Handig topic dit.. Welke versie van fl hebben jullie?
Related topics
Active topics in Producer's Corner
Moderators
-
KDonateur
- 6254 posts member since 2008
- last seen Feb 2014
+1Dennis Aka Mash wrote:8.0
ik heb ook 8.0
ff een vraagje
Ben nu beetje bezig met de melodie. Alleen heb ik nu een melodie gemaakt, maar die klinkt zo lelijk door het geluid. Welke sound gebruiken jullie voor je melodie?
ff een vraagje
Ben nu beetje bezig met de melodie. Alleen heb ik nu een melodie gemaakt, maar die klinkt zo lelijk door het geluid. Welke sound gebruiken jullie voor je melodie?
Persoonlijk gebruik ik het meeste Nexus.. genoeg mooie synths en bovendien kun je met layeren ookStokbrood wrote:ik heb ook 8.0
ff een vraagje
veel maken. Gebruik ook eens de mixer van Nexus zelf, kun je meer mee dan je denkt!
Zelf heb ik trouwens 8.0 XXL Producer Edition
Dat ligt ook volledig aan welke vst's je hebt en waar je van houd.
Stel je hebt z3ta de meeste zijn denk ik ooit begonnen met supadupa.
Bij nexus zijn heel veel mooie dingen , maar je kan ze natuurlijk ook combineren.
Waardoor de geluiden samen spelen.
Als je nog geen vst hebt , heb je in fl een standaard zitten genaamt syntrus.
Daar zitten ook een paar mooie in genaamd Goldsaw en Silversaw , die vind ik persoonlijk standaard wel mooi klinken, gewoon een beetje uitzoeken en naar je smaak veranderen
Bij nexus zijn heel veel mooie dingen , maar je kan ze natuurlijk ook combineren.
Daar zitten ook een paar mooie in genaamd Goldsaw en Silversaw , die vind ik persoonlijk standaard wel mooi klinken, gewoon een beetje uitzoeken en naar je smaak veranderen
Last edited by douwe141 on 16 Jun 2009 21:55, edited 1 time in total.
+1douwe141 wrote:Dat ligt ook volledig aan welke vst's je hebt en waar je van houd.
Daar zit ook een mooie in genaamt Goldsaw en Silversaw , die vind ik persoonlijk standaard wel mooi klinken, gewoon een beetje uitzoeken en naar je smaak veranderen
Vet topic! ik ben nu bezig met een track,,,maar 't komt nog niet echt lekker uit de verf zegmaar...
Zijn nexus enzo programma's die je in FL kunt integreren ofzo?
Zijn nexus enzo programma's die je in FL kunt integreren ofzo?
Nexus is een VST. Een plugin. Deze kun je kopen/downloaden. Deze moet je dan bij je step sequencer inserten en dan kun je ermee werken. Hierin zitten synths, zoals basses, dance leads enzo. Ook is Nexus uit te breiden met Expansion packs..
-
FHardtraxx Veteran
- 6758 posts member since 2008
- last seen Nov 2020
Ja ik ook, wil er wel is mee aan de slag met wat ik er allemaal wel niet mee kan.InQontrol09 wrote: Zelf heb ik trouwens 8.0 XXL Producer Edition
Maar t is zoooo'n groot programma
als je fruityloops KOOPT, heb je altijd de gratis updates erbij.
______________________-
http://student-kmt.hku.nl/~bas3/FL/Tuto ... orial.html" target="_blank" rel="nofollow
voor de mensen die net beginnen
______________________-
http://student-kmt.hku.nl/~bas3/FL/Tuto ... orial.html" target="_blank" rel="nofollow
voor de mensen die net beginnen
Je bedoeld denk ik dat men een VST moet toevoegen in het Pattern?Dj C-Mind wrote:je pakt gewoon een vst van een synth
en dan kies je een melo uit de lijst van die vst
en dan ga je gewoon een beetje klooien ermee
met effecten,wn met alle knoppen een beetje die op die synth zitten
Start eens met een Sytrus! Hierin kun je dan weer een preset opgeven bijv. Hypersaw (dit bedoel je denk ik met melo?)
Klik met je rechtermuisknop nu op de Sytrus en kies Piano Roll.
Hierin ga je je noten neerzetten, laat je Pattern in een loop afspelen en bouw zo je melodie op.
Tip: kopieer eens je complete melodielijn en zet hem eens wat noten lager erbij... je krijgt dan een vollere sound
Wanneer je melodie een beetje naar wens is, ga je pas je VST fine tunen.. andere preset etc. etc....
ps. ben zelf nu meer bezig in Reason, daarmee kun je in feite alle sounds maken ZONDER allerlei plugins / vst's
Der is niet echt een specifiieke sound die je kant en klaar hebt staanStokbrood wrote:ik heb ook 8.0
ff een vraagje
Wat ik tegenwoordig steeds meer begin te doen is mijn melo's layeren. Dus je maakt een melo, en die kopier je een octaaf hoger en een octaaf lager. Vervolgens pak ik een andere synth, en hier zet ik dezelfde melo in. Dan met effecten kloten om te zorgen dat de een niet te overheersend is, en je hebt een mooie en vaak 'eigen' sound.
-
FHardtraxx Veteran
- 6758 posts member since 2008
- last seen Nov 2020
Ik doe ook wel aan layeren idd, maar dat met die octaaf hoger of lager heb ik nog niet geprobeerd, goed ideetje!
San Miquel wrote:Tip: kopieer eens je complete melodielijn en zet hem eens wat noten lager erbij... je krijgt dan een vollere sound
Dank jefreddyadu8 wrote:goed ideetje!
Ja zo bedoelde ik miguel 
Reason heb ik ook
Is ook wel fijn programma en geen geklooi met vst's ja
Wat miguel al zegt
Reason heb ik ook
Wat miguel al zegt
-
TDonateur
- 3777 posts member since 2009
of bedoelde je miquelDj C-Mind wrote:Ja zo bedoelde ik miguel
Reason heb ik ook
Wat miguel al zegt
Mooi topic!
Zullen vele vragen in komen te staan en altijd handig als er dan een topic over komt!
Zullen vele vragen in komen te staan en altijd handig als er dan een topic over komt!
-
KDonateur
- last seen Feb 2014
+1DJ D'Railed wrote:Mooi topic!
dutchhunters wrote:of bedoelde je miquelDj C-Mind wrote:Ja zo bedoelde ik miguel
Reason heb ik ook
Wat miguel al zegt![]()
![]()
-
KDonateur
- last seen Feb 2014
Vraagje: Als jullie een kick maken, bouwen jullie dan jullie nummer rond die kick in dat FLP file of slaan jullie die kick op met exporteren ? (Ctrl+R). Want als ik die exporteer naar een WAV file kan je die toch gewoon openen in een ander project, maar dan kan je er geen pitchkick van maken want die kick blijft hetzelfde klinken als je ergens anders klikt in je piano roll. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen, dus hopelijk verstaan jullie m'n uitleg 
-
THardtraxx Veteran
- 5204 posts member since 2009
- last seen Oct 2021
Ik had ook FL 8.0 maar ik had echt een strakke melodie in elkaar zitten (noten dan), maar ik kon dat niet omzetten in een lekkere sound. En een bas lukte me ook niet echt goed, ik werd er zo gestresst van dat ik het gewoon verwijderd heb. Ik wil nu draaitafels (reloop rmp 2) dan ga ik daar wel weer mee verder!! 
-
KDonateur
- last seen Feb 2014
Ik ben ook bezig met FL Studio 8, maar ik wil geen volledig nummer afwerken vooraleer ik eigen dj gear hebTimmer wrote:Ik had ook FL 8.0 maar ik had echt een strakke melodie in elkaar zitten (noten dan), maar ik kon dat niet omzetten in een lekkere sound. En een bas lukte me ook niet echt goed, ik werd er zo gestresst van dat ik het gewoon verwijderd heb. Ik wil nu draaitafels (reloop rmp 2) dan ga ik daar wel weer mee verder!!