Hardtraxx Beheerder
10593 posts member since 2010
last seen 8 days ago
ik dus ook van de radio :D
Hardtraxx Veteran
14694 posts member since 2009
last seen 1 hour ago
Case Dj wrote:ik dus ook van de radio :D
Coen en Sander Show. :lol:
Hardtraxxer
835 posts member since 2010
last seen Oct 2015
Ik kan moeilijk zeggen waar ik inspiratie van krijg..
Ik denk gewoon van mezelf... Ik open een project en door de dingen die ik maak krijg ik of inspiratie, wat betekend dat ik doorga en doorga en doorga..
Of het houd gewoon op wat betekend dat ik op ´opslaan´ klik, wat random toetsen inknal en vervolgens op enter duw.. Vervolgens open ik dit project waarschijnlijk nooit meer.

:thumbup:
A
Hardtraxxer
255 posts member since 2012
last seen Dec 2013
Frazyr wrote:Ik kan moeilijk zeggen waar ik inspiratie van krijg..
Ik denk gewoon van mezelf... Ik open een project en door de dingen die ik maak krijg ik of inspiratie, wat betekend dat ik doorga en doorga en doorga..
Of het houd gewoon op wat betekend dat ik op ´opslaan´ klik, wat random toetsen inknal en vervolgens op enter duw.. Vervolgens open ik dit project waarschijnlijk nooit meer.

:thumbup:

Dat heb ik ook wel,met name dat ik steeds een hoop zooi opsla, het nooit meer open en na een tijdje met een paar honderd flp's zit :/
T
Hardtraxx Elite
2257 posts member since 2011
last seen Jun 2026
op school altijd bakken vol inspiratie, ben ik thuis alles weer weg :P
R
Hardtraxx Veteran
6778 posts member since 2010
Socializerz wrote:
tijntjuh120 wrote:op school altijd bakken vol inspiratie, ben ik thuis alles weer weg :P
+1 :thumbdown:
Dat is ook waarom ik weinig op school zit xd
T
Hardtraxxer
245 posts member since 2011
last seen Oct 2012
veel op de fiets!
Hardtraxx Beheerder
last seen 8 days ago
tijntjuh120 wrote:op school altijd bakken vol inspiratie, ben ik thuis alles weer weg :P
laptopje met fl studio mee naar school :worship:
altijd kloten in de pauzes/tussenuren :D
M
Hardtraxxer
214 posts member since 2011
last seen Mar 2013
Het mooie van het HBO is dat je bijna nooit op school zit. :P

Dus inspiratie komt bij mij meestal op het goede moment, en als het iets echt goed is, dan onthoudt ik dat wel voor een tijdje.
Hardtraxx Addict
1522 posts member since 2011
last seen Jan 2015
Ik krijg nog altijd de meeste ideeën terwijl ik op mijn scooter rijdt. Heel vreemd maar waar :P
Hardtraxxer
126 posts member since 2010
last seen May 2016
Vaak als ik 's avonds bezig ben geweest met muziekjes maken en ik lig net in bed denk ik ineens van GOH als ik dit nou verander.
T
Hardtraxx Addict
1171 posts member since 2012
last seen Nov 2023
Ik steek met mn maten heel af en toe wel eens een jointje op. en daar wordt ik me toch een partij geinspireerd door :lol:. maarja dat kan je natuurlijk niet te vaak doen.

verder heb ik vaak ideeen onder de douch en als ik alleen op t strand jog/loop (vooral savonds. is echt een aanrader als je vlak bij het strand woont.)
E
Hardtraxx Newbie
41 posts member since 2012
last seen Feb 2018
Combustion wrote:
verder heb ik vaak ideeen onder de douch en als ik alleen op t strand jog/loop (vooral savonds. is echt een aanrader als je vlak bij het strand woont.)

Onder de douche is het ook altijd bij mij, als ik ideetjes heb voor dubstep of drum and bass begin ik het te hummen en een beetje te beatboxen. Zodra ik in m'n kleren sta, is alles weg :(.

En als ik ga longboarden in het bos komen er ook altijd mooie ideetjes uit!
Hardtraxx Beheerder
last seen 8 days ago
Vritzy wrote:Vaak als ik 's avonds bezig ben geweest met muziekjes maken en ik lig net in bed denk ik ineens van GOH als ik dit nou verander.
dat heb ik altijd wanneer het niet lukt en fl studio afsluit dan ineens denk ik FUCK of wanneer ik net een stukje heb geupload op soundcloud :lol:
Hardtraxxer
271 posts member since 2011
last seen Nov 2016
Ik krijg altijd super goede ideeën en melodietjes in mijn hoofd tijdens het werken. Helaas is er dan geen computer, laat staan computer met FL in de buurt :(

Na het werken ben ik het 9 van de 10 keer weer vergeten... erg jammer :)
Hardtraxx Addict
1625 posts member since 2009
last seen Jun 2015
RedRiver67 wrote:Ik krijg altijd super goede ideeën en melodietjes in mijn hoofd tijdens het werken. Helaas is er dan geen computer, laat staan computer met FL in de buurt :(

Na het werken ben ik het 9 van de 10 keer weer vergeten... erg jammer :)
Heb ik ook vaak, wat ik dan wel is doe gewoon even snel een pen & papier erbij, piano-roll schetsen, tekenen waar ongeveer de noten zouden moeten staan en dan thuis inspelen, tweaken tot 't vet klinkt! (moet erbij zeggen dat 't ook vaak, te vaak, dan weer nergens naar klinkt ;))
T
Hardtraxxer
267 posts member since 2011
last seen Sep 2015
mijn inspiratie voor melodieën komt vaak af van het teken van iets wat nergens op lijkt.
de basslijnen maak ik dan van de kromme of rechte lijnen
als een lijn krom is zie ik dit als een ietwat valse of rauwe noot
als een lijn recht is dus niet.
soms klinkt het nergens naar maar met een beginnetje heb ik eerder de dicipline om door te gaan met het nummertje.
daarbij komt het volgende'' een goede tekenaar is een goede muzikant''
ik gebruik het om mn creativiteit te vergroten
D
Hardtraxxer
105 posts member since 2011
last seen Jul 2014
Piano muziek, echt de beste inspiratie voor me!
Hardtraxx Beheerder
last seen 8 days ago
Distattack wrote:Piano muziek, echt de beste inspiratie voor me!
true heb ik soms ook wel.
Piano is toch zo'n mooi instrument he :loving:
E
Hardtraxx Newbie
41 posts member since 2012
last seen Feb 2018
Case Dj wrote:
Distattack wrote:Piano muziek, echt de beste inspiratie voor me!
true heb ik soms ook wel.
Piano is toch zo'n mooi instrument he :loving:
Klinkt raar voor een 16-jarige maar wat vinden jullie van Jazz muziek en dan saxofoon om naar te luisteren? Kan soms echt uren naar jazz plaatjes luisteren en dan word ik super creatief!
T
Hardtraxx Addict
1171 posts member since 2012
last seen Nov 2023
daar is niks raars aan hoor ;)
ik ben zelf gek op het geluid van een viool.
sinds ik produceer kan ik eigenlijk wel elke vorm van muziek waarderen.

ik luister zelf wel eens naar philip glass en das echt geflipte film muziek (vooral koyaanisqatsi)

jazz is relax maar ik luister er verder niet vaak naar
S
Hardtraxxer
359 posts member since 2012
last seen Mar 2013
Meestal hoor ik een vocal ofzo en begin ik vlak daarna een melodie te verzinnen :D
A
Hardtraxxer
255 posts member since 2012
last seen Dec 2013
ScavengerDJ wrote:Meestal hoor ik een vocal ofzo en begin ik vlak daarna een melodie te verzinnen :D

Jep, ik ook... Ik werk nu met vocalisten, dus schrijf mijn vocals wel zelf... Dan stuur ik de tekst, en een linkje naar YouTube voor hoe het ongeveer moet klinken, wacht een tijdje, en heb dikke vocals binnen... Dan ga ik de track uitwerken, en komt er meestal wel iets vets...
C
Hardtraxx Elite
2263 posts member since 2011
last seen Mar 2024
Onder het douchen krijg ik meestal goede inspiratie. :D
B
Hardtraxx Addict
1401 posts member since 2012
last seen Jan 2021
Op de fiets naar school of onder het werk... :oh: