Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 69  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2012 10:52 

Hardtraxx Addict

Idd, en vooral in het begin moet je de heletijd kut geluid aanhoren tot dat het wat moois word :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2012 15:31 

Hardtraxxer

Joeyvg schreef:
Idd, en vooral in het begin moet je de heletijd kut geluid aanhoren tot dat het wat moois word :P

producen is gewoon oefenen, oefenen en nog eens oefenen XD
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2012 17:36 

Hardtraxx Elite

TimoGhijsens schreef:
Joeyvg schreef:

producen is gewoon oefenen, oefenen en nog eens oefenen XD

idd, eerst kreeg ik alleen maar poep maar nu klinkt t allemaal steeds beter :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2012 18:13 

Hardtraxxer

hmm jaa jullie hebben gelijk xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2012 09:48 

Hardtraxx Addict

peejay56 schreef:
hsgroningen schreef:
peejay56 schreef:
oke ik snap dus echt niet veel van dit programma met die plugins en alles..
hoe makken jullie intro's, melodieen, kicks en hoe vocals bewerken etc..
kunnen jullie me uitleg geven hoe je begint etc. of een handleiding ergens online in het nederlands ? :)

Dat is niet echt uit te leggen, je moet het gewoon leren.
Wel een tip: Veel naar hardstyle luisteren, dan krijg je de basis uiteindelijk wel door.
De creativiteit ligt echter helemaal bij jou.

haha dat gaat ut wel lukken want dat doe ik genoeg :)

Zou ook naar veel andere muziek luisteren als ik jou was. Wees openminded, komt je creativiteit alleen maar ten goede.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2012 13:21 

Hardtraxxer

weet niet welk forum ik dit moet plaatsen, maar vraag het hier maar.

in het kader van beginnend producer ben ik aan het leren hoe diversen geluiden gemaakt worden en probeer deze dan na te maken als oefening.
nu heb ik bijna de hele track van noisecontrollers - N=C2 nagemaakt, het enige waar ik tegen aanloop is waar haal ik die lyrics vandaan die daarin gebruikt word?
is dit van een bestaande track? en als laatste vraag in de intro hoor je wat diversen geluiden met welke vst maken kan je die maken
?ik gebruik FL studio.
alvast bedankt voor je reactie!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2012 15:37 

Hardtraxxer

Pantermaat schreef:
nu heb ik bijna de hele track van noisecontrollers - N=C2 nagemaakt, het enige waar ik tegen aanloop is waar haal ik die lyrics vandaan die daarin gebruikt word?

Lyrics in e=nc²? Ik denk dat je de choirs bedoeld? In dat geval, ja dit is van een bestaande track, alleen heeft bas hem zodanig gecut dat het een 4-maats melodie wordt (was origineel 3-maats als ik het goed heb begrepen uit de livestream van HHZ). Ik weet alleen niet waar hij het precies vandaan heeft. Namaken is leuk en leerzaam, leerzamer is nog om zelf een productie te maken..:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2012 16:46 

Hardtraxx Addict

pim schreef:
Pantermaat schreef:

Lyrics in e=nc²? Ik denk dat je de choirs bedoeld? In dat geval, ja dit is van een bestaande track, alleen heeft bas hem zodanig gecut dat het een 4-maats melodie wordt (was origineel 3-maats als ik het goed heb begrepen uit de livestream van HHZ). Ik weet alleen niet waar hij het precies vandaan heeft. Namaken is leuk en leerzaam, leerzamer is nog om zelf een productie te maken..:thumbup:

Idd, en volgens mij was het een standaart sample in Logic.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2012 11:08 

Hardtraxxer

Heren,

Bedankt voor jullie antwoord!
ik weet weer wat meer!

nog 1 vraagje, met welke vst zoude jullie die geluidjes in de intro maken?

tips?

Tutorials?

Alvast bedankt!!! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2012 18:22 

Hardtraxx Beheerder

wat een crap intro :lol: maarja zo leer je idd wel een beetje hoe je zoiets maakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2012 13:14 

Hardtraxxer

Thanks
vnv maar is aan de slag ermee! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2012 18:55 

Hardtraxx Addict

Ik heb dus een Virus B gekocht Qua kabels weet ik nu precies wat ik moet hebben. Heb een 2x2 midi interface verbonden aan mn pc. FL Studio herkent deze. Vanuit deze interface heb ik een de Midi Out naar de Midi In van mn Virus gestuurd. Hij zou dus midisignalen moeten kunnen ontvangen. Vanavond ga ik nog een midi kabel kopen om de andere midi uitgangen te verbinden en audiokabels naar de ingang van mn geluidskaart (M-Audio Fast Track Pro). Deze ingang heeft echter maar 1 6,3mm ingang, dus is mono?

Nu rest me alleen de vraag hoe ik deze werkend krijg ik FL Studio. Weet iemand dit?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2012 19:17 

Hardtraxx Addict

marsiascout schreef:
Ik heb dus een Virus B gekocht Qua kabels weet ik nu precies wat ik moet hebben. Heb een 2x2 midi interface verbonden aan mn pc. FL Studio herkent deze. Vanuit deze interface heb ik een de Midi Out naar de Midi In van mn Virus gestuurd. Hij zou dus midisignalen moeten kunnen ontvangen. Vanavond ga ik nog een midi kabel kopen om de andere midi uitgangen te verbinden en audiokabels naar de ingang van mn geluidskaart (M-Audio Fast Track Pro). Deze ingang heeft echter maar 1 6,3mm ingang, dus is mono?

Nu rest me alleen de vraag hoe ik deze werkend krijg ik FL Studio. Weet iemand dit?

Ik weet er helemaal niks van maar misschien helpt dit filmpje :

Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2012 01:00 

Hardtraxx Addict

Nee helaas. De Virus B is analoog en werkt dus niet ook met software.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2012 13:24 

Hardtraxx Addict

Als ik een gelayerde synth heb, hoe kan ik dan de volume automation aanpassen van de layer? als ik namelijk aan 't volumeknopje draai dan gebeurt er niets met het volume van die layer...
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2012 19:32 

Hardtraxx Beheerder

W0uT3R schreef:
Als ik een gelayerde synth heb, hoe kan ik dan de volume automation aanpassen van de layer? als ik namelijk aan 't volumeknopje draai dan gebeurt er niets met het volume van die layer...

je moet de volumes van de synths linken aan de volume van de layer daardoor kun je met je layer alle volumes regelen :)

je doet dus: je maakt een automation clip van het volume van je layer. daarna link je de volumes van de synths aan je layer dit doe je door met de rechtermuisknop op je volume van je synth te klikken in de pattern en dan klik je op link to controller dan zoek je de layer automation en dat doe je met al je synths. let er wel op dat remove conflicts uitstaat.

is dit wat je bedoelde?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2012 18:20 

Hardtraxxer

als ik fruity loops ga kopen, welke versie is dan het beste? :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2012 18:42 

Hardtraxx Beheerder

downeyz schreef:

Producer edition :) en natuurlijk de nieuwste versie lijkt me verstandig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2012 18:56 

Hardtraxx Addict

Case Dj schreef:
downeyz schreef:

Als je FL studio koopt krijg je toch alle versies daarna gratis ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2012 19:08 

Hardtraxx Beheerder

i have no fucking idea.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2012 19:47 

Hardtraxxer

oke bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2012 12:46 

Hardtraxxer

Ik weet ook niet zo goed wat het is xd , maar een tijdje geleden linkte iemand een perfecte methode, dus die kan ik je wel geven :P .
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2012 13:44 

Hardtraxx Beheerder

Sidechaining is zegmaar dat je geluid reageert op de kicks/claps/snares die je gelooped hebt.
je sound gaat dan een zuigend geluid maken.

een paar voorbeelden zijn

Arkaine - universe of light (2de climax)
psyko punkz - let's get ill (eerste climax)
Frontliner & max enforcer - we forget to live
etc etc.

luister daar maar eens naar en hier staat nog precies uitgelegd wat het is.
http://sonictransfer.com/side-chain-com ... rial.shtml
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2012 18:03 

Hardtraxx Addict

Weet iemand of het mogenlijk is om alleen een gesellecteerd stuk op te slaan als sample ? (in de playlist)

EDIT: Laatmaar, weer eens niet verder gekeken dan me...
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2012 17:23 

Hardtraxx Addict

Joeyvg schreef:
Case Dj schreef:
downeyz schreef:

Als je FL studio koopt krijg je toch alle versies daarna gratis ?

Dit hoeft niet. Je krijgt er een waardebon bij waarmee je kan kiezen voor levenslang gratis updates of dat je iets van 40 dollar aan IL plugings wilt besteden. Het lijkt me dan dus wel logisch de updates te kiezen.
Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 69  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner