Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 69  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 14:03 

Hardtraxxer

fullfocus schreef:
hidde schreef:
Effecten gaan echt niet je synth van crap naar baas maken hoor. Ze geven net dat beetje extra dikheid en wetness, maar t zijn geen wondermiddelen. EQ daarintegen is wel erg belangrijk.

Maar Draidy, toen je begon had je toch niet echt gehoopt dat je na een paar maanden al een hele track zou kunnen produceren? Zoiets heeft nou eenmaal tijd nodig. Oefenen en tuts kijken.

Sowieso vreemde vraag. Dacht je echt dat iemand met een wonderantwoord zou komen die je producties ineens stukken beter zou maken? Wake up, zoiets gebeurd echt niet. :P

goodmorning, this is your wake up call! :P

nee maar ik bedoelde dat alles bij elkaar je synth wel dik kan maken ;)
beste is gewoon zelf maken naar eigen smaak en dan nog EQ en alles
dan komt het wel goei

Ik snap Draidy ook wel, je ziet heel veel gebeuren met FL, iedereen begint met 't maken van tracks via FL.
Een synth is nog best lastig, de meeste beginners gebruiken 'n standaard VST geluid, bewerken hem minimaal en zetten hier 'n sample-kickje onder.
Probeer 'n synthgeluid te maken wat jou pakt, zoals Fullfocus hierboven al zei; zet er 'n reeverbje op, eventueel distortion en equalize 'm. Zet daarna een ander synthgeluid daaroverheen, probeer 't een andere draai te geven en luister hoe 't klinkt. Klinkt t goed? Zet er nog eens een andere synth overheen, vergeet ze niet allemaal te bewerken!
Stop pas, als jij denkt dat dit 'n lekker vol en pakkend geluid is. Vergeet niet, dat een synth je hele climax maakt!

Een kick maak je met bijvoorbeeld Junglist/Hydra/Microtonic, ook hier is 1 layer vaak niet voldoende, althans, niet als je 'n degelijke kick wil gebruiken.
Probeer in Junglist 'n zware bass te maken, gooi ook hier eens wat distortion overheen, equalizen is ook heel belangrijk.
Probeer dat vervolgens eens te layeren met wat "Tok" of "Punch" en "Kick" geluiden, die je overigens ook in Junglist kan maken en zie wat eruit komt.

Het belangrijkste van je hele tracks is je afmix. Zorg ervoor dat elk geluid in je track een unieke sound krijgt, en dat is niet altijd even makkelijk. Derhalve is het heel erg belangrijk dat je lang oefent en wellicht ook best 'n tijdje bezig bent met 't maken van 'n track.

Mocht je er totaal niet uitkomen, zoek dan eerst eens een paar tutorials op, lees de tutorialtopics op dit forum eens en probeer eens wat .pfdjes van google af te halen.
Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 14:08 

Artiest

Ik zou als beginner me helemaal niet druk maken om een vette synth te maken, probeer eerst maar te kunnen dromen hoe een hardstyle track opgebouwd is zodat je geen rare fratsen uithaalt.
Dan kun je spelen met melo's (gehoor trainen) om vervolgens concepten in elkaar te zetten en als je alles kan zul je zeggen, nu wil ik dit kunnen en dit en zo groei je verder.
Iemand die echt verder wilt zet zich er 100% voor in, als het niks voor je is ofzo dan haak je al heel snel af.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 15:02 

Hardtraxxer

En niemand die er ook maar aan denkt maar ik zeg toch altijd: Heb er plezier in ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 17:45 

Hardtraxx Veteran

doubletrouble schreef:
fullfocus schreef:
hidde schreef:
Effecten gaan echt niet je synth van crap naar baas maken hoor. Ze geven net dat beetje extra dikheid en wetness, maar t zijn geen wondermiddelen. EQ daarintegen is wel erg belangrijk.

Maar Draidy, toen je begon had je toch niet echt gehoopt dat je na een paar maanden al een hele track zou kunnen produceren? Zoiets heeft nou eenmaal tijd nodig. Oefenen en tuts kijken.

Sowieso vreemde vraag. Dacht je echt dat iemand met een wonderantwoord zou komen die je producties ineens stukken beter zou maken? Wake up, zoiets gebeurd echt niet. :P

goodmorning, this is your wake up call! :P

nee maar ik bedoelde dat alles bij elkaar je synth wel dik kan maken ;)
beste is gewoon zelf maken naar eigen smaak en dan nog EQ en alles
dan komt het wel goei

Ik snap Draidy ook wel, je ziet heel veel gebeuren met FL, iedereen begint met 't maken van tracks via FL.
Een synth is nog best lastig, de meeste beginners gebruiken 'n standaard VST geluid, bewerken hem minimaal en zetten hier 'n sample-kickje onder.
Probeer 'n synthgeluid te maken wat jou pakt, zoals Fullfocus hierboven al zei; zet er 'n reeverbje op, eventueel distortion en equalize 'm. Zet daarna een ander synthgeluid daaroverheen, probeer 't een andere draai te geven en luister hoe 't klinkt. Klinkt t goed? Zet er nog eens een andere synth overheen, vergeet ze niet allemaal te bewerken!
Stop pas, als jij denkt dat dit 'n lekker vol en pakkend geluid is. Vergeet niet, dat een synth je hele climax maakt!

Een kick maak je met bijvoorbeeld Junglist/Hydra/Microtonic, ook hier is 1 layer vaak niet voldoende, althans, niet als je 'n degelijke kick wil gebruiken.
Probeer in Junglist 'n zware bass te maken, gooi ook hier eens wat distortion overheen, equalizen is ook heel belangrijk.
Probeer dat vervolgens eens te layeren met wat "Tok" of "Punch" en "Kick" geluiden, die je overigens ook in Junglist kan maken en zie wat eruit komt.

Het belangrijkste van je hele tracks is je afmix. Zorg ervoor dat elk geluid in je track een unieke sound krijgt, en dat is niet altijd even makkelijk. Derhalve is het heel erg belangrijk dat je lang oefent en wellicht ook best 'n tijdje bezig bent met 't maken van 'n track.

Mocht je er totaal niet uitkomen, zoek dan eerst eens een paar tutorials op, lees de tutorialtopics op dit forum eens en probeer eens wat .pfdjes van google af te halen.
Succes!

Bedankt!
fullfocus schreef:
Draidy schreef:
ben nu sinds kort een beetje bezig met FL, maar het lukt me totaal niet, snap wat je allemaal met het programma kan en hoe het werkt etc etc.
maar wat ik ook doe ik krijg geen mooi geluid voor een melo, kick, etc etc.
heb dus echt totaal geen idee hoe ik bijv een kick maak.

heb gewoon hele nummers in me hoofd maar heb geen enkel idee hoe ik daar ook maar iets van in zon programma kan krijgen
en daar bedoel ik niet mee dat ik het programma niet snap (zoals hierboven gezegd) maar meer dat als ik een synth ofso pak heb ik totaal geen idee wat ik dan vervolgens moet doen

nou het is niet echt een kwestie van alleen een synth plakken en daar een sample onder plakken idd..
Als je een synth pakt/maakt uit een VST oid, moet je er altijd nog een bende effecten overheen gooien. EQ, delay, reeverb, kraak.. net wat je nodig hebt!
Het is zo belangrijk hoe je de sounds "verbeterd" met je mixer, daar vanuit komt een professionele klank.

Maar aan 1 synth heb je dan alsnog niet genoeg,
Het is handig om een layer te maken van een stuk of 5 synths :)
heb je hier wat aan?

jup hier heb ik wel iets aan thx!.

hidde schreef:

snap dat het tijd nodig heeft en dat een antwoord op deze vraag mijn productie niet in een keer goed maakt maar het zou wel een beetje kunnen helpen.

Skedoedelefloeps schreef:
Ik zou als beginner me helemaal niet druk maken om een vette synth te maken, probeer eerst maar te kunnen dromen hoe een hardstyle track opgebouwd is zodat je geen rare fratsen uithaalt.
Dan kun je spelen met melo's (gehoor trainen) om vervolgens concepten in elkaar te zetten en als je alles kan zul je zeggen, nu wil ik dit kunnen en dit en zo groei je verder.
Iemand die echt verder wilt zet zich er 100% voor in, als het niks voor je is ofzo dan haak je al heel snel af.

Ja dat is waar.

Abstractorz schreef:
En niemand die er ook maar aan denkt maar ik zeg toch altijd: Heb er plezier in ;)

ook belangrijk! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 18:00 

Hardtraxx Veteran

maar wat ik eigenlijk bedoelde was een kick maken, want ik kan een synth aanpassen wat ik wil maar ik krijg er maar geen kick of iets in die richting uit
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 18:35 

Hardtraxxer

Draidy schreef:
maar wat ik eigenlijk bedoelde was een kick maken, want ik kan een synth aanpassen wat ik wil maar ik krijg er maar geen kick of iets in die richting uit

Ik zou eens wat youtube tutorials bekijken, na een tijdje snap je daadwerkelijk hoe het werkt (zonder dus maar alle knopjes zo te draaien als in de tutorial), wanneer je dat snapt kun je zelf eens gaan experimenteren met wat vet is. Zo heb ik het althans gedaan.

Moet er wel bij zeggen dat de tijd die tussen het 'gebruiken van een kick tutorial voor een eerste kick-achtige kick, en het maken van een (in mijn ogen( lekkere kick toch wel een jaar is geweest... Maar dit kan aan mijn manier van leren hebben gelegen ofcourse...
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 19:33 

Hardtraxxer

Zoek eens 'TheXneon' op op youtube, kan je al wat van leren ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 19:38 

Hardtraxx Veteran

ok bedankt, ga youtube zkr ff doorkijken, en btw als je me me een naam geeft van iemand die ik kan opzoeken, wat ik heel fijn vind ofc, zou ik het wel fijn vinden als het hardcore is en geen hardstyle, maar dat is alleen als het filmpje erg gericht is op een genre, als het gewoon een FL tutorial is is alles goed ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 20:23 

Hardtraxxer

Oh, dus je wil hardcore, sorry man, daar weet ik niet direct iemand voor. Uit een pro-53 kan je in ieder geval al enkele basic synths halen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 22:32 

Hardtraxx Veteran

JannickF schreef:
Draidy schreef:

Ik zou eens wat youtube tutorials bekijken, na een tijdje snap je daadwerkelijk hoe het werkt (zonder dus maar alle knopjes zo te draaien als in de tutorial), wanneer je dat snapt kun je zelf eens gaan experimenteren met wat vet is. Zo heb ik het althans gedaan.

Moet er wel bij zeggen dat de tijd die tussen het 'gebruiken van een kick tutorial voor een eerste kick-achtige kick, en het maken van een (in mijn ogen( lekkere kick toch wel een jaar is geweest... Maar dit kan aan mijn manier van leren hebben gelegen ofcourse...

ok ga ik zeker doen :thumbup:

Abstractorz schreef:
Oh, dus je wil hardcore, sorry man, daar weet ik niet direct iemand voor. Uit een pro-53 kan je in ieder geval al enkele basic synths halen ;)

geen enkel probleem, toch bedankt voor je hulp, zullen vast wel andere mensen zijn die er wel iets aan hebben, maar wat is een pro-53?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 22:35 

Hardtraxx Veteran

ow heb het al gevonden, maar als ik die dan download, hoe krijg ik die in FL?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 22:58 

Hardtraxx Addict

Draidy schreef:

Ik zou eerst synthese maar een beetje leren. Als je niet snapt wat een synth doet kun je wel tuts gaan kijken en kopiëren, maar zul je nooit zelf een kick kunnen maken. ;)

Leer dus wat een Oscillator is, wat waveforms zijn, wat envelopes zijn, etc. etc. etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 23:10 

Hardtraxx Veteran

Ja das waar, dan ga ik maar eens mijn best doen om er zoveel mogelijk van te snappen.

En nog een vraag; wil dus iets van hardcore gaan maken maar krijg in fl het bpm niet goed, kan wel een bpm selecteren maar op zijn hoogst 160 en wil iets hoger, kan ook zelf de beat tappen maar kom ik nooit precies uit. Het moet toch ook moglijk zijn om gewoon zelf het bpm in te vullen? Maar hoe?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 23:35 

Artiest

hidde schreef:
Draidy schreef:

Ik zou eerst synthese maar een beetje leren. Als je niet snapt wat een synth doet kun je wel tuts gaan kijken en kopiëren, maar zul je nooit zelf een kick kunnen maken. ;)

Leer dus wat een Oscillator is, wat waveforms zijn, wat envelopes zijn, etc. etc. etc.

Niet eens nodig, die kennis komt met de oefening.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 00:05 

Hardtraxxer

Draidy schreef:
Ja das waar, dan ga ik maar eens mijn best doen om er zoveel mogelijk van te snappen.

En nog een vraag; wil dus iets van hardcore gaan maken maar krijg in fl het bpm niet goed, kan wel een bpm selecteren maar op zijn hoogst 160 en wil iets hoger, kan ook zelf de beat tappen maar kom ik nooit precies uit. Het moet toch ook moglijk zijn om gewoon zelf het bpm in te vullen? Maar hoe?

bovenin je balk staat gewoon een vesntertje met "Tempo" erbij.
Dat is je BPM.
die gaat bij gewoon lekker van 0.000 tot 999.999 bpm :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 09:30 

Hardtraxx Addict

Ik lees net een beetje hier boven, maar wat ik dus niet begrijp, is hoe je een synth 'layert'?
Ik snap 'm tot zo ver:
1. ik maak een synth
2. ik sla 'm op ( weet niet als wat voor 'n file?)

hoe verder?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 11:51 

Hardtraxxer

W0uT3R schreef:
Ik lees net een beetje hier boven, maar wat ik dus niet begrijp, is hoe je een synth 'layert'?
Ik snap 'm tot zo ver:
1. ik maak een synth

hoe verder?

een synth layeren is eigenlijk niks anders dan everschillende synths onder mekaar zetten.

dus je maakt bijvoorbeeld 3 verschillende synth die mooi bij elkaar passen, die laat je tegelijk afspelen onder mekaar zodat je van die 3 synth 1 grote synth hebt. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 11:52 

Hardtraxxer

oeps dit was een dubbelpost :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 12:02 

Hardtraxx Addict

R-shot schreef:
W0uT3R schreef:
Ik snap 'm tot zo ver:
1. ik maak een synth

hoe verder?

een synth layeren is eigenlijk niks anders dan everschillende synths onder mekaar zetten.

dus je maakt bijvoorbeeld 3 verschillende synth die mooi bij elkaar passen, die laat je tegelijk afspelen onder mekaar zodat je van die 3 synth 1 grote synth hebt. :)

Oké, dus als ik 't goed begrijp laad je in je step sequencer gewoon onder elkaar een aantal verschillende VST's met dezelfde melodie, die je dan tegelijk laat afspelen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 12:03 

Hardtraxxer

goed gezien :)
hoewel het niet persee verschillende vst's moeten zijn, zolang het maar een andere synth is ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 12:08 

Hardtraxx Addict

R-shot schreef:
hoewel het niet persee verschillende vst's moeten zijn, zolang het maar een andere synth is ;)

Aha, oké, haha nou en dan is 't dus de kunst dat 't goed gaat klinken, dat 't als één geheel klinkt.. leuk!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 12:10 

Hardtraxxer

W0uT3R schreef:
R-shot schreef:

Aha, oké, haha nou en dan is 't dus de kunst dat 't goed gaat klinken, dat 't als één geheel klinkt.. leuk!

klopt, wat er ook gebeurt als je dus gaat layeren is dat je synth voller klinkt en dus niet zo slap als dat je 1 ding gebruikt :) in ieder geval succes ! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 14:44 

Hardtraxx Veteran

weet er mischien iemand een paar plugins die ik goed kan gebruiken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 14:44 

Hardtraxx Addict

Voor leadsynths:

Sylenth1.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 14:53 

Hardtraxxer

Draidy schreef:
weet er mischien iemand een paar plugins die ik goed kan gebruiken?

Ik zou voor synths beginnen met nexus, zo ben ik begonnen... Het echt synths nieuwe synths maken komt later wel. Ook raad ik je microtonic aan voor kicks.

Voor je effecten zou ik Ohmicide en camelphat zeker gebruiken.
Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 69  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner