Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2013 20:48 

Hardtraxxer

@Noise Engineer (is dat ook je evt artiestennaam? Zou namelijk iets anders bedenken... :$ ) Ik weet niet hoe lang en met wat je aan deze kick gewerkt hebt, maar hij klinkt nog lang niet af... De punch is redelijk goed imo, maar de tail heeft nog veel werk nodig. Daarnaast vallen je screeches een beetje weg doordat je kick te hard staat.

Hierbij een screech & kick test van mij, kick is nog niet helemaal af. Volumes zijn niet helemaal goed op elkaar afgesteld, het is immers ook maar een testsnippet :)...
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2013 20:52 

Hardtraxx Newbie

@soundphase je kick is veelste dun en mist daardoor nog een heleboel kracht. Probeer de punch en tail flink wat boost te geven door bijvoorbeeld de punch een paar keer te layeren of nog een extra punch erbij maken! Idemdito voor de tail!

@NoiseEngineer jij hebt al een redelijk volle kick, alleen zit er naar mijn mening nog te weinig detail in. Je moet rustiger met je distortion omgaan en goed EQ-en voor de distortion zo krijg je beter detail in je kick.

@Awetorthy Screech klinkt leuk! Kick vind ik niet zo.. Klinkt heel erg hol.. Probeer dikkere bass toetevoegen?

Hierbij mijn nieuwste kick!

Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2013 21:36 

Hardtraxxer

Ik kan op dit moment de bovenstaande kicks niet beluisteren, maar zal dat op een later moment zeker doen en hier dan ook feedback op geven.

@awethority. Noise Engineer is op dit moment mijn artiestennaam. Waarom zou je iets anders bedenken?
Ik heb er wel een redelijke tijd aan gewerkt in cubase met veel plugins, met name trash en EQ. Ik had zelf ook niet verwacht dat die af is maar feedback is altijd welkom!

@audio-shaker. Dank je voor de feedback. Deze zal ik zeker meenemen voor het vervolg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2013 23:09 

Hardtraxx Newbie

Een kick is ook heel smaak afhankelijk en zijn er in alle soorten en maten. Ligt er ook een beetje aan voor welk subgenre ie gebruikt wordt.

@Soundphase: De tail mag naar mijn mening wat voller en wat meer "crunch" erin, probeer hem eens te layeren met een andere soortgelijke kick van jezelf? Dit levert alweer veel verschil

@Noise Engineer: Je kick kan prima door voor een hardcore kick, maar is dat wat je wilt? Zo niet, ik denk dat de kick wat overdistorted is. Probeer eens minder heftig te distorten, maar gecontroleerder in kleinere (meerdere) stappen
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2013 13:41 

Hardtraxxer

@ Ampyre: Dank je voor de tip. Hier kan ik zeker wat mee, Denk ook dat Audio-shaker hetzelfde bedoelde. Een hardcorekick is niet wat ik wil, maar vind het zeker geen belediging ;). Wil een harde/raw kick hebben.

@Awethority: vind je screech wel redelijk lekker! Vind je kick persoonlijk iets minder. Vind hem ook niet heel verkeerd, maar denk dat voor jou hetzelfde geldt als voor mij, dat hij nog zeker niet af is. Je kick mag zeker wat voller. Na een paar keer goed luisteren naar je kick ontdekte ik ook wat vervelende frequenties in je tail. Kijk of je deze eruit kan halen met EQ.

@Audio-Shaker. Je hebt een aardig harde kick die ook goed vol is! Wel een veel distorded kick. Persoonlijk vind ik het iets te, maar dat is smaak. Ik denkt dat die ook wat te overheersend is t.o.v. je screech.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2013 21:13 

Hardtraxxer

@Noise Engineer

Thx voor je feedback, ff wat betreft je naam: persoonlijk vind ik het niet zo origineel meer om een naam te hebben met 2 woorden waarvan er dan 1 betrekking heeft op geluid, denk aan: toneshifterz, bass chaserz, noisecontrollers etc. Maar dit is dan natuurlijk een kwestie van smaak...

Wat betreft mijn eigen kick, inderdaad, hij mag zeker nog voller enzo, en de afwerking kan ook beter. Vaak klinkt ie in het begin mooier dan wanneer je hem een aantal keer achter elkaar luistert, zo ook hier... :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 dec 2013 17:53 

Hardtraxxer

@ Audio shaker:

Je kick klinkt heel vet! erg zwaar en lekker raw.
ergens lijkt het wel of hij een beetje hol klinkt? komt dit door je reverb?
dit kan ook smaak verschil zijn hoor, maar al met al denk ik dat je met een beetje fine tunen je aardig bent.

@ Noise engineer:

ik vind je kick veel weg hebben van een hardcore kick zoals al eerder door iemand vermeld was, ik denk dat je meer moet EQ tussen de 500 en 700 en iet minder distortion. probeer je karakter van de kick dus aan te passen, tenzij je natuurlijk wilt dat hij zo klinkt als nu.

hier een nieuwe kick van mij waar ik mee bezig ben. graag wat bruikbare tips!

Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2013 20:50 

Hardtraxxer

Pantermaat schreef:
@ Audio shaker:

Je kick klinkt heel vet! erg zwaar en lekker raw.
ergens lijkt het wel of hij een beetje hol klinkt? komt dit door je reverb?
dit kan ook smaak verschil zijn hoor, maar al met al denk ik dat je met een beetje fine tunen je aardig bent.

@ Noise engineer:

ik vind je kick veel weg hebben van een hardcore kick zoals al eerder door iemand vermeld was, ik denk dat je meer moet EQ tussen de 500 en 700 en iet minder distortion. probeer je karakter van de kick dus aan te passen, tenzij je natuurlijk wilt dat hij zo klinkt als nu.

hier een nieuwe kick van mij waar ik mee bezig ben. graag wat bruikbare tips!

Ik luister dit even op computer speakers dus wellicht dat anderen een nog iets beter oordeel hebben

Ik vind je punch niet duidelijk eruit springen; 'het knalt' niet echt. Ook krijg ik het idee van 2 op elkaar slaande koekenpannen bij je kick :x
Tail klinkt geloof ik niet verkeerd maar hij is wel aan de korte kant! De kick klinkt in z'n geheel wat modderig zeg maar.

Ikzelf ben bezig met een nieuwe kick. Net iets anders als wat ik tot nu toe gemaakt heb. Ikzelf denk dat de punch wat te veel 'klikt' zeg maar. Misschien dat iemand daar tips voor heeft? Verdere feedback is ook welkom!
[zippy]http://www41.zippyshare.com/v/86013272/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2013 19:43 

Hardtraxxer

@Pantermaat, je mist body in de kick waardoor het hoog erg overheerst. Het "holle" geluid van de kick zou ik persoonlijk in frequentie wat omlaag schuiven als dit mogelijk is.
Ik denk dat je een leuke kick te pakken hebt als je het goed equelized ;)

@Jubke Ik hoor alleen een tik en daarna een tail waarvan het mid/hoog helemaal verdwenen is.
Hij klikt inderdaad teveel, je kan proberen een saturation erop te zetten maar denk dat het probleem meer aan de bron van je tok ligt. Het hoog eruit eq'en kan maar dan mis je natuurlijk weer een hoop frequenties.
Ik zou hem layeren met een andere tok.
Er zit ook wat gerommel in je tail, ik zou dit er zeker uithalen omdat het lastig is als je dit op het einde moet doen.

Ben zelf ook nog niet zo goed in kicks maken maar ben nu bezig met een "standaard" kick :P

(De tok staat te hard naar mijn idee.)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2014 13:00 

Hardtraxxer

Nieuw hier, maar dit lijkt me een mooi platform om feedback te ontvangen op mijn kick.

Kick test + melodie:

https://soundcloud.com/cue-cue/kick-test-w-melody

De melodie zelf is om te janken, maar puur even in elkaar gezet om te kijken hoe de kick klinkt in het geheel. Wat me zelf al opvalt aan deze kick is dat ik hem beter vanaf F had kunnen pitchen (2e akkoord) in plaats van G, omdat de F nu een beetje beroerd klinkt. Ook klinkt de kick in de 4e maat van de 'climax' een beetje vals naar mijn idee.

What do you guys think?

- Bushman
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2014 13:01 

Hardtraxx Elite

Hey, welkom op dit forum.
Eerst feedback geven, daarna krijgen, dat is de regel hier.
Kon je niet weten maar doe dat dan alsnog even :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2014 13:10 

Hardtraxxer

Oké, mijn excuses!

@ Skatzow:

Punch is idd wat hard. Misschien komt dit doordat je een compressor gebruikt hebt, maar de punch precies binnen de attack valt? Dit kan natuurlijk de bedoeling zijn geweest, in dat geval de threshold of de ratio een beetje terugschroeven. Ik mis ook wat bas, hij klinkt wat soft. Het beste is om eerst met een EQ een low-cut te maken, en dan na het distorten weer wat bas toe te voegen. Zo maak je ruimte voor meer gedistort signaal.

Zoiets?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2014 13:26 

Hardtraxx Elite

@Bushman

Melody klinkt best lekker hoor ^^. Je kick klinkt niet als een kick. Volgens mij komt dit omdat je teveel distorion hebt. Je mist ook wat punch. Probeer wat harde punches te maken en die met je kick te layeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2014 13:58 

Hardtraxxer

Dankjewel, melodieën zijn dan ook (al zeg ik het zelf) mijn sterkste kant, maar deze vind ik niet zo sterk.

Dit is dezelfde kick, alleen dan de extra distortion in de hoge band (na een lineair phase eq) weg gelaten. Met behulp van de compressor in Logic de kick wat meer punch gegeven.

De compressie van Soundcloud heeft echter verschrikkelijk veel white noise toegevoegd, dit is niet het geval in het originele .wav bestandje Erg jammer. Downloads zijn enabled, dus voor 266 Kb hoor je hem zonder bijgeluid. Probeer dat anders aub weg te denken haha.

More like this?

https://soundcloud.com/cue-cue/kick-pun ... rtion-this

Edit:

Oja, ik ben nog niet zo ver dat ik aan het layeren ben. Vandaar that huge amount of reverb. Deze kick is slechts het resultaat van Drumazon en een chain aan plug-ins (mainly clip distortion en de logic equalizer).
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2014 14:08 

Hardtraxx Elite

[ soundcloud ][ /soundcloud ] ;)

Eehm klinkt wel beter maar je hebt nog een beetje dat metaal achtige sound… Weet niet hoe je dit beter kan verwoorden. Bij mij helpt het als ik verschillende tail parts maak, allemaal met een cut op 300 Hz en deze dan ga layeren maar met een beetje verschil in tijd. De ene dus een paar mili seconden eerder dan de andere. Ook pak ik bij de meeste alleen de tail en bij 1 of 2 de punch erbij, deze layer ik dan weer met een paar andere punch kicks die ik gemaakt heb en een bas. Verder valt het wel mee hoelang mijn chains zijn voor ik ga layeren want je kan altijd verder met het gelayerde sound. Maak bijvoorbeeld 2 tailparts met een beetje distortion (nog lang niet genoeg) en wat eq. Bounce deze en stop nieuwe EQ en distortion hierop en layer weer met 1 of 2 nieuwe tail parts. Ik weet niet of dit de beste manier is maar zo werkt het wel lekker bij mij. Ik heb geprobeerd om eerst een bijna perfect geluid te krijgen voor ik ging layeren maar dat lukten niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2014 15:00 

Hardtraxxer

Ik denk dat ik wel snap wat je bedoeld. Niet gelayerd, maar wel wat distortion weggelaten:

Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2014 15:15 

Hardtraxx Elite

Probeer nu nog zoiets te maken met beetje andere dist en eq, layer ze dan en shift ze een beetje. (Ook te zien in de frontliner tutorial)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2014 16:56 

Hardtraxxer

Ga ik doen. Klinkt in het geheel toch al wel een stuk beter zo, met minder distortion:

Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2014 17:22 

Hardtraxx Elite

Zeker! En met toegevoegde layers krijg je de kick richting een professionele kick
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2014 19:43 

Hardtraxx Newbie

Ik heb paar (donkey achtige) kicks proberen te maken. Beetje overhaast maargoed hier is het huidige resultaat:

Ik hoor heel graag jullie feedback
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2014 19:56 

Hardtraxx Elite

Het enige wat jij op dit forum doet is je producties droppen en feedback verwachten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2014 02:36 

Hardtraxx Newbie

Al mijn kicktesten zijn verwijderd, maar voor de geinteresseerden post ik hier een nieuwe om te checken.

Mocht het niet werken, please check mn Soundcloud pagina (https://soundcloud.com/djampyre) voor de preview van 1 van mn eerste releases.

@Noise Engineer: Hoe gaat het met de kick? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2014 16:13 

Hardtraxx Newbie

Ampyre schreef:
Al mijn kicktesten zijn verwijderd, maar voor de geinteresseerden post ik hier een nieuwe om te checken.

Mocht het niet werken, please check mn Soundcloud pagina (https://soundcloud.com/djampyre) voor de preview van 1 van mn eerste releases.

@Noise Engineer: Hoe gaat het met de kick? :)

dopeee vocals en kick
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2014 22:57 

Hardtraxx Newbie

[zippy]http://www16.zippyshare.com/v/42285458/file.html[/zippy]

Even een nieuw kickjeee gemaakt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2014 23:19 

Hardtraxx Elite

Echt zo moeilijk om eerst feedback te geven??
Vorige  1 ... 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner