Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 69  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2011 19:23 

Artiest

Release lijkt me meest voor de hand liggend atm.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2011 00:45 

Hardtraxxer

Dankje allemaal voor de snelle en JUISTE reactie ^^
Idd de release helemaal open... Problem solved :D
Gracias, mede forumleden :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2011 00:50 

Hardtraxx Addict

Ik heb hier een mp3'tje van mijn probleem met dat resonerende geluid, 't gebeurd alleen bij de noten rond C5...

(Een midi genomen van BH - Musical Impressions, daar hoor je 't heel goed bij.)

http://www40.zippyshare.com/v/42041314/file.html

Edit:
gemaakt in 3xOsc, met effecten eroverheen:
- Fruity Blood Overdrive
- Fruity Parametric EQ
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2011 13:58 

Donateur

W0uT3R schreef:
Ik heb hier een mp3'tje van mijn probleem met dat resonerende geluid, 't gebeurd alleen bij de noten rond C5...

(Een midi genomen van BH - Musical Impressions, daar hoor je 't heel goed bij.)

http://www40.zippyshare.com/v/42041314/file.html

Edit:
gemaakt in 3xOsc, met effecten eroverheen:
- Fruity Blood Overdrive
- Fruity Parametric EQ

Je project overstuurd, je hebt wellicht teveel vermogen in je Blood Overdrive ingesteld en sowieso veel te veel laag in je EQ zitten.
Dat bijstellen naar beneden en je oversturing is eruit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2011 14:52 

Hardtraxx Elite

Er staat idd ergens iets niet goed wat betreft je volumes. Als je noten ergens rond de C5 af gaat spelen gaat zo te horen de boel flink clippen.. Probeer met de EQ niet al te veel te boosten, je kan vaak door een aantal frequenties juist naar beneden af te stellen hetzelfde effect krijgen zonder je afmix te verneuken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2011 14:56 

Artiest

je synth heeft net zoveel bass als een sub, dus dat is al 1.
Volume wat zachter, goed EQ'en en dan zal het opgelost zijn :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2011 18:32 

Hardtraxxer

Skedoedelefloeps schreef:
je synth heeft net zoveel bass als een sub, dus dat is al 1.
Volume wat zachter, goed EQ'en en dan zal het opgelost zijn :thumbup:

Trek gwn de lowbass & bass in je EQ naar beneden en je merkt er nix meer van :p makkelijk zat
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2011 11:14 

Hardtraxx Addict

Thnx gasten! Probleem is verholpen. Had inderdaad niet aan de EQ gedacht.. :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2011 21:38 

Hardtraxxer

Ik heb een vraagske! :$
Hoe doe je eigenlijk je melodie op laten komen? zeg maar in het begin hoor je je melodie heel zacht en dan hoor je hem steeds harder zeg maar. :P

Als het moeilijk uit te leggen is miss iemand een youtube filmpje? :P

Alvast bedankt! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2011 21:41 

Hardtraxx Addict

Automation clips. Zie deze post waarin ik hetzelfde aan Yoeloe uitleg.
Citaat:
Automation clips maken. Dit kan je doen door de cutoff van je synth te automaten of de decay of simpelweg de volume van je synth. Volume doe je gewoon door in je step sequencer met rechtermuisknop op de desbetreffende volumeknop te drukken en ''create automation clip'' te selecteren. Als je de cutoff wilt doen van een fl standaard plugin doe je dat gewoon zoals volume: ga over de cutoff en doe rechtermuisknop... Wil je dit doen van een gekochte/gedownloade plugin doe je dat door even de cutoff te bewegen, dan bovenin naar ''tools'' te gaan en dan ''last tweaked'' > ''create automation clip''.

Dan kun je met die automation clip regelen op welk punt je volume of cutoff of decay hoog is en waar laag.

Hopelijk snap je 't.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2011 02:31 

Hardtraxx Newbie

thedominator schreef:
Ik heb een vraagske! :$
Hoe doe je eigenlijk je melodie op laten komen? zeg maar in het begin hoor je je melodie heel zacht en dan hoor je hem steeds harder zeg maar. :P

Als het moeilijk uit te leggen is miss iemand een youtube filmpje? :P

Alvast bedankt! :thumbup:

Dat is denk ik wat U bedoeld

:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2011 06:53 

Hardtraxx Newbie

Kan iemand mij uitleggen hoe die producers een lead/ synth maken die Gelijk aan een stem is ?
is daar een truukje voor of is het gewoon heel erg moeilijk ?

ik bedoel hierbij, een soort van Lift Geluid wat omhoog gaat en waar dan een een vocal uit voortkomt
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2011 13:27 

Hardtraxxer

Ik snap wat je bedoeld maar het antwoord moet ik je schuldig blijven, al denk ik dat het gewoon fucken met die knopjes is :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2011 13:30 

Hardtraxx Elite

Er zijn synths waarbij dit soort presets zijn, die worden vaak iets aangepast en dan gebruikt, als je tenminste echt een lead bedoelt wat een stem lijkt te zijn... Als je dat lift effect bedoelt op een vocal, das niet zo moeilijk.. knip een stukje vocal uit t begin van je sample, reverse deze, gooi er een flinke bak reverb op, sample dit stukje met reverb, importeer t, en reverse de sample opnieuw.. En hop, je hebt dat zuig effect ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2011 16:54 

Hardtraxxer

Ge ken ok met als je die vocal als sample heb hem bewerken (met Edison). Rechtermuisknop op de sample > Tools > Blur. Als je daar een beetje mee kloot kom je er wel uit :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2011 19:57 

Hardtraxx Addict

TakkU schreef:
Er zijn synths waarbij dit soort presets zijn, die worden vaak iets aangepast en dan gebruikt, als je tenminste echt een lead bedoelt wat een stem lijkt te zijn... Als je dat lift effect bedoelt op een vocal, das niet zo moeilijk.. knip een stukje vocal uit t begin van je sample, reverse deze, gooi er een flinke bak reverb op, sample dit stukje met reverb, importeer t, en reverse de sample opnieuw.. En hop, je hebt dat zuig effect ;)

En weer wat geleerd
Danku :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2011 20:09 

Hardtraxx Newbie

TakkU schreef:

TOP !!! Thnx alot

Dit werkt echt (CENSUUR) Goed !!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2011 09:07 

Donateur

CreativeCrew schreef:
TakkU schreef:

TOP !!! Thnx alot

Dit werkt echt (CENSUUR) Goed !!

Kun je ook met je synth doen... :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2011 23:16 

Hardtraxx Crew

Vraagje heren,

Ik heb wel eens wat gekloot in FL maar het is nooit wat geworden. Nu wil ik me er toch echt eens een keer in gaan verdiepen en het misschien aanschaffen. Ik neem aan dat je als beginneling met FL wel even zoet bent niet? Maar stel je koopt zo'n pakket bij bv Bax-shop, zit daar dan alles in 1x in om hardstyle mee te produceren? Of moet je dan nog extra van die VST plugins kopen/downloaden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2011 01:55 

Hardtraxxer

wootum schreef:
Vraagje heren,

Ik heb wel eens wat gekloot in FL maar het is nooit wat geworden. Nu wil ik me er toch echt eens een keer in gaan verdiepen en het misschien aanschaffen. Ik neem aan dat je als beginneling met FL wel even zoet bent niet? Maar stel je koopt zo'n pakket bij bv Bax-shop, zit daar dan alles in 1x in om hardstyle mee te produceren? Of moet je dan nog extra van die VST plugins kopen/downloaden.

Het zou in principe mogelijk zijn.. er zitten wat standaard vst's in FL waar je eventueel wel 'n synth uit zou kunnen halen, een kick moet ook wel lukken.. screeches wordt mijns inziens alweer 'n stuk moeilijker..
Al met al; een echte catchy hardstyle track maken zonder VST's, lijkt me haast onmogelijk :)
Zo duur is 't programma niet, gwn aanschaffen, dat trek je financieel wel weer recht haahaha :p vervolgens gwn net zo lang aan knopjes draaien, tut's lezen & kijken, eventueel wat pdfjes downloaden & boeken lezen, totdat jij vind dat het uniek klinkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2011 10:09 

Artiest

Als je bij Bax de duurste FL studio set koopt zul je nooit hardstyle kunnen maken. De VST's die FL levert bij zijn producten zijn niet van hoogstaande kwaliteit.
Je zult altijd andere VST's moeten kopen, ik raad je eerlijk gezegd ook aan een Reason of Cubase te kopen en geen FL. Het punt is FL is in mijn ogen het geld niet waard,
waar Reason en Cubase dat wel zijn, de vst's zullen evrder allemaal wel ali illegali gedownload worden, maar als je dan een sequencer pakket wilt kopen raad ik je aan wat verder te kijken dan FL.
Mocht je echt per se FL willen zul je iig nooit meteen hardstyle kunnen maken met wat zo'n box levert.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2011 10:19 

Donateur

Er zijn ook gratis VST's he mannen....
http://www.kvraudio.com/get.php

Al ben ik het eens dat je er niet onderuit komt een aantal VST's aan te schaffen.
Voor de betere kick moet je toch echt aan Hydra of Microtonic en een beetje lead vereist al gauw Sylenth, Zebra oid.
Effecten kun je met gratis VST's prima regelen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2011 11:48 

Hardtraxxer

als je een DAW wilt met goede vst's moet je reason hebben zoals Skedoedelefloeps al zei. die synths en samplers zijn egt heel goed. echter is reason wel iets anders dan andere DAW's. Het routen werkt heeel anders dan andere daw's
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2011 12:02 

Artiest

gratis VST's zijn niet voor niets gratis he, je zult zelden een echt sterke gratis VST vinden, alleen op effect gebied misschien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2011 12:44 

Hardtraxx Elite

Goeie gratis softsynths ben ik zelf nog niet tegengekomen.. Ook qua effecten zijn er niet heel veel goeie gratis plugins, iig niet voor Mac...
Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 69  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner