Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196 ... 278  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2014 17:25 

Hardtraxxer

@ Jubke

-Eigenlijk bij beide nummers zit elkaar alles in de weg, zorg dat sommige volumes wat zachter worden gezet denk bijv. aan de lead en Crash. De kick zou ik klein tweakje omhoog geven op de 50/60Hrz (equalizer) zodat er meer bass is en jou leads juist wat cutten op die ferquenties (ligt aan de diepte van lead) zodat je alles een ruimte geeft,, Maak je Leads in een andere Synth bijv Sylenth1 is erg makkelijk om onder de knie te krijgen en je krijgt er heel veel uit,, die nexus leads zijn te oud om hedendaags gebruikt te kunnen worden,, en tenslote het is veel leuker om zelf je leads te maken.

+ de totale opbouw is daarintegen wel goed!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2014 20:38 

Hardtraxxer

Rumpfy schreef:
@ Jubke

-Eigenlijk bij beide nummers zit elkaar alles in de weg, zorg dat sommige volumes wat zachter worden gezet denk bijv. aan de lead en Crash. De kick zou ik klein tweakje omhoog geven op de 50/60Hrz (equalizer) zodat er meer bass is en jou leads juist wat cutten op die ferquenties (ligt aan de diepte van lead) zodat je alles een ruimte geeft,,

Thx voor de feedback, hier ga ik nog eens mee aan de slag! :thumbup:

Rumpfy schreef:
@ Jubke

Maak je Leads in een andere Synth bijv Sylenth1 is erg makkelijk om onder de knie te krijgen en je krijgt er heel veel uit,, die nexus leads zijn te oud om hedendaags gebruikt te kunnen worden,, en tenslote het is veel leuker om zelf je leads te maken.

Bij inner demons bestaat de lead synth inderdaad uit 3 layers Nexus aangevuld met 1 layer sylenth1 (Wel zelf gemaakt :P ), in die track heb ik meerdere presets gebruik. Echter zijn in wildlife alle synths/leads zelf gemaakt, heb hier oa Sylenth1, ANA synth & Trancedrive voor gebruikt. Alleen de bassline en een choir is een (aangepaste) preset uit Nexus en Alchemy.

Rumpfy schreef:
@ Jubke

+ de totale opbouw is daarintegen wel goed!

:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2014 14:56 

Hardtraxx Newbie

@Jubke Bij je eerste track heb je geen low cut zitten op de sounds onder de kick, dit zorgt voor veel frequenties in het laag die elkaar tegen gaan zitten.

Hier mijn nieuwe bootleg van On The Move

Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2014 15:59 

Hardtraxxer

@ AgentM

- Had alles 2 noten lager gezet zodat je meer drive krijgt want de kick klapt erg hoog vooral in dat 2de stuk,,
vocal op het begin is fout, de opbouw is wel leuk maar hij knalt er niet mooi in omdat de noten niet opelkaar aan sluiten

+ Leads zijn goed orgineel gebleven vooral de eerste lead klinkt fijn,
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2014 21:34 

Hardtraxx Elite

@AgentM

Ik denk dat het heel lastig is om met die melody een fatsoenlijke hardstyle track te maken, hij is namelijk heel erg snel, vrolijk en hoog voor hardstyle. Het is echt een beetje zn Hands up / UK happy hardcore melody. De kick komt, mede hierdoor, denk ik minder goed door. Ook mag je kick wel wat harder in de mix. De lead daarentegen klinkt heel lekker!

Ik ben vandaag begonnen aan een nieuwe track en heb een beetje geprobeerd de "classic/oldschool" hardstyle sound van ong 2006-2009 na te maken. Hij is nog lang niet af maar Ik ben benieuwd wat jullie van het idee en de melo vinden. Vocals en kick zijn uit de blutonium's 2e sample pack. Ja kick dus ook ja, het is me namelijk nog niet gelukt een fatsoenlijke kick te maken.

[zippy]http://www52.zippyshare.com/v/33682872/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2014 23:27 

Hardtraxxer

AgentM schreef:
@Jubke Bij je eerste track heb je geen low cut zitten op de sounds onder de kick, dit zorgt voor veel frequenties in het laag die elkaar tegen gaan zitten.

Idee is leuk. Net voor de climax lijkt het te hoog. Ook de hoogste kick vind ik niet passen.

Ik hoop wel dat je 'm afmaakt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2014 09:46 

Hardtraxx Beheerder

AgentM schreef:

Klinkt best leuk, goed dat je de lead redelijk origineel gelaten hebt, past er het beste bij imo. Kicks vind ik niet erg, alleen die allerhoogste zou ik eruit laten, de rest klinkt goed. Afmix kan nog wel iets beter.

Zelf ben ik weer een beetje verder gegaan met mijn experimentele stukje.

Vind de sfeer een stuk beter nu.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2014 15:18 

Hardtraxx Addict

The Venator
Klinkt echt heel lekker :)
Misschien klinkt het leuk als je de synth uit het begin iets scherper maakt.
Voor de rest niks op aan te merken :D

AgentM
Vette melodie, inderdaad misschien die hoogste kicks vervangen door kicks van een octaaf lager.
Daarnaast komt de pitch omhoog vlak voor de climax wel onverwachts. Daardoor klinkt het voor mij eerst alsof het vals klinkt, en daarna pas bedenk ik dat het pitcht. Dus misschien kun je dat oplossen door 'aan te geven' dat het gaat pitchen.

Hier mijn dingetje

Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2014 09:45 

Hardtraxxer

toffee schreef:
Hier mijn dingetje

Kick komt niet heeeel lekker door bij mij, break is mij iets te lang (smaak)
Vocals +1 :thumbsup:

Hier mijn ding :
[zippy]http://www12.zippyshare.com/v/36922059/file.html[/zippy]
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2014 11:49 

Hardtraxx Addict

lekkere kick man! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2014 15:56 

Hardtraxx Elite

Kick klinkt lekker maar er zit nog geen power in je track. Je screech vind ik persoonlijk niet zo mooi. Als je die aan zou passen naar iets met iets meer power heb je een lekkere track te pakke denk in:) Je track mist gewoon wat energie nu
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2014 20:32 

Hardtraxxer

misschien handig om te citeren? geen idee over wie jullie t nu hebben :/ :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2014 08:28 

Hardtraxx Elite

jou:P als er geen citaat bij staat is het de laatste die wat gepost heeft:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2014 09:32 

Hardtraxxer

ohhh haha! Thanks man :D gebruikte hardtraxx eerst alleen om nieuwe tracks te vinden. sinds kort ook om mijn producties te showen dus moet nog wat dingen leren! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2014 17:42 

Hardtraxxer

@toffee, de track zit wel aardig in elkaar wat opbouw betreft maar is wat rommelig, zeker in de climax als de kick er volle bak bij komt is het een muur van geluid. Kick vind ik persoonlijk ook niet zo.

@henkfct, lekkere rauwe track. Vind de kick al best vet en dit is een mooi opzetje voor een half uurtje werk! Screech is ook dik, waarmee heb je die gemaakt?

Hier track waar ik vandaag mee bezig ben geweest:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jun 2014 18:57 

Hardtraxx Elite

Heel vet maar de kick komt helemaal niet naar voren. De kick moet echt de productie stampen met een hevige bass en een harde punch. Mis ik beide bij jou. Verder echt heel vette track!
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2014 01:57 

Hardtraxxer

@evasive Hele dikke opzet. Vette melodie ook, zou alleen je synth nog wat layeren met laag. Ook kan ik me vinden in de reactie van DJ_Tim. Misschien een hardere punch zodat deze goed naar voren komt. Wat "agressiever"?

Hieronder een proberstuk van mij, Nog geen qlimax, het stuk na de midintro is een soort kicktest, k heb nog geen idee hoe k die ga invullen. Heb wel een tijd aan de kick gezeten. wat vinden denken jullie?

Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2014 11:50 

Hardtraxxer

evasive schreef:

@henkfct, lekkere rauwe track. Vind de kick al best vet en dit is een mooi opzetje voor een half uurtje werk! Screech is ook dik, waarmee heb je die gemaakt?

Sylenth :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 jun 2014 17:24 

Hardtraxxer

Evasive, Coole stukje kerel! Dikke synth ook maar die kick kan idd stuk beter. Haalt het luister plezier een klein beetje weg imo. :)

Jaco0, Opzich geen slechte snippet maar klinkt allemaal nog erg dun en leeg. En die choir op je kick kan je mss sidechainen? Dat geeft ook wat meer drive mee. :)

Vandaag keertje een wat zomerse melodie proberen maken.. ^^
Ben nog relatief nieuw als het op HS melodietjes aankomt dus het is wel hele aanpassing.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2014 16:36 

Hardtraxxer

@Belg Jwt, goeie track en leuke melodie. Kick is ook lekker. Alleen in de climax komt de lead niet helemaal door dus dat kan nog wel beter. Introtje ook lekker rustgevend ;)

Bedankt voor de feedback mensen, ik heb de track verder uitgewerkt. Hoop dat de kick nu wat beter doorkomt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2014 21:06 

Hardtraxxer

evasive schreef:
@Belg Jwt, goeie track en leuke melodie. Kick is ook lekker. Alleen in de climax komt de lead niet helemaal door dus dat kan nog wel beter. Introtje ook lekker rustgevend ;)

Bedankt voor de feedback mensen, ik heb de track verder uitgewerkt. Hoop dat de kick nu wat beter doorkomt.

Lekker duister sfeertje! maar alles komt net niet lekker aan.

De kick is n beetje hol en komt nu teveel door. De lead mist ook wat dikte rond de 500-1000hz, Probeer deze wat aan te dikken door misschien de juiste processing (EQ, Limiting, Reverb) En zorg dat die een lekker plekje rondom de kick krijgt.

Hier iets van mij, waarbij ik een paar nieuwe dingen heb geleerd en toegepast. Graag feedback!

Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2014 22:28 

Hardtraxx Newbie

@evasive

Awaken is een erg vette track met een nog vettere melodie ,maar ik zou in de 2e climax gewoon een kick onder de melodie zetten,want persoonlijk is dat tegenwoordig unieker dan een anti en ik denk dat dat veel beter klinkt. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2014 23:42 

Hardtraxxer

@Axora

Vind je buildup en kicks erg lekker. Melo is ook wel fijn, alleen vind ik dat die te vaak achter elkaar hetzelfde is. Een beetje variatie tussendoor zou wat aangenamer klinken. Anyways, klinkt goed :)

Ik ben zelf bezig met een melodie, ben een beginnende producer dus verwacht niets hoogstaands. Kritiek is altijd welkom!

Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2014 14:10 

Hardtraxxer

mrbubble456 schreef:
@Axora

Vind je buildup en kicks erg lekker. Melo is ook wel fijn, alleen vind ik dat die te vaak achter elkaar hetzelfde is. Een beetje variatie tussendoor zou wat aangenamer klinken. Anyways, klinkt goed :)

Ik ben zelf bezig met een melodie, ben een beginnende producer dus verwacht niets hoogstaands. Kritiek is altijd welkom!

Klinkt al goed :thumbup: Zit een leuk sfeertje in, zou hier zeker wat mee doen! Synth klinkt ook lekker zweverig :p

Hier een klein house opzetje van mijn kant :lol:

Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2014 11:18 

Hardtraxx Newbie

evasive schreef:
Hier track waar ik vandaag mee bezig ben geweest:

Lekkere stijl, heeft een wat duister/rauw sfeertje. De kick pitcht naar mijn mening niet heel lekker als die omhoog gaat.

Ben zelf bezig geweest met een edit/remix van R3hab ft. Eva Simons - Unstoppable
Vind de kick zelf niet heel geweldig en mag nog wel een en ander aan gebeuren, maar het is een aardig begin.
Wat vinden jullie?:
Vorige  1 ... 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196 ... 278  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner