Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2009 14:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

hey,

wat ik nog niet heb gezien op dit forum is waar mensen inspiratie vandaan halen voor melodielijntjes.
leek me wel interressant om te weten.

ik gebruik zelf muziek als jazz of Enya :P klinkt lame maar wel mooie piano stukken.
geen hardstyle want dan ga ik te snel kopieren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2009 17:18 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Overal vandaan, bij mij is het alleen het probleem om dat uit te brengen in een toonin FL Studio (Die VST programma's zijn lastiiig).

Kijk ook eens naar Rap, krijg ik meestal halve melodiën van in mijn hoofd en de rest word er later bijgevoegd door mij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2009 19:32 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Freestyle op het keyboard, en als je wat moois speelt opnemen.
In mijn geval ook nog ff netjes op t raster zetten, want ik ben niet zo ritmisch :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2009 10:19 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Freestyle op het keyboard, en als je wat moois speelt opnemen.
In mijn geval ook nog ff netjes op t raster zetten, want ik ben niet zo ritmisch :P

Quantize gebruiken.... ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 okt 2009 15:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Sicarius schreef:
Overal vandaan, bij mij is het alleen het probleem om dat uit te brengen in een toonin FL Studio (Die VST programma's zijn lastiiig).

Kijk ook eens naar Rap, krijg ik meestal halve melodiën van in mijn hoofd en de rest word er later bijgevoegd door mij.


heb precies hetzelfde, heb iets in me hoofd (door iets, Enya of Jazz dus meestal) en dan krijg ik het ,bij wijze van spreken, niet op papier.

eigenlijks moeten er gewoon MindSpeakerz uitgevonden worden :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2009 12:53 
 
Hardtraxxer

ik heb wel eens akkoorden in me hoofd zittend ie ik probeer te spelen op me midi keyboard, als ik ze heb kan ik daar vaak een leuke melodie uit maken..
verder haal ik ook een hoop uit andere genre's als inspiratie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2009 23:19 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik krijg altijd op drie verschillende momenten inspiratie, en... eh ze zijn nogal raar.

1. als ik ga slapen.
2. op de fiets en in de auto weer niet :huh:
3. op t toillet en onder de douche.

Gelukkig kan ik meestal snel ff naar mn kamer rennen en alle shit aanzetten en dan ff snel de melo lijn inspelen :P

Maar verder vind ik het ook erg chill om naar componisten als martin o'donnel te luisteren (k ben halo geek :$) En daar krijg ik ook nog wel eens inspiratie van voor breaks en dat soort shit. Maar meestal zijn het gwn de onverwachte momenten en meestal al helemaal niet als ik hardstyle zit te luisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2009 16:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

SoundTunerZ schreef:
Ik krijg altijd op drie verschillende momenten inspiratie, en... eh ze zijn nogal raar.

1. als ik ga slapen.
2. op de fiets en in de auto weer niet :huh:
3. op t toillet en onder de douche.

Gelukkig kan ik meestal snel ff naar mn kamer rennen en alle shit aanzetten en dan ff snel de melo lijn inspelen :P

Maar verder vind ik het ook erg chill om naar componisten als martin o'donnel te luisteren (k ben halo geek :$) En daar krijg ik ook nog wel eens inspiratie van voor breaks en dat soort shit. Maar meestal zijn het gwn de onverwachte momenten en meestal al helemaal niet als ik hardstyle zit te luisteren.


zo raar vind ik het niet :P, en wat betreft halo: +1 :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2009 16:56 
 
Hardtraxx Veteran

Avio groot voorbeeld,, ben nog wat aan het klote ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2009 17:50 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

johnlienden schreef:
Ik ben geen producer maar heb meestal tijdens het voetballen allerlei melo's in mn hoofd hangen.
Daarnaast heb ik nogal wel eens wat hardstyle idee'tjes onder het luisteren van andere stijlen (geniaal remix idee gehad tijdens het luisteren van het album van kate ryan :$ )
Misschien toch eerdaags fl maar eens uitvogelen zodat ik mijn ideeén ook in tracks kan verwerken.


Zo ben ik een paar jaar geleden ook begonnen ;) Dus ik zou zeggen Give it a shot ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2009 22:20 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

johnlienden schreef:
Ik ben geen producer maar heb meestal tijdens het voetballen allerlei melo's in mn hoofd hangen.


Haha hoe kun je nu melo´s in je hoofd hebben zitten en voetballen tegelijk? :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2009 22:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Atraxisz schreef:
johnlienden schreef:
Ik ben geen producer maar heb meestal tijdens het voetballen allerlei melo's in mn hoofd hangen.


Haha hoe kun je nu melo´s in je hoofd hebben zitten en voetballen tegelijk? :D


misschien een heel goed team en het ie de tijd om daar over na te denken :P misschien ook wel keeper :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 okt 2009 12:09 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

D-tail schreef:
Atraxisz schreef:
johnlienden schreef:
Ik ben geen producer maar heb meestal tijdens het voetballen allerlei melo's in mn hoofd hangen.


Haha hoe kun je nu melo´s in je hoofd hebben zitten en voetballen tegelijk? :D


misschien een heel goed team en het ie de tijd om daar over na te denken :P misschien ook wel keeper :P


Ja met keeper kan ik begrijpen :D
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner