Ik ben de laatste tijd met deze kick bezig en ik denk dat hij al een goede vorm begint te krijgen! Tot nu toe zeer blij met het resultaat! Iemand feedback ?
Heb je al een compressor en autofilter gebruikt? Ik ben er ook nog geen genie in dus ik refereer je graag naar de tutorial van Audiofreq haha! Deze kan ik trouwens aan iedereen aanraden om te kijken, erg leerzaam en bovendien leuk uitgelegd!
Wat vinden jullie van mijn twee kicks in dit 'intro tooltje' die ik gemaakt heb voor een DJ contest? Van 00:00 t/m 01:22 (Heb nog geen andere preview sorry ).
Ik ben de laatste tijd met deze kick bezig en ik denk dat hij al een goede vorm begint te krijgen! Tot nu toe zeer blij met het resultaat! Iemand feedback ?
Heb je al een compressor en autofilter gebruikt? Ik ben er ook nog geen genie in dus ik refereer je graag naar de tutorial van Audiofreq haha! Deze kan ik trouwens aan iedereen aanraden om te kijken, erg leerzaam en bovendien leuk uitgelegd!
Wat vinden jullie van mijn twee kicks in dit 'intro tooltje' die ik gemaakt heb voor een DJ contest? Van 00:00 t/m 01:22 (Heb nog geen andere preview sorry ).
Dankjewel! Nee die heb ik nog niet gebruikt, ik ben ook pas net begonnen met producen dus iedere tutorial is handig! Ik ga hem zeker bekijken! Voor mijn kick heb ik de tutorial van Da Daze gebruikt.
Verder heb je een hele vette intro gemaakt ! Dikke screech en goede vocals! De kick mag naar mijn mening nog wel wat voller worden! Ga je die intro uitwerken naar een heel nummer?
Thanks man, ja dat ben ik met je eens! Nog geen idee wat ik er mee ga doen. Ik denk dat het hier bij blijft. Trouwens wel handig om je ff die tutorial te linken haha!
@Maximum, iets beter uitwerken (vooral meer naar voren laten komen) en het klinkt heel dik live! Probeer je basis kick er nog eens in te layeren (dus de kick waarmee je begon zonder FX erop).
@Jaco0, de eerste klinkt erg vet! Misschien leuk om hem in een anti climax te gebruiken met een screech erachter.
Hier een van me nieuwere kicks (je hoort hem overigens pas op het einde )
@Maximum, iets beter uitwerken (vooral meer naar voren laten komen) en het klinkt heel dik live! Probeer je basis kick er nog eens in te layeren (dus de kick waarmee je begon zonder FX erop).
@Jaco0, de eerste klinkt erg vet! Misschien leuk om hem in een anti climax te gebruiken met een screech erachter.
OMG! ziek vette kick!
Zou je mij willen vertellen welke plugins je hebt gebruikt?
18 distortions en 20 eqs... en dan zo'n geluid? Persoonlijk vind ik deze kick wel heel erg tam !! Het klinkt opzich niet verkeerd maar ik vind persoonlijk dat hij nog wel iets aanweziger mag zijn
Iemand tips wat ik hier nog kan aanpassen om de kick zuiverder te laten klinken?
Equalizing na elke plugin die je erin doen. Dan heb je veel meer mogelijkheden om elke plugin te Eq'en. En mischien je noise in je distortion VST lager doen.
OT: Valse noten in je melodie? heb je wel noten op schaal gebruikt?
Iemand tips wat ik hier nog kan aanpassen om de kick zuiverder te laten klinken?
Equalizing na elke plugin die je erin doen. Dan heb je veel meer mogelijkheden om elke plugin te Eq'en. En mischien je noise in je distortion VST lager doen.
Ben maar een newbie.. wat bedoel je met noten op schaal gebruikt?
Ben maar een newbie.. wat bedoel je met noten op schaal gebruikt?
In een melodie kan je niet zomaar alle noten gebruiken, maar moet je het in schalen gebruiken. Ik gebruik altijd http://www.pianoworld.com/fun/vpc/piano_chords.htm voor de schalen. Moet je wel even scale indrukken en de schaal die je wilt hebben bijv. C, D , etc. Ook handig als je akoorden wilt weten:)
Na een tijdje klaar met alleen Het draaien nu ook willen produceren. Nou hebben we eerst een kick in elkaar gezet. Klopte voor geen meter als je kick roll maakte want dan botste de low freq'z tegen elkaar. Dus ik dacht nou ik begin met een nieuwe kick.
Hulp tips alles is bruikbaar. Ik wilde eerst zown kick als Hollow maken maar geen idee hoe dat moet. Dus Heb hier deze kick maar ik mis wat vets dus hoor het graag