Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2011 23:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

mr_vertigo schreef:
Synth is gewoon een preset uit Nexus, en in het laag is het een zo goed als preset uit Sylenth1. De synth's komen nog. Focus me nu ff op andere dingen.

Ik ga aan de eerste kick vrij weinig veranderen denk ik (zit al heel veel cam en ohm op). Vind je die ook te hol?
Tweede kick ga ik wat reverb vanaf halen.


miss iets meer spelen met ohm, en EQen en zou miss de tail iets korter maken.

Eindelijk weer bezig kunnen wezen, hier een stuk hoe de intro wss word.
Iemand tips?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2011 23:15 
 
Hardtraxxer

mr_vertigo schreef:
Synth is gewoon een preset uit Nexus, en in het laag is het een zo goed als preset uit Sylenth1. De synth's komen nog. Focus me nu ff op andere dingen.

Ik ga aan de eerste kick vrij weinig veranderen denk ik (zit al heel veel cam en ohm op). Vind je die ook te hol?
Tweede kick ga ik wat reverb vanaf halen.


kvind juist die eerste te hol. ga idd eens spelen met je ohmicide settings, die geeft duidelijk distortion meteen al. en daarnaast goed EQ'en, na elke stap kijken of je m beter kan EQ'en
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2011 23:23 
 
Hardtraxxer

2basb schreef:
mr_vertigo schreef:
Synth is gewoon een preset uit Nexus, en in het laag is het een zo goed als preset uit Sylenth1. De synth's komen nog. Focus me nu ff op andere dingen.

Ik ga aan de eerste kick vrij weinig veranderen denk ik (zit al heel veel cam en ohm op). Vind je die ook te hol?
Tweede kick ga ik wat reverb vanaf halen.


miss iets meer spelen met ohm, en EQen en zou miss de tail iets korter maken.

Eindelijk weer bezig kunnen wezen, hier een stuk hoe de intro wss word.
Iemand tips?


miss leuk om die stem of wat is t? dat in het begin erbij komt, heen en weer te pannen, alsof t door je hoofd heen gaat. kan een tof effect geven :)!

hier het climax stukkie weer, nu met 3 verschillende loops. de eerste is met alle EQ en effecten om t beter te laten klinken eraf, daarna met een EQ, en ten derde een andere manier van EQ'en, deze loop is wat langer. alles aan elkaar gemaakt.

misschien die 3e iets te hol? zit wat hoog bij gedraaid, misschien net teveel.

Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2011 23:55 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Axora schreef:
2basb schreef:
mr_vertigo schreef:
Synth is gewoon een preset uit Nexus, en in het laag is het een zo goed als preset uit Sylenth1. De synth's komen nog. Focus me nu ff op andere dingen.

Ik ga aan de eerste kick vrij weinig veranderen denk ik (zit al heel veel cam en ohm op). Vind je die ook te hol?
Tweede kick ga ik wat reverb vanaf halen.


miss iets meer spelen met ohm, en EQen en zou miss de tail iets korter maken.

Eindelijk weer bezig kunnen wezen, hier een stuk hoe de intro wss word.
Iemand tips?


miss leuk om die stem of wat is t? dat in het begin erbij komt, heen en weer te pannen, alsof t door je hoofd heen gaat. kan een tof effect geven :)!

Zoo daar zit veel noise op hé, doet bijna zeer aan m'n oren... geluidtechnisch klinkt t echt niet goed... probeer dat wat beter te eq'en en je kick komt ook niet echt lekker naar voren..

hier het climax stukkie weer, nu met 3 verschillende loops. de eerste is met alle EQ en effecten om t beter te laten klinken eraf, daarna met een EQ, en ten derde een andere manier van EQ'en, deze loop is wat langer. alles aan elkaar gemaakt.

misschien die 3e iets te hol? zit wat hoog bij gedraaid, misschien net teveel.

Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 01:06 
 
Hardtraxxer

EDIT

hier de laatste versie van me nummertje, andere synth erbij op gegooid om t wat meer power te geven. iets meer duidelijk te maken.

Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 22:50 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Axora schreef:
EDIT

hier de laatste versie van me nummertje, andere synth erbij op gegooid om t wat meer power te geven. iets meer duidelijk te maken.



je kick is erg kort dat is zeer jammer want zit vette sound in. je synth vind ik nu niet zo lekker, ik zou er aan werken.

hier nog melodietje van mij als test weggooien, als download geven of doorgaan met deze melodie.

Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 23:08 
 
Hardtraxxer

Case Dj schreef:
Axora schreef:
EDIT

hier de laatste versie van me nummertje, andere synth erbij op gegooid om t wat meer power te geven. iets meer duidelijk te maken.



je kick is erg kort dat is zeer jammer want zit vette sound in. je synth vind ik nu niet zo lekker, ik zou er aan werken.

hier nog melodietje van mij als test weggooien, als download geven of doorgaan met deze melodie.



tjah die kick is een sample, dat is jammer want hij klinkt heel erg lekker! ik ben ook nog steeds niet tevreden over de synth, misschien dat ik alles eens wegdoe. en eens flink ga experimenteren met meerdere nieuwe synths. presets erin gooien en die totaal anders tweaken. want daar zit blijkbaar nog een ander sound in dan dat je zelf kan maken.

wat vind je van de mix?

ik zal straks even naar je werk gaan luisteren en je feedbacken btw :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 23:15 
 
Hardtraxxer

Axora schreef:
Case Dj schreef:
Axora schreef:
EDIT

hier de laatste versie van me nummertje, andere synth erbij op gegooid om t wat meer power te geven. iets meer duidelijk te maken.



je kick is erg kort dat is zeer jammer want zit vette sound in. je synth vind ik nu niet zo lekker, ik zou er aan werken.

hier nog melodietje van mij als test weggooien, als download geven of doorgaan met deze melodie.



tjah die kick is een sample, dat is jammer want hij klinkt heel erg lekker! ik ben ook nog steeds niet tevreden over de synth, misschien dat ik alles eens wegdoe. en eens flink ga experimenteren met meerdere nieuwe synths. presets erin gooien en die totaal anders tweaken. want daar zit blijkbaar nog een ander sound in dan dat je zelf kan maken.

wat vind je van de mix?

ik zal straks even naar je werk gaan luisteren en je feedbacken btw :)



de melodie is leuk! past ook goed bij je synth vind ik. misschien iets meer rond de 1000-2000 Hz erbij EQ'en!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 23:21 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

@ Axora

ik eq qua synths alles onder de 0db. voor de rest nog niet want dat is moeilijk he haha
ik eq dus niet omhoog bij de synths maar omlaag, daardoor blijft de sound van je synth zoals hij uit de synthesizer komt en dus niet vervormd door eq maar ik kan hem wel een beetje scherper maken daar heb je wel gelijk in :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 23:34 
 
Hardtraxxer

Case Dj schreef:
@ Axora

ik eq qua synths alles onder de 0db. voor de rest nog niet want dat is moeilijk he haha
ik eq dus niet omhoog bij de synths maar omlaag, daardoor blijft de sound van je synth zoals hij uit de synthesizer komt en dus niet vervormd door eq maar ik kan hem wel een beetje scherper maken daar heb je wel gelijk in :thumbup:


aah oke, ik EQ juist bijna alles naar boven. vind het fijn om zo mijn geluiden te vervormen. als je naar beneden EQ'ed, ga je frequenties wegEq'en, en je wilt niet graag een frequentie missen. daarom doe ik het liever naar boven =)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 23:35 
 
Artiest

@Case Dj, kvind m niet zo.., beetje simpel nog, probeer wat meer variatie te er in te brengen..;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 23:35 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Case Dj schreef:
@ Axora

ik eq qua synths alles onder de 0db. voor de rest nog niet want dat is moeilijk he haha
ik eq dus niet omhoog bij de synths maar omlaag, daardoor blijft de sound van je synth zoals hij uit de synthesizer komt en dus niet vervormd door eq maar ik kan hem wel een beetje scherper maken daar heb je wel gelijk in :thumbup:


Wat bedoel je, onder de 0 db?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 23:42 
 
Hardtraxxer

mr_vertigo schreef:
Case Dj schreef:
@ Axora

ik eq qua synths alles onder de 0db. voor de rest nog niet want dat is moeilijk he haha
ik eq dus niet omhoog bij de synths maar omlaag, daardoor blijft de sound van je synth zoals hij uit de synthesizer komt en dus niet vervormd door eq maar ik kan hem wel een beetje scherper maken daar heb je wel gelijk in :thumbup:


Wat bedoel je, onder de 0 db?


als je Eq'ed begin je altijd op een bepaald niveau waarop alle fq's even hard gaan. dat is de 0 decibel grens. via een EQ kan je meerdere frequenties met een bepaalde bandbreedte harder of zachter laten gaan. alles wat je zachter wil laten gaan, omdat het in de weg ligt met bv je kick. EQ je naar onder, dus onder de 0 DB. daarmee verzwak/verwijder je langzaam alle frequenties in dat gebied. alles wat je naar boven doet, ga je harder maken, dus boven de 0db. je kan t zien als verzwakken of verharden. je doet -5db af, of 5db bij. snap je :)?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 23:44 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Axora schreef:
mr_vertigo schreef:
Case Dj schreef:
@ Axora

ik eq qua synths alles onder de 0db. voor de rest nog niet want dat is moeilijk he haha
ik eq dus niet omhoog bij de synths maar omlaag, daardoor blijft de sound van je synth zoals hij uit de synthesizer komt en dus niet vervormd door eq maar ik kan hem wel een beetje scherper maken daar heb je wel gelijk in :thumbup:


Wat bedoel je, onder de 0 db?


als je Eq'ed begin je altijd op een bepaald niveau waarop alle fq's even hard gaan. dat is de 0 decibel grens. via een EQ kan je meerdere frequenties met een bepaalde bandbreedte harder of zachter laten gaan. alles wat je zachter wil laten gaan, omdat het in de weg ligt met bv je kick. EQ je naar onder, dus onder de 0 DB. daarmee verzwak/verwijder je langzaam alle frequenties in dat gebied. alles wat je naar boven doet, ga je harder maken, dus boven de 0db. je kan t zien als verzwakken of verharden. je doet -5db af, of 5db bij. snap je :)?


Ik weet wat een Equalizer doet, maar hij zegt ALLES bij zijn synths onder de 0 db te EQ-en. Klinkt alsof hij begint door alles op -5 db te zetten, en dan pas naar versterkt ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2011 23:45 
 
Hardtraxxer

Axora schreef:
mr_vertigo schreef:
Case Dj schreef:
@ Axora

ik eq qua synths alles onder de 0db. voor de rest nog niet want dat is moeilijk he haha
ik eq dus niet omhoog bij de synths maar omlaag, daardoor blijft de sound van je synth zoals hij uit de synthesizer komt en dus niet vervormd door eq maar ik kan hem wel een beetje scherper maken daar heb je wel gelijk in :thumbup:


Wat bedoel je, onder de 0 db?


als je Eq'ed begin je altijd op een bepaald niveau waarop alle fq's even hard gaan. dat is de 0 decibel grens. via een EQ kan je meerdere frequenties met een bepaalde bandbreedte harder of zachter laten gaan. alles wat je zachter wil laten gaan, omdat het in de weg ligt met bv je kick. EQ je naar onder, dus onder de 0 DB. daarmee verzwak/verwijder je langzaam alle frequenties in dat gebied. alles wat je naar boven doet, ga je harder maken, dus boven de 0db. je kan t zien als verzwakken of verharden. je doet -5db af, of 5db bij. snap je :)?


Ik weet wat een Equalizer doet, maar hij zegt ALLES bij zijn synths onder de 0 db te EQ-en. Klinkt alsof hij begint door alles op -5 db te zetten, en dan pas naar versterkt ofzo.[/quote]

wss bedoelt die, dat als hij wil dat juist het hoog er goed uitkomt, hij niet het hoog omhoog EQ'ed, maar juist de rest wat omlaag doet. dat lijkt mij,
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2011 01:07 
 
Hardtraxxer

Heb het begin weer veranderd, nu is dat hawai'achtige gevoel zeer zeker weg.

feedback :clap:

Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2011 21:50 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

@Axora. Hawaii gevoel is indd weg, maar er is geen gevoel voor terug gekomen :P Snare staat ook erg hard. Kblijf de melo erg lekker vinden, maar de opbouw loopt echt nog te stroef vind ik. Klinkt allemaal nog vrij schel en sommige sounds lijken elkaar in de weg te zitten. Denk nog ff EQ'en en die opbouw wat versoepelificeren en je hebt iets aardigs staan. O ja, en de tail van de kick mag wat langer van mij.

Wat vinden jullie van de volgende kick?



Tail is iet wat lang, hoor ik nu, geen zin om te veranderen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2011 23:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@ axora
Klinkt wel grappig, hoewel er nog heeel veel werk in zit mocht je het echt proffessioneel willen laten klinken.
Denk dan met name aan je kick en sounds.

@vertigo
Goed opweg, je kick mag wel wat meer decay hebben wat mij betreft.. Iets langer gestretched. Verder kan er altijd nog wel wat gedaan worden aan je EQ..
maargoed, zoals je ziet oefening baart kunst:D



Hierbij een preview op mijn nieuwe project. In zijn eerste rendering ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2011 23:33 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

@Frazyr, niet helemaal mijn stijl, maar wel origineel met dat 'sweat' soundje in je climax. Je kick klinkt echt lekker, vooral de punch komt goed binnen, maar hij klinkt heel erg op de achtergrond zeg maar? Denk dat hij wat meer bass in de tail kan gebruiken en dat het dan een stuk voller en meeslepender wordt.
Ik erger me wel dood aan die triangel ofzo, die ik hoor in de climax. Voegt ook niet veel toe imo...
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2011 23:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

mr_vertigo schreef:
@Frazyr, niet helemaal mijn stijl, maar wel origineel met dat 'sweat' soundje in je climax. Je kick klinkt echt lekker, vooral de punch komt goed binnen, maar hij klinkt heel erg op de achtergrond zeg maar? Denk dat hij wat meer bass in de tail kan gebruiken en dat het dan een stuk voller en meeslepender wordt.
Ik erger me wel dood aan die triangel ofzo, die ik hoor in de climax. Voegt ook niet veel toe imo...



haha die triangel is een een synth met teveel hoog gebooste freqs, die ik vergeten eronderuit te halen was.

iniedergeval thanks voor je kritiek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2011 23:49 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

@ frazyr je track klinkt behoorlijk dof je kick drukt een beetje de lead weg, en wat hierboven al gezegd was over die pingeldinges weghalen uit de climax in de break klinkt ie wel leuk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2011 00:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Danku Case voor de response..

Als ik mijn volgende rendering post, zal de mix,opbouw en het concept van de hele track iniedergeval ver afgewerkt zijn..

Seeyall
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2011 00:29 
 
Hardtraxx Addict



Nieuw projectje waar ik aan begonnen ben! :)
Feedback is welkom!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2011 00:40 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

CosmicDestination schreef:


Nieuw projectje waar ik aan begonnen ben! :)
Feedback is welkom!


Feedback geven ook :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 nov 2011 00:44 
 
Hardtraxx Addict

mr_vertigo schreef:
CosmicDestination schreef:


Nieuw projectje waar ik aan begonnen ben! :)
Feedback is welkom!


Feedback geven ook :)


Ja tuurlijk, maar heb nu geen tijd om alles te luisteren :P
Zal morgen ofzo wel eens kijken waar ik verbeterpuntjes kan vinden :)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner