effect geven.

Nog een handige tip: Er is niets mis met boosten in een eq, MAAR: probeer eerst te cutten!
Bijvoorbeeld, je punch zakt wat weg in je tail. De reflex van veel producers is, boost op 1000 hz & boost op 500 hz. Je eerste reactie zou het verzwakken van de 250 a 600hz & 20 a 40 hz moeten zijn :)

omgekeerd, als je bass mist over je gehele kick kan je beter eerst een multiband compressor proberen ipv meteen te gaan boosten in je eq.

Succes!

momentum
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 17:10 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

momentum schreef:
Pantermaat schreef:
Hoi Hoi,

Ik ben net een paar weken begonnen met FL studio 10, het produceren is voor mijn totaal nieuw, geen enkele kaas van gegeten!
Nu ben ik al 2 weken bezig met een kick. Ik doe dit met:

Hydra
Fruity parametric eq 2
Camelphat
Ohmicide

Na mijn weten moet een kick bestaan uit een tok, tail en een punch?

Waar kan ik luisteren hoe nou bijvoorbeeld een tok, tail en punch klinkt?
Dan weet ik ongeveer waar het op moet lijken als richtpunt en oefenstof.
Ik weet niet of er geluidsfragmenten van zijn zodat je weet hoe een tok,punch en tail klinkt?

Hebben jullie verder nog opmerking of tips voor mij?
Alvast bedankt voor jullie reactie en hulp.


Hey!
Met die Plugins kan je zeker een mooie kick maken! alleen heb je nog een compressor nodig, maar de multibandcompressor in fl is heel goed, en gebruik ik ook.
bij mijn weten kan je de tok en punch perfect uit één vst krijgen (dus niet apart maken). Als je een voorbeeld wilt horen van een goede punch zou ik gewoon eens een proffesionele kick uitsampelen en laden in je sampler. je kan dan met edison de staart afknippen en de punch appart luisteren. het is ook handig om dan een eq op dat kanaal te zetten om te kijken waar de tok, punch en tail zit in het frequentiespectrum.

Ongeveer standaard ga je je punch rond de 450 a 500 hz hebben, de tok rond de 900 a 1000.

een handige tip die ik je kan meegeven: cut je lage bas voor je met dist op je kick gaat zitten!
De eerste EQ is bij mij standaard een highpass tussen 20 & 40 hz. Wees ook voorzicht met het boosten tussen 250 hz en 600, dit kan net als de lowbass een heel 'muddy' effect geven.

Nog een handige tip: Er is niets mis met boosten in een eq, MAAR: probeer eerst te cutten!
Bijvoorbeeld, je punch zakt wat weg in je tail. De reflex van veel producers is, boost op 1000 hz & boost op 500 hz. Je eerste reactie zou het verzwakken van de 250 a 600hz & 20 a 40 hz moeten zijn :)

omgekeerd, als je bass mist over je gehele kick kan je beter eerst een multiband compressor proberen ipv meteen te gaan boosten in je eq.

Succes!

momentum


Punch rond de 450/500 focussen is veel te hoog... De punch waar je t over hebt, is een doffe klap.. Deze zit eerder rond de 100/200Hz. Zodra je een flink stuk hoger gaat ga je toch echt naar je topkick, de tok zeg maar... Overigens hou ik zelf het 4/500 Hz gebied liever zoveel mogelijk vrij voor de body van de kick...
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 17:31 
 
Hardtraxxer

hmja ik heb het misschien fout benoemt, op die hoogte noem je het wss ook de 'tok' :) meestal praat ik gewoon over de punch in zijn geheel, een maak ik niet echt onderscheid tussen punch en tok, daarmee :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 17:36 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Voor de logic gebruikers is de Multipressor een handig tool om de goede frequenties te versterken!
Heb ook weer ns een nieuwe kick gemaakt"

Feedback is welkom!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 18:18 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wat doen jullie dan met die compressor als ik vragen mag :)?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 18:29 
 
Hardtraxxer

@ momentum,

je bass (tail) is niet echt goed te horen, en volgens mij pitch je vanuit de vst?
Voor de rest klinkt ie goed hoor.

@ Mannonymous,

ik moet zeggen dat ik je oude kicks beter vind.
Je kick mist kracht en eindigt nogal kort, er zit niet echt een 'boauwr' gevoel in
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 20:27 
 
Hardtraxxer

The Indicator schreef:
Wat doen jullie dan met die compressor als ik vragen mag :)?


Door compressie kan je je sounds harder krijgen zonder ze te laten clippen. Je gaat eigenlijk het piekvermogen verlagen, maar het gemiddelde vermogen omhoog halen. Je gaat je kick dus veel krachtiger krijgen, zonder hem te oversturen in je afmix.
Het leuke aan een multibandcompressor is dat je verschillende frequentiebanden apart kunt selecteren & compressen, als je weet hoe het moet kan je dus bv gaan voorkomen dat je punch en je tail elkaar in de weg lopen door verschillende attack times, ratio's en releases in te stellen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 20:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Idd..! Zelf gebruik het niet veel voor m'n kicks, mede omdat ik zoals ik eerder al zei het liefst zoveel mogelijk uit 1 laag haal ;) merk zelf dat ik aan een multipressor meer heb als ik meerdere layers gebruik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 22:49 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Voor kicks maken is het wat voor mij echt een pre! Gericht freq. boosten zonder clipping :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 22:53 
 
Artiest

Ik ben van mening dat compressen overused is en een tool vaak verkeerd gebruikt voor versimpeling van alles. Neemt niet weg dat ik het wel gebruik overigens. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2012 22:54 
 
Hardtraxx Newbie

Vanmiddag in elkaar geflanst :D
http://www66.zippyshare.com/v/39134772/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2012 00:03 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik vroeg het omdat ik het verder nooit gebruik :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2012 13:01 
 
Hardtraxxer

eXitium schreef:


Klinkt echt nice man! kan mss nog net iets meer power in de tail gebruiken, ik vind dat je 'tok' nu een beetje hard uitkomt in verhouding, maar dat is gewoon beetje eq werk. klinkt nice!

Hier is dan weer mijn update, wat verdergegaan met de kicks van gisteren:



& @The Indicator, misschien toch eens gaan gebruiken :D kan heel veel verschil maken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2012 15:11 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik ben zelf erg tevreden over mijn kicks, het ligt meer aan mijn totale afmixing. Vooral het afmixen van mijn synths blijf voor mij moeilijk. Ik gebruik voor mijn kicks eigenlijk alleen maar: Ohmhicide, Camelphat, Quadrafuzz, Parameteric EQ2 en Soundgoodizer.

Ik maak een Punch, Tail, Bass en Sub
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2012 15:17 
 
Hardtraxxer

in dat geval moet het natuurlijk niet, ieder zijn manier :D Ik ben wel eens benieuwt, heb je hier ergens kicks/tracks online staan van je?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jan 2012 15:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Heb wel tracks online staan, check ff het eigen productie topic, laatste pagina ;).
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner