Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 113  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2010 22:00 
 
Artiest

klinkt als een typisch probleem van slecht EQ werk.
je sub moet sowieso niet je geluid vervormen dus die zit freqenties in de weg waar die niet hoort te zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2010 16:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

je hoort een subwoofer eigenlijk niet eens te gebruiken tijdens het produceren
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2010 16:19 
 
Artiest

The Anim0l schreef:
je hoort een subwoofer eigenlijk niet eens te gebruiken tijdens het produceren


sub-bass :thumbup:
en of je een subwoofer kan gebruiken, als jouw speakers standaard geen goede bass hebben dan moet je toch echt een sub erbij nemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2010 17:41 
 
Hardtraxxer

daar kun je wel eeuwig over blijven discusseren, studio monitoren zijn denk ik de enige beste oplossing..
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2010 19:14 
 
Hardtraxxer

koop een paar mooie monitoren inderdaad en je hebt geen subwoofer nodig ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2010 19:14 
 
Hardtraxxer

jij kan t weten :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2010 19:18 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Komt er ook nog is bij dat de akoestiek echt heel erg belangrijk is bij een dedicated sub.. Als je een kamer hebt zonder basstraps e.d., en je sub staat niet EXACT op de juiste plek, heb je een compleet vertekend beeld van je lage tonen... Je kan beter idd gewoon een set goeie monitoren kopen, ipv er nog een sub bij hangen.. Subs zijn leuk voor gewoon muziek luisteren en films ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2010 19:22 
 
Artiest

ja maar als jouw monitoren simpelweg niet genoeg laag genereren heb je gewoon een sub nodig
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2010 19:29 
 
Hardtraxx Veteran

Skedoedelefloeps schreef:
ja maar als jouw monitoren simpelweg niet genoeg laag genereren heb je gewoon een sub nodig

ja idd mijn sinn7 monitoren zijn heel helder maar zonder sub is er niet genoeg bass!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2010 19:33 
 
Hardtraxxer

ja das je eigen schuld denk ik, zijn genoeg monitoren waarbij je geen sub nodig heb
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2010 19:35 
 
Hardtraxx Veteran

Luxion schreef:
ja das je eigen schuld denk ik, zijn genoeg monitoren waarbij je geen sub nodig heb

ja maar ze zijn wel gruwelijk helder dus ik klaag niet ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2010 19:45 
 
Artiest

Luxion schreef:
ja das je eigen schuld denk ik, zijn genoeg monitoren waarbij je geen sub nodig heb


hangt ervan af, je betaald bij een monitor niet voor een goede bass maar om helder geluid.
De reden bv dat KRK RP6 G2 setje 400 euro is en logitch z-5500 is omdat je bij logitech betaald voor de bass en krk voor het geluid.
Maar ik ga binnekort VXT6 halen en een krk subwoofer erbij, simpelweg omdat de krk vxt 6 een low Freq bereik heeft van 52Hz en dat vind ik gewoon te weinig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2010 20:04 
 
Hardtraxx Veteran

Skedoedelefloeps schreef:
Luxion schreef:
ja das je eigen schuld denk ik, zijn genoeg monitoren waarbij je geen sub nodig heb


hangt ervan af, je betaald bij een monitor niet voor een goede bass maar om helder geluid.
De reden bv dat KRK RP6 G2 setje 400 euro is en logitch z-5500 is omdat je bij logitech betaald voor de bass en krk voor het geluid.
Maar ik ga binnekort VXT6 halen en een krk subwoofer erbij, simpelweg omdat de krk vxt 6 een low Freq bereik heeft van 52Hz en dat vind ik gewoon te weinig.

de krk subwoofer is egt :worship: :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2010 15:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

-
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2010 18:11 
 
Hardtraxx Veteran

Edwinn schreef:
-

:huh: ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2010 20:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
The Anim0l schreef:
je hoort een subwoofer eigenlijk niet eens te gebruiken tijdens het produceren


sub-bass :thumbup:
en of je een subwoofer kan gebruiken, als jouw speakers standaard geen goede bass hebben dan moet je toch echt een sub erbij nemen.



dan zou ik wel een sub nemen waarbij je niet de hoeveelheid bass kan veranderen
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2010 20:24 
 
Artiest

zoals een Logitech bv?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2010 20:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
zoals een Logitech bv?

Harman/Kardon :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2010 20:36 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

.... een logitech? Voor produceren? :oh: Nogmaals, bij het produceren moet je het eigenlijk gewoon zonder sub doen.. Je hebt dan namelijk heel snel dat je basslijn op andere systemen gewoon niet goed klinkt. Als je speakers waarbij het frequentiebereik weinig lage tonen heeft dan moet je geen sub erbij kopen, maar betere speakers. Als je willekeurig een sub eraan gaat hangen dan ga je echt je hele mix verneuken. Zo'n set als die Sinn7 met sub zijn er op aangepast. Daarbij hebben de monitors eigenlijk nagenoeg geen lage tonen, maar zit er een sub bij die deze tonen juist oppakt. Maar ook hier is het heel erg belangrijk dat je de sub echt op exact de juiste plek neerzet, en dat de akoestiek van de studio goed in orde is.
Wanneer dat niet het geval is, ga je resonantie krijgen, of juist het tegenovergestelde ervan, dissonantie. Bij resonantie worden de lage tonen door de kamer heen geslingerd en versterken de geluidsgolven elkaar. Bij dissonantie verzwakken de geluidsgolven elkaar juist.. Bij resonantie heeft je uiteindelijke mix veel te weinig laag, en bij dissonantie veel te veel.. Hierdoor klinkt het uiteindelijke product op een andere set gewoonweg nergens naar. Om echt goed met een sub om te kunnen gaan moet je een kamer hebben waarbij de akoestiek is aangepakt.. Basstraps in de hoeken etc, en je moet gebruik maken van meetapparatuur om te zorgen dat de sub op de juiste plek staat en juist ingesteld is. Doe je dit niet, dan ga je problemen krijgen in je uiteindelijke mixdown...


@heirboven:

Dat zijn best leuke subs, maar niet voor produceren... Een HK/Logitech/etc is leuk voor het kijken van een film, of het lekker hard zetten van een cdtje... Maar voor produceren totaal ongeschikt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2010 21:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

the sidespinnars schreef:
Edwinn schreef:
-

:huh: ?

Ik had eerst een vraag, maar ik was er al zelf achter gekomen. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 nov 2010 21:50 
 
Artiest

TakkU schreef:
.... een logitech? Voor produceren? :oh: Nogmaals, bij het produceren moet je het eigenlijk gewoon zonder sub doen.. Je hebt dan namelijk heel snel dat je basslijn op andere systemen gewoon niet goed klinkt. Als je speakers waarbij het frequentiebereik weinig lage tonen heeft dan moet je geen sub erbij kopen, maar betere speakers. Als je willekeurig een sub eraan gaat hangen dan ga je echt je hele mix verneuken. Zo'n set als die Sinn7 met sub zijn er op aangepast. Daarbij hebben de monitors eigenlijk nagenoeg geen lage tonen, maar zit er een sub bij die deze tonen juist oppakt. Maar ook hier is het heel erg belangrijk dat je de sub echt op exact de juiste plek neerzet, en dat de akoestiek van de studio goed in orde is.
Wanneer dat niet het geval is, ga je resonantie krijgen, of juist het tegenovergestelde ervan, dissonantie. Bij resonantie worden de lage tonen door de kamer heen geslingerd en versterken de geluidsgolven elkaar. Bij dissonantie verzwakken de geluidsgolven elkaar juist.. Bij resonantie heeft je uiteindelijke mix veel te weinig laag, en bij dissonantie veel te veel.. Hierdoor klinkt het uiteindelijke product op een andere set gewoonweg nergens naar. Om echt goed met een sub om te kunnen gaan moet je een kamer hebben waarbij de akoestiek is aangepakt.. Basstraps in de hoeken etc, en je moet gebruik maken van meetapparatuur om te zorgen dat de sub op de juiste plek staat en juist ingesteld is. Doe je dit niet, dan ga je problemen krijgen in je uiteindelijke mixdown...


@heirboven:

Dat zijn best leuke subs, maar niet voor produceren... Een HK/Logitech/etc is leuk voor het kijken van een film, of het lekker hard zetten van een cdtje... Maar voor produceren totaal ongeschikt!


lang verhaal maar gaat om begin, KRK VXT6 zijn geen slechte speakers, maar 't low bereik ligt gewoon niet waar ik wil. Het feit dat je niet moet producen met sub is gewoon onzin. Het vervormt je geluid niet dus er is niks ergs aan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2010 10:06 
 
Hardtraxxer

Skedoedelefloeps schreef:
TakkU schreef:
.... een logitech? Voor produceren? :oh: Nogmaals, bij het produceren moet je het eigenlijk gewoon zonder sub doen.. Je hebt dan namelijk heel snel dat je basslijn op andere systemen gewoon niet goed klinkt. Als je speakers waarbij het frequentiebereik weinig lage tonen heeft dan moet je geen sub erbij kopen, maar betere speakers. Als je willekeurig een sub eraan gaat hangen dan ga je echt je hele mix verneuken. Zo'n set als die Sinn7 met sub zijn er op aangepast. Daarbij hebben de monitors eigenlijk nagenoeg geen lage tonen, maar zit er een sub bij die deze tonen juist oppakt. Maar ook hier is het heel erg belangrijk dat je de sub echt op exact de juiste plek neerzet, en dat de akoestiek van de studio goed in orde is.
Wanneer dat niet het geval is, ga je resonantie krijgen, of juist het tegenovergestelde ervan, dissonantie. Bij resonantie worden de lage tonen door de kamer heen geslingerd en versterken de geluidsgolven elkaar. Bij dissonantie verzwakken de geluidsgolven elkaar juist.. Bij resonantie heeft je uiteindelijke mix veel te weinig laag, en bij dissonantie veel te veel.. Hierdoor klinkt het uiteindelijke product op een andere set gewoonweg nergens naar. Om echt goed met een sub om te kunnen gaan moet je een kamer hebben waarbij de akoestiek is aangepakt.. Basstraps in de hoeken etc, en je moet gebruik maken van meetapparatuur om te zorgen dat de sub op de juiste plek staat en juist ingesteld is. Doe je dit niet, dan ga je problemen krijgen in je uiteindelijke mixdown...


@heirboven:

Dat zijn best leuke subs, maar niet voor produceren... Een HK/Logitech/etc is leuk voor het kijken van een film, of het lekker hard zetten van een cdtje... Maar voor produceren totaal ongeschikt!


lang verhaal maar gaat om begin, KRK VXT6 zijn geen slechte speakers, maar 't low bereik ligt gewoon niet waar ik wil. Het feit dat je niet moet producen met sub is gewoon onzin. Het vervormt je geluid niet dus er is niks ergs aan.


Bij produceren gaat het om zo eerlijk mogelijk geluid, ik ben zelf daarom dus ook geen voorstander van een subwoofer bij het produceren.. Ik hou van een flinke basslaag, maar niet tijdens het produceren.. toen ik nog op mijn logitech setje produceerde klonken me kicks in een discotheek als een soepblik... Nu gaan ze toch aardig hard..

TakkU heeft gelijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2010 13:23 
 
Artiest

een puur geluid is dus een goede weergave van de realiteit, met een subwoofer krijg je dat, een subwoofer versterkt de lage sounds NIET het geeft alleen de lage sounds weer, het feit dat je met een logitech subwoofer produceerde heeft te maken met het feit dat het logitech was en dat logitech subwoofers verstelbaar zijn qua hoeveeldheid bass.
Zolang je de bass laat op originele weergave is er niks mis mee.
Een krk subwoofer bv geeft frequenties tusseen 34 en 50 Hz weer, dit geluid bereik je niet met een KRK VXT 4,6 of 8
of met de rokit series of met andere monitoren, het is dus puur om je een groter frequentie bereik te geven en daardoor een beter beeld te krijgen van het geheel.
Zodra je (bv bij Logitech) gaat spelen met de boost die de bass moet geven bv geeft het een vervormd beeld van je producties, maar verder niet, het is dus alleen om een groter frequentie bereik te geven 52 Hz is simpelweg te weinig Low frequentie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2010 18:56 
 
Hardtraxx Veteran

ik ben vanplan om predator aan te schaffen iemand hier ervaring mee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 nov 2010 18:57 
 
Artiest

the sidespinnars schreef:
ik ben vanplan om predator aan te schaffen iemand hier ervaring mee?


Rob Papen Predator?
Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 113  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner