Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 69  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2011 16:51 

Hardtraxx Veteran

jesse111 schreef:
Martijn schreef:
Gebruik je soms de geluidskaart van je computer? Zo ja, dan raakt die wss overbelast / uit zn geheugen en zal je een goede (externe) moeten kopen :)

Dat kan ja, ik gebruik idd van mijn computer. Maar wat ik net zei als ik het opsla als mp3/wav en ik beluister dat bestand is het gewoon mooi geluid. Kan het dan nog steeds met de geluidskaart te maken hebben?

Dat kan zeker, een mp3/wav trekt heel weinig van je geluidskaart maar een "VST" daarintegen kan zwaar zijn en in combinatie met effecten e.d. kan het een krakend/stotterend geluid veroorzaken.
Wat ik al zei, gebruik je ASIO drivers?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2011 19:57 

Hardtraxx Veteran

Iemand dit al eens meegemaakt, dit is een mp3 gewoon normaal opgeslagen met het volgende als resultaat
http://www63.zippyshare.com/v/27834715/file.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2011 22:15 

Hardtraxxer

Als je hem opnieuw renderd, gebeurd het dan weer? Gebruik je de interne geluidskaart van je computer? Mogelijk trekt hij het niet bij het renderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2011 10:32 

Hardtraxx Veteran

Martijn schreef:
Als je hem opnieuw renderd, gebeurd het dan weer? Gebruik je de interne geluidskaart van je computer? Mogelijk trekt hij het niet bij het renderen.

Nee, was eenmalig en nee die gebruik ik niet :D
Hij moet het gewoon aankunnen, maargoed als het bij 1 keer blijft kan ik er mee leven :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2011 14:52 

Hardtraxxer

sjobie schreef:
Martijn schreef:

Hij moet het gewoon aankunnen, maargoed als het bij 1 keer blijft kan ik er mee leven :)

dit klink wel heel vaag ja.
Maarja als het bij een keer blijft is het niet zo probleem toch?

Ik heb elke keer als ik een fl bestand open dat me computer fout melding aangeeft dat hij de dll. niet kan vinden. moetik 100derden keren op enter drukken:( en valt me computer ook nog is steeds uit als ik bezig met me nummer en bij het renderen ook valt me computer gewoon uit super vervelend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2011 14:00 

Hardtraxx Veteran

bass fucker schreef:
sjobie schreef:
Martijn schreef:

dit klink wel heel vaag ja.
Maarja als het bij een keer blijft is het niet zo probleem toch?

Ik heb elke keer als ik een fl bestand open dat me computer fout melding aangeeft dat hij de dll. niet kan vinden. moetik 100derden keren op enter drukken:( en valt me computer ook nog is steeds uit als ik bezig met me nummer en bij het renderen ook valt me computer gewoon uit super vervelend.

geeft ie toevallig ook aan welke dll bestand hij mist? want dan kun je die ja gewoon downloaden en misschien dat je computer dan ook niet meer uitvalt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2011 20:54 

Hardtraxxer

Ja geen idee als ik fl opstart doet die dat paar keer en bij bijna elke vst die geladen word krijg ik zoon melding dus snap der niks van misschien een virus scanner die was blokeerd ofzo
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2011 19:05 

Hardtraxx Addict

Heeft hier iemand FL Studio voor op de iPod / iPhone?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2011 19:46 

Hardtraxx Addict

jesse111 schreef:
Mijn fruity loops kraakt als een gek, als ik bijv. alleen een melodie afspeel kraakt hij helemaal niet.
Maar als ik dan ook nog een kick erbij doe en nog een paar dingen begint het heel erg te kraken.
Weet iemand hoe dit kan?

Is het niet gewoon je buffer length? Dat die te laag staat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2011 20:35 

Hardtraxx Veteran

bass fucker schreef:
Ja geen idee als ik fl opstart doet die dat paar keer en bij bijna elke vst die geladen word krijg ik zoon melding dus snap der niks van misschien een virus scanner die was blokeerd ofzo

Screenshotje maybe? :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2011 10:03 

Donateur

SoundTunerZ schreef:
jesse111 schreef:
Mijn fruity loops kraakt als een gek, als ik bijv. alleen een melodie afspeel kraakt hij helemaal niet.
Maar als ik dan ook nog een kick erbij doe en nog een paar dingen begint het heel erg te kraken.
Weet iemand hoe dit kan?

Dat is het denk ik ja...

Latency probleem, ASIO drivers installeren en de balk naar rechts schuiven (meer buffertijd = minder latency)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2011 23:18 

Hardtraxx Newbie

San Miquel schreef:
SoundTunerZ schreef:
jesse111 schreef:
Weet iemand hoe dit kan?

Dat is het denk ik ja...

Latency probleem, ASIO drivers installeren en de balk naar rechts schuiven (meer buffertijd = minder latency)

Dit is een hele goeie tip (beste eigenlijk)

Asio eist alle audio op, oftewel je kan buiten FL nergens geluid horen. Zo krijg je veel minder latency, en word je geluidskaart beter gebruikt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2011 13:39 

Hardtraxxer

SoundTunerZ schreef:
Weet iemand hoe dit kan?

Dat is het denk ik ja...

Dit is een hele goeie tip (beste eigenlijk)

Asio eist alle audio op, oftewel je kan buiten FL nergens geluid horen. Zo krijg je veel minder latency, en word je geluidskaart beter gebruikt.

Om even lekker bijdehand te doen; ASIO eist niet alle audio op, zet je driver maar op ASIO en hou MSN vervolgens aan tijdens 't producen; ergens héél diep hoor je toch nog 't pop-up geluidje, naast een hele shitload aan kraak :D (Ik schrok me kapot toen me dat gebeurde overigens).

Mocht je te veel underruns oplopen kun je je bufferlenght openzetten. Gevolg hiervan is dat je hardware latency oploopt :). In feite niet zo'n probleem, maar nooit écht leuk.
Als je FL het niet trekt met de bufferlenght helemaal open, kun je je ASIO driver nog proberen, maar de kans van slagen is minim. Oorzaak hiervan is meestal dat FL teveel CPU eist omdat wellicht je project, met name sounds & layers, te groot is.
Tenslotte kun je nog proberen te klikken op: Tools > Macros > Switch Smart Disable for all Plugins.
Dit spaart CPU. Als dat niet meer werkt:

Schaf een externe geluidskaart aan. Een vrij dure investering, vooral als beginner omdat je niet zo goed weet wat je er nu eigenlijk aan hebt, maar geloof me; als je er serieus mee bezig bent, zal dit op den duur de beste aankoop zijn, uit je gehele studio.
Een aanrader is de Lexicon Omega. Ik heb 'm zelf ook en dat ding werkt prima!

Zorg daarnaast voor voldoende RAM, heel belangrijk ;)
GL!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2011 16:08 

Hardtraxx Veteran

Iemand nog meer ervaring met externe geluidskaarten?
Zo ja, wat zou een aanrader kunnen zijn in combinatie met fl studio? :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2011 16:10 

Hardtraxxer

sjobie schreef:

Een geluidskaart is een geluidskaart... Gewoon even kijken welke eissen je stelt m.b.t hardware e.d
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2011 16:15 

Hardtraxx Veteran

Frazyr schreef:
sjobie schreef:

Een geluidskaart is een geluidskaart... Gewoon even kijken welke eissen je stelt m.b.t hardware e.d

Nog geen hardware verder voorlopig, probleem is dat mijn geluidskaart het nu gewoonweg niet trekt.
http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tails.html

Is dit iets?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2011 16:18 

Hardtraxxer

sjobie schreef:
Frazyr schreef:
sjobie schreef:

Nog geen hardware verder voorlopig, probleem is dat mijn geluidskaart het nu gewoonweg niet trekt.

Is dit iets?

ziet er prima uit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2011 17:47 

Hardtraxxer

sjobie schreef:
Frazyr schreef:
sjobie schreef:

Is dit iets?

Niks mis mee, maar als je nou eerst even nagaat welke hardware je wilt laten lopen via je externe, kun je daarna kijken welke aansluitingen cruciaal zijn (:
Vanuit dat oogpunt een audio-interface aanschaffen, is het meest verstandig en gebruikelijk ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2011 16:52 

Hardtraxx Addict

sjobie schreef:
Frazyr schreef:
sjobie schreef:

Is dit iets?

Die is prima hoor!

Heb zelf deze: http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tails.html

Had er eerst mijn twijfels bij, omdat ik nog nooit van dat merk had gehoord, maar ben er erg tevreden mee!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2011 18:27 

Hardtraxx Veteran

Joykill schreef:
Die is prima hoor!

Heb zelf deze: http://www.bax-shop.nl/usb-geluidskaart ... tails.html

Had er eerst mijn twijfels bij, omdat ik nog nooit van dat merk had gehoord, maar ben er erg tevreden mee!

Ook netjes, ik heb zeker geen spijt van het aanschaffen van die audiogram 3.
Geluid is zoveel beter nu! :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2011 18:31 

Hardtraxx Veteran

Toch heb ik nog wel een probleem met mij audiogram;

Sinds kort heb ik het probleem dat mijn Audio Output steeds in gebruik is.
Het is niet "MS GS WaveTable Synth" dus gebruikt een andere applicatie die output.
Zoals in onderstaande afbeelding een onbekend programma.

Afbeelding

Heeft iemand enig idee hoe ik bovenstaande geluidsbron kan weghalen/verwijderen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2011 16:43 

Donateur

Weet je zeker dat er niks meer afspeelt? Geen audio in een website, reclame bannertje oid?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2011 17:47 

Hardtraxx Veteran

vaak is het bij mij ook zo dat als ik op internet een filmpje met geluid afspeel, het filmpje stopzet maar die pagina open laat staan, en dan fl of traktor open dat die sound output toch daardoor ''gebruikt'' wordt
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2011 18:33 

Hardtraxx Veteran

San Miquel schreef:
Weet je zeker dat er niks meer afspeelt? Geen audio in een website, reclame bannertje oid?

Helemaal zeker, na opnieuw opstarten blijft het staan. :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2011 22:36 

Hardtraxxer

heb je wel eerst de driver geïnstalleerd en DAN pas de geluidskaart aangesloten? anders installeert windows eerst een eigen audiodriver waardoor de geluidskaart niet goed werkt.
Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 69  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner