Shoutbox | Zoeken
 Antwoord op onderwerp Vorige  1 ... 111, 112, 113, 114, 115  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 31-08-2016, 11:07 
 
Hardtraxxer

Thanks man! goede plugin trouwens.
krijg hem nu idd aardig in de buurt van wat ik bedoel, nog beetje meer tweaken
Ongelezen bericht Geplaatst op 23-09-2016, 01:15 
 
Hardtraxxer



Hoe maak ik de screeches bij 2:42? Klinkt echt heel nice, beetje vieze screeches ofzo, of hoe je dat ook moet uitleggen.
:yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23-09-2016, 09:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik denk dat je in sylenth ofzo al redelijk ver kunt komen met pitch modulation en phaser e.d. Wat je ook eens kunt proberen is frequency modulation, zie hiervoor bijvoorbeeld deze tutorial:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26-10-2016, 17:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Imeand een idee hoe ik de lead van A Complex Situation zo ongeveer namaak zonder Sylent of Virus?

Ongelezen bericht Geplaatst op 26-10-2016, 17:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Op dezelfde manier als met die 2 plugins. De werkelijkheid is niet zo zwart/wit als ik het mu ga zeggen, maar een oscillator is een oscillator :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27-10-2016, 17:01 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
Imeand een idee hoe ik de lead van A Complex Situation zo ongeveer namaak zonder Sylent of Virus?

Precies gaat 't je nooit lukken, maar pak n willekeurige 3xOsc en maak eerst een zaag/blok synthje en daarna een simpele supersaw/hypersaw, stapelen en klaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02-11-2016, 22:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mannonymous schreef:
stefaneke schreef:
Imeand een idee hoe ik de lead van A Complex Situation zo ongeveer namaak zonder Sylent of Virus?

Precies gaat 't je nooit lukken, maar pak n willekeurige 3xOsc en maak eerst een zaag/blok synthje en daarna een simpele supersaw/hypersaw, stapelen en klaar.


Ik heb geen 3xOsc.

Dat soort technieken komt er overigens niet echt bij in de buurt :(

Die lead kent een heel "rustige" sound, lastig te imiteren.

Rawbin schreef:
Op dezelfde manier als met die 2 plugins. De werkelijkheid is niet zo zwart/wit als ik het mu ga zeggen, maar een oscillator is een oscillator :P


Een oscillator is per definitie hetzelfde in alle condities, maar in de programmatuur van de synth kan er zeker wel verschil zitten in hoe de golven worden opgewekt. Daarnaast zijn de effecten, filters, distortion etc ook van toepassing op het soort sound wat je in de ene synth wel kan opwekken en de andere niet :cool:.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04-11-2016, 19:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
Een oscillator is per definitie hetzelfde in alle condities, maar in de programmatuur van de synth kan er zeker wel verschil zitten in hoe de golven worden opgewekt. Daarnaast zijn de effecten, filters, distortion etc ook van toepassing op het soort sound wat je in de ene synth wel kan opwekken en de andere niet :cool:.


Daarom snap ik ook niet waarom je het in een andere synthesizer zou willen maken, met een Massive of een Serum kan je in de buurt komen, maar zal nooit hetzelfde zijn :P
Trouwens nogal omslachtig en onoverzichtelijk om bijv dus een 3 osc te gebruiken om vervolgens losse plugins te gebruiken als reverb, eq enz, aangezien in bijv Sylenth dit allemaal ingebouwd is. Uiteindelijk gaat dit je computer alleen maar meer kracht kosten. Aan de andere kant heb je met goede losse plugins wel veel meer controle over je sounds (vergelijk een FabFilter met sylenth eq of een H-Reverb of sylenth reverb).

Met wat voor plugins had je die synth na willen maken in 1e instantie eigenlijk? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07-11-2016, 05:35 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
Mannonymous schreef:
stefaneke schreef:
Imeand een idee hoe ik de lead van A Complex Situation zo ongeveer namaak zonder Sylent of Virus?

Precies gaat 't je nooit lukken, maar pak n willekeurige 3xOsc en maak eerst een zaag/blok synthje en daarna een simpele supersaw/hypersaw, stapelen en klaar.


Ik heb geen 3xOsc.

Dat soort technieken komt er overigens niet echt bij in de buurt :(

Die lead kent een heel "rustige" sound, lastig te imiteren.

Mwha, valt wel mee, in drie minuten tijd kom je al een heel eind(op een laptop met iphones oordopjes in de trein)
https://clyp.it/1itohzz3
https://clyp.it/c0cxslgc
Ik denk als je er n paar dagen voor gaat zitten dat t goed te doen is, ik denk dat dat rustige juist in de manier van de galm zit. Het geluid is heel helder, tov wat je veel op leads hoorde in die tijd. Zal 't morgen eens met m'n virus proberen, maar ik denk dat 't niet gigantisch veel uitmaakt...
Ongelezen bericht Geplaatst op 07-11-2016, 11:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rawbin schreef:
Daarom snap ik ook niet waarom je het in een andere synthesizer zou willen maken, met een Massive of een Serum kan je in de buurt komen, maar zal nooit hetzelfde zijn :P


Omdat ik het een erg fijne sound vind, ben ik er in geïntereseerd om de characteristics na te bootsen. Ik wil gewoon weten hoe hij het gedaan heeft :P.

Rawbin schreef:
Trouwens nogal omslachtig en onoverzichtelijk om bijv dus een 3 osc te gebruiken om vervolgens losse plugins te gebruiken als reverb, eq enz, aangezien in bijv Sylenth dit allemaal ingebouwd is. Uiteindelijk gaat dit je computer alleen maar meer kracht kosten. Aan de andere kant heb je met goede losse plugins wel veel meer controle over je sounds (vergelijk een FabFilter met sylenth eq of een H-Reverb of sylenth reverb).


Sylenth werkt niet op mijn computer, zodra ik deze laad crasht mijn pc. Bovendien geef ik de voorkeur aan externe plugins voor reverb etc (op de send, scheelt CPU). Daarnaast geef ik de voorkeur aan Serum omdat ik daarmee met één patch persoonlijk veel sterkere sounds kan halen dan met Sylenth.

Rawbin schreef:
Met wat voor plugins had je die synth na willen maken in 1e instantie eigenlijk? :P


Bezig geweest met Serum, Spire en Nexus. DAW is Studio One.

Mannonymous schreef:
Mwha, valt wel mee, in drie minuten tijd kom je al een heel eind(op een laptop met iphones oordopjes in de trein)


Precies dit geluid is inderdaad kinderspel om na te maken, maar die lead van Wildstylez heeft een bepaald karakter waar ik niet in de buurt kom.


Mannonymous schreef:
Ik denk als je er n paar dagen voor gaat zitten dat t goed te doen is, ik denk dat dat rustige juist in de manier van de galm zit. Het geluid is heel helder, tov wat je veel op leads hoorde in die tijd. Zal 't morgen eens met m'n virus proberen, maar ik denk dat 't niet gigantisch veel uitmaakt...


Ik ben benieuwd.

Het zal me niet verbazen als het op de een of andere manier een Nexus preset is oid...

EDIT: het lijkt erop dat het inderdaad gewoon een flink ge-EQ'de Nexus preset Square Lead 2 is xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 07-11-2016, 12:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://clyp.it/uxcjr3zp
Ongelezen bericht Geplaatst op 24-11-2016, 10:39 
 
Hardtraxxer

Hoe zitten de uihalen van leads/screechs in elkaar die vaak worden gebruikt in de break voor de 2e climax

Voorbeeldje:

2:10


1:40

Het lijkt me dat ze worden afgespeeld met akkoorden, op de lead een cutoff met een snelle attack en lichte decay als adsr.

Correct me if im wrong.

Krijg het alleen niet voor elkaar:P

Iemand tips?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26-11-2016, 01:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Meerdere lagen en 'n glide effect?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26-11-2016, 02:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gewoon de sustain omhoog gooien en dan gewoon de noot afspelen op de lengte die je wilt?

Daarnaast flink wat distortion en LFO geklungel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28-11-2016, 09:16 
 
Hardtraxxer

stefaneke schreef:
Gewoon de sustain omhoog gooien en dan gewoon de noot afspelen op de lengte die je wilt?

Daarnaast flink wat distortion en LFO geklungel.


Thanks maar dit had ik al gedaan maar kreeg niet het gewenste effect, het lijkt wel of er meer movement in zit. Vanmiddag nog eens proberen met de lfo te spelen, te layeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28-11-2016, 09:19 
 
Hardtraxxer

Mannonymous schreef:
Meerdere lagen en 'n glide effect?

Wat bedoel je precies met het glide effect? Portamento of tremelo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28-11-2016, 09:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bij de Reloaded track klinkt het voor mij als een simpel nootje dat lang afgespeeld word, met ook nog een lage noot dat fungeert als bassline.
Bij de Freq & Titan track is het een bassline noot vervolgt tot een gewone noot voor zover ik het kan horen. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28-11-2016, 11:29 
 
Hardtraxxer

Re-vamp schreef:
Bij de Reloaded track klinkt het voor mij als een simpel nootje dat lang afgespeeld word, met ook nog een lage noot dat fungeert als bassline.
Bij de Freq & Titan track is het een bassline noot vervolgt tot een gewone noot voor zover ik het kan horen. :P


Zal het is proberen straks, thanks! Kun je me zo vertellen of die patches zijn geprogrammeerd zoals je een lead programmeerdiensten en layered?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03-01-2017, 16:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb wel eens wat geprobeerd maar ik weet eigenlijk niet eens of ik in de goede richting zit.

Ik ben namelijk benieuwd naar van die soort 'brommende' synths, hoe maak je deze en hoe klinken deze zo 'dynamisch'. Ik dacht zelf dat er iets gedaan wordt met pitch modulation o.i.d.?

Enkele voorbeelden welke ik bedoel:

- De synth uit de mid-intro van Rebourne & Neilio - Reality
- De synth welke je wat meer op de achtergrond hoort bij de mid-intro van Noisecontrollers - Fasther N Further (Bass modulators Remix)
- De Synth uit de mid intro bij Blademasterz - Still here

Iemand die hier wat tips/uitleg voor heeft? :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03-01-2017, 17:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Frequency Modulation

Download maar eens wat Dubstep presets voor spire of serum.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03-01-2017, 23:25 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Jubke schreef:

Iemand die hier wat tips/uitleg voor heeft? :worship:


Kijk hier maar eens naar:

Ja deze sound is met modulatie heel anders. Maar als je alleen aan de operator knop draait zonder automation dan krijg je verschillende van deze soort sounds.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11-01-2017, 12:30 
 
Hardtraxxer

Wat doet Sub Zero Project in de midintro van 'The project' precies met hun kick? Is dat de tail gewoon opknippen, of is dat iets heel anders??

@ 1:04
Ongelezen bericht Geplaatst op 11-01-2017, 12:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dit is een stuk Psytrance. Wat hier gedaan word is gewoon een sample kick (van bijvoorbeeld Vengeance) te pakken en daar achter op de offbeat 2 snelle noten af te laten spelen waardoor het heel druk klinkt. Ik vermoed dat dit geluidje gewoon met een synthesizer is gemaakt, met een dikke cutoff erop.
Daarnaast vind ik het ook wel vet dat ze er een (het hoge) deel van een hardstyle punch met reverb erin verwerkt hebben :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11-01-2017, 14:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Re-vamp schreef:
Dit is een stuk Psytrance. Wat hier gedaan word is gewoon een sample kick (van bijvoorbeeld Vengeance) te pakken en daar achter op de offbeat 2 snelle noten af te laten spelen waardoor het heel druk klinkt. Ik vermoed dat dit geluidje gewoon met een synthesizer is gemaakt, met een dikke cutoff erop.
Daarnaast vind ik het ook wel vet dat ze er een (het hoge) deel van een hardstyle punch met reverb erin verwerkt hebben :thumbsup:



Dit dus, maar een zelfde soortgelijk effect is een delay op de kick plaatsen. Verder is inderdaad het geluidje erachter gewoon een synthesizer gebruikt met ier en daar wat distortie en filters :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12-01-2017, 08:33 
 
Hardtraxxer

Ah, dat had ik eigenlijk helemaal niet verwacht! Ik dacht te horen dat het een "normale kick" was waarvan de tail opgeknipt was, met daaronder de normale sublaag.
Daar was ik vandeweek al mee begonnen, kom je aardig mee in de buurt, maar is het IMO net niet :P
Antwoord op onderwerp Vorige  1 ... 111, 112, 113, 114, 115  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner

cron