SoundTunerZ schreef:
Mijn fruity loops kraakt als een gek, als ik bijv. alleen een melodie afspeel kraakt hij helemaal niet.
Maar als ik dan ook nog een kick erbij doe en nog een paar dingen begint het heel erg te kraken.
Weet iemand hoe dit kan?
Is het niet gewoon je buffer length? Dat die te laag staat?
Dat is het denk ik ja...
Latency probleem, ASIO drivers installeren en de balk naar rechts schuiven (meer buffertijd = minder latency)
Dit is een hele goeie tip (beste eigenlijk)
Asio eist alle audio op, oftewel je kan buiten FL nergens geluid horen. Zo krijg je veel minder latency, en word je geluidskaart beter gebruikt.
Om even lekker bijdehand te doen; ASIO eist niet alle audio op, zet je driver maar op ASIO en hou MSN vervolgens aan tijdens 't producen; ergens héél diep hoor je toch nog 't pop-up geluidje, naast een hele shitload aan kraak

(Ik schrok me kapot toen me dat gebeurde overigens).
Mocht je te veel underruns oplopen kun je je bufferlenght openzetten. Gevolg hiervan is dat je hardware latency oploopt

. In feite niet zo'n probleem, maar nooit écht leuk.
Als je FL het niet trekt met de bufferlenght helemaal open, kun je je ASIO driver nog proberen, maar de kans van slagen is minim. Oorzaak hiervan is meestal dat FL teveel CPU eist omdat wellicht je project, met name sounds & layers, te groot is.
Tenslotte kun je nog proberen te klikken op: Tools > Macros > Switch Smart Disable for all Plugins.
Dit spaart CPU. Als dat niet meer werkt:
Schaf een externe geluidskaart aan. Een vrij dure investering, vooral als beginner omdat je niet zo goed weet wat je er nu eigenlijk aan hebt, maar geloof me; als je er serieus mee bezig bent, zal dit op den duur de beste aankoop zijn, uit je gehele studio.
Een aanrader is de Lexicon Omega. Ik heb 'm zelf ook en dat ding werkt prima!
Zorg daarnaast voor voldoende RAM, heel belangrijk

GL!