Release lijkt me meest voor de hand liggend atm.
Idd de release helemaal open... Problem solved
Gracias, mede forumleden :p
Je project overstuurd, je hebt wellicht teveel vermogen in je Blood Overdrive ingesteld en sowieso veel te veel laag in je EQ zitten.W0uT3R wrote:Ik heb hier een mp3'tje van mijn probleem met dat resonerende geluid, 't gebeurd alleen bij de noten rond C5...
(Een midi genomen van BH - Musical Impressions, daar hoor je 't heel goed bij.)
http://www40.zippyshare.com/v/42041314/file.html
Edit:
gemaakt in 3xOsc, met effecten eroverheen:
- Fruity Blood Overdrive
- Fruity Parametric EQ
Trek gwn de lowbass & bass in je EQ naar beneden en je merkt er nix meer van :p makkelijk zatSkedoedelefloeps wrote:je synth heeft net zoveel bass als een sub, dus dat is al 1.
Volume wat zachter, goed EQ'en en dan zal het opgelost zijn
Automation clips maken. Dit kan je doen door de cutoff van je synth te automaten of de decay of simpelweg de volume van je synth. Volume doe je gewoon door in je step sequencer met rechtermuisknop op de desbetreffende volumeknop te drukken en ''create automation clip'' te selecteren. Als je de cutoff wilt doen van een fl standaard plugin doe je dat gewoon zoals volume: ga over de cutoff en doe rechtermuisknop... Wil je dit doen van een gekochte/gedownloade plugin doe je dat door even de cutoff te bewegen, dan bovenin naar ''tools'' te gaan en dan ''last tweaked'' > ''create automation clip''.
Dan kun je met die automation clip regelen op welk punt je volume of cutoff of decay hoog is en waar laag.
Hopelijk snap je 't.
View on YouTubethedominator wrote:Ik heb een vraagske!![]()
Hoe doe je eigenlijk je melodie op laten komen? zeg maar in het begin hoor je je melodie heel zacht en dan hoor je hem steeds harder zeg maar.![]()
Als het moeilijk uit te leggen is miss iemand een youtube filmpje?![]()
Alvast bedankt!
En weer wat geleerdTakkU wrote:Er zijn synths waarbij dit soort presets zijn, die worden vaak iets aangepast en dan gebruikt, als je tenminste echt een lead bedoelt wat een stem lijkt te zijn... Als je dat lift effect bedoelt op een vocal, das niet zo moeilijk.. knip een stukje vocal uit t begin van je sample, reverse deze, gooi er een flinke bak reverb op, sample dit stukje met reverb, importeer t, en reverse de sample opnieuw.. En hop, je hebt dat zuig effect
TakkU wrote:Er zijn synths waarbij dit soort presets zijn, die worden vaak iets aangepast en dan gebruikt, als je tenminste echt een lead bedoelt wat een stem lijkt te zijn... Als je dat lift effect bedoelt op een vocal, das niet zo moeilijk.. knip een stukje vocal uit t begin van je sample, reverse deze, gooi er een flinke bak reverb op, sample dit stukje met reverb, importeer t, en reverse de sample opnieuw.. En hop, je hebt dat zuig effect
Kun je ook met je synth doen...CreativeCrew wrote:TakkU wrote:Er zijn synths waarbij dit soort presets zijn, die worden vaak iets aangepast en dan gebruikt, als je tenminste echt een lead bedoelt wat een stem lijkt te zijn... Als je dat lift effect bedoelt op een vocal, das niet zo moeilijk.. knip een stukje vocal uit t begin van je sample, reverse deze, gooi er een flinke bak reverb op, sample dit stukje met reverb, importeer t, en reverse de sample opnieuw.. En hop, je hebt dat zuig effect
TOP !!! Thnx alot
Dit werkt echt (CENSUUR) Goed !!
Het zou in principe mogelijk zijn.. er zitten wat standaard vst's in FL waar je eventueel wel 'n synth uit zou kunnen halen, een kick moet ook wel lukken.. screeches wordt mijns inziens alweer 'n stuk moeilijker..wootum wrote:Vraagje heren,
Ik heb wel eens wat gekloot in FL maar het is nooit wat geworden. Nu wil ik me er toch echt eens een keer in gaan verdiepen en het misschien aanschaffen. Ik neem aan dat je als beginneling met FL wel even zoet bent niet? Maar stel je koopt zo'n pakket bij bv Bax-shop, zit daar dan alles in 1x in om hardstyle mee te produceren? Of moet je dan nog extra van die VST plugins kopen/downloaden.