Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2014 19:25 

Hardtraxx Newbie

DigitalEarthquake schreef:
toffee
Klinkt echt lekker man!
Emotie ligt heel gevoellig bij mij en ik voel m echt heel goed!
Mooi werk! :thumbsup:

Ik heb zelf een kleine lead remake gemaakt van Alpha² & Noisecontrollers - Craving For The Beat (Decibel 2013 Anthem)

Enjoy!

vind persoonlijk de kick iets te hol maar dat kun je zo wijzigen als ik de rest hoor klinkt zeer netjes afgewerkt!!
zo iets moet mij ook ooit gaan lukken ooit :) mijn kicks zijn zonder subbwoofer niet veel aan op het moment maar met subbwoofer mega vet hahaha

ga zo door!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2014 22:04 

Hardtraxx Newbie

@ DigitalEarthquake
Klinkt behoorlijk hetzelfde als het origineel!! Ik vind de kick overigens niet zo hol. Klinkt behoorlijk lekker hiero! Misschien een klein beetje meer hoog in de kick en lead, maar ik vind het al behoorlijk goed klinken.

Ben bezig geweest met mijn remix van Gunz 4 Hire - Put it on. (Heb t de laatste tijd druk gehad met afstuderen enzo dus heb er sinds lange tijd weer aan kunnen werken vandaag). Ben benieuwd naar jullie mening!

Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2014 23:03 

Hardtraxx Beheerder

Ik vind het meer een remake. Ook vreemd dat je in de mid intro ineens van een 3de maat naar een 2de maat gaat. Klinkt niet echt lekker. Sounds en structuur is verder netjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2014 23:56 

Hardtraxx Veteran

The Venator schreef:
Ik vind het meer een remake.

Dit. Klinkt vrijwel t zelfde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2014 14:39 

Hardtraxxer

Ik sluit me bij de rest aan, sounds zijn daarentegen wel echt nice man :thumbup:

[zippy]http://www74.zippyshare.com/v/74033586/file.html[/zippy]

Ik ben eens met Hardcore gaan kloten, eigenlijk mn eerste probeersel van een hardcore kick.

PS: Druk alsjblieft op HD :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2014 15:04 

Hardtraxxer

@Fort Noxious, sounds over het algemeen klinken heel goed. Kick ook niks op aan te merken. Voor een remake een hele goede poging :thumbup:

@TimoGhijsens: heb het idee dat je kick wat te veel bass heeft zoals ik het via me oortjes heb gehoord. Ook mogen er wat meer sounds in, is nogal saai na een tijdje. Weinig variatie.

Ik ben ook weer even bezig geweest:

wat vinden jullie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2014 15:57 

Hardtraxxer

Je hebt opzich een leuk stukje gemaakt maar ga eens kijken naar je EQ's.
Je hebt bijna geen mids en je hoog staat VEEEEL te hard, je hebt inprincipe soort van noise over je track heen.

Als je dat ff fixed zal het al een stuk beter klinken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2014 17:54 

Hardtraxx Beheerder

Belg Jwt schreef:
Je hebt opzich een leuk stukje gemaakt maar ga eens kijken naar je EQ's.
Je hebt bijna geen mids en je hoog staat VEEEEL te hard, je hebt inprincipe soort van noise over je track heen.

Als je dat ff fixed zal het al een stuk beter klinken.

Ik denk dat het missen van mid freqz komt door het teveel pannen van de sounds naar buiten. Klinkt internet niet echt goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2014 17:59 

Hardtraxxer

Ik heb ze eigenlijk niet gepanned, alleen windening toegepast met een stereo tool. Ik ga de mid freqz aanpassen bedankt :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2014 18:03 

Hardtraxxer

Wat Venator zegt kan ook, als je je stereo widener volledig open zet krijg je ook zo'n geluid.
Altijd een correlation meter (meestal inbegrepen in de plug) erbij houden en kijken dat die op 0 of daarboven blijft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2014 09:30 

Hardtraxxer

Belg Jwt schreef:
Wat Venator zegt kan ook, als je je stereo widener volledig open zet krijg je ook zo'n geluid.
Altijd een correlation meter (meestal inbegrepen in de plug) erbij houden en kijken dat die op 0 of daarboven blijft.

Dat, en ik weet niet wat je voor enhancer gebruikt.. maar.. zie pic... (hoewel dit wel een inkoppertje zal zijn)
Afbeelding

de blauwe bar (stereo veld) mag NOOIT vol over zijkanten raken. dan krijg je noise, herrie en ellende in je mix
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2014 12:24 

Hardtraxxer

Stigmata schreef:
Belg Jwt schreef:

Dat, en ik weet niet wat je voor enhancer gebruikt.. maar.. zie pic... (hoewel dit wel een inkoppertje zal zijn)
Afbeelding

de blauwe bar (stereo veld) mag NOOIT vol over zijkanten raken. dan krijg je noise, herrie en ellende in je mix

Ik gebruik zelf Sonalksis Stereotools. Die heeft een andere interface, waar moet ik dan op letten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2014 13:32 

Hardtraxxer

Imation schreef:
Ik gebruik zelf Sonalksis Stereotools. Die heeft een andere interface, waar moet ik dan op letten?

geen idee. ken ik niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2014 20:14 

Hardtraxxer

Imation schreef:
Stigmata schreef:
Belg Jwt schreef:

Afbeelding

Het principe van al die dingen is hetzelfde hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2014 13:38 

Hardtraxx Veteran

Imation
Opbouw is een beetje saai, iets met vocals of iets dergelijks lijkt me wel tof zo tussen die kicks in de opbouw in.
Kick is tof alleen kraakt nog een beetje en hij pitcht ook niet echt lekker omlaag imo. Screech mag ook wat meer op de voorgrond.

ThimoGhijsens
Goede basis voor je kick maar teveel bass, ook zijn de vocals niet echt duidelijk, teveel effecten op.

Fort Noxious
Ben hier zelf heel lang niet geweest, maar ik herinner me nog wel stukjes van je toen ik zelf ook nog aan het producen was (is alweer een hele tijd terug, weer net begonnen). Je hebt echt veel progressie geboekt man!
Ben het er mee eens dat het meer een remake is dan een remix, maar klinkt lekker zo! Je kick mag iets voller imo en iets meer bass hebben.

Bezig met een remix/remake van Tunedoctors (Socializers) - Never Alone, iemand tips?

[zippy]http://www72.zippyshare.com/v/28025195/file.html[/zippy]

EDIT: even wat bijgewerkt

[zippy]http://www60.zippyshare.com/v/18156549/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2014 18:38 

Hardtraxxer

Ik ben maar een noob, maar zijn die kicks niet wat te laag. Of dat er te veel laag in zit xd En wellicht wat voller mogen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2014 13:48 

Hardtraxxer

Fuzzylogic
Het klinkt een beetje apart...
Ligt het aan mij of hoor ik een bass lead onder de kick?
Misschien kan je je leads een beetje tweaken dat ze wat softer klinken en dat alles op zn plaats valt
want het klinkt een klein beetje rommelig.
Verders is t wel oké! :)

Dit is iets wat ik net heb gemaakt:
[zippy]http://www33.zippyshare.com/v/10589597/file.html[/zippy]
Feedback is welkom!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2014 22:08 

Hardtraxx Elite

Fuzzylogic
Misschien kan je je leads een beetje tweaken dat ze wat softer klinken en dat alles op zn plaats valt

Feedback is welkom!

Maak er aub een track van, klinkt hel lekker die melodie!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2014 22:34 

Hardtraxxer

D-Ruz:
Thx! Ik zal kijken wat ik kan doen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jul 2014 19:39 

Hardtraxxer

Fuzzylogic

Feedback is welkom!

Zoals gewoonlijk heel vet! Zeker een nummer van maken :)

Na lang kutten met FL wist ik eindelijk een compleet nummer te maken, hier zitten heel wat uren in en ben er ook zeer tevreden mee :) Hoop daarom niet op slechte reacties, want jullie weten denk ik allemaal hoe het voelt als je heel lang met iets bezig bent en het niet scoort. Vooral bij een 1e nummer.

Opbouwende kritiek en tips zijn wel welkom natuurlijk :clap:

Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2014 00:19 

Hardtraxxer

Volgens mij moet dit in het andere topic.... maar goed.
Tja, wat vind je er zelf van? :D Leuke productie, maar ik vind er niet veel aan eerlijk gezegd. Je zegt zelf dat je er zeer tevreden over bent, maar wat betekent dat? Dat je het release waardig vind? :sick: :D Ik vind de eerste tien seconden niet om aan te horen. En ik vind die stem maar irritant eigenlijk.
Ik vind de opbouw daarentegen uitstekend. Ik vind het goed, zeker voor een 1e nummer. Echt wel, maar persoonlijk kan het me niet bekoren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2014 10:42 

Hardtraxx Elite

Mikezdj, voor een eerste nummer is dit verre van slecht. :thumbsup: ik vind alleen de vocal totaal niet bij de rest van je track passen.
Je intro is een beetje rommelig en ik weet niet of je op je afmix hebt gelet, maar dat kan wat beter. (Is natuurlijk helemaal niet erg bij een 1e track :P )
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2014 13:29 

Hardtraxxer

Harry Hardcore schreef:
Volgens mij moet dit in het andere topic.... maar goed.
Tja, wat vind je er zelf van? :D Leuke productie, maar ik vind er niet veel aan eerlijk gezegd. Je zegt zelf dat je er zeer tevreden over bent, maar wat betekent dat? Dat je het release waardig vind? :sick: :D Ik vind de eerste tien seconden niet om aan te horen. En ik vind die stem maar irritant eigenlijk.
Ik vind de opbouw daarentegen uitstekend. Ik vind het goed, zeker voor een 1e nummer. Echt wel, maar persoonlijk kan het me niet bekoren.

Tevreden over de kwaliteit die ik voor mezelf haal, vorige nummers waren heel leeg en gaven geen "wow" om het zomaar te noemen, wat meer diepgang erin. Wat betreft een release nee, zo goed vind ik het ook niet. Daar zal nog heel veel aan moeten gebeuren wil ik het nummer echt door andere laten draaien of op laat sturen. Meestal ben ik verder in een nummer en is m'n inspiratie een beetje op, dan vind ik wel nieuwe alleen dat past dan echt niet meer bij het nummer. Meestal blijven nummers dan liggen of onafgemaakt, dit is 1 van de weinige die ook echt voltooiing nadert.

De vocal.. tja kwam hem tegen in de hardtraxx dropbox en mee aan de gang gegaan. Al snel had ik een melodie maar de rest miste.. Nu komen de vocals uit een bestaand nummer, zou ik deze weg laten zou ik niet weten wat hiervoor in de plek moet komen. Zonder vocal is het wel heel erg leeg. Maar bedankt het helpt me toch een beetje verder :)

tijntjuh120 schreef:
Mikezdj, voor een eerste nummer is dit verre van slecht. :thumbsup: ik vind alleen de vocal totaal niet bij de rest van je track passen.
Je intro is een beetje rommelig en ik weet niet of je op je afmix hebt gelet, maar dat kan wat beter. (Is natuurlijk helemaal niet erg bij een 1e track :P )

Zoals ik al zei, zou niet weten wat ik moet als de vocal weg is haha. Intro ben ik nog niet heel tevreden over idd, dus om hem "af" te noemen is ook nog snel gezegd. Afmix heb ik niet heel erg op gelet, meeste is gemaakt door de koptelefoon, speel hem maar zelden op m'n monitoren. Iig de Snare valt heel erg op. Dit komt denk ik omdat fl nog wel eens de nijging heeft een andere sample eronder te zetten die in de geschiedenis nog op die audiotrack stond.

Beide bedankt voor jullie mening! :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2014 15:00 

Hardtraxxer

Citaat:
Meestal ben ik verder in een nummer en is m'n inspiratie een beetje op, dan vind ik wel nieuwe alleen dat past dan echt niet meer bij het nummer.

Dit is iets wat ik zelf ook ben tegengekomen. En niet 1 keer :D. En ik kon het ook duidelijk horen/voelen in jouw nummer. Het word te geforceerd en daar moet je nooit op verder bouwen imo. Dan gewoon schrappen waar het geforceerd word.
Ik ben nu zelf ook al weken bezig met een nummer, maar ik heb de "fout" gemaakt om te snel te beginnen. Niet wetende hoe lang het zou duren. :p Maar ik had mezelf voorgenomen het hoe dan ook af te maken aangezien ik geiinspireerd was door iets wat in me opkwam.
Ik ga er wel uitkomen, maar ik weet voor mezelf nu dat als de structuur eerder al niet klopt ik later nog meer vast kom te zitten. En als het wel klopt voel ik dat ik nog alle kanten uit kan. Dan zit het voor mezelf boven de nul lijn als het ware.
Wat mij helpt is om een bepaald beeld/verhaal er bij te hebben of te krijgen.

Overigens waar kan ik die dropbox vinden? :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jul 2014 23:08 

Hardtraxx Newbie

Citaat:
Na lang kutten met FL wist ik eindelijk een compleet nummer te maken, hier zitten heel wat uren in en ben er ook zeer tevreden mee :) Hoop daarom niet op slechte reacties, want jullie weten denk ik allemaal hoe het voelt als je heel lang met iets bezig bent en het niet scoort. Vooral bij een 1e nummer.

Opbouwende kritiek en tips zijn wel welkom natuurlijk :clap:

[/quote]

Wauw erg vet man! xd

ik heb erg lang op dit forum mee gelezen maar sinds vandaag dan ook echt lid.

ik ben 3 dagen geleden begonnen me wat uit te proberen. ik heb inmiddels een (intro) gemaakt. maar ik weet ook wel dat ik nog ver van een degelijke intro verwijderd ben.

Echter zit ik wel een beetje in de goede richting? of is dit echt 100 x niks ? :$

[zippy]http://www33.zippyshare.com/v/62299160/file.html[/zippy]
Vorige  1 ... 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner