Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 109, 110, 111, 112, 113
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2016 03:19 
 

Gewoon de sustain omhoog gooien en dan gewoon de noot afspelen op de lengte die je wilt?

Daarnaast flink wat distortion en LFO geklungel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2016 10:16 
 
Hardtraxxer

stefaneke schreef:
Gewoon de sustain omhoog gooien en dan gewoon de noot afspelen op de lengte die je wilt?

Daarnaast flink wat distortion en LFO geklungel.


Thanks maar dit had ik al gedaan maar kreeg niet het gewenste effect, het lijkt wel of er meer movement in zit. Vanmiddag nog eens proberen met de lfo te spelen, te layeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2016 10:19 
 
Hardtraxxer

Mannonymous schreef:
Meerdere lagen en 'n glide effect?

Wat bedoel je precies met het glide effect? Portamento of tremelo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2016 12:29 
 
Hardtraxxer

Re-vamp schreef:
Bij de Reloaded track klinkt het voor mij als een simpel nootje dat lang afgespeeld word, met ook nog een lage noot dat fungeert als bassline.
Bij de Freq & Titan track is het een bassline noot vervolgt tot een gewone noot voor zover ik het kan horen. :P


Zal het is proberen straks, thanks! Kun je me zo vertellen of die patches zijn geprogrammeerd zoals je een lead programmeerdiensten en layered?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2017 17:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb wel eens wat geprobeerd maar ik weet eigenlijk niet eens of ik in de goede richting zit.

Ik ben namelijk benieuwd naar van die soort 'brommende' synths, hoe maak je deze en hoe klinken deze zo 'dynamisch'. Ik dacht zelf dat er iets gedaan wordt met pitch modulation o.i.d.?

Enkele voorbeelden welke ik bedoel:

- De synth uit de mid-intro van Rebourne & Neilio - Reality
- De synth welke je wat meer op de achtergrond hoort bij de mid-intro van Noisecontrollers - Fasther N Further (Bass modulators Remix)
- De Synth uit de mid intro bij Blademasterz - Still here

Iemand die hier wat tips/uitleg voor heeft? :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jan 2017 18:02 
 

Frequency Modulation

Download maar eens wat Dubstep presets voor spire of serum.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jan 2017 00:25 
 
Hardtraxx Addict

Jubke schreef:

Iemand die hier wat tips/uitleg voor heeft? :worship:


Kijk hier maar eens naar:

Ja deze sound is met modulatie heel anders. Maar als je alleen aan de operator knop draait zonder automation dan krijg je verschillende van deze soort sounds.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2017 13:30 
 
Hardtraxxer

Wat doet Sub Zero Project in de midintro van 'The project' precies met hun kick? Is dat de tail gewoon opknippen, of is dat iets heel anders??

@ 1:04
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jan 2017 15:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Re-vamp schreef:
Dit is een stuk Psytrance. Wat hier gedaan word is gewoon een sample kick (van bijvoorbeeld Vengeance) te pakken en daar achter op de offbeat 2 snelle noten af te laten spelen waardoor het heel druk klinkt. Ik vermoed dat dit geluidje gewoon met een synthesizer is gemaakt, met een dikke cutoff erop.
Daarnaast vind ik het ook wel vet dat ze er een (het hoge) deel van een hardstyle punch met reverb erin verwerkt hebben :thumbsup:



Dit dus, maar een zelfde soortgelijk effect is een delay op de kick plaatsen. Verder is inderdaad het geluidje erachter gewoon een synthesizer gebruikt met ier en daar wat distortie en filters :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jan 2017 09:33 
 
Hardtraxxer

Ah, dat had ik eigenlijk helemaal niet verwacht! Ik dacht te horen dat het een "normale kick" was waarvan de tail opgeknipt was, met daaronder de normale sublaag.
Daar was ik vandeweek al mee begonnen, kom je aardig mee in de buurt, maar is het IMO net niet :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2017 16:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
Frequency Modulation

Download maar eens wat Dubstep presets voor spire of serum.


M Unic schreef:
Ja deze sound is met modulatie heel anders. Maar als je alleen aan de operator knop draait zonder automation dan krijg je verschillende van deze soort sounds.


Nog Thx hiervoor, weer wat nieuwe dingen om te leren! Heb wat video's van SeamlessR bekeken en ben hier zelf ook eens mee aan het stoeien nu ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jan 2017 15:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb een paar weken geleden Fruity Loops 12 gekocht, maar ik merk dat ik de basis nog niet helemaal onder de knie heb. Ik kijk veel tutorials op Youtube. Dit helpt me nog niet zo goed dat ik tevreden. Daarom ben ik op zoek naar iemand in de buurt van Rotterdam of Den Haag die mij kan helpen met produceren in Fruity Loops. Wie kent of is iemand die dit goed kan?

Ik draai freestyle en wil graag ook in dit genre produceren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2017 15:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Als je nog maar een paar weken bezig bent zou ik nog niet direct 'hulp' inschakelen, zeker niet als je hiervoor gaat betalen. Waarschijnlijk zou je met deze persoon dan nog veel basic dingen bespreken, terwijl je die toch veelal zelf kunt uitvinden, bijvoorbeeld door:

- kijken tutorials (wat je dus ook al doet)
- inlezen in handleidingen van programma's/plugins, en andere literatuur (bijvoorbeeld muziektheorie in general)
- maar vooral, DOEN, dus gewoon FL opstarten en aan het klooien gaan. Als je vastloopt heb je dan ook specifieker een idee wat de vraag is die je beantwoordt wilt zien, wat je helpt bij het zoeken naar juiste tutorials of ander hulpmateriaal.
- aansluitend hierop; je kunt bijvoorbeeld ook lid worden van de Code Black producers group op facebook om daar vragen te posten en te leren van andermans vragen, en zijn er hier ook zat topics waarin je behoorlijke specifieke vragen kunt stellen.

Denk er ook aan dat produceren niet snel te 'fixen' valt, je zult het toch echt zelf moeten doen, en dat vergt tijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2017 00:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bedankt voor het advies. Ik heb er vooral moeite mee dat ik de tutorial volg, maar niet het gewenste resultaat krijg. Voorbeeld hiervan is dat het mij niet lukt om een lead te sidechainen in FL loops zonder dat er een kick aanstaat in dat gedeelte. Vrij frustrerend en dan leek het mij handig dat iemand mij dat kan uitleggen.

Maar ik snap je punt en ik ga dus meer tutorials kijken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2017 13:31 
 
Hardtraxxer

MRHZ schreef:
Bedankt voor het advies. Ik heb er vooral moeite mee dat ik de tutorial volg, maar niet het gewenste resultaat krijg. Voorbeeld hiervan is dat het mij niet lukt om een lead te sidechainen in FL loops zonder dat er een kick aanstaat in dat gedeelte. Vrij frustrerend en dan leek het mij handig dat iemand mij dat kan uitleggen.

Maar ik snap je punt en ik ga dus meer tutorials kijken :)

Wat je zou kunnen doen is de punch van je kick kopiƫren, op een nieuwe/lege channel zetten en deze vervolgens je lead te laten sidechainen terwijl de output van deze punch niet naar de master channel wordt geleid. :thumbup: (of een plugin zoals grossbeat/lfotool/volumeshaper etc. kunnen gebruiken)

Ik zou aanraden de tutorials van FL Studio Guru te kijken (zijn door Image-Line zelf gemaakt), soms ietwat simpel maar daarmee leggen ze wel de basis van het programma(/produceren?) uit (vind ik).
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2017 22:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Thanks. Het lukt me alleen niet om de kick niet naar de master te leiden..
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2017 12:36 
 
Hardtraxx Addict

Zag dit voorbij komen op de producers FB pagina van Code Black:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2017 12:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Joeyvg schreef:
Zag dit voorbij komen op de producers FB pagina van Code Black:


Mhm. Jeremy (Frozen Dream) gaat tutorials maken, best bruikbaar zeker voor beginners.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 feb 2018 16:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb sinds kort een Virus TI en probeer een beetje te leren hoe alles werkt. Ben er zeer tevreden mee maar ik vroeg me af hoe je een lead zo vol kunt krijgen als deze uit de remix pack van b-front:
https://clyp.it/5b1p00q0

Het is een geluid dat uit de virus komt. Ik kan m bijna na maken alleen vooral de hogere tonen krijg ik niet zo mooit. Iemand die een idee heeft hoe zo'n lead in elkaar steekt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 feb 2018 16:47 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

white noise / multi band compression / saturation
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2018 12:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
white noise / multi band compression / saturation

Dit dacht ik ook maar er mist gewoon echt iets kwa sound design maar ik weet niet wat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 feb 2018 00:25 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Probeer Waves CLA-2A/3A compressor met standaard settings ofzo
Vorige  1 ... 109, 110, 111, 112, 113
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner