A
Hardtraxxer
255 posts member since 2012
last seen Dec 2013
Hey,

Ik vroeg me eens van welke (aparte) dingen jullie inspiratie krijgen.
Zelf wordt ik enorm creatief tijdens een warme douche, als het buiten regent of-heel vervelend- als ik niet in de gelegenheid ben om te producen(op school, in de auto enz.)
Ben ik de enige??? :P

Grtz,
M
Hardtraxxer
325 posts member since 2012
last seen Aug 2019
Ik kijk graag films en daaruit kun je heel veel halen, niet alleen vocals en dat soort dingen, maar af en toe ook melodieën enzo. Dat is mijn grootste inspiratiebron. Daarnaast schiet mij vaak wat te binnen als ik snachts op me bed lig.
Hardtraxx Elite
2771 posts member since 2010
last seen Nov 2024
Meestal als ik uit bed kom, of als ik emotioneel ben. Soms heb ik periodes dat ik heel veel dingen kan maken en soms periodes dat alles inspiratieloos is...
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
Ik heb heel vaak dat ik in bed lig en ineens allemaal ideeen krijg.. Erg frustrerend
J
Hardtraxx Addict
1528 posts member since 2011
last seen Mar 2020
TakkU wrote:Ik heb heel vaak dat ik in bed lig en ineens allemaal ideeen krijg.. Erg frustrerend
Heeft het nog wel met muziek te maken ? :D

Ik heb het meestal op school, bedenk ik wat ik allemaal wil maken enzo..
En als ik dan thuis kom dan heb ik er geen zin meer in >.<
T
Hardtraxx Elite
2257 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Joeyvg wrote:
TakkU wrote:Ik heb heel vaak dat ik in bed lig en ineens allemaal ideeen krijg.. Erg frustrerend

heb ik soms ook op school... :thumbdown:
verder krijg ik soms wel inspiratie als t lekker weer is en beetje frisse lucht heb hahah :P
P
Hardtraxx Addict
1880 posts member since 2011
last seen Jun 2026
Gelukkig hebben de meeste telefoons een memorecorder functie ;)
A
Hardtraxxer
63 posts member since 2012
last seen May 2012
Socializerz wrote:Headhunterz
People always ask me where I get my inspiration from, but I always tell them, that if I'd know, I would have a gold mine
Haha :p

Haal me inspiratie soms uit films en als ik lekker in zonnetje zit met laptop komen er zomerse ideeen op :)
J
Hardtraxxer
299 posts member since 2011
last seen Apr 2016
Als ik alle tijd van men leven heb. Zo was ik jongstleden zomer op vakantie en zat ik op me laptop te producen. Dan komen er gewoon de mooiste dingen uit (creatief gezien, kwalitatief gezien moet ik nog veel leren haha)
A
Hardtraxxer
last seen Dec 2013
Jarno wrote:Als ik alle tijd van men leven heb. Zo was ik jongstleden zomer op vakantie en zat ik op me laptop te producen. Dan komen er gewoon de mooiste dingen uit (creatief gezien, kwalitatief gezien moet ik nog veel leren haha)

Haha, op vakantie producen??? Ik heb, wat hier ook genoemd wordt, dat als ik in bed lig dat ik briljante plannen krijg... Of heb ik een vet idee, begin ik te kutten op de pc, krijg ik uiteindelijk een bestaand nummer xd

Maar melodieën hea, daar heb ik ZO'N enorme hekel aan om die te maken... Krijg ik altijd van die onlogische pieldingen... :/
J
Hardtraxxer
last seen Apr 2016
Bakker Fijnebol wrote:
Jarno wrote:Als ik alle tijd van men leven heb. Zo was ik jongstleden zomer op vakantie en zat ik op me laptop te producen. Dan komen er gewoon de mooiste dingen uit (creatief gezien, kwalitatief gezien moet ik nog veel leren haha)

Haha, op vakantie producen??? Ik heb, wat hier ook genoemd wordt, dat als ik in bed lig dat ik briljante plannen krijg... Of heb ik een vet idee, begin ik te kutten op de pc, krijg ik uiteindelijk een bestaand nummer xd

Maar melodieën hea, daar heb ik ZO'N enorme hekel aan om die te maken... Krijg ik altijd van die onlogische pieldingen... :/
Ja zeker, wat is daar mis mee dan?
A
Hardtraxxer
last seen Dec 2013
Jarno wrote:
Bakker Fijnebol wrote:

Ik vind vakantie niet echt iets om te gaan producen:P Tenzij je ergens op een camping zit en het echt kutweer is xd
J
Hardtraxxer
last seen Apr 2016
Bakker Fijnebol wrote:
Jarno wrote:
Bakker Fijnebol wrote:

Ik vind vakantie niet echt iets om te gaan producen:P Tenzij je ergens op een camping zit en het echt kutweer is xd
Vakantie is toch om je te vermaken? Dat doe ik met producen.
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 8 days ago
Meestal krijg ik inspiratie als ik buiten rondwandel/fiets en wanneer ik de radio aanheb (met voorkeur slam fm)

EDIT: er is niks mis met producen op vakantie. ik had mijn laptopje vorig jaar ook mee op vakantie er zijn dikke melodieen uitkomen :D
A
Hardtraxxer
last seen Dec 2013
Case Dj wrote:Meestal krijg ik inspiratie als ik buiten rondwandel/fiets en wanneer ik de radio aanheb (met voorkeur slam fm)

EDIT: er is niks mis met producen op vakantie. ik had mijn laptopje vorig jaar ook mee op vakantie er zijn dikke melodieen uitkomen :D

Ho ho, ik zeg niet dat er iets mis is met producen op vakantie! Maar mij lijkt het dat je op vakantie juist de dingen doet die je nit in het dagelijks leven doet! Maar dat ligt aan mij :P
Hardtraxxer
406 posts member since 2010
last seen Jun 2014
Bakker Fijnebol wrote:Hey,

Zelf wordt ik enorm creatief tijdens een warme douche, als het buiten regent of-heel vervelend- als ik niet in de gelegenheid ben om te producen(op school, in de auto enz.)

Grtz,
Ehm je zet er neer of als je niet in de gelegenheid ben om te producen. Ik hoop niet dat je buiten in de regen of onder de douche wel produceert want daar kan een computer niet tegen. ;)
A
Hardtraxxer
last seen Dec 2013
Pythonmaniac wrote:
Bakker Fijnebol wrote:Hey,

Grtz,
Ehm je zet er neer of als je niet in de gelegenheid ben om te producen. Ik hoop niet dat je buiten in de regen of onder de douche wel produceert want daar kan een computer niet tegen. ;)
Haha, maar dan bedenk ik altijd wel vette dingen... Ik zing altijd onder de douche, en dan ga ik meestal maar wat hardstyle ''zingen''(Niet vragen hoe dat klinkt:O)
Hardtraxx Elite
2281 posts member since 2008
last seen Apr 2021
Joeyvg wrote:
Heeft het nog wel met muziek te maken ? :D

Hahaha ja nog steeds muziek! :P Vaak spring ik er dan toch nog ff uit, pak mn MacBook erbij en zet ff een ruwe schets neer.. Komt ook vaak zat voor dat ik de volgende dag zwaar crap vind klinken, maargoed
Hardtraxx Veteran
14127 posts member since 2008
last seen 4 hours ago
Op bed gaan liggen (zelfde kamer als mn 'studio'), aan andere dingen denken, en dan kom ik uiteindelijk vanzelf op ideeën en krijg ik motivatie om verder te werken.
Hardtraxx Veteran
14694 posts member since 2009
last seen 38 minutes ago
Vocals zoeken. :P Als je vette tegen komt heb je gelijk een vet sfeertje in je hoofd. :P
A
Hardtraxxer
last seen Dec 2013
Parvuz wrote:Vocals zoeken. :P Als je vette tegen komt heb je gelijk een vet sfeertje in je hoofd. :P

Ja dat wel... Alleen weet ik nooit hoe ik vocals moet zoeken >.<
Hardtraxx Veteran
14694 posts member since 2009
last seen 38 minutes ago
Bakker Fijnebol wrote:
Parvuz wrote:Vocals zoeken. :P Als je vette tegen komt heb je gelijk een vet sfeertje in je hoofd. :P

Sites waar vocals op staan, acapella's of gedichten of weet ik veel wat. Misschien torrents. Misschien games. :P
A
Hardtraxxer
last seen Dec 2013
Parvuz wrote:
Bakker Fijnebol wrote:

Sites waar vocals op staan, acapella's of gedichten of weet ik veel wat. Misschien torrents. Misschien games. :P
Haha, okee dan!:D
Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 8 days ago
ja games zijn erg goed om vocals uit te halen.
Hardtraxx Veteran
6376 posts member since 2010
last seen Oct 2021
Ik krijg vaak gewoon inspiratie door tv series, films en soms zelfs de radio.